Licentie/eindronde perikelen

klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door klenne »

Wa een debiele daar op dieje bond !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Afbeelding

Bron: GVA

---------------------------------

Roel Grant: ‘Ons niet uit ons lood laten slaan'

Roel Grant werd gisteren door voorzitter Patrick Wijns op de hoogte gebracht van de licentieweigering. De aanvoerder van SK Heist moest 's avonds zijn spelers nog op de hoogte brengen toen we hem polsten voor een reactie.
‘Het bestuur had ons al laten verstaan dat er bij de toekenning van een licentie mogelijk problemen konden opduiken omdat het niet simpel is om je als kleine club in tweede klasse te handhaven. Vooral dan financieel. Toch had ik er op gerekend dat al in eerste aanleg een licentie zou worden toegekend. Nu dat niet zo is, kreeg ik van de voorzitter wel de garantie dat alles in het werk wordt gesteld om het in beroep klaar te spelen. Ik heb daar alle vertrouwen in.'

Volgens de Heistse advocaat zal deze onzekere toestand geen invloed hebben op de prestaties van zijn ploeg.

‘We laten er ons niet door uit ons lood slaan', verzekert hij. ‘Wij spelers hebben de taak om de club sportief te redden. We zijn op goede weg maar het blijft een aartsmoeilijke opdracht, die al onze concentratie vergt. Het bestuur heeft de taak om de licentie te halen en moet zich daar op focussen. Er is voor beide groepen dus nog werk op de plank, maar we zullen er met zijn allen alles aan doen om dit tot een goed einde te brengen, zodat we ook volgend seizoen in tweede klasse kunnen aantreden.

-------------

BESTUUR SK HEIST ZET ALLE ZEILEN BIJ OM WEIGERING LICENTIE ONGEDAAN TE MAKEN

‘Regels almaar strenger'

Heist kreeg geen licentie voor volgend seizoen en zit daarmee in hetzelfde schuitje als de meer gerenommeerde clubs Brussels, Woluwe en Boussu Dour. Voorzitter Patrick Wijns en zijn bestuur gaan in beroep in de hoop alsnog groen licht te krijgen.
Dat SK Heist geen licentie kreeg, mag voor vele een verrassing zijn maar is dat niet helemaal. De club kreeg tijdens de jaarwisseling al een transferverbod opgelegd.

‘Daar tilden we toen niet zo zwaar aan omdat we toch niet zinnens waren om nieuwe spelers aan te trekken', wist voorzitter Patrick Wijns die toestand toen te minimaliseren.

Toch keek men maandagavond laat verbaasd op toen het bericht van de licentieweigering binnenliep en tevens het dossier kon worden ingekeken.

‘Het heeft geen zin om daarover in detail te treden', reageerde de Heistse geneesheer gisteren. ‘Dat is in se niet voor de buitenwereld bestemd en ook niet interessant. Belangrijker is dat we met onze bestuursploeg samenzitten om aan een oplossing te werken. We krijgen drie dagen de tijd om in beroep te gaan. Dat zullen we zeker doen. En als we dat doen, dan is dat om resultaat te behalen. Binnen veertien dagen moet er dan uitsluitsel zijn, want langer duurt de behandeling in beroep niet.'

Of het bestuur dan, mede door de zwakke resultaten van de ploeg, de zaken op zijn beloop heeft gelaten?

‘Absoluut niet', repliceert Patrick Wijns.

‘We hebben steeds gedaan wat moest, maar de regels worden almaar strenger en strenger. En dat heeft ons, om eerlijk te zijn, wel enigszins verrast.'

Het laat zich raden dat Heist vooral het financieel plaatje moet invullen.

‘Daar zijn we al geruime tijd mee bezig', vervolgt de Heistse preses. ‘Maar de sponsors staan niet te springen in de situatie waarin we sportief verkeren.'

Toch zetten net de jongste prestaties van de ploeg de mensen in de bestuurskamer aan tot adequaat handelen.

‘Nu de jongens op het veld de afgelopen weken zo hun best doen en een uitzichtloze situatie wisten recht te trekken, kunnen wij zeker niet onderdoen', vindt Patrick Wijns.

‘We hebben dat de spelersgroep ook duidelijk gemaakt. Ik had daarover een onderhoud met ploegkapitein Roel Grant. Zij mogen zich door dit nieuws in de komende weken zeker niet laten afleiden. En wij bestuurders, wij moeten er voor zorgen dat zij al die inspanningen niet voor niets leveren. Laat mij stellen dat wij, spelers en bestuur, samen de eindstreep willen bereiken.'

Bron: http://www.sportwereld.be
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door klenne »

Da zal wel in orde kome !!! We blijve in tweede !!
Kriek
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door Kriek »

De kogel is door de kerk. WS Woluwe gaat in vereffening ! Opent dit (positieve) perspectieven voor ons ? (indien we onze licentie nog halen) ?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door Dabo »

Kriek schreef:De kogel is door de kerk. WS Woluwe gaat in vereffening ! Opent dit (positieve) perspectieven voor ons ? (indien we onze licentie nog halen) ?
laatste zakt, voorlaatste eindronde, 3de laatste gered. Zo was het toch uitgelegd een paar dagen geleden.
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door Peter »

Dabo schreef:
Kriek schreef:De kogel is door de kerk. WS Woluwe gaat in vereffening ! Opent dit (positieve) perspectieven voor ons ? (indien we onze licentie nog halen) ?
laatste zakt, voorlaatste eindronde, 3de laatste gered. Zo was het toch uitgelegd een paar dagen geleden.
Da's uiteraard in de veronderstelling dat de 2e klassers die nog geen licentie hebben (wij dus samen met nog een paar andere ploegen) er toch nog één bekomen vermoed ik?
Anders speelt volgend seizoen half derde klasse in tweede...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3022
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door Dabo »

Er is nog geen datum bekend waarop het licentiedossier in beroep wordt behandeld. De nodige documenten werden door de club aangevraagd.

Bron: GVA
Kriek
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door Kriek »

het beroep wordt woensdag om 17u15 behandeld. Morgenavond weten we dus meer.
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door Peter »

Kriek schreef:het beroep wordt woensdag om 17u15 behandeld. Morgenavond weten we dus meer.
Iemand al nieuws? Of hebben wij ook onze kat gestuurd?
fredjetrek
Beheerder
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:01

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door fredjetrek »

Volgens het nieuwsblad was er gisteren nog geen beslissing maar zag het er goed uit voor heist. Voor Brussels, boussu dour en vooral Woluwe was het minder. Als 2 clubs geen licentie halen dan speelt de laatste in de stand eindronde, als 3 clubs geen licentie halen zakt er niemand. Ik vraag me af of dit klopt... want dan vrees ik dat we volgens jaar na lange beroepsprocedures met 21 in 2de klasse spelen.
fredjetrek
Beheerder
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:01

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door fredjetrek »

Volgens het nieuwsblad was er gisteren nog geen beslissing maar zag het er goed uit voor heist. Voor Brussels, boussu dour en vooral Woluwe was het minder. Als 2 clubs geen licentie halen dan speelt de laatste in de stand eindronde, als 3 clubs geen licentie halen zakt er niemand. Ik vraag me af of dit klopt... want dan vrees ik dat we volgens jaar na lange beroepsprocedures met 21 in 2de klasse spelen.
Kriek
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door Kriek »

Zonet uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Brussels en Heist hun licentie beet hebben, Boussu Dour werd geweigerd ! Als ook Beerschot ze uiteindelijk niet krijgt, zou dit betekenen dat Boussu, Woluwe en Beerschot naar derde zakken en de rest in tweede blijft. Maar laat ons voor alle zekerheid toch maar proberen om St Niklaas en Oudenaarde terug voor te steken.
Anti
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2013, 16:23

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door Anti »

Heist en Brussels hebben hun licentie beet. Boussoufa dour en Beerschot geweigerd en Woluwe onbeslist omdat ze door vereffening sowieso zakken. Op deze moment is er geen enkele daler in 2de klasse


Bron: www.nr10.be
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door malinwa fc »

Anti schreef:Heist en Brussels hebben hun licentie beet. Boussoufa dour en Beerschot geweigerd en Woluwe onbeslist omdat ze door vereffening sowieso zakken. Op deze moment is er geen enkele daler in 2de klasse


Bron: http://www.nr10.be
Vind ik leuk!! :D :D :D
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Licentie 2013-2014

Bericht door eSKaa »

Dan nog zien dat we minstens 3e laatst eindigen. Want Beerschot, ik zie die nog gelijk krijgen voor het BAS... En ik zie Boussu ook naar de arbitragecommissie gaan... Hier is het laatste nog niet van gezegd vrees ik...

Toch goed nieuws dat die licentie ook weer in orde is.
Plaats reactie