KSK Heist-RWDM Brussels 3-1

malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: KSK Heist-RWDM Brussels

Bericht door malinwa fc »

Volgens HLN geraken Michiels en Dachelet speelklaar?
Goe nieuws dus!!
Komaan Hest!!!
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-RWDM Brussels

Bericht door DAVILA »

Kan KSK Heist vanavond opnieuw juichen?

Vanavond opent KSK Heist in de Lostraat de dertiende speeldag van tweede klasse. RWDM Brussels komt op bezoek bij de Zwanen.

Tot grote ergernis van het thuispubliek gaf RWDM Brussels vorig weekend een bijna zekere zege tegen Eendracht Aalst nog uit handen. De negenkoppige Ajuinen zorgden in blessuretijd voor een serieuze domper. Hierdoor miste RWDM de aansluiting met de top 5 van het klassement.

Bij eventueel puntenverlies bij KSK Heist dreigt zelfs een hergroepering met de middenmoot. De Zwanen speelden geen onverdienstelijke wedstrijd bij STVV, maar bleven wel zonder punten achter. Met een stek in de middenmoot presteert het team van Cis Bosschaerts echter hoog boven de verwachtingen. Toch blijft de voorsprong op de ploegen in degradatienood verwaarloosbaar klein. Beide ploegen hebben dus redenen genoeg om vrijdagavond voluit voor de zege te gaan!

De wedstrijd in de Lostraat wordt om 20.30 uur op gang gefloten door scheidsrechter Christophe De Marneffe.

Bron: nr10
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist-RWDM Brussels

Bericht door Dabo »

“Geen nul op negen”

Bart Van Den Broeck staat met Heist voor lastige weken

Heist gaat vanavond tegen RWDM Brussels op zoek naar punten na de ongelukkige nederlaag tegen STVV. Ook verdediger Bart Van Den Broeck gelooft in zijn kansen. "Voetballend zijn we sterker geworden." De nederlaag in Sint-Truiden zorgde voor frustraties. Bart Van Den Broeck: "Ja, toch wel. Gewoon omdat we als groep het gevoel hadden dat er echt wel meer in zat. We hebben vooral in de tweede helft heel goed meegedaan. En dat is op Sint-Truiden - een heel goede ploeg trouwens toch niet zo evident." Jullie spelen echt wel beter de laatste weken. "Dat is het grote verschil met vorig seizoen. Toen speelden we in Sint-Truiden 0-0 gelijk, maar stonden we negentig minuten te verde digen. Nu voetballen we veel beter, dat is ook leuk om vast te stellen. We zijn niet minder dan de meeste ploegen uit tweede. Dat gevoel leeft sterk in de groep." En jij behoudt toch al een aantal jaren jouw basisplaats. "Ik ben nog maar 22, maar ik heb de laatste twee seizoenen bijna alles ge speeld. Alleen als ik geschorst of geblesseerd was, viel ik naast de ploeg. Dat is heel goed voor mezelf, ook voor mijn zelfvertrouwen." Dat moet nu wel heel groot zijn? "Dat is heel belangrijk in het voetbal, ja. Ik kan het ook al perfect vergelijken. Ik heb het ook al anders geweten. In mijn eerste seizoen speelden we heel bevrijd en behaalden we op die manier enkele knappe overwinningen. Ik denk aan een 1-0 zege tegen Antwerp. Maar vorig jaar was het heel zwaar, zeker als jonge gast. Je kunt niet geloven hoe moeilijk het is om 34 matchen met het mes op de keel te spelen. Vorig seizoen was er geen enkele wedstrijd bij dat we eens ontspannen konden voetballen." "Je kunt niet geloven hoe moeilijk het is om 34 matchen met het mes op de keel te spelen." Bart Van Den Broeck Nu is dat dus wel het geval? "Ja, maar je kunt ook niet te lang profiteren van een goed klassement. Vorige week Sint-Truiden, nu RWDM Brussels, volgende week Westerlo ... 'Tegen die ploegen moet je de punten niet pakken', zegt iedereen. Maar zo zie ik dat niet. Stel dat we nu nul op negen halen, dan zakken we in het klassement en is dat gevoel meteen weg. Tegen Brussels zou ik echt graag iets rapen." Leer jij veel van spelers als Van Dooren en Dachelet? "Heel veel, al zijn het twee totaal verschillende types. Van Dooren was de rust zelve, terwijl Dachelet een voortrekker is die meer wil voetballen. Daarom dat we nu veel meer van achteruit voetballen en veel minder de lange bal gebruiken.Maar het is als jonge flankverdediger een voorrecht om met zo'n spelers te kunnen voetballen."

scheidsrechter: Christophe De Marneffe.

KsK heist: Doelman Michiels (schouder), Dachelet (enkel) en Rijmenams (verrekking) zijn twijfelachtig. Ozcan verscheen deze week weer op training. Van den Bogaert is geschorst.
Kern: Michiels, Van Den Broeck, Grant, Dachelet, Pittoors, Vanderputte, Rijmenams, Webers, Vandermarliere, Criel, Rijmenants, Thys, Put, Carvalho, Van Praet, Boeckx, Remans, Vermeiren.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist-RWDM Brussels

Bericht door Dabo »

DEAN MICHIELS HOOPT UIT SCHADUW TE TREDEN VAN LOGAN BAILLY EN THOMAS KAMINSKI

‘Verlies laat geen sporen na’

De eerste nederlaag in vijf speeldagen op Sint-Truiden is bij Heist verteerd. Tijd dus voor sportieve revanche vanavond om 20.30 uur thuis tegen RWDM Brussels. Al zijn er twijfels over de beschikbaarheid van Miguel Dachelet en doelman Dean Michiels.
Heist maakte vorige weekend op Staaien niet alleen opnieuw kennis met de nederlaag, het liep er ook averij op. Jorn Rijmenams moest naar de kant met een hamstringblessure. Centraal verdediger Miguel Dachelet en doelman Dean Michiels hielden aan dat duel eveneens lichte letsels over. Zij konden de hele week niet trainen maar maken zich wel sterk vanavond van de partij te zijn.

Zeker Dean Michiels, die dagelijks bij een kinesist in Leuven langs ging.

‘Ik kwam in een luchtduel in botsing met een Truiense aanvaller. Een echografie en een RX-scan wezen uit dat ik daarbij een verrekking in de eerste graad in het schoudergewricht opliep. Ik moest tot minstens donderdagavond rust in acht nemen. Pas dan kon een evaluatie worden opgemaakt.’

Toch denkt de Heistse doelman aan spelen.

‘Ik kreeg de garantie dat in dat geval die blessure zeker niet kan verergeren. Alleen de pijn zou kunnen toenemen. Maar die verbijt ik dan wel’, aldus nog Dean Michiels, die na zijn eerste nederlaag met zijn nieuwe club strijdlustiger lijkt dan ooit.

‘Dat verlies heeft in de hoofden zeker geen sporen nagelaten’, meent de 22-jarige doelman uit Rillaar.

‘We waren met zijn allen wel teleurgesteld in het resultaat, maar tegelijkertijd was er ook het besef dat we op basis van een goede prestatie zeker een punt verdienden. En dat op het veld van toch één van de topploegen van tweede klasse.’

Zelf voelt Dean Michiels zich in Heist inmiddels helemaal ingeburgerd.

‘Ik heb nu vier matchen achter de rug. Er was het 1-1-gelijkspel tegen Lommel, gevolgd door een 0-0-gelijkspel op Wezet en nadien de winst tegen Virton. Qua cijfers was dat niet slecht.’

Op basis van zijn verleden leek de opstelling van Dean Michiels, eens door Heist binnengehaald, nogal evident.

‘Ik kreeg mijn opleiding gedurende acht jaar bij Westerlo. Daarna volgde nog twee seizoenen Lierse en een half jaar OH Leuven, vooraleer daar opgenomen te worden in de A-kern.’

Dean Michiels trainde er in de schaduw van vedetten als Logan Bailly en Thomas Kaminski.

‘Het waren toffe gasten om mee samen te werken. Net overigens als Ives Lenaerts, de huidige nummer twee bij OH Leuven’, vertelt de nieuwe Heistse numero uno. ‘Memorabel voor mij waren die keren dat ik in eerste klasse op de bank zat. Toevallig was dat thuis tegen Anderlecht met 2-1 winst en uit op Club Brugge.’

Een terugkeer naar het hoogste niveau zou mooi zijn.

‘Maar eerst slagen bij Heist’, klinkt het nuchter.

------------------

Raphaël Thys: ‘Dean maakte nog geen fout’

Hoe pijnlijk zijn verwijdering uit de ploeg ook was, Raphaël Thys blijft fair tegenover zijn ploegmaten en vooral zichzelf. ‘Tot de komst van Dean Michiels speelde ik acht competitiewedstrijden’, vertelt hij. ‘Ik speelde goede matchen, maar ook mindere. Ik kon moeilijk een regelmaat in mijn prestaties brengen. Toen de trainer koos voor een nieuwe doelman kon ik hem dat niet verwijten.’

De voormalige nummer één heeft zich intussen aangepast aan de situatie. ‘Niemand zit graag op de bank, toch blijf ik me volledig inzetten. Ik kan hier min of meer mee leven omdat Dean tot hiertoe nog een enkele fout maakte en zijn plaats waard is. Zelf houd ik me klaar voor een eventuele invalbeurt.’

Bron: http://www.sportwereld.be
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK Heist-RWDM Brussels

Bericht door klenne »

Euhm we zen wel gaan winne he op wezet :D

Schoon reactie van den thys , zo hoort het en zou houd ge de groep bijeen !! Respect 8-)
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: KSK Heist-RWDM Brussels

Bericht door malinwa fc »

Goesting,check!
Sjalleke,check!
Bijna klaar voor vertrek!
Komaan jongens.
Ik zet 2-1. ;)
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: KSK Heist-RWDM Brussels 3-1

Bericht door malinwa fc »

Ik zat er toch ni ver af met mijne 2-1... :D :D :D
Ja jongens,dees is echt genieten als we naart klassement zien zenne!
Ok,het was ni hoogstaand vandaag,maar we hebben wel de betere en meerdere kansen gekregen,dus wel verdiende overwinning!
En ja,RWDM lang met 10 gespeeld,das ook waar,maar ge moet ze er nog altij instampen hé!
Achterlijn zonder Dachelet-Van den Bogaert heeft dat behoorlijk gedaan.
Jullie gaan mij nog zien denk ik...
ALLEMAAL SAMEN!!!! :)

Hopelijk morgen op Malinwa dezelfde uitslag!
Sloppel...
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-RWDM Brussels 3-1

Bericht door DAVILA »

Over gans de match gezien toch een gave prestatie van ons team. Aanvangsfase voor Brussels (toch niet vergeten: de tweede ploeg van hoofdstad Brussel, op en top profploeg, top zes ploeg), na een pech doelpunt van Brussels goed teruggeknokt. Tweede helft probeerde Brussels toch nog iets af te dwingen maar naarmate de match vorderde namen wij dat over.
Uitblinkers: Vandermarliere, Webers, Criel (als die bal op de lat binnenging spraken we van een Ibrahimovic goal), sterke invalbeurt van Vermeiren, jammer genoeg terug uitgevallen, hopelijk was de vervanging slechts uit voorzorg. Nogmaals, als wij compleet staan kunnen wij iedereen aan. Dit wordt een zalig weekend voor al wie een KSK hart heeft !
Westel here we come ;)
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-RWDM Brussels 3-1

Bericht door DAVILA »

Heist leidt zwanenzwang Brussels in


Heist blijft verrassen in de Tweede Klasse. Na een slechte seizoensstart hebben de Zwanen zich knap herpakt. Na het verlies tegen STVV vorige week kwamen de jongens van Cis Bosschaert gemotiveerd op het veld. Brussels werd met 3-1 naar huis gestuurd.

Heist begon nochtans niet goed aan de wedstrijd. Na zes minuten keken de Zwanen al tegen een achterstand aan na een doelpunt van Salombo. Toch was het wachten op een tegenprik van KSK Heist. Rond het half uur kon Webers vanop de stip de gelijkmaker op het bord zetten. Brussels moest met z'n tienen verder na rood voor Nicaise.

In de tweede helft waren er kansen voor beide ploegen, maar toch was het KSK Heist dat wist te scoren. In de 78ste minuut mikte wie anders dan Bart Webers de 2-1 tegen de touwen. Brussels moest komen en vijf minuten later kon Simon Vermeiren de 3-1 eindstand vastleggen. Zo klimt Heist een plaats in het klassement, maar WS Brussels kan nog over de Zwanen klimmen.

Sander Rottier

Bron: site nr10

Let vooral op 'zwanenzang' ik dacht dat wij de zingende zwanen waren :D
Laatst gewijzigd door DAVILA op 26 okt 2013, 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-RWDM Brussels 3-1

Bericht door DAVILA »

25/10 HEIST-OP-DEN-BERG KSK heeft thuis RWDM Brussels verslagen met 3-1. De bezoekers kwamen nochtans al na vijf minuten op voorsprong via Somé. Op het half uur zette Webers een strafschop om: 1-1. Diezelfde Webers besliste een kwartier voor tijd de match door er 2-1 van te maken. In de 83ste minuut legdde Vermeiren de eindcijfers vast.
HEIST: Michiels - Van Den Broeck, Grant, Put, Pittoors - Vanderputte, Vandermarliere, Webers, Carvalho, Rijmenants - Criel. RWDM BRUSSELS: Sourzc - Labor, Camara, Habarugia, Nicaise - Bouyfoulkitne, Cabeke, Somé, N'Diaye - Seoudi, Keré. VERVANGINGEN: 54' Cabeke door Nolleveaux, 64' Carvalho door Vermeiren, 80' Habarugira door Doudouh, 90' Criel door Remans, 92' Vermeiren door Boeckx.. DOELPUNTEN: 5' Somé 0-1, 31' Webers 1-1 (strafschop), 78' Webers 2-1, 83' Vermeiren 3-1. GELE KAARTEN: Somé, Sourzc, Webers. RODE KAART: 31' Nicaise (handspel). SCHEIDSRECHTER: Christophe De Marneffe. TOESCHOUWERS: 1.000.

Bron: GVA on line
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-RWDM Brussels 3-1

Bericht door DAVILA »

Heist heeft uitgepakt met een stuntje, door in eigen huis RWDM te kloppen met 3-1. Daardoor verliezen de bezoekers mogelijk stilaan de voeling met de top-5.
RWDM was via Somé nochtans vrij snel op voorsprong gekomen, maar het liep verkeerd daarna. Webers maakte er twee, waaronder eentje op strafschop na rood voor Nicaise.
Invaller Vermeiren zorgde nog voor 3-1, waardoor Heist oprukt naar de subtop van de stand voorlopig. RWDM moet na een 2 op 9 vermoedelijk de top-5 laten schieten.


Bron: voetbalkrant.com
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-RWDM Brussels 3-1

Bericht door DAVILA »

RWDM BRUSSELS FC Les Molenbeekois ne sont pas parvenus à récupérer les deux points perdus contre Alost au match précédent...
Après une excellente demi-heure et un but à la clé, via Somé, le RWDM voit rouge. Sur une décision arbitrale plus que discutable, Nicaise est exclu et Webers concrétise le penalty généreusement offert.

En deuxième mi-temps, le RWDM Brussels continue de pousser et veut absolument remporter les trois points. Mais sur deux offensives locales, les Bruxellois encaissent deux nouveaux buts et perdent finalement l'unité qu'ils possédaient. Le score final est relativement logique (3-1), mais à 11 contre 11, le RWDM Brussels aurait sans doute remporter cette rencontre...



Fiche technique

Heist: Michiels; Put, Carvalho (65e Vermeiren), Grant, Vanderputte; Criel (90e Remans), Vandermarliere, Van Den Broeck, Rymenants; Pittoors, Webers.


RWDM Brussels : Sourzac; Labor, Kéré, Cabeke (55e Nollevaux), N'Diaye; Habarugira (81e Doudouh), Camara, Nicaise, Seoudi ; Bouyfoulkitne, Some.

Bron: LDH en ligne

Blijkbaar vonden ze de penalty onterecht en met 11 tegen 11 hadden ze gewonnen, jaja, en als ons bomma wieltjes had was ze een karretje... :D


Arbitre : M. De Marneffe.


Avertissements : Somé,Sourzac,


Exclusion : 30e Nicaise


Les Buts : 6e Somé (0-1), 31e sur pen. et 78e Webers (1-1), 84e Vermeiren (3-1)
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-RWDM Brussels 3-1

Bericht door DAVILA »

reg1 - Grand-Bigard
Un arbitre à peine digne de la P5, si elle existait ! Une expulsion injustifiée vu la faute qui précédait sur le gardien du RWDM et 2 si pas 3 pénaltys oubliés en faveur de ce club ! Le RWDM est volé "comme au coin d'un bois" et je n'en suis pas supporter !

Bron: ergens een sup reactie

Vrij vertaald: een arbiter zelfs vijfde provinciale niet waard - onterechte uitsluiting gezien de voorafgaande fout op de Brusselse doelman - 2 of zelfs 3 penalties niet gefloten voor Brussels - we zijn bestolen

Zo'n frustraties klinken als muziek in de oren :D
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist-RWDM Brussels 3-1

Bericht door DAVILA »

Dat we niet tegen Janneke en Mieke speelden:
Habarugira is Burundees international (9 caps)
Camara is Guinees international
Sourzac (keeper) wordt geleend van AS Monaco waar hij verleden seizoen 11 keer in de basis stond
Labor is eveneens geleend van AS Monaco, frans jeugdinternational, verleden jaar 2 keer in de basis bij AS
Kere speelde tussen 1999-2010 299 keer voor SC Charleroi en daarna in de Turkse eerste klasse
Cabeke speelde met Westerlo de verloren finale van de BvB, scoorde de winnende 1-0 europees tegen het finse Turku
Seoudi speelde bij Waasland Beveren, kampioen in tweede, daarna eerste klasse
Some speelde oa bij Rode Ster Belgrado (17 matchen 3 goals
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK Heist-RWDM Brussels 3-1

Bericht door foxy »

een zalige driepunter behaald tegen een sterk en gevaarlijk elftal ( snelheid en kracht in de spits ...) Een pluim voor
de buitenspelval die onze defensie de 2e helft terecht hanteerde; voor amateurs met slechts drie trainingen
per week vind ik dat een geweldige prestatie ( er moet er maar één blijven hangen en het is bingo) Naast het harde werk van Criel ook een speciale vermelding voor Vandemarliere ; zijn werkethiek is formidabel en ik hoop dat de
liefde wederzijds is en hij nog jaren bij ons blijft, ondanks de grote afstand van zijn thuis.
Nu met vertrouwen naar Westerlo ; alles is mogelijk Onze trainer heeft weer eens van de nood een deugd gemaakt
met het onverwachte spitsenduo Criel-Webers ( gelukkig zijn Fischer en Bell vertrokken want dat was een blok aan ons
been geweest met veel test-en tijdverlies , dank U heren voetbalzwervers )
Plaats reactie