KSK HEIST - KFC DESSEL SPORT 2-1

hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - KFC DESSEL SPORT 2-1

Bericht door hesteneer »

mja...wie zet er nu de stevens in als ge goals moet maken...
Peter
Berichten: 242
Lid geworden op: 01 aug 2012, 07:33

Re: KSK HEIST - KFC DESSEL SPORT 2-1

Bericht door Peter »

hesteneer schreef:mja...wie zet er nu de stevens in als ge goals moet maken...
hey Bartje, niks tegen den Thomas hé!!
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - KFC DESSEL SPORT 2-1

Bericht door hesteneer »

neuh, helemaal ni :lol:
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - KFC DESSEL SPORT 2-1

Bericht door klenne »

DAVILA schreef:Merkwaardig: bij Dessel zat Bennasar op de bank. In het kampioenenjaar van Dessel was hij topschutter in derde. Verleden jaar ging hij de mist in bij Antwerp, bij Dessel lijkt het ook niet te lukken in tweede. Een analoog geval met Fockaert bij ons ? Zo gemakkelijk is scoren nu eenmaal niet, wat lees ik bv vandaag ? ' Ondanks een indrukwekkende voorlinie - zondag stonden bijvoorbeeld Fockaert en Stevens in de basis, twee spitsen die vorig seizoen nog in tweede klasse speelden - kon Cappellen inderdaad nog maar 18 keer scoren in 17 wedstrijden'
Als dieje morege in heist tekent ga ik daar toch ni voor blijten zenne :D
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - KFC DESSEL SPORT 2-1

Bericht door klenne »

Toch een paar keer chans gehad :D ma omgekeerd ook natuurlek !!

Webers mag dieje bal tss 3 verdedigers en de keeper nog vrij binnetikke :shock: van slecht verdedigen gesproken :D ( had de goal zaterdag ni goe gezien kwas te laat :D )
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - KFC DESSEL SPORT 2-1

Bericht door Dabo »

“We doen een mooie zaak in het klassement”

Heist overvleugelt Dessel dankzij sterk collectief optreden

Na vijf weken knoopte Heist opnieuw aan met een overwinning. Een verdiende zege na twee doel punten van de als steeds onmisbare schakel Bart Webers. Zijn tiende. "Het resultaat van hard werken", vond de doelpuntenmaker. "Er is deze week heel hard gewerkt op training en we hebben dit toch weer mooi voor mekaar gekregen." Zo begon Bart Webers aan zijn perspraatje. Hij genoot met volle teugen van de overwinning en toch ook wel van zijn twee doelpunten. "Oké, er is een strafschop bij maar je moet die nog altijd maken, hé. Het was trouwens een zuivere strafschop want de bal vloog tegen de arm van Tapoko. Ik zag het zo gebeuren, veel protest was er ook niet. Aanvankelijk hadden we het wat moeilijk maar na de voorsprong konden we toch een aantal kansen afdwingen. We speelden vanuit een strakke organisatie en de kaap van de twintig punten is nu gerond. We staan mooi in de buik van het klassement. Mentaal is deze overwinning van groot belang, nu kunnen "We trekken volgende week met vertrouwen naar de Bosuil" Bart Weber we heel ontspannen volgende week op Antwerp gaan spelen. Want daar staat nog wel een rekening open na die 2-7 pandoering uit de heenronde. We willen in Antwerpen laten zien dat we meer zijn dan het kleine Heist." Het tweede doelpunt was eenvoudig van makelij, al was de voorbereiding een lust voor het oog. "Prachtig, een mooi staaltje van samenspel. Het was een perfect voorbeeld van hoe een goal collectief kan gescoord worden. Met de mooie voorzet van Yannick Rymenants als de laatste baltoets, ik moest de bal alleen maar over de lijn trappen. Het was mijn makkelijkste doelpunt van de tien die ik al gemaakt heb." Het was toch alweer een tijd geleden dat Heist nog eens gewonnen had. "De laatste matchen had er meer ingezeten. Ik denk aan de wedstrijden tegen Westerlo en Roeselare. Toen verdienden we ook meer, maar we kenden toch ook wel pech. Want het spel is echt wel goed, hoor. Alleen volgde de beloning niet die we nu wel hebben gekregen. En het is belangrijk voor het vertrouwen dat je op geregelde tijdstippen loon naar werk krijgt. Nu nog twee wedstrijden vol aan de bak en dan volgt een korte maar toch wel verdiende winterpauze. Het loopt lekker, ja."

De match

Tapoko beging handspel en de bal werd op de stip gelegd. Webers koos een hoek uit en scoorde. Van den Bogaert kopte over. Dessel stak de neus aan het venster met een schicht na vrijschopv van Meeus. Ook Criel kopte een mooie kans over. Een laag schot van Vanderputte was niet ongevaarlijk. Een hard schot van Bennassar werd door Michiels in corner geduwd. Dessel kwam nu meer opzetten met een knal van Vansimpsen in de handen van de doelman. Goor tipte de bal maar net naast de paal. Het werd 2-0 op een voorzet van Rymenants, door Webers in doel getrapt.Tapoko lukte nog wel de aansluitingstreffer.

“Dit is een overwinning van goudwaarde”

"We hebben een volwassen match gespeeld", vond coach Cis Bosschaerts.
"En we hebben de match ook verdiend gewonnen, dat werd trouwens beaamd door collega Guido Brepoels. Dus daar moeten we niet eens over discussiëren. Weet je, er zijn matchen die heel belangrijk zijn, wel dit was er zo één. We hebben door nu te winnen een hele belangrijke stap gezet. Twee weken geleden tegen Roeselare hadden we die ook kunnen zetten, maar toen hebben we niet gekregen wat we verdienden. Nu viel het anders uit." De tijd van schouderklopjes krijgen is dus voorbij. "Met complimenten ben je wel iets en dat geeft een goed gevoel maar er moeten punten binnenkomen. We zaten een tijdje in de periode van alleen maar schouderklopjes maar te weinig puntengewin. En door deze overwinning hebben we daar toch ook een stop opgezet." Bosschaerts loofde ook Bart Webers, niet voor het eerst in zijn loopbaan. "Ach die Webers, die heeft er nu tien gemaakt, hé. Besef eens goed wat dat betekent in tweede klasse. Webers is van goudwaarde voor ons team, al loof ik de hele ploeg. Ik ga deze week bij de videoanalyse ons tweede doelpunt uitvoerig aankaarten en in beeld brengen. Hoe je na een inworp over verschillende stationnetjes een tegenstander kan uitspelen, hebben we als team perfect uitgevoerd. Die tweede goal was gewoon een heerlijk doelpunt."

“Het verschil tussen beide ploegen was klein”

Scoren kon Bram Criel deze week niet, maar toch bouwde ook hij een feestje na de match. "Als Heist wint is het altijd feest", volgens Criel. "Het was geen mooie wedstrijd om naar te kijken maar de drie punten zijn echt wel het belangrijkste. Dit was een tegenstander van ons niveau en dat voel je wel, het verschil tussen de twee ploegen was niet zo groot." Criel kon deze week geen doelpunt scoren. "De voorbije drie maand liep het heel lekker en zocht ik veel de ruimte op. De laatste twee matchen is het wat minder. Ik mis wat frisheid voor de goal, al heb ik het gevoel dat ze me ook minder vrijheid geven."

Scheidsrechter: Bart Zeebroeck.
Toeschouwers: 850.
Heist: Michiels - Pittoors, Grant, Dachelet, Van den Bogaert - Vanderputte, Vandermarliere - Webers, Rijmenants, Vermeiren - Criel.
Dessel: Burhan - Petersen, Vosters, Meeus, Willems - Carratta, Tapoko - Asubonteng, Gielis, Goor - Vansimpsen.
Vervangingen: 46' Willems door Bennassar, 46' Carratta door Van Lommel, 77' Rijmenants door Carvalho, 90' Vermeiren door Van Praet.
Doelpunten: 15' Webers 1-0 (strafschop), 72' Webers 2-0, 90' Tapoko 2-1.
Gele Kaarten: Petersen, Webers.

Bron: GVA

---------------------------------

ZEGE HONGERIG HEIST ZET DESSEL SPORT OPNIEUW MET DE VOETEN OP DE GROND

‘Een terechte nederlaag’

Het vierde kwartier uitgezonderd, kon Dessel een zegebelust Heist niks in de weg leggen. Bart Webers maakte met twee treffers het verschil. De bezoekende trainer Guido Brepoels hekelde de prestatie van zijn team en sprak van een terechte nederlaag.
Het contrast was groot na het eindsignaal van het treffen tussen Heist en Dessel. Terwijl de thuisspelers op het terrein nog een feestje opzetten met de spionkop, dropen de bezoekers met de kop tussen de schouders af. Ook in de kleedkamer zette het verschil in stemming zich verder. Waar de Desselse spelers de boze blikken van een zwaar ontgoochelde trainer Guido Brepoels moesten trotseren, weerklonk aan de andere kant van de spelerstunnel de ene schlager na de andere door de zware radio-DVD-speler die aanvoerder Roel Grant met spoed liet aanrukken.

‘Een verdiende nederlaag’, brieste Brepoels. ‘Wat wil je als de tactische richtlijnen helemaal niet worden nageleefd en ieder zijn eigen ding gaat doen. Dan doen we een stap terug in de tijd. Ik ben zwaar ontgoocheld in mijn team. Positiespel, één blok vormen, uitverdedigen en slim vooruit voetballen: ik zag daar niks van. Al zal dat ook wel enigszins de verdienste van Heist zijn geweest.’

Zijn opponent Cis Bosschaerts kon na twee nederlagen en twee draws eindelijk nog eens juichen. ‘We kenden een aarzelend begin, maar dan viel die strafschop. Ik heb geen beelden nodig om de juistheid van die beslissing in te zien. Omdat nog enkele aanvalsacties volgden meen ik dat de 1-0 voorsprong aan de rust verdiend was.’

‘Met een dubbele wissel en andere accenten kwam Dessel na de pauze enkele keren gevaarlijk opzetten. Onze doelman moest toen heel alert zijn. Tot dan dat tweede, copybook-doelpunt viel. Andermaal bewees Bart Webers zijn ontzettende waarde.’

De Heistse topschutter wuifde alle lof weg. ‘Wie uiteindelijk scoort, dat maakt mij niet uit. Als we maar winnen. En dat lukte eindelijk nog eens na een goede prestatie. We voetballen duidelijk veel beter dan in het begin van het seizoen. Op nu naar Antwerp. We zijn er klaar voor.’

Bron: http://www.sportwereld.be
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - KFC DESSEL SPORT 2-1

Bericht door klenne »

Just de beelden is bezien van geel - ws brussels , da moogde nu is echt een mirakel noeme da geel een punt gepakt heeft :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - KFC DESSEL SPORT 2-1

Bericht door Dabo »

“Het zal niet opnieuw 2-7 worden voor Antwerp”

Jeroen Vanderputte kijkt al uit naar de match van volgend weekend

KSK Heist behaalde een knappe 2-1 zege tegen Dessel. Met die drie kostbare en verdiende punten erbij nestelt het team van Cis Bosschaerts zich in de buik van het klassement. Heist lijkt op weg naar een rustig seizoen in de middenmoot. Jullie wonnen verdiend, Jeroen? Jeroen Vanderputte: "Ik denk het wel, hé. Heel belangrijk in zo'n wedstrijd is toch wie dat eerste doelpunt maakt. Na een kwartier kwamen we op voorsprong en dat helpt zeker. Dat was ook het grote verschil met onze twee vorige thuismatchen." Toen kregen we heel verdedigende tegenstanders te zien. "Dat kon Dessel met die vroege achterstand niet. Zo konden we gemakkelijker voetballen en kregen we toch meer ruimte, al is de toestand van het terrein de laatste weken geen geschenk voor ons. Het is moeilijk spelen op die zware ondergrond en van combinatievoetbal kan niet altijd sprake zijn. Soms speel je door omstandigheden gewoon de lange bal." Jouw prestatie mocht gezien worden, je was een van de beteren.,"Vooral mijn tweede helft vond ik niet slecht. Maar ik mag niet klagen, dat klopt. En je moet ook verder kijken dan deze match natuurlijk. Nee, ik was één match geschorst en voor de rest heb ik alles ge-speeld. Op mijn vaste plaats, voor de verdediging. En we hebben ook al behoorlijk wat punten gehaald. Dus voor mij is het tot nu toe een geslaagd seizoen." En jullie hebben nu al meer dan twintig punten. "Dat is een zaligheid, ja. Heerlijk om te weten dat je zeker met meer dan twintig punten de winterstop ingaat. Er zijn nu nog twee matchen en vooraf hadden we een schema meegekregen van 4 op 9. Daar hebben we al drie punten van binnengehaald, nu nog één punt uit de laatste twee wedstrijden voor Nieuwjaar en we kunnen écht genieten van de winterpauze." Volgende week is Antwerp de tegenstander, kijk je ernaar uit? "Ik vind dat de tofste match van het seizoen. Zeker nu we tegen Dessel wonnen, is de druk compleet weg. Het Antwerp van de 2-7 in augustus is niet meer hetzelfde als dat van nu. Wij hebben ook een hele metamorfose ondergaan. In voetbal weet je het nooit, maar 2-7 zie ik het nu niet opnieuw worden.

Bron: GVA

----------------------------

Draaischijf Jeroen Vanderputte loodst Heist naar broodnodige zege: ‘Niemand is onmisbaar’

SK Heist zit opnieuw op koers. De broodnodige zege tegen Dessel vergroot de kloof met de zestiende in de rangschikking tot vijf punten. Een collectief succes waaraan doelpuntenmaker Bart Webers en draaischijf Jeroen Vanderputte niet vreemd waren.
Bart Webers is voor Heist onmisbaar. Dat werd al bij herhaling gezegd en geschreven en door de Limburger zelf op het veld ook aangetoond. ‘Dankzij het collectief’, wuift die steevast alle lof weg. Dat collectief staat er dankzij enkele sterke figuren. Jeroen Vanderputte is er daar één van.

Hoe belangrijk Vanderputte is, werd twee weken geleden op Roeselare duidelijk. De schorsing van de middenvelder viel er samen met de pijnlijke nederlaag. Ofschoon hij de afwezigheid van een speler zelden als excuus inroept? vond trainer Cis Bosschaerts dat het ontbreken van Vanderputte toen mee het verschil had gemaakt.

Van overbodig vorig seizoen tot onmisbaar in de huidige campagne? ‘Allebei overdreven’, reageerde de naar Leuven verhuisde Limburger. ‘Vorig seizoen was niet mijn gelukkigste. Ik zat toen aanvankelijk meer op de bank dan mij lief was maar speelde nog een sterke derde periode. Ik kon dit seizoen die lijn doortrekken. Maar beweren dat ik onmisbaar ben, dat klopt ook niet. Dat is niemand. Zo zat vandaag Jorn (Rijmenams, red) op de bank.’

Toch liep het tegen Dessel weer lekker. ‘Dit is mijn derde seizoen bij Heist. Ik voel me nu op mijn best. Dat heeft niet alleen met mezelf te maken, maar ook met onze spelwijze. Wij hebben nu meer voetballend vermogen dankzij de opbouw van achteruit. De last minute transfers hebben daar alles toe bijgedragen. Iedereen is beter geworden van de komst van Miguel Dachelet in het bijzonder, maar ook van Bryan Van den Bogaert en doelman Dean Michiels. Dat bleek ook tegen Dessel. Die ploeg heeft veel lengte voorin maar toch werd dat goed opgevangen.’

Het geloof in eigen kunnen zit er duidelijk weer in. ‘We gaan vol vertrouwen naar Antwerp. Zij hebben niet meer de ploeg van die 2-7. Bij ons is ook veel veranderd ten opzichte van de heenmatch.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Plaats reactie