De ex-spelers Topic

alle overige voetbalweetjes.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Pieter Crabeels

Voetbal “Wij mikken voluit op de top vijf”

Na omzwervingen die hem doorheen het hele Vlaamse voetballandschap leidden, staat Pieter Crabeels voor een nieuw avontuur bij Cappellen.

“Het is niet helemaal een stap in het onbekende”, zegt de Bonheidenaar.

“Met Bart Van Zundert speelde ik nog samen bij KV Mechelen en anderen als Kristof Imschoot en Spencer Verbiest ken ik als tegenstander.

Ook dat schept een band.”

“Al is het natuurlijk wel zo dat derde klasse voor mij nieuw is. Eerder speelde ik met KV Mechelen en Westerlo in eerste. De ervaring in tweede klasse deed ik op met Deinze, Waasland en Heist. Wat de mogelijkheden en de speelstijl van de tegenstanders inhoudt, blijft het dus koffiedik kijken.”

“We mogen ons evenwel niet spiegelen aan de andere ploegen. Ik ben ervan overtuigd dat Cappellen voldoende gewapend is om een woordje mee te spreken. De competitiestart is zwaar, maar dat heeft het voordeel dat we direct zullen weten waar we aan toe zijn. Mijn persoonlijke betrachting is een plaats bij de eerste vijf. Goed mogelijk dat we eind september onze ambities moeten bijstellen, maar dat zijn zorgen voor later.”

Op een vaste positie binnen de ploeg wil Pieter zich niet vastpinnen.

“Spelen is natuurlijk het belangrijkste en mijn voorkeur gaat uit naar aanvallend werk op de linkerflank.

Als de trainer vindt dat ik op een andere stek nuttiger ben, leg ik me daar graag bij neer. Het ploegbelang primeert.”

Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Cappellen - Rupel Boom 2-0.

De 1-0 kwam van Pieter Crabeels.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
Doef
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 jul 2012, 23:56

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Doef »

David Wijns: ‘Niet aan onszelf twijfelen’

Er was weinig reden tot opgetogenheid in de KVK-gelederen zaterdagavond, maar één speler zat alvast met een dubbel gevoel. ‘Het resultaat is een teleurstelling, maar ik ben blij dat ik mijn eerste minuten mocht spelen’, vertelde David Wijns.

Rustig en vlotjes analyseerde David Wijns zaterdagavond aan de spelersbus de verloren derby op Zulte Waregem. ‘Het was niet mooi om naar te kijken. We wilden wel, maar het lukte ons niet. Vorige week tegen Charleroi hadden we een goed resultaat moeten boeken. Op Zulte Waregem wisten we dat het moeilijk zou worden en uiteindelijk werden we op twee counters gepakt. Deze nederlaag is in elk geval een grote teleurstelling.’

‘Zij weten ook dat wij een voetballende ploeg zijn en daarom zetten ze ons hoog vast. Maar het was aan ons om daar oplossingen voor te vinden en dat ging moeilijker. Nu moeten we slim zijn en de druk weghalen. Deze groep bewees al voldoende dat we goed genoeg zijn. We mogen dus zeker niet aan onszelf gaan twijfelen.’

Dat deed de ex-flankspeler van Heist ook niet aan zichzelf, al kwam hij dit seizoen nog niet in actie. ‘Ik ben heel blij dat ik mijn eerste minuten in de competitie kon maken. Dat is een opluchting. Dat ik mocht invallen, betekende dat we achterstonden. Maar goed, ik kreeg mijn kans. Na het pechseizoen van vorig jaar maakte ik wel een goeie voorbereiding mee. Het is een nieuw seizoen en je weet dat je dan ook weer opnieuw moet bewijzen.’

Dupuis

Nieuw is het allemaal ook voor Kévin Dupuis die zijn voorbereiding de mist zag ingaan waardoor de spits het nu moet stellen met enkele invalbeurten zoals zaterdag. ‘De trainer had de hele week gepraat over het speciale karakter van deze derby. En een derby verlies je niet, vandaar de grote ontgoocheling bij heel de groep’, vertelde de aanvaller die van Châteauroux overkwam.

‘We waren gezien de fysionomie van de match tevreden geweest met een punt, al kwamen we om te winnen. Maar Zulte Waregem is duidelijk geen slechte ploeg. Kansen creëren lukte ons amper. Ook niet toen ik erin kwam. Voor mij was het vervelend om in de voorbereiding snel uit te vallen, maar nu ben ik weer klaar. Ik voel me goed en ik kan spelen.’


bron: sportwereld
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Ik zag gisteren Houtvenne-Sint Job met Stijn Janssens in een glansrol, twee goals, eerste op pas van Van Asten, tweede een voorzet van op links heerlijk binnengetrapt. In de laatste 10 minuten liet Houtvenne een 3-1 voorsprong teloor gaan, uitslag 3-3;
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

In de met 1-3 gewonnen match scoorde Van Vlasselaer de drie goals. Schriek staat met 12 op 12 los eerste.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

SVEN VAN VLASSELAER

’Schriek is de ideale club’

Sven Van Vlasselaer lukte op het veld van Kontich een hattrick en voert daarmee in tweede provinciale A de doelschutterstand aan. Een bewijs dat hij nog niet versleten is.
Tegelijkertijd rijst de vraag of de naar Hulshout uitgeweken Rijmenamnaar, die voordien voor onder meer Racing Mechelen, Turnhout en SK Heist speelde, niet te vroeg naar provinciale is afgezakt.

‘In voetbal moet je op een bepaald moment een keuze maken’, reageert Sven Van Vlasselaer. ‘Ik kende een ongelukkig seizoen bij Everbeur. Ik stond er twee keren acht weken aan de kant met een spierscheur. Te veel van hier naar daar moeten rennen.’

‘Ik maakte het vroeger al mee in Turnhout. Die verre verplaatsingen kruipen niet in je kleren en dan volgen van die fysieke ongemakken.’

Van Vlasselaer koos dan maar voor een club dicht bij huis. Het werd Schriek, wat nog een andere reden had.

‘Ik heb nu een dochtertje en wil die zien opgroeien. Ik wil meer tijd aan mijn gezin spenderen. Dan is twee keren trainen per week genoeg. Bij Schriek kon dat’, zegt hij.

‘En die club kende ik. Mijn broer Glenn, die nu bij Peulis actief is, speelde er tot vorig jaar. Het goede voetbal dat die ploeg brengt, past me volkomen. Het bewijs is er.’

Schriek heeft ook ambitie en lijkt die met zijn twaalf op twaalf en een gemiddelde van vier goals per wedstrijd nog waar te maken ook. ‘Het gaat goed, maar de weg is nog lang. We mogen niet naast onze schoenen lopen’, waarschuwt Van Vlasselaer.

Bron: http://www.sportwereld.be
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef:Tegelijkertijd rijst de vraag of de naar Hulshout uitgeweken Rijmenamnaar, die voordien voor onder meer Racing Mechelen, Turnhout en SK Heist speelde, niet te vroeg naar provinciale is afgezakt.

‘In voetbal moet je op een bepaald moment een keuze maken’, reageert Sven Van Vlasselaer. ‘Ik kende een ongelukkig seizoen bij Everbeur. Ik stond er twee keren acht weken aan de kant met een spierscheur. Te veel van hier naar daar moeten rennen.’

‘Ik maakte het vroeger al mee in Turnhout. Die verre verplaatsingen kruipen niet in je kleren en dan volgen van die fysieke ongemakken.’

Van Vlasselaer koos dan maar voor een club dicht bij huis. Het werd Schriek, wat nog een andere reden had.

‘Ik heb nu een dochtertje en wil die zien opgroeien. Ik wil meer tijd aan mijn gezin spenderen. Dan is twee keren trainen per week genoeg. Bij Schriek kon dat’, zegt hij.
Voor wie nog steeds denkt dat er geen verschil is tussen een amateur en profstatuut...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Ik heb de indruk dat het stevig rommelt bij Houtvenne. Zondag werd verloren tegen Wuustwezel uit de onderste regionen van de rangschikking. Jan Hendrickx zat zelfs niet in de selectie...
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: De ex-spelers Topic

Bericht door DAVILA »

Nieuws dat alle voetbalnieuws reduceert tot nul: het dochtertje van Kim Breughelmans (ex KSK voor de jongeren) overleed verleden week.
Bron: artikel over Oosterzonen in HNB
Plaats reactie