De ex-spelers Topic

alle overige voetbalweetjes.
eSKaa
Berichten: 1398
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door eSKaa »

Yagan maakt een hattrick voor RC Mechelen...
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Yagan maakt een hattrick voor RC Mechelen...
Ik heb hem zien spelen een paar weken terug in de BvB tegen een eerste pvovincialer. Yagan en Racing maakten toen geen indruk op mij, wel twee spelers: Rachid Hmouda en Seppe Brulmans (tester bij Heist verleden jaar). Ondertussen heeft Racing wel wat versterking binnengehaald, een veel scorer is Yagan nooit geweest dus beschouw het als een toevalstreffer, zoals die gast van Tubize die verleden jaar alle vrijschoppen binnenmikte op Heist ;)
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Gianni Mariën scoorde twee keer in de met 4-3 gewonnen match van Duffel tegen Wellen.
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

De na een mislukt avontuur bij SK Heist naar zijn moederclub (SK Berlaar) teruggekeerde doelman Niels Vervoort blesseerde zich net voor de competitiestart aan de knie en moet nog een drietal weken rust in acht nemen.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door hesteneer »

Er sta vandaag een schoon artikel over arthur dalle in het nieuwsblad...ex jeugdspeler van heist. Eerste basisplaats dit weekend in schriek en direct een doelpunt. Trouwens een mooi artikel...dabo?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3013
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

hesteneer schreef:Er sta vandaag een schoon artikel over arthur dalle in het nieuwsblad...ex jeugdspeler van heist. Eerste basisplaats dit weekend in schriek en direct een doelpunt. Trouwens een mooi artikel...dabo?
Ik weet het. Ook gelezen. Zal het sebiet erop zetten zelle !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3013
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

19-JARIGE ARTHUR DALLE ZIET EERSTE BASISPLAATS BEKROOND MET EEN BELANGRIJK DOELPUNT

‘De ouderen sturen mij’

Schriek kende geen genade met Wuustwezel. Geel-blauw won vlot (0-3) zijn eerste uitwedstrijd. De 19-jarige Arthur Dalle gaf ter gelegenheid van zijn eerste basisplaats de tegenstander de genadestoot met zijn eerste treffer voor zijn nieuwe club.
Arthur Dalle was zondag in de zevende hemel. Door de blessures van Robin Vercammen en Hans Somers mocht hij na een goede invalbeurt acht dagen eerder tegen Heikant op het veld van Wuustwezel mee aan de aftrap komen. Kort na de pauze lukte de 19-jarige aanvaller uit Bonheiden het tweede doelpunt. Voor Wuustwezel was dat de genadestoot.

‘Ik kon me geen mooier debuut in de basis van mijn nieuwe club dromen’, aldus de uit de beloften van SK Heist overgekomen voetballer. ‘Yoeri (De Roovere, lcp) had er mij bij het betreden van het veld na de rust nog op gewezen hoe belangrijk die eerste vijf minuten van de tweede helft wel konden zijn. Het waren profetische woorden want net in die periode kon ik scoren. Ik pikte een centraal inspelen van Jef Luyten mee, week even uit naar rechts en schoot dan overhoeks binnen. Een doelpunt dat voor eeuwig in mijn geheugen zal blijven.’

Zelf werd hij na een uur vervangen door Steven Dilliën. ‘Die is nog maar net terug uit blessure en werd nog wat gespaard. Hij wordt in de toekomst uiteraard mijn felste concurrent’, beseft Arthur Dalle. ‘Maar ik voetbal liever bij een club met goeie spelers dan waar de concurrentie niet zo groot is. Ik heb hier ten andere geen klagen. De ouderen sturen mij zeer goed bij. Ik kon al veel opsteken van mannen als Hans Somers, Bjorn Goyvaerts en de Vlas (Sven Van Vlasselaer, lcp).’

De toekomst die voor hem bij SK Heist niet was weggelegd, heeft hij wel aan de Tuindijk voor zich. ‘Ik lag niet in de bovenste schuif bij de Heistse beloftentrainer Stef Van Campenhout. Ik mocht wel regelmatig meedoen maar veel vertrouwen kreeg ik er niet. Er waren daar ook geen doorgroeimogelijkheden. Ze gaven bij Heist de voorkeur aan vreemde spelers. De eigen jeugd kwam er nauwelijks aan bod. Bij Schriek heb ik een veel beter gevoel.’

Bron: http://www.sportwereld.be
zwartezwaan
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2013, 11:26

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door zwartezwaan »

Dabo schreef:19-JARIGE ARTHUR DALLE ZIET EERSTE BASISPLAATS BEKROOND MET EEN BELANGRIJK DOELPUNT
...
De toekomst die voor hem bij SK Heist niet was weggelegd, heeft hij wel aan de Tuindijk voor zich. ‘Ik lag niet in de bovenste schuif bij de Heistse beloftentrainer Stef Van Campenhout. Ik mocht wel regelmatig meedoen maar veel vertrouwen kreeg ik er niet. Er waren daar ook geen doorgroeimogelijkheden. Ze gaven bij Heist de voorkeur aan vreemde spelers. De eigen jeugd kwam er nauwelijks aan bod. Bij Schriek heb ik een veel beter gevoel.’
...geen vertrouwen... geen doorgroeimogelijkheden...ze geven bij heist de voorkeur aan vreemde spelers (lees: inkomende transfers) ... de eigen jeugd komt er nauwelijks aan bod...

Echt positief klinkt dit allemaal niet.

KSK Heist zal blijkbaar toch iets (in het beste geval aan de perceptie werken) moeten ondernemen om een verdere leegloop van beloftevolle spelers een halt toe te roepen vrees ik.
jawadde
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door jawadde »

zwartezwaan schreef:
Dabo schreef:19-JARIGE ARTHUR DALLE ZIET EERSTE BASISPLAATS BEKROOND MET EEN BELANGRIJK DOELPUNT
...
De toekomst die voor hem bij SK Heist niet was weggelegd, heeft hij wel aan de Tuindijk voor zich. ‘Ik lag niet in de bovenste schuif bij de Heistse beloftentrainer Stef Van Campenhout. Ik mocht wel regelmatig meedoen maar veel vertrouwen kreeg ik er niet. Er waren daar ook geen doorgroeimogelijkheden. Ze gaven bij Heist de voorkeur aan vreemde spelers. De eigen jeugd kwam er nauwelijks aan bod. Bij Schriek heb ik een veel beter gevoel.’
...geen vertrouwen... geen doorgroeimogelijkheden...ze geven bij heist de voorkeur aan vreemde spelers (lees: inkomende transfers) ... de eigen jeugd komt er nauwelijks aan bod...

Echt positief klinkt dit allemaal niet.

KSK Heist zal blijkbaar toch iets (in het beste geval aan de perceptie werken) moeten ondernemen om een verdere leegloop van beloftevolle spelers een halt toe te roepen vrees ik.
dit is de ene kant van het verhaal , je moet ook de andere kant van het verhaal kennen voor je je oordeel velt

Trouwens desbetreffende speler is pas vorig seizoen na nieuwjaar bij Heist gekomen en heeft een halfjaar in de beloften gespeeld , hoe kan je na een half seizoen bij de club over "doorgroeimogelijkheden" spreken ? Hij had trouwens zijn akkoord gegeven om dit seizoen bij ons te blijven maar heeft waarschijnlijk gekozen voor een lukratiever aanbod.
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Echt talent komt altijd boven water. Eerste provinciale is geen tweede klasse... Eens zien hoeveel hij gaat spelen als Schriek compleet staat.
In mijnen tijd (ik weet dat ik een ouwe pee ben) sjotten wij bij de kadetten, scholieren, juniors puur voor het plezier, wij droomden niet van een profcarrière, liepen niet rond in truitjes van Messi en Ronaldo, we werden niet opgehemeld door ouders en omgeving, integendeel: 'zie maar dat ge een goed rapport hebt of ik steek die voetbalschoenen in de stoof' :D
Wel het grootste respect en waardering voor alle jeugdtrainers en andere medewerkers die het mogelijk maken dat honderden jongeren in zo goed mogelijke omstandigheden hun favoriete sport kunnen beoefenen ! En, ook onze jeugdtrainers zullen de echte talenten wel ontdekken en kneden tot het niveau dat initieel aanwezig is en dat vaak overschat wordt door de spelertjes en hun entourage. De Cis heeft het niet gemakkelijk maar dat geldt nog meer voor de jeugdtrainers die buiten de schijnwerpers staan...
zwartezwaan
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2013, 11:26

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door zwartezwaan »

DAVILA schreef:Echt talent komt altijd boven water.
Klopt, maar helaas zelden of nooit in de club waar ze hun opleiding gekregen hebben. Al is dat niet een typisch Heists probleem.
DAVILA schreef:Eerste provinciale is geen tweede klasse...
Klopt. Maar de kans dat Heist de komende seizoenen tweedeklasser blijft is, laat ons eerlijk zijn, klein. Een beetje vooruitziendheid en realisme lijkt me wel gepast.

Waar het mij hier om gaat is de selectie- en transferpolitiek bij de seniors, en de invloed van die politiek op de motivatie van jeugdspelers en jeugdopleiding in het algemeen. En op langere termijn dus op de kwaliteit van spelers in die opleiding. Ik denk dat als je je oren eens te luisteren zou gaan leggen bij jeugdtrainers en -bestuur je dezelfde bekommernissen zal horen.... maar deze discussie hoort niet bij ex-spelers.
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Vandaag in Duffel-St Lenaarts (leider met 9 op 9) eindstand 3-0 een 100% Heistse goal gezien: tien minuten voor rusten bij een 1-0 stand vrije trap centraal voor de goal, ik overdrijf niet op zo'n 30 meter: pasje Van Asten naar Criel die verschroeiend uithaalt: een raket in de bovenhoek, een absolute beauty !
DAVILA
Berichten: 4144
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Van Vlasselaer scoorde de enige goal (penalty) voor Schriek op Kaart.
Jens Van Roosbroeck viel in bij Herentals.
Van Put geen spoor te bekennen bij Hasselt.
Criel, Van Asten en Mariën stonden in de basis bij Duffel (3-2 verlies bij Pelt, leider ), Moeyersons viel in, Rijmenans is nog gekwetst.
Thys staat bij Heikant tussen de palen (3-0 winst tegen Rapid Leest)
En alhoewel geen ex-speler toch dit nog meegeven: Glouftsis speelt nu bij Temse in derde klasse, hij scoorde op bezoek bij Boom, zijn ex-club, het enige en winnende doelpunt !
jawadde
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door jawadde »

DAVILA schreef:Van Vlasselaer scoorde de enige goal (penalty) voor Schriek op Kaart.
Jens Van Roosbroeck viel in bij Herentals.
Van Put geen spoor te bekennen bij Hasselt.
Criel, Van Asten en Mariën stonden in de basis bij Duffel (3-2 verlies bij Pelt, leider ), Moeyersons viel in, Rijmenans is nog gekwetst.
Thys staat bij Heikant tussen de palen (3-0 winst tegen Rapid Leest)
En alhoewel geen ex-speler toch dit nog meegeven: Glouftsis speelt nu bij Temse in derde klasse, hij scoorde op bezoek bij Boom, zijn ex-club, het enige en winnende doelpunt !

Bram Put is al van in de voorbereiding out met een zware kaakbreuk
de greize
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 aug 2012, 17:11

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door de greize »

Dean Michiels heeft zijn eerste match onder de lat gestaan bij Berchem sport tegen Grimbergen
Plaats reactie