SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door eSKaa »

Heist was maar een schim van de goed voetballende ploeg die we de voorbije weken zagen... Roeselare was niet beter, integendeel, de 2 doelpunten werden ingeleid door dom balverlies langs Heistse kant, en te mak verdedigen. Heist had de betere kansen in de 2e helft, maar heeft gewoon geen afwerker vooraan staan. Zure nederlaag tegen een ploeg die ons niet ligt. Volgende week van de moetes tegen WS Bruxelles...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef:Heist was maar een schim van de goed voetballende ploeg die we de voorbije weken zagen... Roeselare was niet beter, integendeel, de 2 doelpunten werden ingeleid door dom balverlies langs Heistse kant, en te mak verdedigen. Heist had de betere kansen in de 2e helft, maar heeft gewoon geen afwerker vooraan staan. Zure nederlaag tegen een ploeg die ons niet ligt. Volgende week van de moetes tegen WS Bruxelles...
Keiharde, maar juiste analyse.
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door klenne »

Klote mannekes... Klote :(
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door malinwa fc »

Just de samenvatting gezien van de Leon(waarvoor dank!!).
Jongens jongens,wat een kansen gehad in die 2de helft??
Echt zuur dat dit geen punt(en)oplevert!
Volgende week blijven de 3 punten in Heist.
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef: Heist had de betere kansen in de 2e helft, maar heeft gewoon geen afwerker vooraan staan.
Inderdaad harde maar na de beelden bekeken te hebben, juiste conclusie. Maar is dat niet een beetje een open deur intrappen ? Elke ploeg zoekt een spits die er vlotjes 20 binnentrapt... Verleden jaar dachten we met Fockaert (zie zijn indrukwekkende statistieken in derde klasse) zo iemand gevonden te hebben...
Anderzijds zijn er 6 ploegen die minder scoorden dan wij, 6 ploegen scoorden nauwelijks beter en slechts 5 ploegen doen behoorlijk beter. Aalst met nauwelijks één gescoorde goal meer heeft 22 punten en staat achtste... STVV met slechts 2 punten achterstand op de leider scoorde nog maar 24 keer...
Waar ik maar wil mee zeggen 'je verliest of wint als ploeg', nog maar eens herhalen je zit in een reeks met een meerderheid aan profploegen, zo gemakkelijk is het allemaal niet !
Zonder alles aan de factor 'geluk' te willen toeschrijven: onze dramatische start met 1 op 9 en de ballen op paal en lat die ons tegen Westerlo 1 punt hadden kunnen opleveren, tegen BD 2 punten meer en nu op Roeselare 1 punt zijn er zeker mee verantwoordelijk voor dat we niet vrijer kunnen ademen. Dramatisch zijn de zaken niet dus kop op en er keihard tegenaan !
Danneman
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door Danneman »

Cavalho goed ingevallen,zou hem toch terug eens een kans,wat vinden jullie?
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door Peter »

Danneman schreef:Cavalho goed ingevallen,zou hem toch terug eens een kans,wat vinden jullie?
Ik had hem laten starten maar de Cis wilde niet luisteren hé :D.
Maar ja, als de Cis wel naar mij had geluisterd had Vermeiren niet gescoord natuurlijk...dus Cis, doe gewoon uw goesting ;)

Kan niet oordelen over match in Roeselare want was niet aanwezig, maar weet niet goed wat ik van Carvalho moet denken.
Hij maakt het zich toch zo graag moeilijk door met bal te blijven lopen. Daartegenover staat wel dat hij zeker kan voetballen...maar of hij prijs/kwaliteit de moeite waard is...ik betwijfel het (of betaalt den Antwerp z'n pré nog?)...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door Dabo »

Peter schreef:
Danneman schreef:Cavalho goed ingevallen,zou hem toch terug eens een kans,wat vinden jullie?
Ik had hem laten starten maar de Cis wilde niet luisteren hé :D.
Maar ja, als de Cis wel naar mij had geluisterd had Vermeiren niet gescoord natuurlijk...dus Cis, doe gewoon uw goesting ;)

Kan niet oordelen over match in Roeselare want was niet aanwezig, maar weet niet goed wat ik van Carvalho moet denken.
Hij maakt het zich toch zo graag moeilijk door met bal te blijven lopen. Daartegenover staat wel dat hij zeker kan voetballen...maar of hij prijs/kwaliteit de moeite waard is...ik betwijfel het (of betaalt den Antwerp z'n pré nog?)...
Carvalho, gestart op de bank vanwege 'ziekte' de afgelopen week en daarom niet volledig de trainingen mee gedaan.
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door eSKaa »

Danneman schreef:Cavalho goed ingevallen,zou hem toch terug eens een kans,wat vinden jullie?
Hield het spel goed breed en was steeds aanspeelbaar. Daartegenover stond dat hij de bal niet echt omhoog kreeg. Da's natuurlijk nefast als ge voorzetten moet trappen...
T-ke
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2012, 16:33

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door T-ke »

Positief punt : De Rechter heeft NIET gescoord :D
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door klenne »

T-ke schreef:Positief punt : De Rechter heeft NIET gescoord :D
Da ni nee ma den izzy mag toch direct tekene in hest zenne :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door klenne »

Pff beelde ook just truggezien en ik vind het nog altij klote :D

Hopelek kunne we zaterdag de 3 punten thuishouden :twisted:
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door Dabo »

Miguel Dachelet: ”Nu vooral niet panikeren”

Heist droop ontgoocheld af na de pijnlijke nederlaag in Roeselare. Vooral in de eerste helft werd niet echt goed gespeeld. Verdediger Miguel Dachelet stond aan de kant toen Roeselare zijn eerste doelpunt scoorde. Na een duel blesseerde hij zich aan de kin. Wat gebeurde er juist, Miguel? Miguel Dachelet: "De match was twee minuten bezig toen ik in een duel naar de bal wilde koppen en een speler van Roeselare met zijn been mijn kin raakte. Ik moest naar de kant omdat de wonde bleef bloeden. Het bloed werd gestelpt en ik speelde verder met een klein verband. Maar net toen ik verzorgd werd, scoorde de thuisploeg de 1-0. Dat is balen, want ik kon mijn kansen niet verdedigen." Je kan dus echt niet gemist worden? "Zo mag je dat niet zien. Als er een centrale verdediger wegvalt, staat de organisatie altijd even op de helling. Of je nu Dachelet heet of Jan Peeters, op zich maakt dat geen verschil." Iedereen was na afloop zeer ontgoocheld? "Er zat veel meer in en op basis van de tweede helft hadden we ook zeker wel een punt verdiend. Minstens een punt en zelfs een overwinning zou niet onverdiend geweest zijn. Maar laten we ook de goeie dingen niet vergeten. We dwongen veel kansen af en dan liever dit dan dat je bijvoorbeeld kansloos met 3-0 verliest." Jullie hoeven zeker niet te panikeren. "Absoluut niet. De onderste ploegen beginnen zich te roeren en het verschil met de zestiende bedraagt nog maar drie punten. Maar als we volgend weekend tegen WS Brussels winnen, zitten we weer helemaal op schema. Dan tellen we twintig punten en als je dat maal twee doet - want dan zit de heenronde erop - kom je uit op veertig. Met veertig punten blijf je altijd in tweede klasse."

Voor het eerst verlies tegen staartploeg

Tegen Roeselare verloor Heist voor het eerst dit seizoen een wedstijd tegen een ploeg die lager in het klassement staat. Want de matchen tegen Geel, Hoogstraten, Wezet en Virton leverden wel punten op. Simon Vermeiren werd kort na de rust vervangen, hij klaagde over stijfheid in de bil. Ook Bryan Van den Bogaert (teen) kwam niet ongeschonden uit het duel. Na de match werd Miguel Dachelet door de clubdokter aan de kin genaaid. Jeroen Vanderputte keert tegen WS Brussels terug uit schorsing.

Bron: GVA


----------------------------------

TRAINER CIS BOSSCHAERTS HAALT NA NIEUW VERLIES ZWAAR UIT NAAR OVER DE HELE LIJN FALENDE PLOEG

‘Tot bezinning komen’

De Heistse spelers zijn het aan het verprutsen. Dat is in één zin samengevat wat trainer Cis Bosschaerts na de 2-1 nederlaag op Roeselare een slapeloze nacht bezorgde en hem daags nadien op scherp stelde. ‘Heel de ploeg moet tot bezinning komen.’
Cis Bosschaerts is de eerste om bij een minder resultaat zijn spelers in bescherming te nemen, maar na de derde 2-1 uitnederlaag op rij pakte dat anders uit. Hij reageerde ongewoon scherp op de zwakke prestatie die aan de basis lag van dit ontgoochelende resultaat.

‘Ik had de spelers nadrukkelijk gewezen op het belang van deze wedstrijd. In geval van winst konden we ons voorgoed wegwerken van de degradatiezone en de kloof met tegenstander Roeselare tot zeven punten uitbouwen.’

Maar de Nijlenaar predikte in de woestijn. Heist begon bijzonder laks aan de wedstrijd en bekocht dat met twee tegengoals. ‘Wat speelden we slecht’, zei Bosschaerts daarover. ‘We toonden ons niet compact genoeg. Daardoor gaven we te veel ruimte weg. Bovendien gingen we onverstandig om met het kortstondig uitvallen van Miguel Dachelet. Terwijl hij in de kleedkamer een open wonde aan de kin liet hechten, kwamen we knullig 1-0 achter.’

Even leek zijn team zich te herpakken. De wederoptredende Simon Vermeiren hing met een mooie treffer de bordjes in evenwicht. De vreugde was evenwel van korte duur. De Heistse defensie liet zich opnieuw verrassen en daarmee stond al voor de rust de eindstand op het bord.

‘Wat ik na die 1-1 zag, doet me besluiten dat de hele ploeg maar eens tot bezinning moet komen’, stelde Bosschaerts onomwonden. ‘Dit Roeselare, in mijn ogen een van de zwakste ploegen van tweede klasse, was een te nemen hindernis. We lieten hier een unieke kans liggen om op te klimmen naar de veilige middenmoot. Nu zitten we terug in degradatienood. Al wat we eerder opbouwden is nu weg.’

Onhandig

‘Meer dan ontgoocheld ben ik gefrustreerd’, vervolgde de Heistse coach. ‘Dit verlies hebben we volledig aan onszelf te wijten. Ik zag te weinig engagement en inzet. Van onze anders zo geroemde wedstrijdmentaliteit was niks te merken. Toch niet in de eerste helft.’

Toen in de tweede helft iedereen de ernst van de situatie begon in te zien, stak een ander euvel de kop op. ‘We kwamen toen veel sterker voor de dag. Dat resulteerde in tal van kansen maar daar sprongen we heel onhandig mee om. Als Bart Webers of Simon Vermeiren de weg naar het doel niet vinden, is er niemand om die rol over te pakken.’

‘Dit kan zo niet verder’, bleef Bosschaerts zijn ongenoegen ventileren. ‘Ik stuur een mail naar kapitein Roel Grant om die aan alle spelers te verspreiden. Hier komen we deze week uitvoerig op terug.’


Simon Vermeiren: ‘Ik treed de coach bij’

De al een heel seizoen door blessures geplaagde Simon Vermeiren kwam in Roeselare nog maar voor de vierde keer aan de aftrap. Hij vierde zijn wederoptreden met een knap doelpunt. ‘Een mooi moment voor mezelf’, aldus de Vlaams-Brabander. ‘Spijtig dat die goal niets opleverde.’
Ook Vermeiren zag dat het niet goed was. ‘Als de trainer gefrustreerd en boos was, dan kan ik hem alleen maar bijtreden’, reageerde hij. ‘In de eerste helft speelden we te plat. Na de pauze verzuimden we de kansen af te maken. Zijn we meer bij de zaak, dan hadden we kunnen winnen.’

Zijn vervanging was afgesproken. ‘Ik heb nog een conditionele achterstand en er was ook de vrees om in mijn oude blessure te hervallen.’

Bron: http://www.sportwereld.be
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: SV ROESELARE - KSK HEIST 2-1

Bericht door eSKaa »

We waren met niet zo veel, maar er mag toch gestemd worden voor de man van de match...
Plaats reactie