KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door klenne »

Het woord opgeven staat niet in mijne woordenboek :twisted:
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door hesteneer »

'David die duidelijk zijn plaats zoekt in het concept met drie centrale verdedigers en twee backs die hoog spelen'

hoog spelen? welke hoog spelende backs heb jij gezien?
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door hesteneer »

Na het zien van deze wedstrijd heb ik toch wel enkele bedenkingen/vragen hoor Davila
* Iedereen was vol lof over de wedstrijd van Yannick tegen Beerschot WIlrijk. Hij maakte goede loopacties in de spits, was gevaarlijk en creeerde kansen. Waarom wordt hij dan terug op zijn linkse flank geposteerd, waar hij in mijn ogen nog geen enkele echt goede match gespeeld heeft? Iedereen kan zien dat Ruiz geen deuk in een pakje boter gaat trappen als hij er alleen voorstaat. Hij is niet de spits die op de middenlijn een bal moet gaan vragen en heel de verdediging dribbelt. Nee, hij is een spits die in de baklijn moet komen en daar de ballen krijgt die hij moet krijgen...Maar daar heb je wel steun voor nodig natuurlijk...Nu hebben we WEER een spits die bij andere ploeg al bewezen heeft doelpunten te kunnen maken..waarom hem dan weer een andere functie geven? Ik had medelijden met hem gisteren...de meeste supporters hadden commentaar op hem, misschien terecht, maar hij kon niet meer doen dan hetgeen hij gedaan heeft = niks
* We halen David terug, topprestatie van het bestuur en een zeer goede transfer. Waarom halen we David? toch om meer mogelijkheden te hebben neem ik aan...waarom halen we dan Bart naar de bank om David op de rechtsback te zetten? Als Bart nu blijft staan met David voor hem, dan kan Jonas eindelijk terug centraal opgesteld worden. Geen enkel fout woord over Jonas, want hij is zowat de enige die het hoofd boven water houdt, maar dit is niet zijn beste plaats. Als we het dan toch vertikken om met 2 spitsen te spelen kan dit misschien een oplossing bieden? Op deze manier kunnen we schuiven met ons centraal middenveld en hebben we snelheid op de flank.

Enfin...ik denk dat ze in ieder geval veel stof hebben tot nadenken want dit was niet zoals Antwerp - Aalst zwak met de grote letter Z, dit was zwak me 6 grote letters Z en 4 letters W...650 supporters staat in de krant...opgelet zou ik zeggen of het worden er 400

Positief: de mensen van standard die in de tribune zaten hebben onze sterke punten niet gezien...we gaan verrassen in de beker! :)
Kriek
Berichten: 60
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door Kriek »

Davila, ik wil zeker positief blijven maar er is niet echt veel om ons vrolijk over te maken, vind ik. Ruiz heeft precies schrik om op het veld te staan, gaat amper in duel en aan op snelheid gaan denkt hij zelfs niet eens. Zoals hier iemand zegt, komt hij misschien wel tot zijn recht als puur afwerker, maar dan mag hij niet als enige spits uitgespeeld worden..... Wijns en Hairemans zijn zeker geen verzwakking. Het ontbrak ons gisteren echter vooral aan een systeem. Deed me denken aan het Brugge onder Leekens: iedereen doet maar wat. Gevolg is dat mannen als Vandermarliere, Webers en Rymenants hierdoor de helft van hun capaciteiten verliezen. Lichtpunt was de invalbeurt van Michel. Ik begrijp echter niet dat als je 0-1 achter staat, je geen tweede spits inbrengt. Enfin, voorlopig zitten we nog in de periode dat 2 zeges in 3 matchen wonderen kan doen, maar binnen een speeldag of 5 is dat ook niet meer het geval natuurlijk.
Danny
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:14

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door Danny »

Kriek schreef:2 zeges in 3 matchen.
Waar zouden ze die zeges halen ? Iedereen weet ondertussen toch dat dit ’science fiction’ is. Tabula rasa is in deze vastgeroeste club de enige mogelijke oplossing. Wil men in 2de klasse blijven is het nu de moment om het roer om te gooien. Binnen 5 weken is het te laat. Met de spelersgroep moet meer mogelijk zijn.
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door klenne »

Ja ik snapte ook nix van dieje wissel ruiz - michel ! Zelde meegemaakt zoiets da we ne spits wissels voor ne spits als ge achtersta :o En de wissel bart vdb - grant da is ook wissele om te wissele..

En wa ruiz betreft : daar moogde eender weleke spits zette , alleen van voor staan wie kan da in tweede klasse ??

We wete allemaal da ruiz ni van de rapste is is nooit dieje mens zen kwaliteit geweest.. En dan zijn er nog supporters die daar op ligge te roepe :roll: moeste 1 voor 1 verlege zijn !!

Waar is den tijd da ploege nog schrik hadde om in heist te kome sjotte ? Nu lache ze ons uit als ze zien da wij op eige veld mee ene spits staan te sjotte :| het draait al geen enkele match , probeer dan op zen minst iets !!
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door DAVILA »

Voor een goed begrip: ik ben het met de meeste posts hier eens.
Ik weet het ook niet meer maar het is duidelijk, net als vorig jaar hebben we sinds de seizoensstart dezelfde problemen als verleden jaar, een BASISPLOEG met een duidelijk concept ontbreekt na vijf speeldagen nog steeds. Ik verwijs hier vooral naar de vele gekwetsten en nu het inpassen van weer nieuwe spelers. Voor sommigen zijn excuses hier van geen tel, so be it...
Foxy laat uw licht hier eens over schijnen !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door foxy »

ik ben ontgoocheld ja, en grotendeels ben ik akkoord met Hesteneer. Ik vind het onbegrijpelijk dat yannick na zijn
demonstratie tegen Beerschot spelend als een vrije zwervende spits van 1e klasseniveau naar de linkerzijlijn
verbannen wordt. De vervanging van Ruiz vond ik wel terecht ; zijn lichaam is blijkbaar nooit volledig hersteld van
blessures en kan nog nuttig zijn in 1e prov. maar hoger ? Michel bewees en toonde direct groot verschil als
targetman en daar kunnen we nog veel plezier aan hebben. Het excuus dat Ruiz er alleen voorstond is ongeldig ; de
meeste teams(ook toppers) spelen met één centrumspits die in staat moet zijn om bal voldoende bij te houden zodat
middenvelders kunnen bijsluiten . Op het goede moment uitwijken en terugpassen , het lukte Ruiz niet . Onze
vroegere Jan Hendrickx deed dat wel goed en liet anderen beter spelen. Het kan dus prima met één diepe spits maar
zou nu ook kiezen voor twee nl. Michel en Yannick die volgens mij complementair zijn. In welk systeem ; het kan in
4-4-2 maar ook in 5-3-2 (misschien goed voor defensieve stevigheid)
Mijn suggestie-opstelling ;
---------------------------------Michel ----------------------yannick--------------------------

---------------hairemans----------------------------------------------------Webers-----------

Jacobs------------------------------- Vdmar..........---------------------------------------Wijns

---------------------Vdberg---------------------Gillis------------------------------Vdbr
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:'David die duidelijk zijn plaats zoekt in het concept met drie centrale verdedigers en twee backs die hoog spelen'

hoog spelen? welke hoog spelende backs heb jij gezien?
In principe dan... David stond praktisch nooit op de backpositie, Roel zal goed geslapen hebben want die moest op twee posities tegelijkertijd zijn...
Onze 'hoge' backs haalden zelden de achterlijn, verdienste van de tegenstrever zeker ?
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door DAVILA »

Ik kan Foxy volgen maar toch eens preciseren dat Beerschot, zeker de verdediging van geen tweede klasse niveau is (bv oude paarden als Laevaert, Vanderlinden, Portier...)
Geen plaats meer voor Roel ? Jammer imo... Niks is voor eeuwig dat weet ik ook wel, ik heb heimwee naar de tijd van ons mannen van rond de kerktoren, zondagachternoen voetbal, gesapige verplaatsingen enz. maar dat zal de oude mens in mij wel zijn zeker ? :D
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door klenne »

foxy schreef:ik ben ontgoocheld ja, en grotendeels ben ik akkoord met Hesteneer. Ik vind het onbegrijpelijk dat yannick na zijn
demonstratie tegen Beerschot spelend als een vrije zwervende spits van 1e klasseniveau naar de linkerzijlijn
verbannen wordt. De vervanging van Ruiz vond ik wel terecht ; zijn lichaam is blijkbaar nooit volledig hersteld van
blessures en kan nog nuttig zijn in 1e prov. maar hoger ? Michel bewees en toonde direct groot verschil als
targetman en daar kunnen we nog veel plezier aan hebben. Het excuus dat Ruiz er alleen voorstond is ongeldig ; de
meeste teams(ook toppers) spelen met één centrumspits die in staat moet zijn om bal voldoende bij te houden zodat
middenvelders kunnen bijsluiten . Op het goede moment uitwijken en terugpassen , het lukte Ruiz niet . Onze
vroegere Jan Hendrickx deed dat wel goed en liet anderen beter spelen. Het kan dus prima met één diepe spits maar
zou nu ook kiezen voor twee nl. Michel en Yannick die volgens mij complementair zijn. In welk systeem ; het kan in
4-4-2 maar ook in 5-3-2 (misschien goed voor defensieve stevigheid)
Mijn suggestie-opstelling ;
---------------------------------Michel ----------------------yannick--------------------------

---------------hairemans----------------------------------------------------Webers-----------

Jacobs------------------------------- Vdmar..........---------------------------------------Wijns

---------------------Vdberg---------------------Gillis------------------------------Vdbr
In virton heeft ruiz da wel goe gedaan en wa is daar van voortgekome ??!! 9 balle van de 10 da naar hem ginge had hem en dan sta ge daar he mee uwen bal
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door foxy »

de opmerking over ; geen systeem ( kriek ...) vind ik bullshit ; we begonnen in een duidelijke en bijna klassieke
4-3-3 met Jacobs als verdedigende mid-mid en Webers-Hairemans als aanvallende in een centrale driehoek ; op de
flanken Yannick -Vdmar . Na de vervanging van Grant en Jacobs werd het 3-4-3 met yannick-Webers-Michel als
DRIE spitsen (dat is nog meer dan twee) Yannick kwam trouwens dicht bij scoren. Zeggen dat er geen systeem stond
is dus onzin ; dat het misschien niet het best mogelijke was is een andere zaak ; zie hierboven mijn voorstel.
Met de nieuwe spelers erbij en een fitte Michel is een positief keerpunt nog mogelijk maar als ik kijk naar de
handelingsnelheid van onze spelers (veel lager dan Bergen) zijn wij toch eerder een derde klasser dan tweede en dat
heeft niks met opstelling of systeem te maken maar met geld (reservisten en beloften ipv kwaliteit met tempo
van 1e klasse )
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door hesteneer »

de match in virton heb ik niet gezien...maar gisteren is duidelijk gebleken foxy dat er iets ontbreekt, dat er iets niet klopt. Ruiz is volgens mij GEEN ENKELE keer in de baklijn geweest met bal. 1x heeft hij de bal kunnen bijhouden en breedgelegd op david, hierdoor moest het dan wel 1-1 worden...spijtige misser van jonas.
Van Ruiz mag je of beter gezegd moet je doelpunten verwachten, en deze kan hij alleen maar maken als hij in de zone vd waarheid komt en geen onnodige energie moet verspillen om met elke corner die wij tegen krijgen naar achter moet liggen crossen.

We zullen zien wat het geeft met Michel er bij!
Danny
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:14

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door Danny »

foxy schreef:ik ben ontgoocheld ja, en grotendeels ben ik akkoord met Hesteneer. Ik vind het onbegrijpelijk dat yannick na zijn
demonstratie tegen Beerschot spelend als een vrije zwervende spits van 1e klasseniveau naar de linkerzijlijn
verbannen wordt. De vervanging van Ruiz vond ik wel terecht ; zijn lichaam is blijkbaar nooit volledig hersteld van
blessures en kan nog nuttig zijn in 1e prov. maar hoger ? Michel bewees en toonde direct groot verschil als
targetman en daar kunnen we nog veel plezier aan hebben. Het excuus dat Ruiz er alleen voorstond is ongeldig ; de
meeste teams(ook toppers) spelen met één centrumspits die in staat moet zijn om bal voldoende bij te houden zodat
middenvelders kunnen bijsluiten . Op het goede moment uitwijken en terugpassen , het lukte Ruiz niet . Onze
vroegere Jan Hendrickx deed dat wel goed en liet anderen beter spelen. Het kan dus prima met één diepe spits maar
zou nu ook kiezen voor twee nl. Michel en Yannick die volgens mij complementair zijn. In welk systeem ; het kan in
4-4-2 maar ook in 5-3-2 (misschien goed voor defensieve stevigheid)
Mijn suggestie-opstelling ;
---------------------------------Michel ----------------------yannick--------------------------

---------------hairemans----------------------------------------------------Webers-----------

Jacobs------------------------------- Vdmar..........---------------------------------------Wijns

---------------------Vdberg---------------------Gillis------------------------------Vdbr


Grotendeels mee eens. Webers moet echter achteruit. En Rymenants, sorry dat is ook de man niet hoor.


---------------------------------Michel ----------------------Ruiz(bij gebrek aan beter)--------------------------

---------------hairemans----------------------------------------------------Vdmar-----------

Jacobs------------------------------- Webers---------------------------------------Wijns

---------------------Vdberg---------------------Gillis------------------------------Vdbr[/quote]
Plaats reactie