SK HEIST LOOPT WARM VOOR KOMST VAN WESTERLO EN RONDT WELLICHT TRANSFER VAN NKUMAN MICHEL AF
‘We kennen onze beperkingen’
Eerder in de voorbereiding kwamen Lierse en KV Mechelen op bezoek, vanavond ontvangt Heist met Westerlo een andere eersteklasser uit de regio. ‘Het gaat de goede richting uit’, is Cis Bosschaerts tevreden over de aanloop naar de competitiestart.
Westerlo is ongetwijfeld een interessante waardemeter.
‘Voor Westerlo begint de competitie binnen twee weken. Wij moeten een week langer wachten. Stilaan moet alles in de plooi vallen.’
‘Tegen KV Mechelen speelden we degelijk, zeker wat de combinaties, de organisatie en het aantal kansen betreft. We scoorden zelfs. Voor de oefenwedstrijd tegen Westerlo selecteerde ik twintig spelers.’
‘Enkel Rymenants valt af met een enkelblessure. Hij verstuikte zijn enkel bij het individuele loopprogramma in het tussenseizoen. Tijdens de voorbereiding zelf liep niemand een blessure op. Hout vast houden’, knipoogt Bosschaerts.
De nieuwkomers integreren zich snel.
‘Ik ben tevreden over wat ik op training zie. De nieuwe spelers pasten zich vlug aan. Iedereen werkt hard. Of er nog nieuwe spelers verwacht mogen worden? Tegen Lierse en KV Mechelen was testspeler Nkuman Michel van de partij. Ik hoop dat we vanavond groen licht krijgen en de transfer kan afgerond worden.’
De 26-jarige Angolese spits speelde vorig seizoen voor derdeklasser Deinze en voordien voor Cappellen.
Degradatie
Mocht Michel (zijn voornaam is Nkuman, bdh) zijn handtekening onder een contract zetten, is het huiswerk van Heist in principe af. Coach Bosschaerts droomt stiekem van een herhaling van het eerste seizoen van zijn club in tweede klasse.
‘In ons allereerste seizoen zetten we een knappe prestatie neer. We totaliseerden 46 punten en verbaasden vriend en vijand. Het seizoen daarna mocht ook gezien worden. We behaalden drie punten minder. De voorbije twee seizoenen vochten we tegen de degradatie. Ik hoop dat we dit seizoen uit de degradatiezone kunnen blijven.’
Dat Heist aan zijn vijfde opeenvolgende seizoen in tweede klasse begint, mag best een prestatie genoemd worden.
‘We kennen onze beperkingen. Een topclub in tweede klasse worden we nooit. Maar ik denk dat we op veel sympathie kunnen rekenen en een mooi voorbeeld zijn voor een resem andere clubs’, zet Bosschaerts de werking van de club in de verf.
Bron: http://www.sportwereld.be