hesteneer schreef:Middenveld: Regnier, een tweede Webers, geel geschorst
Davila, sinds wanneer ben jij om half vier op een vrijdag al zat?
Om een tweede Webers te worden gaatem toch nog wel een aantal kilo's boterhammen met spek moeten eten vrees ik...
We hebben eens goed gelachen, nu terug serieus...
Natuurlijk is het riskant iemand te vergelijken met Bart, een absoluut clubmonument, meer dan 100 goals gescoord (hij zit Laenen op de hielen als club topscorer, al waren de doelpunten van Jurgen wel op een lager niveau gemaakt).
Thomas heeft nog 10 jaar tegoed op Bart. Vergelijken we de cijfers eens op dezelfde leeftijd:
Thomas op zijn 22ste (dit seizoen niet meegeteld dus): 63 matchen/1 goal, waarvan 29 matchen in tweede/0 goals en 34 matchen in derde/1 goal, 1 titel in derde
Bart op zijn 22ste: 40 matchen/4 goals, waarvan 24 matchen in vierde/3 goals en 16 matchen in derde/1 goal, één promotie via de eindronde in vierde
Nog indrukwekkender zijn de cijfers van Thomas op zijn 20ste (hij werd vorige twee seizoenen afgeremd door blessures en speelde toen slechts 14 matchen):
49 matchen/1 goal, waarvan 18 in tweede/0 goals en 31 matchen in derde/1 goal, één titel in derde
Bart op zijn 20ste: 0 matchen 0 goals 0 promoties
Hiermee doe ik Bart niet tekort, naast zijn monumentale carrière (die nog niet gedaan is) kan niemand naast of over kijken, ik wijs enkel op het enorme potentieel dat bij Thomas aanwezig is.
Akkoord, het scorend vermogen van Bart is weinigen gegeven, zeker op zijn positie. Eerder op het seizoen vergeleek ik Thomas met Glenn Neven, dat is er misschien dichter op.