CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Coupe : RJEB/Heist fixé au dimanche

Coupe de Belgique
Ce dimanche à 16 heures.
Contrairement à la semaine dernière, lors de la venue du RFC Tournai, la rencontre – qui comptera pour le quatrième tour de la Coupe de Belgique – face au KSK Heist (D2) se jouera le dimanche. Le coup d’envoi est fixé à 16 heures.

La direction de l’Entente Binchoise avait demandé au club flandrien de déplacer la rencontre au samedi, comme ce fut le cas pour la venue du RFC Tournai. Cependant, ce changement de date était impossible pour Heist qui affronte mercredi Lommel United, en Proximus League.

Il n’y a donc pas de changement d’horaire pour ce match. La rencontre se jouera bel et bien dimanche 17 août, à 16 heures. Nous vous y attendons, d’ores et déjà, très nombreux !

RJEB – R. Charleroi SC (2-4)
August 17th, 2014

Bron: site Entente Binchoise

Samengevat: match gaat door zondag alhoewel Binche gevraagd had op zaterdagavond te spelen maar waar Heist niet op inging omwille van de woensdagmatch / Binche speelde een oefenmatch tegen de beloften van Charleroi 2-4 verlies / de wet 'D2' is van toepassing op deze match maw verboden voetzoekers, bengaals vuur enz mee te brengen


Strypens face aux Zèbres.
Hier soir, la RJEB recevait un adversaire de renom. En effet, même s’il ne s’agissait que du noyau espoir, l’Entente Binchoise accueillait, à la Case, le Sporting de Charleroi.

Face à une assistance plus convenable, les hommes de Frédéric Balan ont mené, durant quelques minutes (2-1), avant de voir les Zèbres revenir dans la partie, puis prendre le large, en seconde période. A titre informatif, les buts binchois ont été inscrit par Rosario Pepe (sur penalty) et Mario Casale.

Au-delà du résultat, cette rencontre était l’occasion pour le duo Balan/Tilmant de donner du temps de jeu au groupe. Mission accomplie. Place désormais à la Coupe de Belgique, ce dimanche, et à la réception du KSK Heist (D2)

Ce dimanche, pour la venue du KSK Heist en Coupe de Belgique, la "Loi D2" sera mise en application. Concrètement, cette loi ne permet pas aux supporters d’utiliser d’engins pyrotechniques. Il est donc conseillé aux supporters de la RJEB de pas ne se présenter avec des fumigènes, feux de bengale et autres pétards, à l’entrée du stade, sous peine d’amendes et d’interdictions de stade, en plus d’une sanction salée pour le club.

Nous pouvons comprendre que cette mise en application de la "Loi D2" puisse sembler sévère. Cependant, étant donné que la RJEB affronte une formation de seconde division, le club se doit d’obéir aux ordres et réglementation de la police.

Pour cette joute de Coupe de Belgique, il est donc formellement interdit aux supporters d’amener au Stade Domenico Schena les objets cités ci-dessus.

Nous vous remercions, d’avance, pour votre compréhension et vous souhaitons, d’ores et déjà, un excellent match.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

--------------------------------------

Rik Van Praet rekent ook in bekerwedstrijd in Binche op basisplaats: ‘Blij met felicitaties’

De vele geblesseerden maakten in Heist de weg vrij voor jongens die tot woensdag vrede moesten nemen met een plaats op de bank. Zo stond Rik Van Praet een eerste keer in de basis. Hij rekent op een nieuwe kans in de bekermatch in Binche.
Trainer Cis Bosschaerts moest tegen Lommel heel diep in zijn reservemateriaal tasten om een ploeg op de been te krijgen. Met Rik Van Praet, die er binnenkort 21 wordt, werd ook een jongere opgetrommeld.

De voetballer uit Schelle stelde als verdedigende middenvelder niet teleur, maar ging met de hele ploeg wél kopje onder.

‘Spijtig dat we verloren, maar zelf heb ik het er niet slecht vanaf gebracht’, blikt de vervanger van de geblesseerde Jan Van den Bergh tevreden op zijn prestatie terug. En terecht. De schouderklopjes waren gemeend.

‘Ik kreeg achteraf felicitaties, zowel van teamgenoten als van supporters. Dat was een hele troost’, klinkt het fier.

Omdat niemand wordt gerecupereerd, is de kans groot dat Van Praet ook morgen in de bekermatch in Binche mag opdraven.

‘Dat hoop ik. Maar het is de trainer die beslist’, klinkt het.

In zijn derde seizoen bij Heist hoopt Van Praet stilaan op een doorbraak.

‘Ik doorliep de jeugdrangen van Germinal Beerschot en Rupel Boom. Toen ik in Leuven lichamelijke opvoeding en bewegingswetenschappen ging studeren, voetbalde ik ook één seizoen bij de beloften van OHL. Maar daar werd toen dagelijks getraind, wat in combinatie met mijn studies te zwaar uitviel.’

‘Door toedoen van mijn papa kon ik bij Heist terecht. In het eerste seizoen mocht ik sporadisch met de A-kern meetrainen. Vorig jaar verzamelde ik een half dozijn basisplaatsen en een handvol invalbeurten. Daar was ik al heel blij mee. Dit seizoen wil ik nog een stap meer vooruitzetten’, zegt Van Praet.

De bekermatch van morgen kan daarbij helpen.

‘Wie speelt, zal zich ongetwijfeld willen tonen aan de trainer. Dat geldt ook voor mij. Ik wil elke kans grijpen om te bewijzen dat hij op mij kan rekenen. Ik denk dat het de enige manier is om er te komen.’

Dat winst tegen Binche in de volgende ronde mogelijk een duel met Beerschot Wilrijk oplevert, was Rik Van Praet niet bekend.

‘Als dat zo is, wordt het voor mij écht interessant. Het Kiel oefent op mij nog altijd een zekere aantrekkingskracht uit.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Wilrijk Beerschot - Gent Zeehaven 4-2 na verlengingen.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

FCO Beerschot-Wilrijk - Gent-Zeehaven 4-2 (na verlengingen)

De toeschouwers op het Kiel kregen een bekermatch voorgeschoteld met alles erop en eraan. Kwaliteitsvoetbal, stevige duels, doelpunten, spanning en verlengingen. Een fysiek sterk Beerschot-Wilrijk bekert verdiend verder.

Met doelman Smet, Van der Linden, Nijs en Baert aan de aftrap begon Beerschot-Wilrijk fel gewijzigd aan de bekeropdracht tegen Gent-Zeehaven. De thuisploeg nam vlot combinerend het initiatief. Gent-Zeehaven counterde echter gepast, wat na een kwartier resulteerde in een 0-1 voorsprong via de vrijgespeelde Van den Kerckhove.

Het spelbeeld veranderde nauwelijks. Toen een hoge voorzet voor het doel van Beerschot-Wilrijk werd getrapt, kwam doelman Smet slecht uit, waardoor Welvaert de 0-2 op het bord kopte. Een vrijschop van Doka en kopballen van Blancke en Ventôse belandden nog tegen de lat.

Ander spelbeeld na de rust

Na de rust voerde Beerschot-Wilrijk de druk op. Van der Linden zag een kopbalpoging nipt voorlangs in hoekschop verdwijnen. Bij de volgende fase trof Van der Linden de onderkant van de lat en de rebound geraakte evenmin over de doellijn. Enkele minuten later lukte Van der Linden wel de aansluitingstreffer na hoekschop van De Smedt.

Meteen zat de spanning en de sfeer er weer helemaal in op het Kiel. Trainer Spaenhoven zorgde met een dubbele wissel (Ascencion en Dermaut voor Ventôse en Baert) voor nieuwe zuurstof. Met een prachtig getrapte vrijschop zorgde Snoeys voor de gelijkmaker. Ondanks alle aanvalsdrift van de thuisploeg bleef het bij 2-2.

Verlengingen

Verlengingen dus. Met een schitterend afstandsschot zette Ascencion op aangeven van Nicot

Beerschot-Wilrijk op voorsprong. Toen Dermaut zich doorzette werd hij foutief gestopt. De strafschop werd omgezet door Muñoz-Herrera: 4-2.

Doelpunten: 18’ Van den Kerckhove 0-1, 21’ Welvaert 0-2, 62’ Van der Linden 1-2, 82’ Snoeys 2-2, 98’ Ascencion 3-2, 105’ Muñoz-Herrera 4-2 (strafschop).

Bron: GVA online

Spannend matchke zo t zien...
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

TOESCHOUWERS: 2.500

* SCHEIDSRECHTER: Tim Pots

* DOELPUNTEN: 14' Vandenkerkhove 0-1, 22' Welvaert 0-2, 62' Van der Linden 1-2, 82' Snoeys 2-2, 97' Ascencion 3-2, 105' Muñoz Herrera 4-2 (strafschop)

* KFCO BEERSCHOT WILRIJK: Smet, Laevaert, Meeus (119' Van der Heyden), Van der Linden, Nicot, De Smedt, Snoeys, Baert (75' Ascencion), Ventôse (75' Dermaut), Munoz Herrera, Nijs.

* RC GENT ZEEHAVEN: Maes, Joos, Van Lierde, Welvaert (72' Ayala-Fajardo), Verheughe, Doka, Blancke, Unver, Vandenkerckhove, Dutoit, Van Tornhout .

* GEEL: Snoeys, Laevaert, Ventôse, De Smedt, Van Tornhout, Doka, Blancke

Bron: site Beerschot

2500 toeschouwers, vorige bekermatch ook zo iets, we kunnen dus beter ons thuisvoordeel niet verkopen en zondag voor een vol huis spelen op het Sportcentrum ! Klein détail: vandaag nog even Binche opzij zetten ;)
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

(Naar verluidt zouden de tickets voor de bekerfinale op de Heizel vanaf dinsdag beschikbaar zijn in Café Change en Café Stadion – maar dit bericht moet nog bevestigd worden) ;-)

Bron: site Beerschot :D

Beerschot facebook meldt de aanwezigheid van Heistse scouts tijdens de match tegen Gent-Zeehaven
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef:(Naar verluidt zouden de tickets voor de bekerfinale op de Heizel vanaf dinsdag beschikbaar zijn in Café Change en Café Stadion – maar dit bericht moet nog bevestigd worden) ;-)

Bron: site Beerschot :D

Beerschot facebook meldt de aanwezigheid van Heistse scouts tijdens de match tegen Gent-Zeehaven
Ha, ik wist niet dat in die cafe's ook supporters van Heist kwamen.
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door klenne »

Succes vandaag manne !wie gaat er kijken ?
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Toch nog eventjes een waarschuwende vinger schudden, de uitslagen van onze reeksgenoten gisterenavond:

Roeselare - Rebecq (4de klasse) 1 - 0
Ciney (3de klasse) - Tubize 0 - 0 en na verlengingen strafschoppen 3 - 5
Sprimont (3de klasse) - Dessel 0 - 3
Givry (4de klasse) - WS Brussels 2 - 4

Die Waalse ploegen geven zich niet zo maar gewonnen !
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door klenne »

0-2 al van praet en vandemarliere
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door klenne »

Aiaiaiaiai 1-2
malinwa fc
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 okt 2012, 11:11

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door malinwa fc »

En de 1-3 al gevallen?
Of nog geen beslissing? ;)
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door klenne »

1-3 !!! Van praet !! We hemme ne nieuwe spits denk :D
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door klenne »

En we winne met 1-4 ! Reymenants nog gescoort ! Volgende match thuis tege den beerschot
Neutral
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 apr 2014, 16:10

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door Neutral »

Goed voor de kas tegen Wilrijk-Beerschot. Hopelijk gebruiken ze de extra inkomsten verstandig.
Tegen Jannekke en Mieke werd er nu gewonnen, nu best eens wat punten pakken in de competitie.
Plaats reactie