CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door klenne »

Just de beelden is bezien die manne hemme geen 1 kans gekrege zeker :mrgreen: ??

En wa nen dikke stond daar vannachter bij die 4-de goal :o :lol:
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

klenne schreef:Just de beelden is bezien die manne hemme geen 1 kans gekrege zeker :mrgreen: ??

En wa nen dikke stond daar vannachter bij die 4-de goal :o :lol:
Ja nr 28, op het einde van de matchbeelden zie je twee Heist spelers naast hem, ik denk dat hij ze tesamen in zijn eentje klopt op de weegschaal :D
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: CC: 17/08/2014 - 16h00 RJ ENTENTE BINCHOISE - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

-----------------------------------

Rik Van Praet loodst Heist met twee goals naar duel met ex-club Beerschot Wilrijk: ‘Ik kijk uit naar zondag’

Heist bezorgde zichzelf na een zwakke seizoenstart een opsteker van formaat door in Binche vlot door te stoten naar de volgende ronde van de beker van België. Rik Van Praet was de held van de dag en kijkt uit naar een duel met Beerschot Wilrijk, zijn ex-club.
Weinigen bij SK Heist waren gerust in de verplaatsing naar Binche.

Maar de twijfelaars werden vlug op hun gemak gesteld met een vroeg doelpunt van Rik Van Praet. Jonas Vandermarliere verdubbelde al even snel de voorsprong.

‘Men verwacht niet dat ik scoor. Toch pikte ik ook bij de beloften af en toe mijn goaltje mee’, aldus de jonge Van Praet, die in de basis kwam na het uitvallen van enkele titularissen.

‘Geen toeval. Bij stilstaande fases mag ik als middenvelder mee naar voor en dan lukt het wel eens. Dat is het resultaat van gerichte trainingen.’

De jongeman uit Schelle opende niet alleen de score, hij werkte ook een tweede bal tegen de netten op een nog belangrijker moment.

‘Na die 0-2 leken we op weg naar een vlotte zege, maar niets was minder waar’, vervolgt Van Praet.

‘Binche scoorde tegen en kreeg vleugels. We moesten alle zeilen bijzetten om de gelijkmaker te vermijden.’

‘Pas toen ik de 1-3 lukte keerde de rust in onze rangen weer. Maar zelfs dan gaf de tegenstander zich nog niet gewonnen. Pas na een vierde doelpunt langs Yannick Rymenants lieten ze de armen zakken en hadden we gewonnen spel.’

Veel tijd om na te genieten had Rik Van Praet niet.

Herexamen

‘Ik moest gisteren een herexamen afleggen’, aldus de hogeschoolstudent. ‘Ik had wél mijn boeken mee op de bus, maar het was toch moeilijk om in de euforie de klik te maken en me op mijn studies te focussen. Dat lukte pas toen ik om halftien 's avonds weer op kot was.’

Maar ook dan was het moeilijk er zijn gedachten bij de houden, want in de volgende ronde, zondag, is zijn ex-club Beerschot Wilrijk aan de Lostraat te gast.

‘Daar kijk ik écht naar uit’, besluit Rik Van Praet.

Bron: http://www.nieuwsblad.be
Plaats reactie