AFC Tubeke - Ksk Heist 2-1

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

AFC Tubeke - Ksk Heist 2-1

Bericht door Dabo »

Voor de uitwedstrijd tegen Tubeke op vijf januari telt Heist al zeker twee geschorsten.

Kurt Van Dooren, die tegen Brussels twee keer geel kreeg, en Siegerd Degeling, die zijn vijfde gele kaart pakte. In principe komt daar ook nog Bram Criel bij, die vanaf 20 december voor twee wedstrijden geschorst is. Tegen die sanctie ging de club in beroep. Dat beroep wordt eind deze week behandeld.

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4132
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door DAVILA »

Eindelijk terug voetbal in zicht...
Bij Tubize verliet Vanzo de club, hij tekende bij Parma in de italiaanse eerste klasse. Topschutter Onana tekende bij tot juni 2014. Liard en Neels zaten hun vijfde gele kaart uit in de laatste match van het jaar en zijn er tegen Heist terug bij. Kwembeke staat op het punt naar Union te verhuizen terwijl Leclercq op een zijspoor is beland. Chiarelli en Sylla waren er wegens blessure niet bij de laatste match, over hun fitheid is momenteel niks bekend.
Bron: site Tubize
annelies
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2012, 20:45
Contacteer:

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door annelies »

Ik kijk er naar uit. Jammer dat Kurt niet mee kan doen.
DAVILA
Berichten: 4132
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door DAVILA »

Les bulletins d'orde l'AFC Tubize

Lou Wallaert a explosé et n’a que 17 ans. À Tubize, on assure qu’il ne sera pas le seul à émerger durant la saison. D‘autres arrivent.
Après une saison nébuleuse en 2011/2012, personne ne savait prédire exactement à quel niveau allait jouer Tubize. Mais grâce à un mercato avec peu d’erreurs de casting et à un groupe plus solidaire que l’an passé, les Sang et Or ont convaincu. À la base, le club voulait faire mieux qu’une dixième place. Désormais, on vise un top 5 au Stade Leburton. L’appétit brabançon wallon vient en mangeant.
Mis à jour le Jeudi 27 Décembre 2012 à 10h24
Un recrutement intelligent, des jeunes talentueux et un groupe bien géré par le coach Dante Brogno et le directeur sportif Philippe Saint-Jean: voilà ce qui fait la réussite de l’AFC Tubize version 2012/2013. Car avec une sixième place après 18 matches de championnat, le club considère que cette première partie se passe à merveille. À tel point que les dirigeants veulent viser plus haut pour 2013. Un top 5 est évoqué. Ce top 5, Tubize aurait pu en faire partir dès aujourd’hui. Mais ils ont perdu bien trop de points bêtement. Jusqu’à aujourd’hui, l’AFC a connu quatre périodes.

La première lors des deux premières journées. À l’occasion du match nul contre Lommel et de la déroute à Heist, Tubize n’a récolté qu’un point. Manque de profondeur de l’effectif, méforme de certains joueurs et un cruel manque de chance ont quelque peu fait capoter le début de championnat tubizien après une élimination en coupe face à l’Union.

Qu’à cela ne tienne, les Tubiziens ont eu une superbe réaction pour accomplir une performance sur laquelle personne n’aurait osé parier: être invaincu pendant six matches et ne garder le zéro quatre fois de suite. C’est ce qui constitue la deuxième séquence. Du 2 septembre au 6 octobre, Tubize faisait office de véritable terreur de la D.2. Au lendemain du match nul contre Eupen, les hommes de Dante Brogno pointaient à la troisième place à un point de Boussu après un beau 14/18

Puis Tubize est rentré dans le rang. À cause d’un manque affolant de caractère et de maturité, les Sang et Or ont recommencé à encaisser et ont oublié de marquer. Résultat des courses, 2 points sur 15 et une mauvaise passe pour Tubize dont les rêves de premières tranches s’étaient définitivement envolés. Puis le temps de deux matches, l’AFC a été solide derrière et a enregistré deux triomphes convaincants contre Audenarde mais surtout au White Star, alors leader.

Le temps de deux matches, Tubize est retombé dans ses travers en perdant deux points contre Alost après un match spectaculaire (4-4) puis en offrant la victoire à Lommel lors de l’avant dernier match de 2012. Face à Dessel, les Brabançons wallons ont décroché trois points mérités pour regretter un peu plus les unités perdues auparavant.

Grâce à une équipe solidaire qui propose un jeu agréable et offensif, Tubize s’est glissé parmi le groupe des poursuivants au classement de la Belgacom League. Pour confirmer les bonnes intentions de 2012, il faudra gommer certaines erreurs de débutant et ainsi éviter de perdre stupidement des points. Pour 2013, on attend également qu’Hervé Onana confirme qu’il est bien le buteur que Tubize cherchait depuis longtemps. On attend également que l’arrière-garde Sang et Or se calque sur les solides prestations de Noë Dussenne. On attend aussi que d’autres jeunes fassent leur trou puis explosent comme Lou Wallaert.

Avec le mercato annoncé à Tubize, un doux parfum de top 5 flotte du côté de l’AFC.

Bron: La Capitale

Mooie 'recap' van de eerste seizoenshelft van onze volgende opponent
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door hesteneer »

ja het is zover! ik heb een visioen!
We gaan winnen zaterdag!!!!! 0-2!

2013 wordt het jaar van de wederopstanding!
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door eSKaa »

Aaaahh, visioenen... Da is lang geleden... Hopelijk kloppen ze nog ook.

Ik wil ook nog wel ne keer vieren.. Zou een goei begin zijn van 2013
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door Dabo »

Het beroep dat werd aangetekend tegen de twee weken schorsing van bram criel wordt morgen behandeld. rijmenams sukkelt met de buikspieren en kreeg vorige week een infiltratie. Hij beperkt zich tot lichte trainingsarbeid. Van Dooren en Degeling zijn geschorst.

Bron: GVA
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door eSKaa »

Iemand een idee hoe de ploeg er dan gaat uitzien?
Naas
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 aug 2012, 08:20

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door Naas »

Tja, de Cis, mag ik hopen??? :lol:

Maar mijn beredeneerd gokske is:

Doel: Thys (of terug John?)
Verdediging: VdBroeck, Grant, Moeyersons, Pittoors
Middenveld: Yus, Neven, Webers, Yannick
Aanval: Vermeiren, Stevens
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door hesteneer »

ik denk deze:

----------------?----------------
bart-bram-roel-mattias
yus---glenn-webers----yannick
-----------jimmy-------------
----------simon---------------------
DAVILA
Berichten: 4132
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door DAVILA »

Aan een opstelling waag ik mij niet, enkel ik zie Neven wel als centrale verdediger...
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door hesteneer »

neven zeer sterk centraal, waarom daar dan weghalen davila terwijl we met bram put een goeie vervanger hebben?
Vorig jaar in boussu dour dieje koffi in zijn achterzak gestoken
DAVILA
Berichten: 4132
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:neven zeer sterk centraal, waarom daar dan weghalen davila terwijl we met bram put een goeie vervanger hebben?
Vorig jaar in boussu dour dieje koffi in zijn achterzak gestoken
Daarom waag ik mij niet aan een opstelling... Ik wou maar aangeven dat we misschien dikker in de centrale verdeigers zitten dan we denken: naast Grant en Van Dooren: Put, Moeyersons, Neven, zelfs Verdonck...
Laat Cis maar kiezen ;)
Het enige type speler dat we ontbreken is een echte d.... ..... :D :D :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Afbeelding

Bron: GVA

--------------------------

Jeroen Vanderputte ruilt Heistse bank voor liberopositie van geschorste Van Dooren

Een nieuw jaar, een nieuwe start. Dat geldt vanavond in Tubeke alleszins voor Jeroen Vanderputte. Na maanden als bankzitter verschijnt hij voor het eerst sinds de vijfde speeldag weer in de basis als vervanger voor de geschorste Kurt Van Dooren.

Jeroen Vanderputte verdween bij Heist de jongste maanden volledig uit beeld. Vorig seizoen en bij de start van de huidige competitie nog een vaste waarde, werd hij het slachtoffer van de zwakke resultaten en de toegenomen concurrentie voor zijn positie op het middenveld.

Deze week werd hij na een heel korte winterstop door trainer Cis Bosschaerts vanonder het stof gehaald om tegen Tubeke in het hart van de verdediging de taak over te nemen van Kurt Van Dooren, die geschorst is wegens twee gele kaarten in de met 0-2 verloren wedstrijd tegen Brussels.

‘Ik ben aangenaam verrast', reageert Vanderputte op het nieuws dat hij pas donderdagavond na de training te horen kreeg.

‘Ik had er eerlijk gezegd niet op gerekend. Maar ik ben er des te blijer om. Het geeft me het gevoel dat er op mij nog wordt gerekend.'

Jeroen Vanderputte heeft in al die tijd dat hij naast de ploeg stond nooit zijn mond geroerd.

‘Het belang van de ploeg primeert. Wat beteken ik in dat opzicht als individu? En wie heeft er wat aan dat iemand nukkig rondloopt en met zijn frustraties de sfeer bederft? Daarom ben ik me steeds positief blijven opstellen', getuigt hij van een uitstekende mentaliteit.

Uitgerekend Tubeke

Maar anderzijds begon hij zich vragen te stellen.

‘Ik verdween uit de ploeg na de vijfde speeldag. Ik had toen nooit gedacht dat ik zolang op een nieuwe kans zou moeten wachten', neemt hij het allemaal nogal filosofisch op.

‘De situatie was er ook niet naar. Als een ploeg wint en blijft winnen, is het moeilijk om je verloren plaats terug te winnen. Maar zo goed waren de resultaten niet.'

‘Dan hoop je natuurlijk dat de trainer op een gegeven moment opnieuw op je beroep zou doen. Maar niet dus. Stilaan heb ik me daar dan bij neergelegd. Ik ben nooit verhaal gaan halen, maar bleef geduldig afwachten.'

Dat hij uitgerekend tegen Tubeke weer aan de aftrap komt, zullen ze in het Waalse kamp niet graag horen.

‘Het is een ploeg die ons tot nog toe goed lag. Vooral ook voor mij persoonlijk', aldus de Limburger. ‘Vorig jaar wonnen we uit met 2-3 en lukte ik twee goals. De heenmatch wonnen we met 3-0 en weer maakte ik een doelpunt. Het was en bleef het enige tot nu toe.'

Als centrale verdediger zal het moeilijk zijn om de stunt van vorig seizoen te herhalen.

‘Ik ga mij vooral op mijn verdedigende taak toespitsen', klinkt het tot slot.

Bron: http://www.sportwereld.be

--------------------------------

Roel Grant: ‘Vanderputte heeft genoeg ervaring'

Roel Grant moet voor het eerst centraal in de Heistse verdediging Kurt Van Dooren aan zijn zijde missen.

‘Natuurlijk is dat een aderlating en zal het een aanpassing vergen', aldus de Heistse aanvoerder, die als vervanger Jeroen Vanderputte naast zich krijgt. ‘Een welbewuste keuze van de trainer. Hij zei voor de groep dat hij die genomen had op basis van de prestaties op training.'

Voor Roel Grant zelf maakt het op zich niet veel uit wie Van Dooren vervangt, maar toch is hij opgezet met de keuze van de trainer.

‘Vanderputte heeft genoeg ervaring om die taak op zich te nemen. Het is trouwens niet de eerste keer dat hij die positie inneemt. Ik heb alle vertrouwen in hem', aldus nog Grant.

Tubeke leverde Heist de tot nog toe ruimste zege (3-0) op, maar daar mag men zich blind op staren.

‘Het is een ploeg die we aankunnen, maar laat ons niet uit het oog verliezen dat die 3-0 toen overdreven was. We mogen de tegenstander dus zeker niet onderschatten', is Grants besluit.

Bron: http://www.sportwereld.be
DAVILA
Berichten: 4132
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 05/01/2013 AFC Tubeke - Ksk Heist

Bericht door DAVILA »

Match capital pour Tubize face à Heist
Danny Ost retrouve son capitaine, Grégoire Neels, ce soir pour la réception de Heist dans un match capital pour les Sang et Or. Le coach des Brabançons peut aussi compter sur le retour de Jérémy Steens, malade la semaine dernière, en défense

Publié le Samedi 12 Novembre 2011 à 13h20
Voici le noyau repris par Danny Ost pour ce match : Lahaye, Santos Pravos, Camargo, Diawara, Vanderzijl, Steens, Neels, Vinamont, Mbayo, Ambroise, Sylla, Tshibumbu, Lkoutbi, Coppin, Ladrière.

Villano est toujours malade, tandis que Da Silva et Vander Auwera sont blessés.

Bron: site Tubize

Samengevat: kapitein Neels komt terug, verdediger Steens, ziek verleden week, is fit.
Villano is nog steeds ziek, Da Silva en Vander Auwera zijn gekwetst.
Plaats reactie