KSK Heist - CS Visé 3-1

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3006
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - CS Visé 3-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

--------------------------------

SIEGERD DEGELING VIERT NA ACHT WEKEN VERRASSEND WEDEROPTREDEN MET BELANGRIJKE ZEGE

‘De trainer moet kiezen’

Heist blijft met winst tegen Wezet in running voor het behoud. Siegerd Degeling deelde in de vreugde nu hij na acht weken afwezigheid eerder verrassend zijn wederoptreden mocht vieren. Hij nam met succes de plaats in van de zieke Yannick Rymenants.
Yannick Rymenants haakte zondag tijdens de opwarming ziek af. Zo kreeg Siegried Degeling de kans om zich nog eens aan het Heistse publiek te tonen. Het was zijn eerste basisplaats na acht speeldagen afwezigheid. ‘Twee maanden geleden moest ik afhaken met een ontsteking in de lies, die een gevolg was van overbelasting’, vertelt Degeling. ‘Ik moest vier weken rusten. Toen ik hersteld was, moest ik nog eens vier weken werkloos toekijken. Het was geen prettige periode.’

Degeling greep tegen Visé de onverhoopte speelkans met beide handen. ‘Ik denk dat ik een goede prestatie heb neergezet’, kwam de flankspeler terug op de 3-1 zege van zijn team. ‘In het begin hadden we het wel moeilijk. Dat had meer te maken met de sterkte van de tegenstander dan met de druk die op onze schouders rustte. Visé is gewoon een sterke ploeg met een aantal vaardige spelers. Maar gelukkig kwamen we die vroege stormloop zonder kleerscheuren door. Zo was er eerst een belangrijke redding van onze doelman Raphaël Thys en volgde al vlug dat doelpunt van Bram Criel, dat de kentering bracht.’

Na de rust was Heist zelfs de betere ploeg. ' We speelden erg volwassen’, meende de Truienaar. ‘De linies sloten goed bij mekaar aan en we vormden zo een perfect georganiseerd blok.’

Zelf had Degeling vooral een verdedigende opdracht. ‘Daar moest ik mij vooral op focussen en dat lukte aardig’, vertelt hij hierover. ‘Maar als de kans zich voordeed moest ik er gepast uitkomen. Ook daar slaagde ik enkele keren in.’

Op basis van zijn jongste optreden hoopt de ex-speler van Sint-Truiden, Genk en Tienen met een jeugdopleiding bij Feyenoord ook in de slotmatch tegen Brussels zijn kans te krijgen.

‘Het is de trainer die daarover beslist’, blijft hij op de vlakte. ‘Maar ik denk dat ik het hem bij zijn keuze wel moeilijk heb gemaakt.’

Degeling is einde contract. ‘Ik kreeg van Heist een voorstel. Ik deed een tegenvoorstel. De bal ligt dus in het kamp van de club. Toch is het al een tijdje geleden dat ik van die kant nog iets mocht vernemen. Maar ik maak me geen zorgen. Het realiseren van het behoud komt nu op de eerste plaats. De match van komende zondag op Brussels is er eentje op leven of dood.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Plaats reactie