KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door DAVILA »

Mooie aanval, mooie goal Tambeur.
Direct daarna flater van diezelfde speler, 1-1, een kwartier later staat het 1-3, na nog enkele flaters. Flaters waar we eigenlijk toe gedwongen worden door een sterke tegenstander.
Een achterste lijn van gemiddeld iets over de 20 jaar, samen geen 50 matchen in tweede klasse...
Onze ervaring stond naast de lijn (en achter het geneverkraam, hartverwarmend dat dit nog kan ;) ) Roel en Bart.
Misschien tijd om aan de reconversie te denken van Bart in functie van volgend seizoen: centrale verdediger, het is normaal dat met de jaren een speler een rij naar achter schuift (zie Gorts indertijd), Bart = Heist en op die positie kan hij nog jaren mee en de ploeg sturen; Foxy wat denk jij ?
Danny
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:14

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door Danny »

Sterkere tegenstander. Ach, hou toch op. Dat is toch elke week. 6 goals tegen is toch niet normaal. Iedereen doet maar wat. Duidelijke structuren, taken... Niemand ziet het nog. Verantwoordelijken doe je Job.
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door DAVILA »

Danny schreef:Sterkere tegenstander. Ach, hou toch op. Dat is toch elke week. 6 goals tegen is toch niet normaal. Iedereen doet maar wat. Duidelijke structuren, taken... Niemand ziet het nog. Verantwoordelijken doe je Job.

Dat is inderdaad zo: elke week een sterke (PROFESSIONELE) tegenstander zolang het tegen dat soort ploegen gaat.
Het zou pas echt zorgwekkend zijn als we zwaar de boot zouden ingaan tegen ploegen uit de rechterkolom.
Maar zo te horen is uw recept eenvoudig: trainer buiten...
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door foxy »

"de wet van de sterkste" is een oud gezegde maar hier is van toepassing "de wet van de snelste" De snelheid van
denken en handelen lag bij Tubeke zoveel hoger ... Van onze kant zag ik veel goeie wil met "poging" tot pressen
op middenveld maar ook twee tegen één werden we uitgespeeld. Die rechterflankspeler was onhoudbaar enz...
Het enige wat misschien kan helpen is een 5-4-1 systeem bij balverlies en misschien wel zoals Davila suggereert
met Webers in de verdediging; zijn vroegere meerwaarde met doelpunten vanuit het middenveld lijkt inderdaad
voorbij. Maar, begrijpt hij dat zelf ook zo ?
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door klenne »

Nix tege te beginne met ons ploegske ! 1-6 is idd zwaar maarja.. Die domme rode kaart voor van asch vind ik,veel ereger dan den uitslag
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door KSKH »

We zullen da snel weten of het nu daadwerkelijk te maken heeft met die sterke tegenstander of met ons. Lierse, Dessel, Union, Patro
Dat zijn ploegen die allemaal onderaan staan. Maar ik denk persoonlijk als ik de tegendoelpunten bekijk die we slikken tegen WS Brussel
heeft in mijn ogen niks te maken met een sterkere tegenstander. Maar gewoon domme individuele fouten die worden afgemaakt
door eender welke tegenstander. Als we tegen Lierse, Dessel, Union, Patro ook zoals tegen WS bij stilstaande fases een tegenstander moederziel
alleen laten staan net voor de kleine baklijn dan scoren ook deze "mindere" ploegen.
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door eSKaa »

Al 3 keer een heel epistel getypt, en evenveel keer gewist. Ik zou godverdomme niet weten hoe ik het moet verwoorden..

Je blijft supporter, maar Davila, je kan je niet steeds verschuilen achter 'profploeg' en 'snelheid van uitvoering'. Gisteren waren meerdere persoonlijke flaters verantwoordelijk voor de pandoering van deze week. Ik twijfel er niet aan dat de jongens op het veld hun best doen, zeker niet. Dat je van Tubeke verliest, is geen schande. Dat je er 6 binnenkrijgt wel. Zeker omdat je sterk begint aan de wedstrijd. Je komt niet eens onverdiend op voorsprong, maar als je in dezelfde minuut (!!) laat tegenscoren, hingen alle koppen al naar beneden.

De kaarten: dubbel gevoel. We zeiden vroeger al dat we meer 'smeerlap' moesten worden, wel, nu doen we iets meer, pakken we enorm veel kaarten. Dat krijg je automatisch mee als je onderaan staat. De spelers van Tubeke gingen bij een bijna-contact al schreeuwend neer, wij doen dat nog steeds niet. Ook de bal teruggeven nadat iemand is blijven liggen. Mannen, als de tegenstander zelf voortspeelt, en pas de bal buiten stampt als de actie op niet uitdraait, dan geef je de bal niet terug, OF je loopt er mee tot aan hun cornervlag. Ik ben dat pseudo-fairplay gedoe stillekensaan moe. Direct buiten, ok, bal terug. Eerst aanvallen, dan pas buiten? Fuck off, spelen!

Bon, ik ben me al terug aan het opboeien, dus stop ik er beter mee. Nog 1 ding: wie pakt er in godsnaam rood als er 30 seconden daarvoor nog tot kalmte aangemaand wordt door de scheids?

Zondag nieuwe kans! Komaan!
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door DAVILA »

DAVILA schreef:Mooie aanval, mooie goal Tambeur.
Direct daarna flater van diezelfde speler, 1-1, een kwartier later staat het 1-3, na nog enkele flaters. Flaters waar we eigenlijk toe gedwongen worden door een sterke tegenstander.
Ik zie die flaters ook, maar ' Flaters waar we eigenlijk toe gedwongen worden door een sterke tegenstander'
De speler bij ons in balbezit werd voortdurend opgejaagd en zo dwing je iemand in de fout te gaan !

Wat Webers betreft: hij speelt uiteraard niet meer in de ploeg van jaren terug met oa een sterke Jan Hendrickx die gaten trok, nu moet Bart overal zijn...
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door hesteneer »

de uitslag interesseert me eigenlijk niet echt. dat nu 1-6 is of 0-1, het resultaat is hetzelfde en da zijn 0 punten.
Wel interesseert mij de manier waarop vooral de tweede helft gevoetbald werd...allee...op de plein gestaan omdat van de moetes was. Komt nu niet af met "de ploeg was te sterk" of "niet van ons niveau" want zulke zaken hebben niks met mentaliteit te maken.
Tenzij ik niks van voetbal ken, snap ik toch sommige dingen niet goed:
*Waarom uwe laatste man laten ingooien terwijl hij niet verder geraakt dan het begin van de klein baklijn. In den tijd met ronny van rompaey waren ingooien gelijk aan corners...nu heeft dit 0 komma 0 nut...het enige dat er kan gebeuren is nen tegenaanval, iedereen uit positie en gevaar aan onze kant.
*Dean heeft de eerste goal op zijn klak door ne slechte bal in te spelen. Geen probleem, kan gebeuren want hij is de enige op niveau, maar leg mij ne keer op een fatsoenlijke manier uit waarom onmiddellijk daarna (na den aftrap) naar achter wordt gespeeld en dean met een slechte terugspeelbal TERUG in problemen wordt gebracht?! sorry, maar dan ben je niet met uw vak bezig
*Hoe kan je als volwassen speler een ingooi recht in de voet van den tegenstander gooien?! Resultaat: 10 seconden later een goal in onze bak. HALLOOOOW....
*Hoe is het godsnaam mogelijk dat je bij 1-5 rood pakt!?! voor mij bovenop zijn schorsing een extra schorsing van de club.
*Davila, een jeneverbar = leuk idee, top idee...en heel fijn voor supporters als boegbeelden van club daar achter staan, maar excuseer mij...na een 1-6 pandoering feestmuziek opzetten en doen alsof dit de normaalste zaak van de wereld is.....het zal aan mij liggen, maar als mijn gasten 1-6 verliezen lopen zij beschaamd naar de kleedkamer en zeggen zij een half uur geen woord.
*Het is JAREN geleden dat er nog zo weinig volk was, waarom deze dappere mensen straffen met een verhoging van de inkomprijzen tegen lierse?! Ik zou dat maar snel terug wijzigen naar het gewone, want 15 en 20 euro voor zulke vertoningen?! sorry...7 bruggen te ver.
*Het kan zijn dat roze schoenen en dotskes op uwe kop hebben noodzakelijk is om op te vallen tegenwoordig, maar geef mij maar de zwarte schoenen en mentaliteit van ne webers, wijns, tambeur of grant...

We sluiten af met een positieve noot: "Hoe meer ge verliest, hoe dichter de overwinning!"
Dus...sorry Lierse
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door KSKH »

hesteneer schreef: We sluiten af met een positieve noot: "Hoe meer ge verliest, hoe dichter de overwinning!"
Dus...sorry Lierse
goeike :D laat ons hope
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:*Dean heeft de eerste goal op zijn klak door ne slechte bal in te spelen.
Sorry maar Tambeur heeft die goal op zijn klak door veel te hard terug te spelen op Dean (nogmaals druk van Tubize op Roel én op Dean).
Jammer voor Roel die een sterk seizoen speelt en een mooie goal maakte. Kop op !
Wie in de fout ging bij nr 2 en 3 ? Die mannen weten dat zelf wel.
Mijn suggestie om Bart centraal achterin te brengen is gewoon gebruik maken van een verloren seizoen om zaken uit te proberen, we kregen al 30 (DERTIG) goals tegen, aan dat tempo pakken we er dit seizoen 100 !
Daar moet eerst aan gewerkt worden, een ploeg bouw je op vanuit de verdediging.
Wat mijn mantra betreft 'sterke profploegen': ons niveau is derde klasse: we speelden tegen Brakel voor de BvB, we verloren wel maar verdienden daar beter, tegen Gent Zeehaven wonnen we verdiend maar niet met de vingers in de neusgaten, vriendschappelijk wonnen we op Hoogstraten al was een gelijkspel daar een juistere uitslag geweest. De drie kampioenen van Cappellen komen te kort tegen de mannen van Eupen ,Tubize en consoorten.
Wie vindt dat men daar dan maar 'over mijn lijk mentaliteit' moet tegenover zetten: kijk naar onze kaartenlast !
En wie denkt dat ik dit allemaal plezant vind... :cry: :cry: :cry:
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door hesteneer »

ah ok :) hebben wij (ik) dan niet goed kunnen zien vanuit ons standpunt. Ga er niet over discusieren :)
In alle geval, lierse moet dan maar het kind van de rekening worden hé ;)
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door eSKaa »

Wees wel eerlijk: ons niveau is mss 3e klas, maar volgend seizoen spelen er 9 ploegen uit de huidige 2e klasse in de amateur reeks. De anderen zijn de beteren uit 3A en 3B. En nu kan men zich misschien nog neerleggen bij de bodem van 2e, maar volgend seizoen is linkerkolom een absoluut minimum he..
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Wees wel eerlijk: ons niveau is mss 3e klas, maar volgend seizoen spelen er 9 ploegen uit de huidige 2e klasse in de amateur reeks. De anderen zijn de beteren uit 3A en 3B. En nu kan men zich misschien nog neerleggen bij de bodem van 2e, maar volgend seizoen is linkerkolom een absoluut minimum he..

Volledig mee eens, maar daarom begrijp ik de huidige politiek: waarom voor dit nutteloze seizoen zwaar investeren ?
Volgend jaar is een ander verhaal maar nogmaals, ik heb het volste vertrouwen in ons bestuur.
Of moeten wij zoals sommige debielen (oa Lokeren) gaan schreeuwen 'wij hebben schijt aan het beleid' ? Als bv Lambrechts de kraan dichtdraaid spelen ze terug in provinciale !
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: KSK HEIST - AFC TUBIZE 1-6

Bericht door Peter »

Ik lees hier veel over snelheid en het ontbreken daaraan....nu de snelheid waarmee we tegengoals pakken kan dit seizoen alleszins tellen.

Ook vraag ik me af wat het verschil in aanpak is van een match tegen bvb Antwerp (nipt verlies en inzet & vechtlust) en één tegen Tubize of WS Brussels (de bijna wekelijkse opendeurdagen).
Kunnen onze spelers zich alleen maar opladen voor matchen tegen ploegen die wat supporters meebrengen? Want dan staan we er, ook naar volgend seizoen, niet goed op. Of zijn er andere redenen?

Waar ik me (onder andere) ook vragen bij stel is de wekelijkse passage van Jan van den Bergh (niks persoonlijks) voor m'n neus bij inworpen. Wat is het nut hiervan met de huidige Heistse ploeg (en trouwens ook die van vorige seizoenen)?
Webers is meestal logische targetpersoon in de grote rechthoek, maar tegenstander zet gewoon 2 man rond hem, duwt wat in z'n rug (is toch geen arbiter die het aandurft om hiervoor strafschop te fluiten) en weg kans...dikwijls zelfs gevaarlijker om gepakt te worden op tegenaanval (die snelheid van de tegenstander hé).

Nu is het wel zeker dat tegen deze snelheid (hebde'm ;) ), we tegen de winterstop wel eens de nationale media hebben gehaald...als Anderlecht dat kan omdat ze eens een penalty benutten, wij dat ook kunnen omdat we tegen dan hopelijk eens de nul hebben gehouden.
Plaats reactie