In West Vlaanderen hebben ze alle wedstrijden gespeeld die afgelast waren door de scheidsrechtersstaking van een paar weken geleden.
En dat op een weekend van algemene aflasting
Ksk Heist - Brussels (Afgelast)
Re: Ksk Heist - Brussels (Afgelast)
als een meerderheid misschien de traditie van wintervoetbal wil behouden vraag ik jullie mening over het in ere
herstellen van voetbal op zondagnamiddag, bij klaarlichte dag. Nu wordt er veel energie , verlichting op
terreinen en in kleedkamers, kantines, verbruikt dat zou kunnen bespaard worden door een algemene terugkeer
naar namiddag. Een verplaatsing wordt dan opnieuw een aangename uitstap en ook 'swinters kan een zonnetje
schijnen en stijgt daardoor de temperatuur. In Engeland en Duitsland wordt nog altijd op zaterdagnamiddag
gespeeld , dat is ook traditie en beter voor de veiligheidsproblemen.
herstellen van voetbal op zondagnamiddag, bij klaarlichte dag. Nu wordt er veel energie , verlichting op
terreinen en in kleedkamers, kantines, verbruikt dat zou kunnen bespaard worden door een algemene terugkeer
naar namiddag. Een verplaatsing wordt dan opnieuw een aangename uitstap en ook 'swinters kan een zonnetje
schijnen en stijgt daardoor de temperatuur. In Engeland en Duitsland wordt nog altijd op zaterdagnamiddag
gespeeld , dat is ook traditie en beter voor de veiligheidsproblemen.
Inderdaad Foxy, de waanzin van het (winter)avondvoetbal is echter ingegeven door puur commerciele redenen. Als supporter willen wij een zo sterk mogelijk team zien dat liefst in een zo hoog mogelijke reeks speelt, ik vrees dat wij dan de wetten van de commercie er moeten bijnemen... (dit is niet mijn stelling maar naar wordt aangenomen die van de meerderheid der supporters). Is dat echter zo ? Ik kan voetbal smaken op alle niveaus en ik ben zeker niet de enige. Van een ploeg uit een gemeente als Heist is imo derde klasse perfect, indien de financien het toelaten: tweede. Door ons sportief succes zijn wij echter op een plafond gestoten op het extra sportieve gebied... En inderdaad indien toch voetbal in de winter: speel dan om 14h30, dan wordt een verplaatsing ook een beetje een toeristische uitstap. Misschien eens een enquête houden onde alle supporters ? Een idee voor de supportersclubs ? En moet men zo maar klakkelooos alles overnemen van de eerste klasse clubs ? Kan de commerciele kant niet anders georganiseerd worden ? Ik denk bv aan matchen die om 14h30 of waarom niet om 14h gespeeld worden laten voorafgaan door een brunch ? Nog iets wat mij opvalt: de muziek (keuze en decibels) die gespeeld worden... Al eens gelet op de gemiddelde leeftijd van de toeschouwers ? Op de tribunes stelt men zich bloot aan gehoorschade, een normaal gesprek is onmogelijk voor de match en tijdens de rust... sommigen opperen dat men zo de mensen richting kantines wil jagen
Ooit (ik denk op Hamme) stond er een enorme geluidsbox achter mij, ik heb toen even overwogen klacht in te dienen wegens slagen en verwondingen... Waar is de tijd van de fanfares of de marsmuziek ? Waarom moet alles en overal eenheidsworst zijn ? En de jongere supporters hoeven zich niet ontgriefd te voelen, muziek en activiteiten kunnen afgewisseld worden. Kortom: tijd voor nieuwe inzichten, als het voetbal zich niet opnieuw uitvindt speelt men binnen enkele jaren in lege stadions !

Het zijn niet enkel de clubs in tweede of derde die avondvoetbal promoten.
Kijk naar Houtvenne, met een verlichting die nog erger is dan dan van ksk heist vroeger.Daar spelen ze zaterdag.God mag weten waarom?
Een enige uitleg zou kunnen dat men de zaterdagavond nog wat langer blijft in de cantine. Maar weegt dat op tegen de kostprijs van verlichting?
Maar ik begin ook vermoedens te krijgen dat Davila en foxy een verdoken tweeling zijn.Hun meningen zijn vaak dezelfde
Kijk naar Houtvenne, met een verlichting die nog erger is dan dan van ksk heist vroeger.Daar spelen ze zaterdag.God mag weten waarom?
Een enige uitleg zou kunnen dat men de zaterdagavond nog wat langer blijft in de cantine. Maar weegt dat op tegen de kostprijs van verlichting?
Maar ik begin ook vermoedens te krijgen dat Davila en foxy een verdoken tweeling zijn.Hun meningen zijn vaak dezelfde