“Ik was even van de kaart na mijn werelddoelpunt”
Rijmenants mijmert na na weergaloos doelpunt
Heist had zijn handen vol aan Virton. Maar eind goed al goed, en zo bleven drie kostbare punten in Heist-op-den- Berg. Yannick Rijmenants had een belangrijk aandeel in de zege, met zijn twee eerste doelpunten voor Heist. "Wat een ongekende weelde." "Hier droom je een dag voor de wedstrijd van", sprak een uitgelaten Rijmenants. "Nochtans was ik niet echt goed aan de wedstrijd begonnen. Mijn eerste balcontacten waren niet super en dan denk je toch dat het persoonlijk een mindere match zou kunnen worden." Maar het tij keerde heel snel voor de man uit Berlaar. "Ik stond bij die eerste goal gewoon op de goede plaats.Een strak schot van Rijmenams en ik moest er mijn schoen maar tegen zetten." Of dat mijn eerste goal voor Heist was? "Ja, want sinds ik hier ben, heb ik voor Heist nog nooit gescoord. Ik ben meer de man van de assists, en zelfs dat tweede doelpunt kon er ook nog bij (lacht). Wat een goal, ja. Een streep, een klein wereldgoaltje. God, ik was even van de kaart. Ik vierde "Nochtans ben ik meer de man van de assists" Yannick Rijmenants vierde de goal dan ook intens met mijn familie aan de zijlijn. Weet je, ik begon ooit te voetballen bij provincialer Hal-laar. Ik ben echt wel een jongen van de streek." Rijmenants werd na de rode kaart van Van Den Bogaert even weer als verdediger uitgespeeld. "Het was alle hens aan dek, ja. We wilden absoluut die drie punten thuis houden. En goed, als de trainer me dat oplegt dan speel ik weer even achteraan. Het zijn trouwens ook de twee posities die ik hier al altijd gespeeld heb. Al speelde ik vorig seizoen bijna altijd als verdediger." Volgende week wacht de zware verplaatsing naar STVV. "Dat is mijn ex-club,toch altijd iets speciaals. Maar het is een ploeg die in goeie vorm steekt dus het wordt een zware klus. En niet alleen STVV, want er volgen voor ons nu drie zware opdrachten. Na STVV komen er nog RWDM Brussels en Westerlo aan. Daarom is het ook goed dat we nu wonnen. Zo kunnen we meer ontspannen aan dat drieluik beginnen." Nog een keer over de emoties na zijn prachtdoelpunt."Het geeft je een boost, man. Het is alsof je vleugels krijgt. Mijn tweede goal was daar het beste bewijs van. Ik mikte naar doel, en de bal vloog nog binnen ook. In een mindere periode vliegt het leer gegarandeerd buiten het stadion (lacht). Ik ga dat zondag vieren. Hoe? Een hele dag voetbal kijken, of wat had je gedacht?"
SCHEIDSRECHTER: Ben Mesotten.
TOESCHOUWERS: 750.
HEIST: Michiels - Van Den Broeck, Grant, Dachelet, Van Den Bogaert - Vanderputte, Vandermarliere, Webers, Rijmenams, Rijmenants - Criel.
VIRTON: Hurbain - Grosperrin, Grevisse, Menessou, Blaise -Delaby, Kehli, Focki, Yeye, Raboteur - Cornet.
VERVANGINGEN: 46' Focki door Molnar, 65' Grevisse door De Almeida, 76' Criel door Pittoors, 82' Raboteur door Dufour, 86' Rijmenants door Remans.
DOELPUNTEN: 9' Rijmenants 1-0, 23' Rijmenants 2-0, 73' Cornet 2-1.
GELE KAARTEN: Blaise. Dachelet, Webers, Kehli, Menessou, Delaby
RODE KAART: 55' Van Den Bogaert (fout).
De match
Het eerste gevaar leverde voor de thuisploeg al meteen een doelpunt op. Een mooie aanval opgezet door Vandermarliere werd door Criel voor doel gebracht, waar Rijmenams trapte en Rijmenants aan de tweede paal scoorde. Rijmenants was in zijn dagje, want hij knalde ook nog eens een prachtige goal in de verste hoek binnen. Heist viel met tien na een rode kaart voor Van Den Bogaert, die werd op aangeven van de assistent scheidsrechter uitgesloten. Cornet kopte de aansluitingstreffer binnen. Het was nu pompen of verzuipen, maar de thuisploeg bleef overeind.
“Bloed, zweet en tranen leveren ons gouden punten op”
"Mijn spelers hebben echt alles moeten geven om dit resultaat te bereiken", sprak trainer Cis Bosschaerts, die morgen zijn 57ste verjaardag viert en als cadeau dan samen met de groep naar de Rode Duivels zal kijken. "Virton presenteerde zich vooral na de rust als een meer dan degelijke ploeg. Het is een technisch sterke ploeg en het is niet toevallig de trots van de provincie Luxemburg." Toch was zijn team al vroeg op een dubbele voorsprong geklommen. "We begonnen goed aan de match en als Yannick Rijmenants, die anders nooit scoort, nu ook al gaat scoren is dat heel goed nieuws. Die voorsprong was niet onverdiend." Virton kwam beter in de match. "Dat zeker en dat was naar het einde van de eerste helft al goed te merken." In de tweede helft moest Heist lange tijd met tien man spelen. "Over de rode kaart van Van Den Bogaert wil ik niet veel kwijt. Als de adrenaline is gezakt en ik het allemaal nog eens rustig heb kunnen bekijken zal ik daar pas echt uitspraken over kunnen doen. Ik paste mijn veldbezetting aan door Criel naar de flank te trekken en Webers dieper uit te spelen. Maar mijn spelers werden moe, heel moe want Rijmenants bijvoorbeeld speelde én linksachter en nadien weer als aanvallende flank. Maar we bleven overeind, al hadden we niet de minste overschot. Drie gouden punten noem je zoiets, voor ons van ontzettend groot belang."
Heist zet sterke reeks neer van vijf wedstrijden zonder nederlaag
De overwinning tegen Virton is voor Heist de vijfde wedstrijd op rij zonder nederlaag. En dat is opmerkelijk, want sinds het aantreden van de Heistenaren in tweede klasse gebeurde dat nog maar éénkeer eerder. Twee jaar geleden zette Heist een serie van zeven matchen zonder verlies neer. Met dat verschil dat die reeks toen naar het einde van de competitie werd neergezet. Maar deze start kan tellen en is in elk geval veel beter dan die van vorig seizoen. Toen duurde het tot begin februari vooraleer de kaap van de dertien punten werden bereikt. Nu is het midden oktober en zijn we al zover.
Bron: GVA