Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk heist

klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk heist

Bericht door klenne »

Tweedeklasser ksk heist is dinsdag door de geschillencommissie van de belgische voetbalbond bestraft naar aanleiding van enkele incidenten met de scheidsrechter tijdens de wedstrijd tegen moeskroen peruwelz op 24 november

Speler bram criel werd voor2 speeldagen geschorst en moet een boete van 200 euro betalen wegens "een ernstig gebrek aan respect" voor de scheidsrechter. Hij mist de confrontaties met boussu dour en tubeke.

Assistent trainer hugo van doninck mag tussen 1 en 7 januari 2013 niet in de neutrale zone komen. Opvallend,want dan ligt de competitie stil. Hij moet ook een boete van 100 euro betalen , waarvan 50 euro effectief.

Afgevaardigde luc vetters wordt uit de neutrale zone geweerd tussen 1 en 14 januari 2013 en moet 200 euro boete betalen. De straf voor vetters is zwaarser omeat het niet de eerste keer is dat hij zijn boekje te buiten gaat.

Tenslotte moet ook de club 400 euro boete betalen , omdat enkele fans de assistent-scheidsrechter op een bierdouche trakteerden.
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door klenne »

Dees kunde toch ni gelove zoiets !!!!!!

In beroep gaan tege alles !!!!!!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door Dabo »

1 woord: PALJASSEN !!!
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door Peter »

Hoe schandalig ik het ook vind na wat het scheidsrechterlijke trio ons in die wedstrijd geflikt heeft, veel kan je hier niet aan doen.

Alleen zou ik graag hebben dat meneer Jeurissen z'n mond houdt over het respect dat scheidsrechters moeten krijgen als je niet durft toegeven (of ten minste geen rekening houdt) met blunders die er langs hun zijde gebeurd zijn tijdens de match.

Maar zoals gesteld, veel kan je er dus niet aan doen vrees ik. Maar we zullen de positivo maar uithangen (foxy en davila hun uitleg werkt besmettelijk)...dit levert weer opportuniteiten op voor spelers die al paar weken op de bank zitten. Als de cis voor Fockaert nog een toekomst ziet in Heist zou ik toch verwachten dat hij hem opstelt in de laatste twee matchen die ons resten voor de winterstop. Fockaert in combinatie met Vermeiren...wie weet geeft dat wel vonken...of nen bierdouche.

Als je Fockaert in wedstrijden tegen Boussu Dour & Brussels (en bij afwezigheid van Criel) z'n kans nog niet geeft wil je als trainer in mijn ogen enkel maar zeggen "bol het af"...en ligt de weg naar een wintertransfer voor Fockaert wagewijd open.
DAVILA
Berichten: 4131
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door DAVILA »

Peter schreef:Hoe schandalig ik het ook vind na wat het scheidsrechterlijke trio ons in die wedstrijd geflikt heeft, veel kan je hier niet aan doen.

Alleen zou ik graag hebben dat meneer Jeurissen z'n mond houdt over het respect dat scheidsrechters moeten krijgen als je niet durft toegeven (of ten minste geen rekening houdt) met blunders die er langs hun zijde gebeurd zijn tijdens de match.

Maar zoals gesteld, veel kan je er dus niet aan doen vrees ik. Maar we zullen de positivo maar uithangen (foxy en davila hun uitleg werkt besmettelijk)...dit levert weer opportuniteiten op voor spelers die al paar weken op de bank zitten. Als de cis voor Fockaert nog een toekomst ziet in Heist zou ik toch verwachten dat hij hem opstelt in de laatste twee matchen die ons resten voor de winterstop. Fockaert in combinatie met Vermeiren...wie weet geeft dat wel vonken...of nen bierdouche.

Als je Fockaert in wedstrijden tegen Boussu Dour & Brussels (en bij afwezigheid van Criel) z'n kans nog niet geeft wil je als trainer in mijn ogen enkel maar zeggen "bol het af"...en ligt de weg naar een wintertransfer voor Fockaert wagewijd open.
Peter zie mijn post van gisteren 'wintertransfers en geruchten'...
Een nieuwe opdoffer net nu Criel terug de oude werd. Beroep is volgens mij zinloos: slechte timing (zie doodgeklopte lijnrechter in Nederland en de campagne 'respect' enz), je riskeert nog een zwaardere straf...
Dat Jeurissen maar eens uitlegt waarom wij respect moeten hebben voor zo'n pannekoek... ;)
Die scheids kost ons mogelijk dus niet enkel in de betreffende match punten...
Persoonlijk hekel ik het gebrek aan respect van Mr Otteaere tegenover één: zijn lijnrechter (volgens mij heeft de scheids die opgestoken vlag niet gezien maar was hij wel zo arrogant zijn linesman niet te consulteren), twee: de heist spelers die zonder fysiek geweld wél de linesman wilden consulteren, drie: de ganse heiste entourage door zijn theatraal gedrag, direct geel trok toen twee spelers nog maar richting grensrechter liepen... Ook gebrek aan zelfrespect vanwege de lijnrechter die zijn staart introk, persoonlijk zou ik in zo'n geval wel willen weten waarom de hoofdscheidsrechter mijn beslissing overrulde...
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door foxy »

Ik ben het eens met Peter ivm Fockaert. Als misschien laatste kans zou ik een duo Vermeiren-Fockaert in de
spits wel willen zien. Indien de Cis dit toch niet kiest veronderstel ik dat er redenen zijn die wij ,supporters,
niet kennen want in het verleden heeft hij al veel "moeilijke" gevallen helpen doorbreken , vaak door
positiewissels en vorming van nieuwe duo's die dan superrendabel bleken (Hendrickx,Gorts,Grant,Laenen,
Webers,VanAsten,Sels,Wijns,Vdbroeck) Het ligt dus niet aan gebrek aan inzicht in de kwaliteiten van de speler.
Misschien voelt Fockaert zich mentaal niet zo goed in Heist ,zeldzaam maar mogelijk.
DAVILA
Berichten: 4131
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door DAVILA »

Ik kan mij voorstellen hoe Jimmy zich voelt. Bij Hoogstraten jongen van de streek, aanvoerder, gevierd topschutter... Als het door omstandigheden dan niet lukt bij een nieuwe club kan heimwee wel eens de kop opsteken, heel menselijk allemaal. Jimmy moet beseffen dat niemand in Heist zijn kwaliteiten betwijfeld of hem ook maar iets verwijt. Als het niet loopt, loopt het niet, voorbeelden genoeg van spelers die hun faam niet konden waarmaken bij een bepaalde club om nadien op hoog niveau een hoofdrol op te eisten.
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door eSKaa »

Behalve deze straffen geen supporters hun pas moeten afgeven?? Straf! K weet niet wie het was, maar werkt met hier niet met 2 maten en gewichten?
Anderen krijgen een stadionverbod als ze ne scheet laten! Of de camera slecht opgesteld? Kan ook... Soit, niet dat ik wil dat een ksk supporter 3 tot 6 maand moet thuis zitten, maar ge snapt het wel...

Hopeloos, echt...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door hesteneer »

eSKaa schreef:Behalve deze straffen geen supporters hun pas moeten afgeven?? Straf! K weet niet wie het was, maar werkt met hier niet met 2 maten en gewichten?
Anderen krijgen een stadionverbod als ze ne scheet laten! Of de camera slecht opgesteld? Kan ook... Soit, niet dat ik wil dat een ksk supporter 3 tot 6 maand moet thuis zitten, maar ge snapt het wel...

Hopeloos, echt...
klein applausje voor eskaa...hoe zegge ze da? Een waarheid als een koe?
DAVILA
Berichten: 4131
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door DAVILA »

Tom Ottevaere hijst zich op het ereschavotje en pakt brons !

1) Dubois
Voor de jongere supporters: deze Henegouwse scheidsrechter maakte het op 23/4/1995 wel heel bont tijdens de match Tubize-Heist 2-1 Hij floot consequent tegen Heist en de reacties van de heistse supporters counterde hij met enkele hitlergroeten.. :D Feit is dat de week daarop hij zijn laatste match floot op 38-jarige leeftijd. Het was duidelijk nog de tijd dat een scheids zich niet alles kon veroorloven. Terecht GOUD !!! ;) :D :D
2) Chetta
Floot op 13/4/2010 Heist-Kokzijde 1-1 - hij showde zijn reputatie van kaartenmachine met rampzalige gevolgen voor Heist, we dienden niet enkel de match uit te spelen met negen man na onterecht rood voor Hendrickx en een onterechte tweede geel voor Webers, Bart miste zo oook de verloren match op Ternat. Hendrickx werd door de Bond van alle ten laste gelegde feiten vrijgesproken. Chetta fluit nog steeds in vierde en derde klasse maar komt niet meer in de picture met zijn eigenzinnige manier van kaarten geven...'In geval van twijfel tussen geel en rood, geef ik rood' :D Verdiend ZILVER !!! :D :D
3) Ottevaere
Zijn 'prestatie' ligt nog vers in het geheugen, BRONS ! :D

Met de felicitaties van Mijnheer Jeurissen ! RESPECCCCCCCCCCCCTTTTTT :roll: :roll: :roll:
DAVILA
Berichten: 4131
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door DAVILA »

Sporting Charleroi - RAEC Mons haalt normaal gezien amper de Vlaamse media. Maar wat er zich woensdag in het Stade du Pays afspeelde, werd nu zelfs opgepikt in Engeland. Met dank aan scheidsrechter Joeri Van De Velde.

Van De Velde gaf Guiseppe Rossini (Charleroi) een gele kaart nadat hij de openinggoal had gescoord. Een emotionele Rossini trok na zijn doelpunt zijn shirt uit en toonde de boodschap 'rust in vrede nonno', een eerbetoon aan de overleden grootvader van de targetspits. Van De Velde toonde geen genade en gaf Rossini - volgens de letter van de wet - een gele kaart.

"You mean, mean bastard!" klonk het in de Engelse (en zelfs de Hongaarse) media eenstemmig. "The ref who stole Xmas... Joeri Van De Velde werd woensdag de schlemiel van het kerstvoetbal door één van de meest schandalige gele kaarten van het seizoen te trekken. Een stomme, domme beslissing van de Belgische scheidsrechter."

Laten we ons daar bij aansluiten...

(JS)
Bron: site nr10

Jeurissen: R E S P E C T !!! Nooit gehoord van de letter van de wet en de geest van de wet ??? :( :( :(
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door eSKaa »

K snap wel waarom iedereen over 'de geest van de wet' praat, maar in mijn ogen moet hij die gele kaart maar geven. Waar gaan we op den duur de grens trekken? Voor een overledene wel, maar waarom voor de verjaardag van de mama dan niet? Er zijn genoeg andere manieren om het respect voor zijn grootvader duidelijk te maken, of om zijn doelpunt op te dragen. In het reglement staat dat het niet mag, wel dan mag het voor niemand. Of er moet maar eens duidelijk beschreven worden in welke situaties het uittrekken van de t shirt wel mag.

Storm in een glas water hoor. Anders altijd gezaag dat de arbiters ni juist fluiten, nu ze het wel doen, steigert iedereen :-)
DAVILA
Berichten: 4131
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:K snap wel waarom iedereen over 'de geest van de wet' praat, maar in mijn ogen moet hij die gele kaart maar geven. Waar gaan we op den duur de grens trekken? Voor een overledene wel, maar waarom voor de verjaardag van de mama dan niet? Er zijn genoeg andere manieren om het respect voor zijn grootvader duidelijk te maken, of om zijn doelpunt op te dragen. In het reglement staat dat het niet mag, wel dan mag het voor niemand. Of er moet maar eens duidelijk beschreven worden in welke situaties het uittrekken van de t shirt wel mag.

Storm in een glas water hoor. Anders altijd gezaag dat de arbiters ni juist fluiten, nu ze het wel doen, steigert iedereen :-)
Waar zit uw 'emotionele intelligentie' eSKaa ? :cry: ;)
Sexy Drikke Mil
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2012, 11:36

Re: Geschillencommissie bestraft verschillende leden v ksk h

Bericht door Sexy Drikke Mil »

Ook ik vind de gele kaart meer dan terecht.

In de geest van de wet fluiten heeft te maken met emotionele reacties in het heetst van de strijd. Vlak na nen tackle iets roepen naar de scheids of zo.
Dit van Rossini is geen emotionele reactie meer he. Das iemand die nen dag op voorhand naar de winkel gaat om nen t-shirt te laten bedrukken en op dieje moment al heel goed beseft dat hij daar een dag later geel voor gaat krijgen. Das een emotionele reactie met voorbedachte rade :D
Zijn respect duidelijk maken zal, zoals eskaa zegt, ook wel op andere manieren kunnen zeker? Manieren waarvan hij op voorhand weet dat er geen geel voor getrokken wordt.

Dat er geel getrokken moet worden voor iemand die zen truitje uitdoet is bij mij persoonlijk een nutteloze regel, desondanks is het ne regel.
Plaats reactie