Ksk Heist - FC Gullegem 3-1

Dabo
Beheerder

Re: Cofidis Cup: Ksk Heist - FC Gullegem

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:PS: slaapt iedereen hier op het forum ? :D
Nee Davila, de klap van verleden zondag werkt nog door en velen vrezen de bekermatch en niet onterecht me dunkt.
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Cis Bosschaerts: “twee keer winnen en we spelen tegen een eersteklasser”

KSK HeiSt - GulleGem zondaG 16.00u Met neovierdeklasser Gullegem krijgt tweedeklasser Heist een haalbare kaart voorgeschoteld. Trainer Cis Bosschaerts is er niet rouwig om dat er dit weekend bekervoetbal op het programma staat.

“Ik ben blij dat het geen competitie is”, zegt Cis Bosschaerts. “Vorige week gingen we zwaar onderuit tegen Antwerp, nu kunnen we nog eens dingen uitproberen om zoiets in de toekomst te vermijden. We maakten fouten, maar het was vooral het verschil in kwaliteit dat ons de das heeft omgedaan. Er is niet veel blijven hangen van die 2-7 nederlaag.”
Gullegem is voor Bosschaerts een onbekende tegenstander. “We hebben hen niet gescout. Ik weet alleen dat ze in vijf jaar van vierde provinciale naar vierde klasse zijn gegaan. Vorig jaar zijn ze kampioen geworden in eerste provinciale. Ze hebben dus niet veel ervaring met het nationale voetbal.”
Het mag duidelijk zijn dat Heist dit jaar maar één doel heeft, en dat is het behoud in tweede klasse verzekeren.

“Maar ook de beker nemen we serieus.
Als we nog twee keer winnen, zitten we in de trommel met de eersteklassers.
Dan kan het financieel interessant worden. Als we zondag winnen, komen we uit tegen de winnaar van Wetteren - Wezet, in theorie een haalbare kaart. Aan verliezen tegen Gullegem denk ik niet, dan zou het voor ons wel heel vervelend worden. Maar ik denk dat Gullegem ook wel gebrand is op een stunt. Onderschatting zou onvergeeflijk zijn.”

scheidsrechter: Erik Bury.

KsK heist: Van den Broeck is out met een liesblessure. Ozcan heeft de looptraining hervat.

Kern: Thijs, Vervoort, Put, Grant, Vanderputte,Rymenams, Rymenants, Pittoors, Webers, Vandemarliere, Criel, Vermeiren, Fisher, Bell, Van Praet, Boeckx, Dahman, Remans.

Bron: GVA

-------------------------

CIS BOSSCHAERTS GRIJPT BEKERMATCH TEGEN GULLEGEM TE BAAT OM EEN EN ANDER BIJ TE STUREN

‘Die 2-7 vlug doorspoelen’

Met één en mogelijk twee bekerwedstrijden op een rij krijgt Heist de tijd om te bekomen van de 2-7-pandoering tegen Antwerp. Trainer Cis Bosschaerts neemt de gelegenheid te baat om verdedigend een en ander bij te sturen.
SK Heist krijgt morgen in zijn eerste wedstrijd voor de beker van België de kersverse West-Vlaamse vierdeklasser Gullegem op bezoek.

‘Die ploeg is na de fusie met Wevelgem onderaan begonnen en de laatste vijf jaar vier keren gepromoveerd. Vorig seizoen werden ze met vlag en wimpel kampioen’, is de Heistse trainer Cis Bosschaerts uitstekend geïnformeerd.

‘Het team herbergt met enkele ex-derdeklassers talent en geniet een serieuze financiële achterband. We staan voor een niet te onderschatten opdracht.’

Meer dan de tegenstander hield de voorbije dagen de eigen ploeg de Nijlenaar bezig.

‘Dit bekerduel stelt ons in de gelegenheid de 2-7 tegen Antwerp zo vlug mogelijk door te spoelen’, zegt bij daarover. ‘Dat is dan simpel te herleiden tot plaatsing voor de volgende ronde.’

Maar er is meer.

‘De beker is in vergelijking met de competitie niet van het allerhoogste belang, maar is zoveel meer dan een vriendenwedstrijd. Dit is een ideale gelegenheid om wat te proberen. Iedereen heeft tegen Antwerp kunnen vaststellen welke onze pijnpunten zijn. De lange bal achter onze verdediging stelde ons voor heel wat problemen.’

Drie vragen

‘Er werpen zich drie vragen op’, vervolgt Bosschaerts. ‘Ten eerste: zijn onze centrale verdedigers voldoende op mekaar ingespeeld en is er genoeg communicatie? Ten tweede: wordt ons centraal duo voldoende bijgesprongen door de backs? Ten derde: verlenen onze verdedigende middenvelders voldoende steun aan onze defensie? Of is er een combinatie van twee of zelfs alle drie van deze factoren?’

‘Los van die bedenkingen zijn we natuurlijk voor negentig procent afhankelijk van de kwaliteit van de spelers’, beseft de Heistse trainer.

Of er dan nog versterking moet komen, zoals menig supporter het wil.

‘Daar weet ik niks van’, reageert Bosschaerts.‘Ik weet wél dat er nogal wat spelers door makelaars worden aangeboden, maar het komt altijd op hetzelfde neer: het hoge prijskaartje. Dan hoeft het voor mij niet. De club moet financiëel gezond blijven. We zullen er dan zo wel alles aan doen om ons in tweede staande te houden.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Hoogstraten - Wolvertem SC 0-1

2de tegen 4de klasse. Ook pas gepromoveerd uit provinciale. Opletten geblazen in de huidige situatie dus of we kunnen volgende zondag naar een oefenmatchke komen kijken.
klenne

Bericht door klenne »

Hopelek moete we weer ni dezelfde inkomprijs betalen als in de competitie :roll:
Naas

Bericht door Naas »

klenne schreef:Hopelek moete we weer ni dezelfde inkomprijs betalen als in de competitie :roll:
Ik vrees van wel,makker, als de prijs vd voorbereidingswedstrijden tg janneke en mieke altijd al 10 euro was, dan zal het vandaag ni minder zijn?! :?
klenne

Bericht door klenne »

Naas schreef:
klenne schreef:Hopelek moete we weer ni dezelfde inkomprijs betalen als in de competitie :roll:
Ik vrees van wel,makker, als de prijs vd voorbereidingswedstrijden tg janneke en mieke altijd al 10 euro was, dan zal het vandaag ni minder zijn?! :?
Daarom da ik in de voorbereiding ni dikwels thuis ben kome zien , we zoude da allemaal is moete doen :evil:
eSKaa

Bericht door eSKaa »

3-1 eindstand.

Ik vond Gullegem een relatief sterke ploeg. Gaan in 4e Klasse top 5 spelen. Heist was niet goed vandaag.

De overwinning is het belangrijkste, maar kom, eerlijk zijn, het kan pakken beter. Zo'n ploeg moet je snel kunnen uittellen, door het 2e klasse tempo te spelen, en dat doen we niet. Hun passing op het middenveld bracht onze verdediging toch enkele keren in nauwe schoentjes...
De flanken vond ik ok. Criel/Vermeiren speelden een goeie wedstrijd, Fisher ook dik in orde. Veel beweging, moest constant in de gaten gehouden worden. Pittoors aanvallend zeer goed in samenspel met Criel. Yannick al beter dan tegen Antwerp, maar soms iets te nonchalant. Ik vind hem een goeie voetballer, maar die foefkes moeten er uit. Simpel spelen, meer efficientie.
Hopelijk volgende week op Visé iedereen echt op scherp, want bij winst wacht ons een eerste klasseploeg!

SC KSK zal trouwens geen bus inleggen naar Visé. Er kan uiteraard wel onderling afgesproken worden om met auto's te rijden, OF, ge gaat met Blauw-Wit-Groen mee :-)
Dabo
Beheerder

Re: Ksk Heist - FC Gullegem 3-1

Bericht door Dabo »

3-1 met goals van Fisher en 2x Vermeiren.
DAVILA

Bericht door DAVILA »

En eerste helft bal onderkant lat (Vermeiren of Rymenants ?), tweede helft pegel op de paal (Bell).
Al bij al goeie uitslag (zie Hoogstraten, zie Dessel 1-0 tegen Zwarte Leeuw)
DAVILA

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:3-1 eindstand.Ik vond Gullegem een relatief sterke ploeg. Heist was niet goed vandaag.
Niet goed ?

3-1, gemaakte goals op lat en paal.

Antwerp (toekomstige kampioen :roll: )-Bocholt 0-1
Koksyde-Brussels 2-2 en Brussels out
Zele-Virton 1-1 en Virton out
STVV-Leopoldsburg 1-2
Aalst-Temse 2-4
Hoogstraten-Wolvertem 0-1
Nipte zege voor Dessel, Lommel, Moeskroen, Eupen 1-1 na 90' maar met de hakken over de sloot.

Ik zie net een verslag Antwerp-Bocholt op ATV: 'na de match gingen de Antwerp spelers zich beklagen bij de scheidsrechter over enkele niet gefloten strafschoppen' :D :D :D Misschien Brinkman vragen voor alle matchen.
Ik was zo wat de enige die niet meeging in het allelujah verhaal na hun 2-7 bij ons, ik blijf er bij: zo'n hoerechance hebben ze nooit meer !

Misschien ons beter focussen op onze positieve punten, we weten dat onze keepers ervaring missen en dat onze centrale verdedigers nog op elkaar moeten ingespeeld geraken, dat kan enkel door matchen te spelen, voor de rest zit het redelijk goed in mekaar. Komaan KSK !!!
DAVILA

Bericht door DAVILA »

Verslag KSK Heist-FC Gullegem 3-1

Heist startte met veldoverwicht. Een attente doelman Degrendel hield echter stand. Na tien minuten scoorde Heist dan toch na slecht wegwerken voor doel. Daarna kwam Gullegem meer in de wedstrijd met een tweetal doelkansen. Op twee minuten voor de rust kon de inlopende Seignez scoren op vrijschop van Dewaele. 1-1 Gullegem begon goed aan de tweede helft. Op tegenaanval scoorde Heist met het hoofd de 2-1. Op het uur kreeg Gullegem de bal niet weg en profiteerde Heist 3-1. Hiermee was de wedstrijd gespeeld. Het spel ging nog goed op en neer maar geen van beide slaagde er in nog te scoren. Nu kan FCG zich concentreren op de competitie.

Bron: site FC Gullegem
Dabo
Beheerder

Bericht door Dabo »

Heist plaatst zich ten koste van vierdeklasser Gullegem

“We gaven weinig weg, maar er waren ook minpunten”

Heist deed wat het moest doen, maar meer ook niet. De tweedeklasser schakelde vierdeklasser Gullegem uit en mag naar de vijfde ronde.
In de openingsfase van de wedstrijd kreeg het tal van kansen, maar het was alleen Fischer die na een carambole kon scoren. Vermeiren kende wat later pech toen hij de kruising trof. Gullegem kwam wat meer in de match zonder echt gevaarlijk te zijn, maar net voor rust kreeg Heist een koude douche toen Vervoort onder een hoge bal doorging en Singiez afwerkte. In de tweede helft moest Heist op zoek naar de voorsprong en duwde het even door. In twee minuten was de match beslist. Eerst kopte Vermeiren een voorzet van Rijmenants binnen, daarna trapte diezelfde Vermeiren na tal van kopduels de beslissende 3-1 binnen. Opdracht volbracht voor Heist. “Het was niet echt denderend, maar we hebben weinig weggegeven en plaatsen ons voor de volgende ronde, dat zijn de pluspunten”, aldus Cis Bosschaerts.
“We speelden ook niet tegen een zwakke ploeg. Gullegem is in vijf jaar tijd vier keer gepromoveerd en wil ook dit jaar voor de titel gaan.
Het kwam niet naar hier om zich te laten afslachten. Op het uur hebben we even doorgeduwd en dat leverde ons de kwalificatie op. Er waren zeker ook enkele minpunten, maar die gaan we intern bespreken.”

Aan de aftrap

ksk heIst: Vervoort, Pittoors, Grant, Put, Rijmenants, Vander Putten, Van de Marlieren, Criel (61’ Reemans), Vermeiren (83’ Bell), Webers, Fischer.

Doelpunten: 15’ Fischer 1-0, 44’ Singiez 1-1, 62’ Vermeiren 2-1, 66’ Vermeiren 3-1.

Gele kaarten: Van der Putten, Pittoors.

Bron: GVA
Kriek

Bericht door Kriek »

We moeten niet te negatief doen. Eerste helft was goed met goeie benutting van de flanken, match moest eigenlijk gespeeld zijn bij de rust. De 1-1 kwam er toen Gullegem de eerste keer in de rechthoek kwam én omdat onze keeper onder de bal doorging . Begin vd tweede helft was wat minder maar na de 3-1 is de match uitgespeeld. Uitblinkers: Vermeiren en Vandermarliere. Fisher begint ook beter zijn draai te vinden. Alleen, onze keeper vind ik wat onzeker en niet sterk op hoge ballen. Een extra ervaren speler in de verdediging zou geen overbodige luxe zijn.
hesteneer

Bericht door hesteneer »

Gullegem was zeker geen slechte ploeg. Die centrale middenvelder vond ik sterk aan de bal, goed spelinzicht en kon wel een balleke trappen. Vooraan ook een goede/sterke spits rondlopen...die weliswaar niet echt gevaarlijk is geweest. Achteraan lag dan weer het zwakke punt. Die 23 heeft de eerste helft sterretjes gezien, maar we hebben hier te weinig met gedaan vind ik...na de rust hebben zij dit gecorrigeerd.
Toch zijn er soms weer fouten gemaakt zoals vorige zondag. Yannick is de tweede helft zeker 4 à 5 keer in de rug gepakt. Als dit tegen een tweedeklasser gebeurt hangen er zowieso 2 tegen de netten.

Wat kunnen we leren uit deze match? Niet veel, alleen dat Simon moet spelen. Hij is een flankspeler die een actie kan maken én doelgericht is. (lat en 2x goal) Jorn is een goede voetballer, maar is geen flankspeler. Jorn op 10, webers en jonas daar achter en ik denk dat we dan sterker staan.
fredjetrek
Beheerder

Bericht door fredjetrek »

mannekes.... Alle europese ploegen zoeken naar opkomende voetballende backs... wij hebben ze en bij ons krijgen die bakken kritiek. Natuurlijk vallen er dan gaten in die hun rug, maar dan is het wel de taak van de centrale verdedigers en de verdedigende mindenvelder op dat op te lossen he. Als yannick niet mag opschuiven, wel dan had gisteren de 2-1 ni kunnen vallen. Neven en Vandooren deden dat veel beter als vandermarliere en put of grant nu. We hebben gewoon nood aan snelheid achteraan want op dit moment kan je onze centrale verdedigers wisselen voor paaltjes, je zal het verschil niet merken. Ik begrijp dat dit probleem moeilijk ligt omdat die mannen nog steeds veel inzet tonen en jaren veel betekend hebben voor de club... maar het moet anders. Ook onze keepers zijn veel te traag en missen spelinzicht. Als de cis dit kan oplossen door betere afspraken dat is hij een wereldtrainer....

En vooraan is het niet veel beter. Fisher bakt er niks van, maar zelfs als Falcao daarstond zou die ook niks kunnen doen. Die gast toont wel veel inzet maar staat op een eiland...misschien is dat altijd zo geweest op heist maar dit jaar is het probleem nog groter. Webers is geen 10, die moet lager spelen en dan mee opkomen. Dan heb je een spits met in steun een 10 + een opkomende webers. Nu heb je enkel die spits. Dus ja...Jorn op de 10.

Maw we hebben nog 11 dagen voor een CV (of 2), een keeper en een sterke nr 10. Dinsdag is de pot van euromillions 79 miljoen.
Frédéric Gounongbe staat dicht bij hoogstraten...mss toch ook maar eens informeren?
Plaats reactie