KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door DAVILA »

WHITE STAR WOLUWE Le White Star a partagé face à Heist (1-1).
Après trois défaites de rang, le White Star se devait de réagir et de renouer avec le succès au risque de sombrer dans un début de crise.

L’équipe était une nouvelle fois remaniée et cela portait ses fruits puisque dès la 8e, Amadi Diop profitait de l’erreur du gardien local pour ouvrir la marque.

La rencontre était disputée sur un rythme mineur, Criel d’un côté, et Mansour Diop de l’autre, passaient tout près du but. C’est finalement Criel qui profitait d’une erreur dans la défense bruxelloise pour rétablir la parité juste avant la pause.

La seconde période fut une succession de phases arrêtées sans danger et les deux équipes se quittaient dos à dos.



Fiche technique

Heist - White Star 1-1

Heist: Michiels, Vandermarliere, Grant, Vanderputte, Van Den Bogaert, Rymenants (62e Pittoors), Dachelet, Rijmenams, Vermeiren, Webers, Criel (81e Carvalho).

White Star: Viviani, Jonckheere, Debefve (64e Fall), Lazitch (46e Domrane), El Banouhi, Mihoubi, Soumah, Ndoye, M. Diop, A. Diop, De Carvalho (51e Mahaya).

Arbitre: M. Bosschaerts.

Avertissements: Webers, Soumah, Mihoubi, Viviani.

Les buts: 8e A. Diop (0-1), 42e Criel (1-1).

Bron: LDH en ligne
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door foxy »

toch weer een puntje meer : we hebben dit keer goed tot zeer goed verdedigt en dat is positief. Bij balbezeit
verliep onze opbouw moeizaam door de hoge pressing van Brussel waardoor de gevaarlijke aanvalsacties
beperkt bleven. ik denk dat 2 doelpunten onterecht zijn afgekeurd of niet toegekend; de bal die Webers binnen-
schiet was geen pass naar hem maar een afgeweken schot ; de bal kwam dus van de tegenstrever en is dan geen
buitenspel. In de 2e helft was de weggeslagen bal volgens velen over de doellijn ... geluk om toch te winnen ligt
op kleine plaatsjes, vaak bij de scheidsrechter. Wat de discussie over corners betreft; ik zie veel wedstrijden
van hoog niveau op TV en meestal is het motto bij balverlies en zeker bij corners dat de 10 veldspelers mee
verdedigen; het hangt ook af van de keuze om een speler aan de palen teplaatsen waar een bal regelmatig
binnengaat en dat zijn dan al 2 spelers minder om de zone voor het doel af te schermen; daarbij houdt men ook
rekening met hoeveel spelers met lengte men heeft want met iets kleinere zijn er meer nodig om inlopende
tegenspelers het inkoppen te beletten. In elk geval wordt in overleg tussen spelers en trainer beslist en is het
geen autoritaire eenmanskeuze van Cis. Ik zie persoonlijk geen voordeel in een speler die in de middencirkel
staat want afgeweerde ballen vallen bijna altijd rond de 16 meterlijn en van daaruit kan met enkele goede
lopers dan een counter opgezet worden. Naast 6 spelers in dekleine rechthoek zijn er dus nog een tweetal
nodig aan de 16meter lijn en 2 aan de palen ; dus 10 in totaal.
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door foxy »

zopas de wedstrijd Manchester City-Tottenham gezien ; uitslag 6-0 ; bij gevaarlijke vrijschoppen en corners
verdedigde City met 10 in de 16 meter ; het is hier dus ook ; ALLEMAAL SAMEN , een mooie slogan.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door hesteneer »

ieder zijn mening over hoekschoppen hé foxy, vraag maar eens aan Hein van Haesebroeck ;)
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door klenne »

Ik vind een gelijk spel terrecht.. Had white star wel sterker verwacht !!

En EINDELEK de criel :P hopelek is m nu vertrokke !!! We hemme al pech genoeg gehad !

Nu dessel thuis , da moet 3 punten zijn :twisted:
MrBiestie
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 sep 2012, 18:15

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door MrBiestie »

Over die man vooraan houden met corners kan je eindeloos discussiëren. Ik ben voorstander om dat niet te doen of ze weinig mogelijk, met de volgende gedachte.
1. Het gaat over corner tegen en dat wil dus zeggen op alle mogelijke manier het doel zo goed mogelijk verdedigen.
2. Bekijk al de statistieken is van alle ploegen en ga na hoeveel keer er een goede counter is afgerond geweest bij een corner tegen, het zal niet al te veel zijn.
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door DAVILA »

MrBiestie schreef: Bekijk al de statistieken is van alle ploegen en ga na hoeveel keer er een goede counter is afgerond geweest bij een corner tegen, het zal niet al te veel zijn.
Waar zijn die statistieken dan te vinden ? Ik zeg zelf altijd 'kijk naar de statistieken' maar hierover heb ik er nog geen gezien, dus opnieuw waar zijn die statistieken ???
En dan ook liefst de statistieken van hoeveel keer er na een afgeweerde corner/stilstaande fase toch nog een goal viel ? (omdat de afgeweerde bal zowiezo terug kwam)
Fantastisch spelletje voetbal, schaken is ook tof maar voetbal overtreft alles :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door Dabo »

“Geen leuke match om naar te kijken”

Heist geraakt niet voorbij stug spelend WS Brussels

Voor een mooie voetbalavond moest je zaterdag niet in Heist zijn. WS Brussels was gekomen voor één punt en tot overmaat van ramp stonden zij na vijf minuten al 0-1 voor. Gelukkig lukte de thuisploeg nog de tegentreffer. "Ik ben ontgoocheld dat we de drie punten niet pakken", vond kapitein Roel Grant. "Want met één punt schiet je niet veel op. Het kwam ons zeker niet goed uit dat Brus-sels al vroeg op voorsprong kwam. Door de staat van het veld en hun zeer defensieve houding was het absoluut niet makkelijk om openingen te vinden. We moesten daardoor vaker voor de lange bal kiezen en Bart Webers zoeken. Zij beschikten over grote en sterke jongens. De tweede bal werd be-langrijk, maar daar liep het dan weer vaker mis. Nee, voetballen in deze omstandigheden is niet makkelijk." Eén punt is dus te weinig? "We hadden op drie gehoopt en dan hadden we de heenronde met twintig punten kunnen afsluiten." Toch mag de heenronde van Heist best gezien worden. "Als je ziet hoe we zijn gestart wel, ja. Onze start was gewoon een drama. Daarna hebben we ons goed herpakt met goed voetbal en ook prima resultaten. We mogen niet ontevreden zijn, maar we beseffen met zijn allen dat de weg nog lang is. Alhoewel, achttien punten opent perspectieven en dat is toch wat telt na dat miserabel begin." Wie not amused was, was Bart Webers. Hij zag een goal afgekeurd worden en had veel duels uitgevochten. "Het is toch godgeklaagd als je zoals Brussels hier zo moet komen spelen. Zo verdedigend, zo irritant tijdrekken. Nee hoor, laat mij dan maar bij Heist spelen. Eigenlijk is het erg voor de mensen die een kaartje hebben betaald, die willen voetbal zien. En niet dit soort spektakel waar je het behoorlijk van op de heupen krijgt." Dus echt wel ontevreden? "Het zal nog niet. Vorige week in Roeselare verdienden we minstens een punt en vandaag vond ik dat we hadden moeten winnen. Want we zijn er als ploeg dit seizoen op vooruitgegaan. Vroeger was Heist vooral gekend van de lange bal en de kopkracht, daar zijn we altijd sterk in geweest. Maar nu voetballen we ook beter. En de combinatie van die twee is toch een sterkere troef van ons geworden. Aan ons om deze lijn door te trekken, er zijn veel positieve dingen waar we ons aan kunnen optrekken."

“We zijn een waardige tweedeklasser”

Ook voorzitter Patrick Wijns zag geen geweldige match. "Tegen een stugge tegenstander is het niet makkelijk voetballen. We zitten in een klein dipje maar we komen dit wel te boven. Ik ben ook niet ontevreden over onze heenronde. Na een moeilijke start hebben we ons toch goed herpakt. En nee hoor, in paniek zijn we nooit geweest. Ook niet na de eerste drie verliesmatchen en de nul op negen. We zijn een waardige tweedeklasser. Sportief zeker, en naast het veld denk ik dat heel wat clubs ook hun problemen kennen. Kijk naar vanavond, er kwamen zevenhonderd mensen opdagen. Daar word je niet rijk van."

De match

Een hard schot op doel van Mouhamadou werd door keeper Michiels in de voeten van Diop gebokst en die zette Woluwe al vroeg op voorsprong. Webers zag een goal afgekeurd. Een voorzet van Rijmenams werd door Vermeiren in de handen van de doelman gekopt. Een omhaal van Mouhamadou werd door Michiels in hoekschop geduwd. Vermeiren trapte hoog over. Toch vond Criel net voor de rust de opening en eindelijk kon hij nog eens scoren. Een hoekschop van Rijmenams werd na de pauze door een bezoeker al dan niet over de eigen doellijn getrapt. Er volgde nog een omhaal van Webers zonder succes.

“Het was niet goed maar ook niet slecht”

Perspraatjes hebben meestal iets voorspelbaar. Elke trainer doet zijn ding, verdedigt zijn ploeg en als je wat geluk hebt gebeurt er ook nog iets onverwacht waarvan je dan denkt. Hé, wat is dit nu? Zo stelde helemaal op het einde van de persbabbel een Franstalige journalist aan John Biko de vraag of hij nu de nieuwe trainer van WS Brussels was. "Maar nee", zei de makelaar van onder meer Eden Hazard. "Ik ben de general manager en ik zit hier nu om mijn club te vertegenwoordigen."
Consternatie alom want op het wedstrijdblad stond achter T1 de naam van Lionel Bah als trainer ingevuld. Wie nu eigenlijk de coach van WS Brussels is, is zelfs voor de Brusselsclan dus niet geheel duidelijk. Gelukkig anders bij Heist, waar Cis Bosschaerts de partij met gemengde gevoelens had gevolgd. "Het was zeker niet onze beste maar ook niet onze slechtste wedstrijd. Er zijn twee sleutelmomenten geweest. De afgekeurde goal van Webers in de eerste helft en was de bal na de corner van Rijmenants nu wel of niet over de lijn? Volgens Yannick Rijmenants was dat wel het geval, de lijnrechter was de enige die het écht kon zien en hij keurde de goal niet goed." Of de ref ook niet te lang wachtte om kaarten te trekken voor het bezoekende tijd winnen? "Daar geef ik weinig commentaar op. VanBecelaere is een gerespecteerd scheidsrechter in eerste klasse, die heeft het verschil zeker niet gemaakt."

Aan de aftrap

ScHeidSrecHter: Denis Van Becelaere.
toeScHouWerS: 700.
HeiSt: Michiels, Van Der Marliere, Grant, Dachelet, Van den Bogaert, Vanderputte, Webers, Rijmenams, Rijmenants, Vermeiren, Criel.
WS BruSSeLS: Viviani, El Banouhi, Mihoubi, Soumah, Mouhamadou, Elhadji, Lazitch, Debefve, Diop - Carvalho, Jonckheere.
VerVanGinGen: 46' Lazitch door Domrane, 50' Carvalho door Manhaya, 61' Rijmenams door Vandermarliere, 64' Debefve door Fall, 79' Criel door Carvalho.
doeLpunten: 7' Diop 0-1, 41', Criel 1-1.
GeLe kaarten: Webers, Soumah, Mihoubi, Viviani.

Bron: GVA

-----------------------------

‘Hinken op twee gedachten’

‘Het was niet goed, maar ook niet slecht’, aldus trainer Cis Bosschaerts na het gelijkspel tegen WS Brussels. ‘Het was hinken op twee gedachten. We begonnen goed, maar maakten een fout die cash werd betaald. Een opdoffer waarvan we ons goed herstelden.’
In de tweede helft deed zich een discutabele fase voor.

‘Zowel Rymenants als Vermeiren zagen na een hoekschop de op een verdediger afgeschampte bal over de doellijn’, aldus de Nijlenaar. ‘Ik wil geen kritiek uiten op de ref, maar zijn optreden leidde wél tot frustratie. Zowel op de tribunes als het veld.’

Bron: www.sportwereld.be
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door foxy »

met de huidige profesionalisering en technische hulpmiddelen (videoanalyses van elke wedstrijd) is het normaal
dat alle mogelijke statistieken voorhanden zijn voor de coaches ; ze weten nu bvb hoeveel afstand elke speler
in een wedstrijd heeft afgelegd, hoeveel goede en slechte passes, hoeveel duels gewonnen en verloren enz...
en ook in detail wat er gebeurt bij corners en vrijschoppen. Laat ons er maar op vertrouwen dat de coach, samen
met de spelers , een doordachte goede keuze maakt. Zij hebben veel meer informatie dan wij , supporters.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door hesteneer »

waarom in ene keer een discussie over corners? is er zaterdag iets misgelopen ofzo? :)
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:waarom in ene keer een discussie over corners? is er zaterdag iets misgelopen ofzo? :)
Omdat zoals eerder gezegd WS Brussels in de tweede helft bij corners in Heists voordeel niet stereotyp alle spelers in zijn eigen backlijn posteerde maar 3 man voorin hield. Iets wat men zelden ziet, KV Kortrijk zou de enige ploeg in eerste zijn die dat ook doet. Vanwege die tegenstelling liet ik dus hier een ballonetje over op, het is hier toch een voetbal forum hé ;)
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door DAVILA »

Klik eens op onderstaande link en beluister de mening van Graham Taylor, ex coach van oa de Engelse nationale ploeg...

http://www.performance.fourfourtwo.com/ ... essentials
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door klenne »

Die goal van webers was wel degelek buitenspel , bal over de lijn of niet op de beelden ni duidelek maar zal toch nipt geweest zijn !!!!
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door DAVILA »

Tony Carr (Academy Director West Ham United) on defending corners football drill


One of the key elements of a defensive strategy for your team is getting your players to know their positions at corners, says Tony Carr, Academy Director at West Ham United.

No 9 stays upfield, occupying two defenders and hoping to help spring a c
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUSSELS 1-1

Bericht door DAVILA »

De meningen van Taylor en Carr om te illustreren dat de absolute waarheid in voetbal niet bestaat...
Plaats reactie