ROYAL ANTWERP FC - KSK HEIST 3-0

klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEISTt 3-0g

Bericht door klenne »

Virton , tubeke , hoogstraten , rwdm , en ws brussels winne
Dessel , geel en roeselare pakke een punt

Kan het nog ereger ???

Ik ga over de match ni teveel woorde aan vuil make wnt dan zegde wel is dingen die ge beter ni zegt ...

Alleen willek wel is wete of de criel nu wa gekwetst was of ni ?! Wnt ik snap geen klote van die opstelling gistere !!!

Teleurgesteld over de hele lijn en da geld ni alleen voer de ploeg maar ook voor ons , supporters !! Mee toch redelek wa volk geen enkel lieke fatsoenlek kunne zinge.. Tis al plezanter geweest op den bosuil...

Tot zaterdag
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEISTt 3-0

Bericht door Dabo »

“We waren gewoonweg niet goed genoeg”

Tegendoelpunt op slag van rust bepalend

Heist kon op de Bosuil geen revanche nemen voor de zware 2-7 nederlaag uit de heenronde. De kopbalgoal van Güvenç op slag van rust was bepalend, want na de rust konden de bezoekers geen vuist meer maken en zij leden dan ook een terechte nederlaag. Wat een contrast met twee seizoenen geleden voor Jorn Rijmenams. Toen was hij op het terrein van Antwerp nog een fel gesolliciteerde speler. Iedereen wilde die avond zijn verhaal horen na zijn drie assists en de 0-3 zege in Deurne-Noord. Niets daarvan zaterdagavond. Het enige waar Rijmenams echt blij mee kon zijn was het heroveren van zijn basisplaats. "Vorige week zat ik tegen Dessel op de bank, ja. Misschien wat verrassend want ik vind van mezelf dat ik toch aan een behoorlijk seizoen bezig ben. Maar ik ben blij dat ik vandaag terug mocht starten." Rijmenams werd aanvankelijk in steun van Webers uitgespeeld. "Ik kreeg een meer aanvallende rol, ja. Vrij uitzonderlijk, want in de andere wedstrijden moest ik het accent op verdedigen leggen. Toen Yannick Rijmenants na de rust in de kleedkamer bleef, ben ik op de flank gaan spelen. Ook meer aanvallend, na een uur ben ik gewisseld voor Carvalho." Heist speelde geen geweldige match. "Als je naar hier komt, ben je al blij met een degelijke prestatie waar dan misschien wel puntengewin in schuilt. Dat hebben we in het verleden hier ook al een paar keer bewezen. Zo vond ik onze eerste helft best behoorlijk maar die goal van Güvenç op slag van rust deed er geen goed aan. Hoe zou het gelopen zijn mocht dat doelpunt niet zijn gevallen? Ik vond dat we in de eerste helft goed in de organisatie hebben gespeeld, dat het verdedigend dus goed stond." Maar hoe weinig kansen dwong Heist niet af? "Dat is zeker juist en dat was gewoon veel te weinig. Over de hele wedstrijd hebben we misschien drie kansen kunnen forceren, dan kan je geen match winnen." Deze match dan maar best snel vergeten? "Ik denk het wel, het is altijd iets apart om hier te mogen spelen en de wereld vergaat niet omdat we hier zijn verloren. Maar we hebben als groep het gevoel dat we meer kunnen brengen dan we hebben laten zien. Vandaar ook die bedrukte sfeer in de kleedkamer." Volgende week tegen Aalst, dat zijn de matchen die Heist moet zien te winnen. "Zoals vorige week tegen Dessel, hé. Maar Aalst verloor vanavond verrassend tegen Hoogstraten en zij zullen zich willen herpakken. Ach, de laatste match voor de winterstop is nog één keer vol aan de bak. En dat kan deze groep als geen ander."

De match

Antwerp domineerde meteen op de Heistse helft, maar pas na tien minuten belandde er een bal tussen de palen, met Nirisarike die zijn buffelstoot van de lijn zag gekeerd. Ook Mombongo-Dues miste, Vermeiren schoot voorlangs voor Heist en Maynard trapte hard op Michiels. Tano zag een mogelijke strafschop door de neus geboord, maar Güvenç kopte net voor het rustsignaal als nog de 1-0 binnen. Dik tien minuten na de koffie belandde Güvenç' verre boogbal over Michiels: 2-0. Heist kwam er nooit meer echt aan te pas en mocht na de 3-0 van invaller Petrucci de allerlaatste sprankel hoop opbergen.

“Verdiend verloren, maar met overdreven cijfers”

Ietwat tegen zijn gewoonte in was Cis Bosschaerts niet veel van zeg op de persbabbel.
"De zege van Antwerp is zeker verdiend maar de score vind ik te hoog. We hebben ons wel wat aangepast aan de tegenstrever en aanvankelijk konden we ook het tempo uit de match halen. Je voelde dat Antwerp wat nerveus werd door het uitblijven van dat eerste doelpunt. Dat viel er op slag van rust dan toch. Spijtig, want hoe zou de match anders nog zijn gelopen? Na de tweede goal was het eigenlijk voorbij en het derde doelpunt tel ik eigenlijk alleen nog bij de statistieken. Nee, deze bladzijde moeten we snel omslaan."

Giovanni Rymenants loopt beenbreuk op bij de beloften

In de match van de beloften op vrijdagavond liep de 17-jarige middenvelder Giovanni Rymenants een zware blessure op. De jonge voetballer brak zijn scheenbeen en werd in het weekend reeds geopereerd. Jonah Remans, die zaterdag met Heist op de Bosuil nog een kwartier was ingevallen, zag het allemaal gebeuren. "Ze gingen met twee naar de bal en na een tackle bleek Rymenants zwaar verwond te zijn. Je kon meteen zien dat het ernstig was. Zijn scheenbeen gebroken en ook een pees- ik vermoed de patellapees- werd afgescheurd. Dat is een zware domper en het 1-1 eindresultaat was dan ook niet meer dan bijzaak."
Na de rust bleef Yannick Rymenants in de kleedkamer met een blessure aan de teen. Ook geen Bram Put in de selectie, die blesseerde zich op de laatste training. Hij stond met een verrekking aan de kant.

Aan de aftrap

ScHeiDSrecHter: Peter Vervecken.
toeScHouwerS: 5.000.
ANtwerP: Ma Kalambay - Maynard, Nirisarike, Berends, Vansteenkiste - De Decker, Bostock (64'Dom), Bakkenes, Güvenç, (83' Petrucci) - Tano (74' Bubb), Mombongo-Dues.
HeiSt: Michiels - Pittoors, Grant, Dachelet, Van Den Bogaert , Vanderputte, Vandermarliere - Vermeiren (74' Remans), Rijmenams (60' Carvalho), Rymenants (46' Criel) - Webers.
DoelPuNteN: 45+1' Güvenç 1-0, 57' Güvenç 2-0, 90' Petrucci 3-0.
Gele kAArteN: 30' Bostock, 42' Güvenç, 76' Vanderputte, 85' Ma Kalambay, 87' Mombongo-Dues.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEISTt 3-0

Bericht door hesteneer »

overdreven cijfers?

Dankzij enkele uitstekende reddingen van Michiels hebben we de schade nog kunnen beperkten. Zeker die ene redding in de tweede helft was klasse! Tegenvoets op een kanonskogel van op het penaltypunt. Neenee...hier waren geen excuses voor en overdreven cijfers waren het allerminst aangezien we de hele match geen poot aan de grond kregen.

Anyway...match is voorbij, beter vooruitkijken naar zaterdag! 3ptn zouden welkom zijn!
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEISTt 3-0

Bericht door DAVILA »

Over de match geen commentaar wegens niet gezien.
We staan 4 punten boven de barrageplaats. Had men ons dat gezegd na de rampzalige start dan hadden we daar direct voor getekend.
Ergens ontstond de hoop eens een kommerloos seizoen te kunnen spelen. Helaas, vooral het dure puntenverlies op Roeselare belette dat.
Haalt men het maximum uit deze spelersgroep ? Ik meen van wel al zullen anderen er een andere mening op na houden, hun goed recht natuurlijk.
Voor de honderste keer: met de echte profploegen zullen we NOOIT kunnen wedijveren in het klassement. Soms is puntengewin tegen hen mogelijk, zie punt tegen Eupen, winst tegen RWDM, soms spelen we verdienstelijk tegen hen, zie STVV en Westerlo en ja, soms zullen we de mist in gaan zoals op Moeskroen en op Antwerp.
Dit is het lot van ploegen als Heist, Dessel, Geel, Hoogstraten.
Ik heb er het volste vertrouwen in dat wij ons weer zullen handhaven en een vijfde seizoen in tweede gaan spelen en tenzij er een zak geld gedropt wordt in het Sportcentrum, weer zullen vechten om te overleven.
Tenzij we verkiezen in eerste provinciale te gaan spelen zoals Beerschot... Er zijn daar zelfs supporters die vinden dat zij nu beter voetbal zien dan verleden jaar in eerste klasse :D
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEISTt 3-0

Bericht door eSKaa »

Allemaal waar wat ge zegt. Ik (en ik denk dat er nog verschillende zijn met dezelfde mening) verwijt de spelers niets... Het gaat om de manier waarop we spelen. Criel blijkbaar licht geblesseerd op de bank? Ok, kan gebeuren, maar de manier waarop we dat oplossen leek mij verre van de juiste te zijn. Natuurlijk, als ge een punt pakt, of -stel u voor- wint, dan prijst iedereen het tactische plan.
Ik snap niet goed dat we tegen andere voetballende teams (Westel, STVV) wél de bal goed konden laten rondgaan, en nu kiezen voor een egelstelling en op de counter speculeren. Webers werd goed gedekt (constant 2 man in zijn buurt) en dat was te verwachten. Dus zouden we er op een andere manier moeten uitkomen, maar zonder lopende man vooraan, lukt dat ook niet.

In HLN staat diwkijls maar de halve waarheid te lezen, maar vandaag was het in mijn ogen de nagel op de kop...
quote:
"Cis Bosschaerts noemde de verliescijfers van zijn team overdreven, wij vonden dat Heist hiermee nog goed wegkwam"
...
"Pover was het wat Heist op de grasmat legde. De prestatie was in de verste verte niet te vergelijken met wat we van de ploeg zagen op de velden van Westerlo, STVV, of Roeselare. Twee kansen, één halve, zo kan je de wedstrijd van Heist in Antwerpen nog het beste samenvatten."
unquote
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEISTt 3-0

Bericht door hesteneer »

Allemaal correct davila, maar zoals eskaa zei hebben wij de spelers helemaal niets verweten. Je kan niet verwachten dat je met Jorn als diepste man (ongeveer naast Webers) gevaarlijk kan zijn. Uit deze spelersgroep is inderdaad tot nu toe alles uitgehaald wat er uit te halen valt, maar met een ingesteldheid van "hier gaan we nu is alles dicht metsen en hopen dat er is een balleke goed valt" kom je nergens. Ze hebben al heel goei matchen gespeeld, bv op Westerlo was schitterend...en die ploeg is wél van een ander kaliber. Als je op Antwerp met dezelfde ingesteldheid speelt als daar ben ik er 110% zeker van dat we met 3 punten naar huis gaan, want deze ploeg is geen ploeg om schrik van te hebben...profs of geen profs.

Maar uiteindelijk kan iedereen eens een foute beslissing nemen of iets mis inschatten...dus ben ik er dan ook van overtuigd dat we deze opstelling niet meer gaan zien dit jaar ;)

Zaterdag 3ptn en alles is weer vergeten :)
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEISTt 3-0

Bericht door DAVILA »

eSKaa & hesteneer: ik begrijp jullie argumentatie ten volle en ongelijk hebben jullie zeker niet, enkel over de match kan ik niets zeggen wegens afwezig.
Heeft de Cis ergens een Antwerpfobie ? Gestart zonder Criel (ik ken de omstandigheden niet) vond ik al eigenaardig (als hij echt gekwetst was moet hij ook niet op de bank zitten). Was het toch maar voorzichtigheid inbouwen met een middenvelder meer ? Die 2-7 blijft zo wie zo in uw achterhoofd zitten. Ook in ons eerste jaar in tweede ging hij op Antwerp spelen met een totaal onverwachte opstelling: Jan Hendrickx werd op de bank gehouden en in de plaats kwam Bavo Meeus, een verdedigende middenvelder meer... Toen viel dat goed uit: 1-2 winst ! Toch maar toegeven dat de wedstrijdomstandigheden toen meezaten: in het aanvangskwartier trof Oris de lat als ik me goed herinner en na de late gelijkmaker van Antwerp scoorde Webers in blessuretijd de 1-2 ! Of hoe een winnende trainer altijd gelijk heeft en een verliezende trainer meestal ongelijk.
In alle geval mijn vertrouwen in Cis blijft ongeschonden, als ik zie wat sommige trainers er van bakken met veel meer kwaliteit in hun kern...
Is het dan verboden kritiek te hebben op de trainer: neen als die gebaseerd is op valabele argumenten zoals in jullie posts, dat maakt dit forum interessant.
Foxy 't is nu aan u ;)
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEISTt 3-0

Bericht door hesteneer »

Davila, ook ons vertrouwen is ongeschonden en mag niet aanzien worden als "kritiek"...maar was gewoon een vaststelling die elke supporter gemaakt heeft na sec 1 ;)
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEISTt 3-0

Bericht door foxy »

ik was niet op Antwerp en zag alleen de samenvatting. Ik weet wel dat wij wekelijks minder balbezit hebben dan
de tegenstander en wij het vooral moeten hebben van snelle uitbraken via de flanken. In het interview met
VdBogaert in hln zegt hij dat het de bedoeling was dat hij en Pittoors (de twee backs) zouden gebruik maken
van de ruimte op de flanken om aanvalsacties op te zetten. "het kwam er echter niet uit" zegt hij en dat is de
verdienste van de Antwerpscouts volgens mij die de 2 "gevaren" van Heist hebben lamgelegd nl Webers en
uitbraken via de flanken. Wij hebben het altijd (Westerlo is een uitzondering) moeilijk om in balbezit centraal
door het middenveld te geraken (ook Dessel combineerde beter en langer op middenstrook)e envoudig door
gebrek aan kwaliteit ; wij hebben geen balvaste,wendbare middenvelder met vista en passing om de lijnen uit
te zetten en ons tempo (handelingsnelheid) ligt iets te laag om snel drukzettende tegenstanders af te houden.
De tactische keuze om vooral vie de flanken , waar dikwijls nog enige ruimte is, aan te vallen is dus meer dan terecht maar je speelt maar zo goed als de tegenstander het toelaat , tenzij je zelf een klasse beter bent.
Meer trainen op "looplijnen" zou nuttig zijn om door collectief beter te bewegen toch ook op het middenvak beter
te combineren maar hier zijn we weer benadeeld met 3 "korte" trainingen per week tegen de dagelijkse
oefenperiodes bij de profclubs. Onze trainer bewijst al jaren dat hij meer dan het maximum uit de spelers
haalt en dus ook meestal goede tactische keuzes maakt. Maar elke mening kan waardevol zijn , en ook daarin is
Cis top want hij luistert ook naar anderen met een open geest en ook de spelers apprecieren dat.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEISTt 3-0

Bericht door Dabo »

Bryan Van den Bogaert: “Frustrerende avond voor Antwerpfan”

Bryan Van Den Bogaert had zich heel wat voorgesteld van de match op de Bosuil. De man die Heist bij het begin van de competitie wegplukte bij Cappellen is supporter van Antwerp. Hij had zaterdagavond heel graag een rol van betekenis gespeeld. Helaas, het wedstrijdverloop pakte helemaal anders uit. Welk gevoel overheerst, Bryan? Bryan Van Den Bogaert: "Vooral een gevoel van frustratie. Naar deze match had ik toch enkele weken uitgekeken. Maar als je er veel van verwacht, draait het meestal op een sisser uit. Ik ben ontgoocheld omdat we toch niet meer hebben kunnen brengen dan dit." Zat er echt niet meer in? "Ik vond dat we te weinig aan voetballen hebben gedacht, dat we ook vrij laag stonden. In de eerste helft hebben we weinig kansen weggegeven buiten dat doelpunt, maar we stonden vrij dicht tegen onze eigen goal. Zo kan je moeilijk voor gevaar zorgen. Ik vond dat we ons voor de rust te veel terugtrokken." Na de pauze kwam er iets meer dreiging. "We kregen wat meer ruimte, maar onze kansen waren op één hand te tellen. Antwerp liet de opkomende backs ongemoeid, als je ziet wat een boulevard Matthias Pittoors en ikzelf kregen. Daar hadden we eigenlijk meer moeten mee doen." Jullie trokken op een verkeerd moment naar Deurne-Noord? "Na hun 5 op 21 weet je dat het daar op ontploffen staat. Veel kan er dan niet meer bij. Ze wonnen voor het eerst sinds lang weer een wedstrijd. Wanneer is het wel het goede moment om ginder te gaan spelen? Maar door de aanhoudende mindere resultaten kon Antwerp het zich tegen Heist inderdaad niet veroorloven opnieuw punten te verliezen." Jij had dolgraag minstens een punt behaald. "Tegen mijn eigen ploeg dan nog wel. Op Antwerp ben ik al heel veel komen kijken, ik ben een echte supporter. Er zaten ook veel vrienden in de tribune. Ik kan de sms'jes al niet meer tellen die ik gekregen heb. En allemaal met dezelfde toon: 'Waar zaten jullie? Ik dacht dat jullie ons zouden komen opeten?' Het is helemaal anders uitgedraaid (lacht)."

Bron: GVA

-------------------------

Jorn Rijmenams gaat met Heist roemloos onderuit tegen Antwerp: ‘Dit blijft niet hangen’

Geen revanche en geen nieuwe stunt voor Heist tegen Antwerp. Het team van Cis Bosschaerts kon wél lange tijd standhouden. Tot een tegengoal in blessuretijd van de eerste helft de goede organisatie aan het wankelen bracht en de nederlaag inluidde.
Trainer Jimmy Hasselbaink van Antwerp toonde zich zaterdagavond na de 3-0-overwinning tegen Heist opgelucht.

‘We brachten een moeilijke opdracht tot een goed einde’, stelde hij. ‘Ik heb heel veel respect voor Heist. Ik wist dat ze het ons zo moeilijk mogelijk wilden maken om dan na ruim een uur zelf iets te proberen.’

Als compliment uit de mond van een gewezen wereldvoetballer kon het tellen. Maar zo ver kwam het niet.

Vooraleer die voor Heist belangrijke fase had moeten intreden, had de duivelse Güvenc al twee keren raak getroffen.

‘Vooral die eerste goal op slag van rust veranderde veel’, meent Jorn Rijmenams (foto). ‘Tot dan hadden we de druk van de thuisploeg goed doorstaan. Dat deden we ook na de pauze. Maar dat tweede doelpunt was er teveel aan.’

Heist leed een niet te vermijden nederlaag.

‘Voetballen in zo’n stadion is voor ieder van ons een belevenis. Vooral ook wegens de sfeer. Plezant wordt het écht als je punten kunt pakken. Maar dat lukte ons deze keer dus niet’, aldus Rijmenams, die drie seizoenen geleden met drie assists nog aan de basis lag van de voor de club historische 0-3-zege op de Bosuil.

‘Om de simpele reden dat we niet in ons spel geraakten. We waren vooral aangewezen op verdedigen. Er zat te weinig diepgang in ons spel. De kans voor Simon Vermeiren bij 0-0 was daarop een schaarse uitzondering. Ging zijn schot binnen, dan kregen we mogelijk een andere match. Maar nu is dat praat voor de vaak.’

De nederlaag, hoe ontgoochelend ook, mag en zal volgens Jorn Rijmenams geen sporen nalaten in Heist.

‘Het is nu eenmaal zo. Ik denk niet dat dit verlies lang in de hoofden blijft hangen. Het is niet op Antwerp dat we punten moeten pakken. Dat moet wél volgende week tegen Eendracht Aalst. Die match is voor ons veel belangrijker.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Plaats reactie