LOMMEL UNITED - KSK HEIST 3-1

hesteneer

Re: LOMMEL UNITED - KSK HEIST

Bericht door hesteneer »

en tegen ons op 45min geen 1 juiste bal gegeven...:)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Vanavond beginnen ook de tweedeklassers aan hun nieuw seizoen. Lommel United start zaterdagavond met een thuismatch tegen Heist. Maar wat zijn de kansen van de vicekampioen voor dit seizoen? Wij belichten de sterktes en zwaktes van de Noord-Limburgers.
Sterkte

Lommel United kan verder bouwen op een heel stevige verdedigende organisatie, die vorig seizoen de beste van de reeks was. Nog jong, toch ervaren. Alleen met Jan Mertens kwam er een nieuw gezicht bij. Maar omdat de spoeling vrij dun is, is het wel te hopen dat spelers als Rykx, Vanaken, Thoelen en Deferm, die in de voorbereiding met kwaaltjes sukkelden, volledig fit aan de start komen. En verder blessurevrij blijven!

Zwakte

Lommel zag zijn koningskoppel Regales-Trossard (samen goed voor 36 competitietreffers) en de eveneens productieve Adesanya vertrekken. De aanval werd dus onthoofd. United hengelde met Christophe Bertjens wel de revelatie uit derde klasse (34 doelpunten bij bocholt) binnen. Afwachten wat de Libanees Paoli en de Senegalees Diouck brengen.

Prognose

Eerste objectief is om met het oog op de competitiehervorming bij de eerste acht te geraken. Hoewel vrijwel elke club in tweede deze ambitie koestert, mag dit geen enkel probleem vormen voor de vice-kampioen van vorig seizoen. Als de nieuwe schutters snel én trefzeker ingepast worden, wachten Lommel weer mooie dagen.

Bron: BvL
klenne

Bericht door klenne »

Ik zen is benieuwd vandaag se :)

Gistere al 1 match gespeeld : roeselare - seraing : 0-2 ( roeselare komt woensdag naar ons )

Tot strak 8-)
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
klenne

Bericht door klenne »

3-1 verloren goal van santoro , ondanks de nederlaag toch geen slecht heist gezien !! Altij moeilek starte op verplaatsing.. Woensdag winne we !!
will

Bericht door will »

Eerste 20 Minuten waren zeer ok, je zag dat er durf en lef in de ploeg zat.
Hele goeie Luckermans gezien in die periode, nadien was het wat minder.
Eerste goal kwam er dan ook na een (vermeende? ) fout van hem.
Bart speelde in die periode ook wat hoger dan anders, mijn gedacht, en dat brengt toch gevaar voor de goal.
Over mijne vriend N. V. B. ga ik niks meer schrijven...
De koppekes nie laten hangen is de boodschap. (Buekers, Luckermans)

Extra sportief: De vrouwen mochten gratis binnen. dat was leuk meegenomen.
Die met zijne trommel heeft sjans dat ik daar niet aankon, want daar had ik een gat ingestoken.
Mens wat een kabaal, ben nog half doof.
Volgende match winnen we....
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Vanavond neemt het nieuwbakken Lommel United het in zijn 1ste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen op tegen KSK Heist.door Toon Heylen 8 augustus 19:44

Gezien de ingrijpende competitiehervorming volgend seizoen wordt een stek in de top-8 dit seizoen van cruciaal belang voor Lommel wil groen-wit de boot van het profvoetbal niet missen.door Toon Heylen 8 augustus 19:58

Een goede start is dan ook van levensbelang voor Lommel. Debuterend coach De Roover rekent op volgende 11 namen om de 3 punten meteen thuis te houden: Thoelen, Goossens, Schoofs, Neven, Deville, Carvalho, Paoli, Diouck, Scheelen, Lenaerts en Deferm.door Toon Heylen 8 augustus 20:02

De Lommelse spionkop pakt uit met een knappe tifo. Ondertussen is de wedstrijd onder een stralende avondzon van start gegaan.
door Toon Heylen 8 augustus 20:04

Na dik 10 minuten spelen is Heist voorlopig de gevaarlijkste ploeg: een intikker na een gevaarlijke voorzet kon slechts nog ter nauwernood via een Lommels been in corner gewerkt worden en ook een onoordeelkundig uitkomen van Lommel-goalie Thoelen werd bijna afgestraft.door Toon Heylen 8 augustus 20:11

Lommel kan hier voorlopig slechts 1 kansje tegenover stellen en heeft het best moeilijk met een vinnig Heist.door Toon Heylen 8 augustus 20:13

22' Lommel een 1ste maal echt gevaarlijk: een knap afstandsschot van Deferm wordt mooi in hoekschop gebokst door Heist-doelman Brughmans.door Toon Heylen 8 augustus 20:22

Na een moeilijk begin heeft Lommel nu de wedstrijd in handen genomen. Neven kan bijna de openingstreffer netten. Echter alweer een knappe save van de Heistse keeper op zijn schot. Iets over halfweg de 1ste helft is de stand dan ook nog steeds 0-0.door Toon Heylen 8 augustus 20:26

35' Goaaaaaaaal! 1-0 voor Lommel!door Toon Heylen 8 augustus 20:35

Na een overtreding op Diouck net buiten de backlijn krult Goossens de daaropvolgende vrijeschop knap over de muur buiten het bereik van de keeper. Een openingstreffer om in te kaderen.door Toon Heylen 8 augustus 20:37

45+1' We gaan rusten met een 1-0 in het voordeel van Lommel.door Toon Heylen 8 augustus 20:47

Lommel trapt de 2e helft op gang.door Toon Heylen 8 augustus 21:00

50' Daar was Lommel na een corner via Schoofs dicht bij de 2-0.door Toon Heylen 8 augustus 21:06

54' Opnieuw Lommels gevaar: de kopbal van Diouck op voorzet van Goossens mist echter de goede richting.door Toon Heylen 8 augustus 21:10

59' Goaaaaaaaal! 2-0 voor Lommel!door Toon Heylen 8 augustus 21:14

Na een goede diepe crossbal neemt Scheelen de bal knap aan en werkt beheerst onder de keeper af, 2-0.door Toon Heylen 8 augustus 21:17

64' Het 1ste geel van de partij is voor Lommel-debutant Diouck. De daaropvolgende vrijeschop levert niets op voor Heist.door Toon Heylen 8 augustus 21:20

67' 2e gele kaart voor Lommel: ook Schoofs gaat op de bon na een lichte overtreding.door Toon Heylen 8 augustus 21:23

70' We krijgen het debuut van Christophe Bertjens. Een man waar veel van verwacht wordt bij Lommel, de spits werd namelijk vorig seizoen topschutter in 3e nationale bij Bocholt. Bertjens komt 1 van die andere nieuwe gezichten, Brandon Deville, aflossen.door Toon Heylen 8 augustus 21:27

73' Bertjens laat zich meteen opmerken. De razendsnelle aanvaller wordt diep gestuurd door Deferm, hij besluit echter op de Heistse doelwachter. Bijna was daar de 3-0.door Toon Heylen 8 augustus 21:30

77' 2-1, Heist kan de aansluitingstreffer scoren!door Toon Heylen 8 augustus 21:33

Thoelen kon aanvankelijk nog het schot van Santoro afweren, maar op de rebound van diezelfde Santoro was hij kansloos. Krijgen we hier dan toch nog een prangend slot?door Toon Heylen 8 augustus 21:36

Bij Lommel is Gueroui ondertussen in de plaats van Diouck gekomen, hij moet voor wat meer defensievere zekerheid zorgen bij groen-wit. Met nog 5 minuten aan reguliere speeltijd te gaan gaat Heist nu naarstig op zoek naar de gelijkmaker.door Toon Heylen 8 augustus 21:41

90+3' 3-1!door Toon Heylen 8 augustus 21:48

In de toegevoegde tijd maken de invallers het af: Al Kamouchi bedient Gueroui, die de 3-1 tegen de netten knalt. Meteen ook de eindstand. Lommel wint zo, zonder al echt te overtuigen, zijn 1ste thuiswedstrijd van het seizoen.

Bron: HBVL

Dit is door Lommelse bril gezien verslag natuurlijk...

Er even bij zeggen dat Luckermans een mooie kans op 1-1 liet liggen (hij speelde wel een knappe match, zeker na toch een lange afwezigheid), bij de volgende tegenaanval 2-0 !
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Nog eens benadrukken dat we met een zeer jong team speelden: van de gestarte basis:
Tambeur 19 Luckermans 23 Reangelo 20 Vets 21 Van Belle 22 Boulaouali 22 Van Den Bergh 20 Buekers 21, oa Santoro viel nog in 17 en Van Asch 21 !
Mooie flitsen gezien van Reangelo
DAVILA

Bericht door DAVILA »

will schreef:Eerste 20 Minuten waren zeer ok, je zag dat er durf en lef in de ploeg zat.
Hele goeie Luckermans gezien in die periode, nadien was het wat minder.
Eerste goal kwam er dan ook na een (vermeende? ) fout van hem.
Bart speelde in die periode ook wat hoger dan anders, mijn gedacht, en dat brengt toch gevaar voor de goal.
Over mijne vriend N. V. B. ga ik niks meer schrijven...
De koppekes nie laten hangen is de boodschap. (Buekers, Luckermans)

Extra sportief: De vrouwen mochten gratis binnen. dat was leuk meegenomen.
Die met zijne trommel heeft sjans dat ik daar niet aankon, want daar had ik een gat ingestoken.
Mens wat een kabaal, ben nog half doof.
Volgende match winnen we....
Met deze analyse ben ik het eens, ik vond het ook een lichte overtreding als het er al een was.Idd Luckermans vooral in de beginfase samen met Reangelo.
Degelijke collectieve prestatie van een team dat oa door al die blessures nog niet 100 % op elkaar is ingespeeld.
Ook een pluim voor Tambeur !
Lommel won misschien verdiend maar het had even goed 1-1 kunnen staan net voor hun tweede goal, buiten counter voetbal op een kwartier in de eerste helft na wist Lommel mij niet te overtuigen als vice-kampioen.
We zijn rijker dan we dachten, voorlopig toch :D
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Wie trek heeft in een wit-groen matchverslag:

www.lommelunited.be

Van zo'n verslagen krijg ik het s$ù~°: Lommel heeft precies alleen gespeeld :roll:
hesteneer

Re: LOMMEL UNITED - KSK HEIST 3-1

Bericht door hesteneer »

eerste kwartier was zeer goed! Een aantal mooie aanvallende actie van onze papi en luckermans die strooide met mooie passes. Youssef vond ik eerste helft dan weer ietsje minder. Met een beetje geluk staan we 0-1 voor en krijgen we een andere match.
De 0-2 kwam dan weer spijtig tot stand. 20sec ervoor trapt luckermans over de bal in de andere baklijn, counter en sjakkos. Spijtig.

We gaan het nog vele ploegen lastig maken als we compleet staan! Ik kijk er al naar uit om met segers/wijns en youssef/van asch te spelen!!! AL moeten we wel zeggen dat David uit zijn pijp moet komen...want Tambeur doet het UITSTEKEND!

Woensdag pakken we onze eerste 3 ptn!
Groenwit

Bericht door Groenwit »

Leuke wedstrijd gisteren, met dank aan Heist dat met open vizier kwam voetballen. Dat was in het verleden wel eens anders. Ik vind de Lommelse zege net als jullie verdiend, maar in het eerste kwartier kwamen we wel enkele keren goed weg. Jullie rechtsbuiten bezorgde onze Carvalho een zeer lastig wedstrijdbegin. Na een kwartier nam Lommel de wedstrijd wel volledig in handen met een verdiend doelpunt tot gevolg.

In de tweede helft kwam Heist net opzetten, toen we via een erg knappe counter 2-0 voorkwamen. Dat het in het einde nog spannend werd was vooral onze eigen fout, want Bertjens liet een wel zeer grote kans liggen. Na de 2-1 kwam Heist ook niet meer tot kansen. De goal in de slotfase is niet meer dan iets voor de statistieken.

Ik vind het wedstrijdverslag van de site van Lommel niet eens zo subjectief. Op het eerste kwartier na heeft Heist zelden gedreigd al moet gezegd dat ze meer dan behoorlijk meespeelden. Als de geblesseerden bij jullie snel terugkomen, zullen jullie een mooi seizoen draaien. Chapeau! En ondanks dat er gisteren 7 basisspelers van vorig seizoen in onze ploeg stonden, moeten jullie zeker niet van ons verwachten dat we opnieuw helemaal bovenaan gaan meedoen. Mits de komst van Gaethofs en een goede aanvaller lijkt de top 5 een realistische ambitie. Voor de titel gaan we zeker niet meedoen.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Groenwit: afgaande op de match van gisteren klopt dat laatste ;) Maar niet wanhopen idd als Gaethofs (waarom ligt Genk hier zo dwars ?) en een extra aanvaller erbij komen kan dat een verschil maken.
En kijk eens naar het beeldverslag (vermoedelijk morgen op www.kskheist.be ): net voor die 2-0 mist Luckermans de kans op 1-1...
Maar het was idd een mooie en al bij al faire match.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:eerste kwartier was zeer goed! Een aantal mooie aanvallende actie van onze papi en luckermans die strooide met mooie passes. Youssef vond ik eerste helft dan weer ietsje minder. Met een beetje geluk staan we 0-1 voor en krijgen we een andere match.
De 0-2 kwam dan weer spijtig tot stand. 20sec ervoor trapt luckermans over de bal in de andere baklijn, counter en sjakkos. Spijtig.

We gaan het nog vele ploegen lastig maken als we compleet staan! Ik kijk er al naar uit om met segers/wijns en youssef/van asch te spelen!!! AL moeten we wel zeggen dat David uit zijn pijp moet komen...want Tambeur doet het UITSTEKEND!

Woensdag pakken we onze eerste 3 ptn!
Mee eens, Boesouffa was gisteren gewoon Youss maar ik zie die nog mooie dingen doen dit seizoen.
Tambeur met Wijns voor hem kan ook (als Segers blijft sukkelen, patella heb ik altijd al een vies woord gevonden :D )
Groenwit

Bericht door Groenwit »

DAVILA schreef:Groenwit: afgaande op de match van gisteren klopt dat laatste ;) Maar niet wanhopen idd als Gaethofs (waarom ligt Genk hier zo dwars ?) en een extra aanvaller erbij komen kan dat een verschil maken.
En kijk eens naar het beeldverslag (vermoedelijk morgen op http://www.kskheist.be ): net voor die 2-0 mist Luckermans de kans op 1-1...
Maar het was idd een mooie en al bij al faire match.
Die kans kan ik me niet herinneren, dus ik ben inderdaad benieuwd naar de beelden. Ik herinner me wel dat er net voor de 2-0 een gevaarlijke fase aan de overkant was...

Gaethofs komt wel in orde. Ik denk dat ze in Genk momenteel meer bezig zijn met nadenken over hoe ze hun miljoenen moeten uitgeven dan over het uitlenen van een jonge speler.

Conclusie is inderdaad dat het een meer dan behoorlijke wedstrijd en aangenaam kijkstuk was voor de toeschouwers. Als de competitie niet hervormd zou worden zou ik op basis van de match van gisteren concluderen dat Heist zich waarschijnlijk nog maar eens zou redden ;-).
Plaats reactie