Financiële toestanden, transferverboden...

DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Tweedeklasser vreest bezoek licentiecommissie volgende week



Het gaat niet goed met tweedeklasser Racing Mechelen. Dat is inmiddels wel geweten. Vice-voorzitter Bart Vanhalle werkt dag en nacht om het voortbestaan van de club te verzekeren, maar kampt zelf met gezondheidsproblemen. Op de officiële website van de club geeft de vice-voorzitter nu een toelichting over de huidige situatie van de club.

"Bij deze wil ik graag een beetje duidelijkheid scheppen naar de toekomst van onze club.

Graag had ik aangekondigd dat alles opgelost was en er geen zorgen meer zijn. Zover zijn we vandaag nog niet. En dat betreur ik.
Zelf ben ik er persoonlijk volledig kapot van en mocht ik geen toekomst meer zien zou ik dit gevecht niet verder zetten.

Na mijn gezondheid, huwelijk en bedrijf te zien lijden onder de situatie van deze club, vraag ik me soms ook af wat de zin van dit alles nog is?
Wel de zin ervan ligt bij jullie. Ik wil in de toekomst iedereen nog steeds kunnen ontmoeten in de wetenschap dat onze club al zijn verplichtingen heeft voldaan ten aanzien van zijn spelers. En kan dat vandaag heel moeilijk zijn, wel dan zal het in de nabije toekomst oplossen. Tevens ligt de zin ervan bij de supporters. Zij staan als een blok achter onze ploeg. Zij willen jullie, de spelers, zien schitteren en punten zien pakken. Trots zijn op hun club. Dat moeten we ze ook proberen te gunnen.

Ten slotte ligt mijn motivatie bij al de mensen die niet in mij geloven en mij heel graag zien mislukken. Ik heb een hekel aan deze mentaliteit en alleen daarvoor al zal ik doorgaan en blijven zoeken naar oplossingen om voornamelijk. de miserie uit het verleden op te kuisen. Aldus wordt er elke dag verder gewerkt aan de oplossingen.

Onze investeerder, heeft vandaag zijn fondsen nog niet overgemaakt en dus moeten we structureel op korte termijn anders verder. Desalniettemin blijft het engagement op tafel en blijft de club druk uitoefenen om zo snel mogelijk over deze gelden te beschikken.

Daarnaast kan ik aangeven dat vandaag onze vraag naar waarborg van de stad Mechelen op het Schepencollege wordt behandeld. Naar eind november verwachten we hier een positieve feedback voor zodat de club vervolgens snel kan overgaan tot het ontlenen van 500.000 EUR. Op zeer korte termijn ontvangen we een voorschotfactuur van 50.000 EUR voor de wedstrijd op Anderlecht. Het feit dat deze live op Sporza TV te zien zal zijn, maakt dat we ook daar extra’s uit kunnen halen. Tevens zullen we ook met een matchday sponsorship werken waarbij we voor deze wedstrijd extra sponsors kunnen aantrekken. Dit zou ons bijkomend toch ook nog een aardige som moeten opleveren.

Gelet op deze inspanningen wil ik ook een oproep doen aan de spelers om de komende weken alsnog voor 100% te spelen, is het niet voor de club, doe het dan voor jezelf en je eigen waarde op de markt.
Bovendien is het patrimonium van de club groter dan de schuldenberg, waardoor jullie als schuldeisers van de club altijd alle gelden zullen recupereren. Ik hoop evenwel dat het zover nooit zal komen en dat tegen het bezoek van de licentiecommissie (27/11) alle troubles opgelost zijn op een goede en structurele manier.

Hoe groot mijn besef ook is dat deze woorden niet zijn wat jullie willen lezen, kan ik ze enkel meegeven in de hoop dat jullie ook willen doorzetten en er nog alles voor geven.

Ik dank de spelers daarvoor uit naam van de supporters, het bestuur en mijzelf.

Tot zondag !"
Bart Vanhalle

Bron: site nr10
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door Dabo »

Krant ziet racing Mechelen al in 3de klasse. Ze zullen daar weer een complot zien. :lol:

Afbeelding

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Hiermee is de competitievervalsing ingezet...
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Is dit de doodsteek voor noodlijdende tweedeklasser?

Tweede klasse wordt vaak omgeschreven als een kerkhof. Onterecht, maar soms ook volledig terecht. Verschillende clubs zetten immers allerhande constructies op en verkopen hun ziel aan het buitenland. Zo ook White Star Brussel. Nu lijkt het einde echter in zicht.

Volgens Sport/Voetbalmagazine zou algemeen manager en trainer John Bico immers verregaande interesse tonen om eersteklasser KV Kortrijk te kopen. De voormalig spelersmakelaar van de broertjes Hazard heeft de leiding in handen bij de Brusselse club en heeft de ambitie om naar eerste klasse te promoveren. Dat loopt echter niet van een leien dakje. Mogelijk laat Bico White Star nu in de steek om aan de slag te gaan bij het West-Vlaamse KV Kortrijk.

Ook Patrick Decuyper, voormalig eigenaar van Zulte Waregem, zou geïnteresseerd zijn. Hij zoekt een eersteklasser om rijpe talenten van z'n op te richten voetbalschool te stallen. De komende maanden zal duidelijk worden wie de nieuwe grote baas wordt in het Guldensporenstadion.

Bron: site nr10
will
Berichten: 72
Lid geworden op: 13 aug 2012, 00:35

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door will »

MECHELEN - De stad stelt zich voor een half miljoen euro borg voor Racing Mechelen, zodat de voetbalclub aan gunstiger voorwaarden kan lenen om uit de financiële problemen te geraken. Dat heeft de gemeenteraad dinsdagavond beslist.
Mogelijke risico’s voor de stad worden ingedekt door een hypotheek op het Oscar Van Kesbeeckstadion. De waarde van de terreinen is geschat op ruim 1,6 miljoen euro. Zonder extra middelen van buitenaf is de financiële situatie voor groen-wit niet langer houdbaar. Het aangaan van een lening is een eerste stap om de club weer op de sporen te krijgen.

Racing Mechelen wil het verse geld gebruiken om de infrastructuur aan te passen aan de vereisten van een tweedeklasser en om het tekort dat is ontstaan op te vangen.

“Wij hebben wel bepaald dat de club 300.000 euro van dat bedrag enkel kan aanwenden voor de renovatie van het stadion. Niet voor het aanzuiveren van de achterstallige spelerslonen”, zegt schepen van Financiën en sport Walter Schroons (CD&V). De club moet nu zo snel mogelijk een lening zien af te sluiten.

bron: het nieuwsblad
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door klenne »

will schreef:MECHELEN - De stad stelt zich voor een half miljoen euro borg voor Racing Mechelen, zodat de voetbalclub aan gunstiger voorwaarden kan lenen om uit de financiële problemen te geraken. Dat heeft de gemeenteraad dinsdagavond beslist.
Mogelijke risico’s voor de stad worden ingedekt door een hypotheek op het Oscar Van Kesbeeckstadion. De waarde van de terreinen is geschat op ruim 1,6 miljoen euro. Zonder extra middelen van buitenaf is de financiële situatie voor groen-wit niet langer houdbaar. Het aangaan van een lening is een eerste stap om de club weer op de sporen te krijgen.

Racing Mechelen wil het verse geld gebruiken om de infrastructuur aan te passen aan de vereisten van een tweedeklasser en om het tekort dat is ontstaan op te vangen.

“Wij hebben wel bepaald dat de club 300.000 euro van dat bedrag enkel kan aanwenden voor de renovatie van het stadion. Niet voor het aanzuiveren van de achterstallige spelerslonen”, zegt schepen van Financiën en sport Walter Schroons (CD&V). De club moet nu zo snel mogelijk een lening zien af te sluiten.

bron: het nieuwsblad
Geld da ze nooit meer gaan terugzien :roll:
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door KSKH »

Tweedeklasser op de rand van het faillissement

Het gaat niet goed met tweedeklasser RAEC Bergen. De Henegouwers geven zichzelf nog één maand om een investeerder te vinden, ofwel gaat het licht uit bij de Draken.

Bergen degradeerde vorig seizoen uit de Jupiler Pro League. Het verloor Play-Off III tegen Oud-Heverlee Leuven. De club kampte in het verleden al met financiële problemen, maar die werden steeds bijgepast door voorzitter Dominique Leone. Leone wil nu niet langer borg staan voor de toekomst van RAEC Bergen.

Donderdagmiddag om 15u geven de Draken een persconferentie in het Charles Tondreau-stadion. De persverantwoordelijke maakte geen geheim van het onderwerp van deze bijeenkomst en stuurde een boodschap rond met als onderwerp Eén maand om de club te redden van het faillissement.

Bergen was niet goed begonnen aan het seizoen in de Proximus League, maar doet het de laatste tijd opvallend beter met elf op vijftien uit de laatste vijf duels. De Henegouwers staan daarmee op de zevende plaats met 28 punten.

Bron: site voetbalnieuws
Lees verder: http://www.voetbalnieuws.be/news/153665 ... z3KGiXLunm
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Antwerp, Racing Mechelen, WS Woluwe, Bergen...
Wie is de volgende ? :(
KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door KSKH »

DAVILA schreef:Antwerp, Racing Mechelen, WS Woluwe, Bergen...
Wie is de volgende ? :(
eindronde voor promotie naar eerste klasse komt in zicht voor ons :mrgreen:
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

klenne schreef:
will schreef:MECHELEN - De stad stelt zich voor een half miljoen euro borg voor Racing Mechelen, zodat de voetbalclub aan gunstiger voorwaarden kan lenen om uit de financiële problemen te geraken. Geld da ze nooit meer gaan terugzien :roll:
Niet helemaal juist Klenne: Racing moet zelf 500000,00 Euro gaan lenen (logisch gezien bij een bank), de stad staat enkel borg, ttz als Racing de lening niet kan/wil terugbetalen zal de stad de lening terugbetalen met geld dat ze bekomen uit de verkoop van het stadion waar ze een hypotheek op hebben. Toch allemaal hocus pocus want zo daalt een club met een schuldenberg nog dieper in de put want die lening + interesten dienen zo wie zo terugbetaald te worden.
Verdorie dat is hier een voetbalforum en geen financiëel economische rubriek :D :D :D
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door klenne »

DAVILA schreef:
klenne schreef:
will schreef:MECHELEN - De stad stelt zich voor een half miljoen euro borg voor Racing Mechelen, zodat de voetbalclub aan gunstiger voorwaarden kan lenen om uit de financiële problemen te geraken. Geld da ze nooit meer gaan terugzien :roll:
Niet helemaal juist Klenne: Racing moet zelf 500000,00 Euro gaan lenen (logisch gezien bij een bank), de stad staat enkel borg, ttz als Racing de lening niet kan/wil terugbetalen zal de stad de lening terugbetalen met geld dat ze bekomen uit de verkoop van het stadion waar ze een hypotheek op hebben. Toch allemaal hocus pocus want zo daalt een club met een schuldenberg nog dieper in de put want die lening + interesten dienen zo wie zo terugbetaald te worden.
Verdorie dat is hier een voetbalforum en geen financiëel economische rubriek :D :D :D
Aah ok kzen mee :D
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Licentiecommissie passeerde in Heist
26/11/2014 om 19:26 door GF

Woensdagnamiddag kreeg KSK Heist het bezoek van de licentiemanager voor een tussentijdse controle. Persverantwoordelijke Luk De Raet: "We hebben na dit bezoek geen concreet nieuws te melden. De licentiecommissie komt samen op woensdag 22 december en dan zullen we meer weten."

Bron: GVA
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Volgens de site nr10 zou Patrick De Cuyper (ex Zulte W) KV Kortrijk overnemen en daar John Bico (sterke man WS Brussels) en Mogi Bayat (spelersmakelaar) binnenhalen. Bico zou WS Brussels laten vallen als een baksteen, zonder Bico is de club echter niet levensvatbaar. Zij zouden op hun beurt hun stamnummer verkopen of ruilen. Grootste gegadigde: Wilrijk Beerschot ! Dus mogelijk een heruitgave volgend seizoen van Heist-Wilrijk Beerschot ;)
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door eSKaa »

Daar is vorig jaar nog al eens sprake van geweest. Lijkt met toch een beetje vergezocht, al doen die ratten alles om zo snel mogelijk in 1e te geraken.
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Daar is vorig jaar nog al eens sprake van geweest. Lijkt met toch een beetje vergezocht, al doen die ratten alles om zo snel mogelijk in 1e te geraken.
eSKaa, in voetbal kan alles :D
En... toch veel liever naar het Kiel dan naar een leeg Machtensstadion ? Bovendien thuis ook volle bak...
Plaats reactie