Licentie/eindronde perikelen

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Licentie/eindronde perikelen

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4131
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door DAVILA »

Ok voorzitter, hopelijk wordt er naar de supporters toe duidelijk gecommuniceerd. Ik denk dat het overgrote deel van de supporters achter de club blijft staan wat ook de beslissingen van het bestuur zullen zijn. We moeten vooral een financieel en ethisch gezonde club blijven. De toekomst mag niet gehypothekeerd worden door megalomane visies die in het voetbal schering en inslag zijn.
DAVILA
Berichten: 4131
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door DAVILA »

Is er al iets uit de bus gekomen qua evaluatie ? Die mannen gaan toch niet samenzitten op oudejaarsavond hé ;)
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door eSKaa »

Wij krijgen (voorlopig) geen licentie voor volgend seizoen. Iets in mij zag dit al aankomen. Na de winter werd er met geen woord meer over gerept, maar nu is het zover. Zijn wij moeite aan't doen voor niets?

Buiten ons zijn ook Brussels, Woluwe en Boussu-Dour gebuisd.

Mss zakken we zo, krijgen we toch ons duel tegen den Beerschot in 3e?
Naas
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door Naas »

Beroep is het enige wat ons rest! Wordt ook daar deze beslissing gehandhaafd is het onherroepelijk derde klasse!! :evil:
Is wel een domper na zo een sportieve wederopstanding van onze jongens...
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door eSKaa »

EXCL. Heist reageert op licentieweigering: 'KBVB is één grote kloteboel'


EXCLUSIEF - KSK Heist was één van de vier tweedeklassers die geen licentie kreeg bij de licentiecommissie. Nr10.be sprak met woordvoerder en clubicoon Aimé D'Helft. "Tweede klasse is gewoon moordend! Geen enkele club kan dat aan."

PR-verantwoordelijke Aimé D'Helft laat er geen gras over groeien. De inmiddels 77-jarige man heeft het helemaal gehad na de nieuwe licentieweigering voor 'zijn' KSK Heist. "De club zal eerstdaags samenzitten om een standpunt in te nemen. Maar wat mij betreft is de KBVB één grote kloteboel. Ik heb spijt dat ik hier 25 jaar tijd heb ingestoken. Wat mij betreft stopt het na dit seizoen. Dit is niet meer houdbaar."

D'Helft kan zijn ontgoocheling en woede jegens de voetbalbond niet verbergen en luidt de alarmbel voor zowat de volledige tweede klasse. "Voetballen in 2e is gewoonweg moordend. Daar kan je niet blijven spelen, dan mag je nog zo rijk zijn. Kijk maar naar Brussels, hoeveel geld heeft Vermeersch daar al wel niet ingepompt, en ook zij kregen geen licentie. Ik heb het eerder al binnen onze club gezegd en ik zeg het nu opnieuw. Onze plaats is in 3e, niet in 2e. En ik vraag me luidop af of we onze volgende vier matchen eigenlijk nog wel moeten spelen..."

DICTATORIALE VOETBALBOND

Onnodige boetes, onnodige reglementen en een foute indeling en instelling van de KBVB deden Heist de das om, vindt D'Helft. "De voetbalbond is patriachaal en zelfs dictatoriaal en ik betwijfel of Steven Martens dat nog omgebogen krijgt. In de omliggende landen krijgen de 2e-klassers 20% van de TV-gelden en hier in België beslist de Profliga zomaar om alles zelf te houden. De ploegen die uit 1e zakken krijgen een mooie zak geld mee, maar als ze niet onmiddellijk weer promoveren, dan zitten ze in de knoei. Eupen maakte het al mee, en Westerlo dreigt in hetzelfde schuitje te belanden. KV Oostende gaat nu naar 1e, maar zij gaan enorm diep in de zak moeten tasten hoor. Hun stadion zal stevig aangepakt moeten worden... en waarom? Het is allemaal onhoudbaar geworden."

Ook de veiligheidsvoorschriften op en rond het veld swingen de pan uit. D'Helft is naast PR-verantwoordelijke, ook nog veiligheidscoördinator bij Heist, maar ook in die functie werd hij de voorbije jaren steevast ontgoocheld. "Toen we naar 2e gingen moesten we plots aan tal van voorschriften voldoen. Een lichtsterkte van 400 lux, meer capaciteit in het stadion... Nu we dat allemaal gedaan hebben, komt de KBVB prompt met een nieuw plan op de proppen. Tegen 2015 moeten alle tweedeklassers ineens 800 lux hebben en 1.500 zitplaatsen. Welke tweedeklassers hebben daar de mogelijkheden voor? Kijk naar Dessel, die hebben net een nieuw stadion gezet, maar die eisen liggen voor hen ook meteen te hoog."

BETER IN 3E

"Wist je dat de controleurs van de KBVB en van Binnenlandse zaken jaarlijks zo'n 350.000 euro aan boetes innen voor de meest stomme prullen?" raast D'Helft door. "Duizend euro boete omdat er een kabel bloot ligt of omdat er een paar stoelen niet aan de ketting liggen... het gaat ver hoor."

Tot slot geeft D'Helft ook nog mee waar de licentieproblemen bij Heist zich nu precies situeren. "We hebben financieel niet alles naar hun goesting kunnen indekken. We hebben schuldeisers die op papier bevestigen dat ze hun geld niet onmiddellijk moeten hebben, maar dat doet er voor hun allemaal niet toe. Ach... we kunnen beter gewoon terug naar 3e gaan. Daar zijn al die voorschrifte voorlopig nog niet van toepassing. Ik wens de teams die van 3e naar 2e gaan heel veel succes."
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door eSKaa »

Spandoekje iemand??

mijn inzending: "Van Den Bond zijn Kloten" :)
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door Peter »

Niet echt verstandig om u als PR verantwoordelijke zo uit te laten over instantie waar je nog veel te maken mee zal krijgen, ook al is het misschien terecht.

Maar soit, 3e is inderdaad onze (en die van nog veel andere 2e klasseploegen) plaats. We zullen wel zien waar en tegen wie we volgend jaar spelen hé.
Kenenth KRBFC
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 okt 2012, 11:45

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door Kenenth KRBFC »

Peter schreef:Niet echt verstandig om u als PR verantwoordelijke zo uit te laten over instantie waar je nog veel te maken mee zal krijgen, ook al is het misschien terecht.

Maar soit, 3e is inderdaad onze (en die van nog veel andere 2e klasseploegen) plaats. We zullen wel zien waar en tegen wie we volgend jaar spelen hé.
Mens is 77jr, denk niet dat die nog veel te doen zal hebben met den bond ;-). Bovendien geeft hij aan ermee te willen stoppen.

Goed dat er eens iemand van zijn oren maakt, want op deze manier kan het gewoon niet verder. Ook onze (Rupel Boom) ondervoorzitter heeft enkele weken geleden kenbaar gemaakt dat ze er sportief alles aan zullen doen om te promoveren, maar dat 2de klasse niet leefbaar is.

Ook Van Lijsebetten, voorzitter van Sint-Niklaas, heeft aangegeven dat de KBVB een corrupte boel is. Tweede klasse is voor een stad als Sint-Niklaas (toch ook geen boerendorp) niet leefbaar.
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door Peter »

Kenenth KRBFC schreef:
Peter schreef:Niet echt verstandig om u als PR verantwoordelijke zo uit te laten over instantie waar je nog veel te maken mee zal krijgen, ook al is het misschien terecht.

Maar soit, 3e is inderdaad onze (en die van nog veel andere 2e klasseploegen) plaats. We zullen wel zien waar en tegen wie we volgend jaar spelen hé.
Mens is 77jr, denk niet dat die nog veel te doen zal hebben met den bond ;-). Bovendien geeft hij aan ermee te willen stoppen.
Hij spreekt in naam van de club in zijn hoedanigheid van PR verantwoordelijke.
Hierdoor lijkt het nu alsof KSK Heist zegt dat KBVB kloteboel is (wat het vermoedelijk wel is, begrijp met niet verkeerd), terwijl het vermoedelijk een persoonlijke/emotionele reactie is.

Ach ja, lees rest van m'n post...liever gezonde 3e klasser die tegen ploegen uit de "buurt" speelt die ook nog wat volk meebrengen. Want de Tubekes, Boussu Dours & Eupens heb ik wel gehad.
Kriek
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door Kriek »

Ik ben realist genoeg om te begrijpen dat het voor ploegen zoals Heist er momenteel eentje is, financieel uiterst moeilijk is om zich te handhaven in 2de, maar als supporter heb ik moeite met de gedachte van "we kunnen maar beter in 3de of 4de blijven met ploegen uit de buurt enz..". Dit wil eigenlijk zeggen dat we er best voor zorgen dat we niet meer promoveren naar 2de. Het doel moet toch elk seizoen zijn: zo hoog mogelijk eindigen ? Zoniet, bedot je je supporters toch ? Heb jij zin om 10 EURO te betalen voor een topper in 3de als je weet dat we deze topper eigenlijk liever niet winnen op het eind van de rit ? Hoe lang zouden Tom Boonen fans nog gaan kijken als ze weten dat hij wel een leuke rit wil rijden, maar zeker niet wil winnen ? Snap je wat ik bedoel ? Nu, ik hoop dat, mochten we ons nog sportief redden, er toch nog een efforreke gedaan wordt.
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door klenne »

Rusteg afwachten dees is ook maar een reactie van 1 iemand he...
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door hesteneer »

zo is het klenne. Afwachten maar en ons sportief verzekeren van behoud...de rest zien we wel
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door Dabo »

Kriek schreef:Ik ben realist genoeg om te begrijpen dat het voor ploegen zoals Heist er momenteel eentje is, financieel uiterst moeilijk is om zich te handhaven in 2de, maar als supporter heb ik moeite met de gedachte van "we kunnen maar beter in 3de of 4de blijven met ploegen uit de buurt enz..". Dit wil eigenlijk zeggen dat we er best voor zorgen dat we niet meer promoveren naar 2de. Het doel moet toch elk seizoen zijn: zo hoog mogelijk eindigen ? Zoniet, bedot je je supporters toch ? Heb jij zin om 10 EURO te betalen voor een topper in 3de als je weet dat we deze topper eigenlijk liever niet winnen op het eind van de rit ? Hoe lang zouden Tom Boonen fans nog gaan kijken als ze weten dat hij wel een leuke rit wil rijden, maar zeker niet wil winnen ? Snap je wat ik bedoel ? Nu, ik hoop dat, mochten we ons nog sportief redden, er toch nog een efforreke gedaan wordt.
Voor amateur of semi-amateurploegen zou derde klasse het hoogste goed moeten zijn. Wordt je daar kampioen dan zou je de landstitel voor amateurs op je conto moeten kunnen schrijven.

War de rest betreft kijk ik naar de toekomst van onze club. Nog een jaar 2de klasse zou ons financiëel nog meer pijn doen. De ploeg die we volgend seizoen in 2de tussen de lijnen laten lopen zal meer dan waarschijnlijk nog veel zwakkere resultaten laten optekenen dan dit jaar (bekijk onze twijfelachtige transfer tot nu toe). Willen wij dat nog? Ik niet. Wat dit seizoen betreft moet de ploeg gewoon zijn sportieve plicht doen. Redden we ons maar spelen we volgend seizoen toch in derde. Ik zal er niet rouwig om zijn. Integendeel.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Licentie/Transferverbod

Bericht door Dabo »

Kort samengevat uit het verslag van de licentiecommisie:

"De reden dat we geen licentie krijgen is omdat het afbetalingsplan van 41.000 euro aan btw niet goedgekeurd is door de btw dienst van Mechelen. we zouden in derde moeten starten met – 3 punten."

Brussels met een schuld van meer dan 200.000 euro mag ook starten in derde met –3 punten...

http://static.belgianfootball.be/projec ... _HEIST.pdf
Plaats reactie