Financiële toestanden, transferverboden...

eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door eSKaa »

Da's het enige goede dan. Ze spijzen onze kas als ze komen. En daar stopt het. Ik heb het niet met kunstmatige wangedrochten van clubs. Dat geldt voor Seraing en WS Woluwe evenzeer. Enige positieve aan dat verhaal van nr10 zou zijn dat Bico zijn biezen (en geld) pakt bij WS Bruxelles/Woluwe. Dan is dat daar ineens gedaan. Jammer voor die (paar) supporters, maar het zou de geloofwaardigheid van het voetbal ten goede komen in het algemeen, en 2e klasse in het bijzonder.
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door foxy »

meer en meer clubs worden opgekocht door één persoon die daar dan dictator kan spelen. om zo'n toestand te
vermijden zou er een nieuwe verplichte bestuursvorm kunnen gecreeerd worden bvb als een "samenwerkende
voetbalvennootschap " "SVV" met enkele duidelijke oprichtingsregels zoals :
+++ minstens drie aandeelhouders met elk maximaal 40% der aandelen
ook op ander gebied zouden nieuwe reglementeringen welkom zijn om bvb de kinder-mensenhandel te counteren
en transferbeleid grondig te wijzigen: bvb; elke jonge speler die min. 3 jaar opleiding geniet bij dezelfde club moet
zijn 1e contract (2 jaar) op de leeftijd van 16 jaar verplicht bij deze club tekenen. Hij kan dus niet meer vroegtijdig
van club veranderen zonder toestemming van deze club.
Ik ben ook voorstander om transferbedragen volledig af te schaffen want dat is nu meer dan vroeger pure
mensenhandel geworden met makelaars- en spelerseigenaars als aasgieren op gemakkelijk geldgewin. Ook tekengeld
voor spelers dient afgeschaft en elke club moet zijn loonuitgaven beperken tot 40 % van het budget.
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Volgens diverse bronnen zou Raing Mechelen een nieuwe investeerder gevonden hebben en zouden de betalingen vlug gaan volgen...
Eens raden wie die investeerder is: Sint Niklaas !!! Morgen ligt er een pak geld in de klompen op het Van Kesbeeckstadion :D :D :D
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Marcel Michiels geeft aanzienlijk bedrag om Racing Mechelen te redden: ' De club mag niet verdwijnen '

Marcel Michiels is de 56-jarige Mechelaar die Racing Mechelen financieel ter hulp snelde, waardoor de betaling van de lonen van spelers en technische staf tot oktober kon worden geregeld.
Wie is Marcel Michiels ?
'Ik ben een Racinger in hart en nieren. Ik ben al meer dan vijftig jaar supporter, ik heb in al die jaren bijna nooit een match gemist. Alles ben ik hier al geweest. Ik was jeugdtrainer, afgevaardigde, ik hield me de voorbije jaren bezig met de veilighedi, ik was steward. Maar bovenal ben ik iemand die veel van de club houdt.'
Waarom doe je dit ?
'Uit clubliefde. Ik word er doodziek van elke keer opnieuw te moeten horen en lezen van al die problemen. Ik kon het niet meer aanzien, ik wilde iets doen, op mijn manier.'
En je hebt het geld al aan de club overgemaakt ?
'Vorige vrijdag. De lonen tot en met oktober kunnen worden betaald. De club incasseerde ook centen van de bekermatch tegen Anderlecht.'
Hoe mooi dit gebaar ook is, is het geen druppel op een hete plaat ?
'Ik vind van niet. Ik heb alles goed doorgenomen met mijn advocaat en een notaris. En ook met de club zijn afspraken gemaakt. Ik heb geen schrik dit geld nooit terug te zien.'
Ambieer je nu een plaats in het bestuut ?
'Ik heb bijna 40 jaar als arbeider in een Mechelse fabriek gewerkt. Ik hoef geen zitje in het bestuur. Ik ben met brugpensioen en wil het kalmer aan doen. Wat ik wil, is dat mijn Racing blijft bestaan. '
Hoe zie jij de toekomst ?
'Dat weet ik niet. Ik wil alleen de club steunen. Dit is een actie voor iets of iemand en niet tegen iets of iemand. Dit is een moeilijke situatie voor iedereen. '
Is het dit allemaal wel waard ?
'Mij maakt het niet uit waar Racing speelt, als ik maar Racinger kan blijven. Toen ik nog maar dacht dat het binnenkort gedaan zou kunnen zijn, brak het koud zweet mij al uit. Desnoods moeten we de tering naar de nering zetten. En wordt het derde klasse of lager. Dat doet mij niks, maar 'de Racing' mag niet verdwijnen.'

Bron: HNB

Sint Niklaas bestaat echt :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:Marcel Michiels geeft aanzienlijk bedrag om Racing Mechelen te redden: ' De club mag niet verdwijnen '

Marcel Michiels is de 56-jarige Mechelaar die Racing Mechelen financieel ter hulp snelde, waardoor de betaling van de lonen van spelers en technische staf tot oktober kon worden geregeld.
Wie is Marcel Michiels ?
'Ik ben een Racinger in hart en nieren. Ik ben al meer dan vijftig jaar supporter, ik heb in al die jaren bijna nooit een match gemist. Alles ben ik hier al geweest. Ik was jeugdtrainer, afgevaardigde, ik hield me de voorbije jaren bezig met de veilighedi, ik was steward. Maar bovenal ben ik iemand die veel van de club houdt.'
Waarom doe je dit ?
'Uit clubliefde. Ik word er doodziek van elke keer opnieuw te moeten horen en lezen van al die problemen. Ik kon het niet meer aanzien, ik wilde iets doen, op mijn manier.'
En je hebt het geld al aan de club overgemaakt ?
'Vorige vrijdag. De lonen tot en met oktober kunnen worden betaald. De club incasseerde ook centen van de bekermatch tegen Anderlecht.'
Hoe mooi dit gebaar ook is, is het geen druppel op een hete plaat ?
'Ik vind van niet. Ik heb alles goed doorgenomen met mijn advocaat en een notaris. En ook met de club zijn afspraken gemaakt. Ik heb geen schrik dit geld nooit terug te zien.'
Ambieer je nu een plaats in het bestuut ?
'Ik heb bijna 40 jaar als arbeider in een Mechelse fabriek gewerkt. Ik hoef geen zitje in het bestuur. Ik ben met brugpensioen en wil het kalmer aan doen. Wat ik wil, is dat mijn Racing blijft bestaan. '
Hoe zie jij de toekomst ?
'Dat weet ik niet. Ik wil alleen de club steunen. Dit is een actie voor iets of iemand en niet tegen iets of iemand. Dit is een moeilijke situatie voor iedereen. '
Is het dit allemaal wel waard ?
'Mij maakt het niet uit waar Racing speelt, als ik maar Racinger kan blijven. Toen ik nog maar dacht dat het binnenkort gedaan zou kunnen zijn, brak het koud zweet mij al uit. Desnoods moeten we de tering naar de nering zetten. En wordt het derde klasse of lager. Dat doet mij niks, maar 'de Racing' mag niet verdwijnen.'

Bron: HNB

Sint Niklaas bestaat echt :D

De man heeft inderdaad 50000 euro gestort. Een druppel op een hete plaat. Het ziet er zeer slecht uit zei me gisteren nog een supporter die 3 weken geleden nog zeker wist dat alles in kannen en kruiken was. Alleen de trainer daar zou al 7500 euro de maand verdienen.
Galag
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 mei 2013, 11:03

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door Galag »

Dit heb ik werkelijk nog nooit tegengekomen :-D.
Als ze er nog zo 2 vinden, dan komen ze het seizoen rond he.

En dan zakken ze toch nog naar Derde Klasse.
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Dabo schreef:De man heeft inderdaad 50000 euro gestort. Een druppel op een hete plaat. Het ziet er zeer slecht uit zei me gisteren nog een supporter die 3 weken geleden nog zeker wist dat alles in kannen en kruiken was. Alleen de trainer daar zou al 7500 euro de maand verdienen.
Een arbeider met een gezin met drie kinderen: die man moet in bescherming genomen worden tegen zichzelf.
Hoogst on-ethisch dat het Racing bestuur dit aanvaardt !!!
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Het gaat niet goed met ASV Geel. De club zou een schuld hebben van 150.000 euro en verschillende medewerkers houden het voor bekeken

Bron: site nr10

Misschien eens bellen met die Racing supporter ? ;)
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Crisis bij tweedeklasser ASV Geel: grote schulden - vrijwilligers houden het voor bekeken



De negatieve berichten over tweede klasse blijven binnensijpelen. Na Racing Mechelen heeft ook ASV Geel af te rekenen met schulden en achterstallige betalingen. Voorzitter Fons Backx reageert op de geruchten.

Opmerkelijke primeur eerder deze week op de regionale televisiezender RTV. Ook tweedeklasser ASV Geel zou in slechte papieren zitten en een schuldenberg hebben van 200.000 euro. Jeugdtrainers en leveranciers zijn al een tijdlang niet meer betaald en de club is dringend op zoek naar geldschieters. Dinsdagavond kregen de supporters van ASV Geel toelichting van voorzitter Fons Backx.

"Voor de tweede keer dit seizoen hebben we inderdaad samengezeten met onze supporters", laat de voorzitter weten aan de redactie van Nr10.be "Daar hebben we inderdaad onder andere gesproken over de achterstallige betalingen aan leveranciers. Het klopt echter niet dat we schulden zouden hebben van 200.000 euro. Dat bedrag is uit de lucht gegrepen. We hebben RTV inmiddels gecontacteerd, maar die wilden uiteraard niet zeggen waar ze die informatie vandaan hadden gehaald."

Vrijwilligers pakken hun boeltje

Toch opmerkelijk, want navraag bij enkele supporters van ASV Geel liet een heel ander licht op deze zaak schijnen. "Op de infosessie met de supporters heeft de voorzitter effectief de cijfers naar voor gebracht op een dia. De schulden bedragen momenteel 150.000 euro, al heeft de club wel nog zo'n 75.000 euro te innen", aldus een betrouwbare bron aan de redactie van Nr10.be. "Het grootste probleem is echter dat de begroting in de verste verte niet klopt. Denk maar aan de plotse verkoop van sterkhouder Aleksander Kolev... Zijn opbrengst is inmiddels al in rekening gebracht en we zitten nog steeds met een tekort. Echt een wanbeleid. De schulden zijn dan wel niet levensbedreigend, het is wel vijf voor twaalf."

En alsof de situatie nog niet schrijnend genoeg is, moeten de vrijwilligers die instonden voor het onderhoud van het stadion en het terrein plots ook betalen om de wedstrijden te mogen bekijken. "Om extra inkomsten te genereren moeten die mensen vanaf heden 10 euro inkom betalen. Ze krijgen dan wel twee euro korting, eerder mochten ze gratis binnen. Die vrijwilligers hebben dan ook hun ontslag gegeven, hebben hun boeltje gepakt en zijn vertrokken."

Het gerucht dat ex-voorzitter en sponsor Tormans zich zou terugtrekken, klopt niet. Althans nu nog niet. Het is ook niet zo dat hij een bepaald bedrag van z'n ingebrachte euro's wil recupereren en de club daardoor die schulden heeft. De bijdragen van Tormans zijn ingebracht als pure sponsoring en zijn jaarlijks opzegbaar.

Bron: site nr10
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Spelers van Racing Mechelen eindelijk betaald.

Racing Mechelen kwam zijn belofte na om deze week de lonen uit te betalen. 'Vandaag hebben de meeste spelers hun loon van augustus en september gekregen', bevestigt trainer Thierry Pister. 'Otober en november moeten nog betaald worden, maar de club heeft ons verzekerd dat dit volgende week in orde zou zijn'.

Bron: HNB

de MEESTE spelers... loon van augustus en september... dat is nog twee maand achterstal...
eSKaa
Berichten: 1397
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door eSKaa »

Geel, Racing, Bergen,... Sebiet mogen we alles verliezen, dan blijven we er nog in...

Iemand trouwens een idee hoe het bij ons zit zo halverwege het seizoen? Ik veronderstel dat de licentiecommissie niet direct een transferverbod gaat uitspreken?
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Geel, Racing, Bergen,... Sebiet mogen we alles verliezen, dan blijven we er nog in...

Iemand trouwens een idee hoe het bij ons zit zo halverwege het seizoen? Ik veronderstel dat de licentiecommissie niet direct een transferverbod gaat uitspreken?


Alarmfase rood in tweede klasse! Nieuw licentiekerkhof dreigt



De voorbije weken kregen alle achttien tweedeklassers bezoek van de licentiecommissie van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB). Allen kregen ze een tussentijdse controle over de stand van zaken bij de club. Die hebben nu tot eind december tijd om nog enkele achterstallige papieren in te dienen en horen dan het verdict. Clubs die niet in orde zijn, moeten vrezen voor een transferverbod in de winter. Een overzicht.

veilig

- Lommel United -- De Limburgse club kondigde via haar officiële kanalen enkele weken geleden al aan dat de tussentijdse licentiecontrole erg goed was verlopen. Normaliter zullen er geen problemen opduiken en mag de club in de winter haar twee kwaliteitsinjecties kopen.

- KAS Eupen -- Dankzij haar banden met de Aspire Academy in Qatar komt de club eigenlijk nooit in problemen voor haar licentie. Vermoedelijk zal dat ook deze keer niet anders zijn.

- OH Leuven -- Lange tijd betekende degradatie uit eerste klasse een bijna-garantie op faillissement. Sinds de dalers echter een rugzak van anderhalf miljoen euro meekrijgen van de Pro League, slagen de clubs er wel in financieel te overleven. We verwachten geen problemen bij OH Leuven.

- Seraing United -- Voor de eerste keer in haar bestaan ondergaat Seraing United een licentiecontrole. De club kocht, onder impuls van FC Metz, het stamnummer van Boussu Dour over, loste alle schulden af en startte in tweede klasse. Daar doet de Luikse club het boven alle verwachtingen in erg goed. Toch is het erg moeilijk om in te schatten wat de licentiecommissie zal ontdekken. Vermoedelijk zijn er geen problemen en mag de club, indien gewenst, transfers doen in de winterstop.

- Excelsior Virton -- Het gaat goed met de Luxemburgse club. Les Verts de Gaume mengen zich in de titeldebatten en dromen voorzichtig over eindronde om promotie. We verwachten geen problemen bij Virton.

- KSK Heist -- Bij de Zwanen zetten ze al jaren de tering naar de nering. Dit seizoen was er plots ruimte om nog wat extra versterking aan te trekken. We rekenen er echter op dat de club dat doordacht heeft gedaan en nu niet in de problemen komt.

- Dessel Sport -- Hetzelfde geldt eigenlijk voor Dessel Sport. De club zal nooit bij de toppers in tweede klasse zijn, maar aan alle licentievoorwaarden voldoen zou geen probleem mogen zijn.

Twijfelgeval

- KVW Zaventem -- De promovendus uit derde klasse begon doordacht aan het seizoen. De versterkingen die aangetrokken werden, pasten binnen het budget van de club. De voorzitter liet al aan de redactie van Nr10.be weten dat er nog enkele documenten ontbreken waarvan ze niet wisten dat ze die moesten hebben. De club verwacht echter geen problemen.

- Patro Eisden MM -- Als promovendus uit derde klasse is het altijd een heuse opgave om met alle licentievoorwaarden in orde te zijn. We verwachten weinig problemen bij Patro Eisden MM, maar je weet nooit dat er nog iets ontbreekt.

- AFC Tubeke -- De voorbije seizoen waren Les Sang & Or ook steeds bij de probleemgevallen. De club zag dit seizoen pas één dag voor aanvang van de competitie haar transferverbod opgeheven. De nieuwe Koreaanse investeerders zorgden voor een nieuwe financiële impuls, maar het is nog maar de vraag of ze ook op de hoogte zijn van alle bergen papierwerk die de licentiecommissie onder de loep wil nemen. Geslaagd, dat zeker, maar misschien pas in tweede zit?

- Sint-Truiden VV -- Een club die moeilijk in te schatten is. Dankzij hun banden met Roland Duchatelet en gezien hun huidige positie in het klassement mogen de Kanaries in principe niet in de problemen komen, maar eind vorig seizoen is gebleken dat de club best zo snel mogelijk naar eerste klasse promoveert. Zo werd bijvoorbeeld vorig seizoen slechts één appartement in het stadion verhuurd en bleek het hotel geen al te groot succes. De poging om creatief te boekhouden en de doorverkoop van Simon Mignolet een tweede keer in te brengen, leverde geen resultaat op. Naar alle waarschijnlijkheid dus geslaagd voor de licentiecontrole, maar honderd procent zekerheid is er niet.

- KSV Roeselare -- De West-Vlamingen hadden voor het seizoen een tijdelijk cashflow-probleem en zaten daardoor met een transferverbod opgescheept. Vorig seizoen kwam KSV Roeselare aardig in de problemen toen Didier Frenay zich terugtrok uit de club en z'n beloofde betalingen niet uitvoerde. Gedelegeerd bestuurder Johan Plancke en voorzitter Yves Olivier namen daarop weer alle aandelen in handen en zochten opnieuw lokale verankering. Het valt nog af te wachten hoe ze daar tot dusver mee staan. Geslaagd in eerste zit zou alvast een opsteker betekenen voor KSV Roeselare.

- Eendracht Aalst -- De traditieclub uit Oost-Vlaanderen kent dit seizoen sportieve hoogdagen. Financieel blijft het echter de tering naar de nering zetten bij de Ajuinen. Voor het seizoen zat de club nog opgescheept met een transferverbod, maar dat werd enkele weken voor aanvang van de competitie opgeheven. Benieuwd of de club er deze keer wel in slaagt om direct in orde te zijn. Ook een twijfelgeval dus.

- R. Antwerp FC -- Ook bij The Great Old is het ieder jaar met een bang hartje afwachten. Vorig seizoen had de club lang geen uitzicht op een licentie door het ontbreken van een akkoord met ex-voorzitter Eddy Wauters. De supporters zouden alvast niet verbaasd zijn als het ook deze keer niet in eerste zit lukt en de club opnieuw een transferverbod opgelegd krijgt.

Moeilijk opgave

- RAEC Bergen -- Het is nog maar een paar weken geleden dat de degradant uit eerste klasse aankondigde dat het op zoek gaat naar een overnemer. Voorzitter Domenico Leone trekt zich terug en wil al z'n aandelen verkopen. De club is financieel gezond en er zijn geen schulden. Wel zal de overnemer 1,5 miljoen euro moeten bijpassen om het budget voor dit seizoen rond te krijgen. Of de licentie in gevaar komt, is niet duidelijk.

- White Star Brussel -- Aangezien John Bico de club nog steeds in handen heeft, verwachten we geen al te grote problemen in de hoofdstad. Het is echter nog maar de vraag hoe lang de gedelegeerd bestuurder én trainer zijn geld in de club blijft steken. Hij zou immers interesse hebben in een overname van KV Kortrijk.

- Racing Mechelen -- Betalingsachterstand, spelers die de clubs verlaten, verlichting die nog niet in orde is, ... De tijd dringt voor Racing Mechelen. Een supporter schonk z'n volledige spaarboekje aan de club om de achterstallige lonen aan spelers uit te betalen. Het is nog maar de vraag of er een oplossing komt voor alle problemen tegen eind december. Een transferverbod lijkt onvermijdelijk.

- ASV Geel -- Tot enkele weken geleden hadden we de Zotten bij 'veilig' geplaatst. Onlangs meldde RTV echter dat de club een schuld zou hebben van 200.000 euro en achterstallige betalingen aan leveranciers. Volgens voorzitter Fons Backx is er echter geen vuiltje aan de lucht.

Bron: site nr10
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de licentiecommissie op 22 december uitspraak zou doen.
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

Sterke man Racing Mechelen legt functie neer...maar blijft achter schermen actief



Racing Mechelen werd deze week gered door een barmhartige supporter, die uit eigen zak de achterstallige spelerslonen betaalde. Het stormt echter nog steeds bij de club na de Bijzondere Algemene Vergadering van gisteravond.

Vice-voorzitter Bart Vanhalle diende zijn ontslag in. Het bericht op de site van Racing Mechelen klinkt als volgt.

Bart Vanhalle heeft vanavond zijn ontslag als bestuurslid gegeven op de Bijzondere Algemene Vergadering.

Hij blijft echter actief achter de schermen om de club verder financieel en commercieel te helpen en zich meer te kunnen concentreren op het stadionproject.

We danken Bart voor zijn bijna onuitputtelijke inzet en zijn gedrevenheid van de laatste maanden.

Racing Club Mechelen

Bron: site nr10
DAVILA
Berichten: 4130
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Financiële toestanden, transferverboden...

Bericht door DAVILA »

De exodus bij Racing Mechelen heeft de bestuurskamer bereikt. Nadat vice-voorzitter Bart Vanhalle het voor bekeken hield, diende ook sportief directeur Christian Hector z'n ontslag in. "Een beslissing die hij zelf nam", klinkt het op de officiële website van de club.

Bron: nr10
Plaats reactie