Transfers/vertrekkers 2013 - 214

DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door DAVILA »

fredjetrek schreef:Nu we zeker zijn van een verlengd verblijf in 2de mag het bestuur is actie schieten. Vervangers voor Vandooren, Fockaert en stevens ( en mss Criel en Vandeputte) zijn prioriteit. Verder zou een ervaren doelman ook moeten volgens mij. Men mag niet vergeten dat we zonder licentiegedoe gezakt waren he. Het moet beter. Webers zijn rendement hangt veel af van de verdedigende middenvelder naast of net achter hem. In de spits hadden we dit jaar veel problemen. Vermeiren en Stevens scoorde veel te weinig, Criel had een zwak jaar....Als Virton kan samenwerken met Anderlecht waarom wij dan niet? in die hun belofteploeg zitten minstens 5 bruikbare direct inzetbare spelers voor ons.
.

Ik ben het grotendeels eens Fredje. Laat ons het eerst positief bekijken: in de derde periode eindigden wij zesde ! Conclusie: aan onze spelerskern hoeft niet zoveel te wijzigen, waarom mannen als Ruttens, Criel, VDPutte, Degeling en Jorn Rijmenams niet proberen te houden ? Ik lees nergens dat die elders zouden getekend hebben... Met Fockaert, Van Dooren, Stevens en Moeyersons vallen, in sommige gevallen, stevige contracten weg.
Als wij Ruttens, Thijs, Vandenbroeck, Grant, Put, Pittoors, Rijmenants, VDPutte, Neven, Webers, Rijmenams, Ozcan, Vermeiren, Criel en Degeling kunnen behouden, hebben wij al een kern van 15 man. Van het uitgespaarde budget van de vier vertrekkers hebben wij imo nog niet veel opgebruikt: een keeper uit provinciale en een spits uit vierde zonder veel adelbrieven (wat niet wil zeggen dat ze niet waardevol kunnen zijn: wie had ooit van Webers gehoord ?). Dan zie ik als ontbrekende schakel enkel een ervaren centrale verdediger (met Put en Grant zijn we daar uitgepraat) en een ervaren spits (ik verwacht geen onmiddellijk rendement van Remans, meer ervaren spelers toonden al dat een aanpassingsperiode nodig is: zie Stevens, Vermeiren enz.) en een ervaren spits (en dat hoeft geen 'naam' te zijn, iemand als Hendrickx, Weuts, zelfs een ervaren man uit eerste provinciale als bv De Pooter van Antonia (elk jaar goed voor een pak goals, dit jaar 27, hij speelde ooit bij Schoten in vierde en maakte het ons steeds lastig met zijn bijna 2 meter lengte)). Ik denk dat ons budget dan zeker niet groter zou zijn dan afgelopen seizoen. Als wij ons budget drastisch zouden moeten inkrimpen dan zie ik niet goed in op wat onze ambitie om in tweede te spelen stoelt.
Dat ploegen als Anderlecht interesse zou hebben in een samenwerking met Heist betwijfel ik: die zien enkel naar geld... Een Praet had al een contract van 800.000 Euro/jaaar nog voor hij bekend werd!!!
Zelfs een iets mindere god zou nog een pak 'huurgeld' moeten opbrengen denk ik.
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door eSKaa »

Ruttens blijft niet, contract ontbonden, dus ja, Thys als eerste doelman, of er moest nog een verrassing komen.
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door klenne »

Toch moet er ne vervanger bijkome voor van dooren...
fredjetrek
Beheerder
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:01

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door fredjetrek »

als Criel en vandeputte blijven nog doelman, 2 verdedigers en een spits. Vertrekken ze moeten ook zij vervangen worden. Of is er al iets op komst vanuit de jeugd?
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door hesteneer »

De Pooter van Antonia (elk jaar goed voor een pak goals, dit jaar 27)

Een doelpuntenmachine aantrekken is bij ons geen garantie op succes hé...daar hebben we vorig jaar een prachtig voorbeeld van gehad...
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:De Pooter van Antonia (elk jaar goed voor een pak goals, dit jaar 27)

Een doelpuntenmachine aantrekken is bij ons geen garantie op succes hé...daar hebben we vorig jaar een prachtig voorbeeld van gehad...

Klopt: garantie is er nooit. Maar een type De Pooter zou een gerichte aankoop zijn: een aanvulling op wat we niet hebben, een target spits.
Ik kijk dan niet eerste naar hoeveel goals heeft die gemaakt maar naar het type speler, als die dan ook nog vaak scoort is dat meegenomen.
En als he geen budgetaire beperkingen hebt is het simpel: koop een Ruytinck, een Harbaoui...
Galag
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 mei 2013, 11:03

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door Galag »

Jasper Janssens is vertrokken zeker?
Had dat een specifieke reden? :)
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door Peter »

Galag schreef:Jasper Janssens is vertrokken zeker?
Had dat een specifieke reden? :)
In voorbereiding redelijk want kansen gehad en op mij maakte hij een zeer goede indruk, zeker voor nog zo'n jonge speler.
Maar eens seizoen begon amper nog in wedstrijdkern geraakt.

Aan wat ligt dat...overaanbod aan duurdere spelers op die positie, trainer die liever geen risico's neemt met jeugd, ongeduldigheid van jonge spelers...
In het verleden nog veel zulke gevallen gehad. Sommige komen toch nog bovendrijven (Jelle De Roovere ondertussen toch ook naar 1e provinciale met Schriek)...maar heel veel verdwijnen in de anonimiteit.
Galag
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 mei 2013, 11:03

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door Galag »

Peter schreef:
Galag schreef:Jasper Janssens is vertrokken zeker?
Had dat een specifieke reden? :)
In voorbereiding redelijk want kansen gehad en op mij maakte hij een zeer goede indruk, zeker voor nog zo'n jonge speler.
Maar eens seizoen begon amper nog in wedstrijdkern geraakt.

Aan wat ligt dat...overaanbod aan duurdere spelers op die positie, trainer die liever geen risico's neemt met jeugd, ongeduldigheid van jonge spelers...
In het verleden nog veel zulke gevallen gehad. Sommige komen toch nog bovendrijven (Jelle De Roovere ondertussen toch ook naar 1e provinciale met Schriek)...maar heel veel verdwijnen in de anonimiteit.
Spijtig, want ik had in de voorbereiding inderdaad ook de indruk dat die wel een leuke carriere voor zich had.
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door Peter »

Galag schreef:Spijtig, want ik had in de voorbereiding inderdaad ook de indruk dat die wel een leuke carriere voor zich had.
Ik deel je mening 100% want ook ik vond hem echt goed spelen en zeer aanwezig in matchen die ik van hem zag.
Nu hij is naar Schriek...wie weet komen we die binnen paar jaar nog wel eens tegen als die aan zelfde tempo kampioen blijven spelen ;)
DAVILA
Berichten: 4154
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door DAVILA »

Begin er maar aan: een jongere lanceren in een team dat al drie jaar tegen de degradatie vecht... En het is bovendien in tweede klasse en niet in vierde klasse of eerste provinciale... Het watervalsysteem zorgt er wel voor dat iedereen op zijn niveau terecht komt zeker ? Als een jongere dan echt uitblinkt in een lagere reeks dan wordt hij wel terug opgevist.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3023
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door Dabo »

Galag schreef:Jasper Janssens is vertrokken zeker?
Had dat een specifieke reden? :)
Al naar de beloften komen kijken ?
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door Peter »

Dabo schreef:
Galag schreef:Jasper Janssens is vertrokken zeker?
Had dat een specifieke reden? :)
Al naar de beloften komen kijken ?
Ik heb hem zelf bij de jeugd zien spelen + in voorbereiding, en daar zat toen zeker iets in.

Deed hij dan niet mee bij de beloften?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3023
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door Dabo »

Peter schreef:
Dabo schreef:
Galag schreef:Jasper Janssens is vertrokken zeker?
Had dat een specifieke reden? :)
Al naar de beloften komen kijken ?
Ik heb hem zelf bij de jeugd zien spelen + in voorbereiding, en daar zat toen zeker iets in.

Deed hij dan niet mee bij de beloften?
Toch geen hoogvlieger hoor. Heeft in het verleden misschien wel eens een 'flard' van enig talent getoond maar om op ons niveau dan te kunnen meedoen moet er toch wel een heel pak 'meer' aanwezig zijn. Gaat nu naar Schriek om daar in de 1ste ploeg te kunnen spelen. Ik zie dat toch niet echt gebeuren hoor.
Galag
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 mei 2013, 11:03

Re: Transfers/vertrekkers 2013

Bericht door Galag »

Dabo schreef:
Galag schreef:Jasper Janssens is vertrokken zeker?
Had dat een specifieke reden? :)
Al naar de beloften komen kijken ?
Dit jaar niet echt komen kijken naar de beloften, dus hoe hij het dit jaar tijdens het seizoen heeft gedaan weet k inderdaad niet.
Maar in de voorbereiding viel dat toch goed mee.
En uiteindelijk is die ook nog piepjong. Als hij een echt supertalent was dan zat hij wsl niet meer bij ons... :)
Maar goed, ik ben dan wel benieuwd wat ie waard is in 1ste provinciale.
Plaats reactie