KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door hesteneer »

foxy schreef:de opmerking over ; geen systeem ( kriek ...) vind ik bullshit ; we begonnen in een duidelijke en bijna klassieke
4-3-3 met Jacobs als verdedigende mid-mid en Webers-Hairemans als aanvallende in een centrale driehoek ; op de
flanken Yannick -Vdmar . Na de vervanging van Grant en Jacobs werd het 3-4-3 met yannick-Webers-Michel als
DRIE spitsen (dat is nog meer dan twee) Yannick kwam trouwens dicht bij scoren. Zeggen dat er geen systeem stond
is dus onzin ; dat het misschien niet het best mogelijke was is een andere zaak ; zie hierboven mijn voorstel.
Met de nieuwe spelers erbij en een fitte Michel is een positief keerpunt nog mogelijk maar als ik kijk naar de
handelingsnelheid van onze spelers (veel lager dan Bergen) zijn wij toch eerder een derde klasser dan tweede en dat
heeft niks met opstelling of systeem te maken maar met geld (reservisten en beloften ipv kwaliteit met tempo
van 1e klasse )
waar jij die 4-3-3 vindt is mij toch een raadsel hoor foxy :) je kan jonas en yannick toch moeilijk flankspitsen noemen? Het zou maar pas erg worden als Jonas aanzien wordt als flankspits ;) . Bekijk de match nog een keer, let op ruiz. Die stond 95% van de tijd ALLEEN in de spits, op een eiland te voetballen. Bij een 4-3-3 heb je 2 zeer hoog spelende flanken en die hadden wij overduidelijk niet. Als je naar opstellingen kijkt van ploegen die dit systeem hanteren, staan de spelers toch wel net iets anders opgesteld!
Anyway, cijfertjes zijn op dit moment bijzaak. Hoofdprioriteit is DRINGEND punten pakken, want de goei ploegen....die komen er nog aan.
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door foxy »

4-3-3 wordt inderdaad vaak 4-5-1 maar wat doen die cijfers ertoe. In het huidige voetbal is het positiespel al
lang niet meer statisch (dat was 20 jaar geleden) er moet overal veel beweging zijn zonder en met bal om enige
tijd en ruimte te vinden en aanspeelbaar te zijn (wegens direct druk zetten over ganse veld). De looplijnen zijn nu
in alle richtingen nodig (verticaal-horizontaal-diagonaal) waardoor het positiesysteem moeilijk herkenbaar wordt;
daarom is de snelheid van bewegen de belangrijkste factor geworden.
Als een ploeg vaak achteruit wordt gedwongen tot in eigen 16 meter met bvb 8 spelers is de afstand tot één of twee
spitsen altijd groot en dan zegt men "zij staan op een eiland voorin" maar dat komt omdat één team dominant is
en op andere helft kan spelen. De enige oplossing is dan zelf druk zetten op andere helft en bal heroveren zodat men
niet diep moet terugzakken. En ook daar wringt het schoentje voor ons.Ik heb voortdurend onze spelers pogingen
zien doen om duels te winnen en bal af te nemen maar het lukte bijna nooit omdat die van Bergen gewoon sneller
waren ; zelfs met 2 tegen één lukte dat niet .
Ik vind voetbal zo mooi en boeiend omdat veel facetten samenkomen en belangrijk zijn ; techniek / kracht/snelheid/
loopvermogen/ intelligentie/beheersing /... en als toeschouwer heeft ook iedereen een eigen bril op met ander
zicht en mening ; ieder zijn waarheid dus . Respect dan ook voor Hesteneer en Co .
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door hesteneer »

kzegget , het maakt allemaal ni uit. het belangrijkste is punten pakken, en liefst zaterdag al!
Neutral
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 apr 2014, 16:10

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door Neutral »

Zou het met deze ploeg en een andere trainer beter zijn ?
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door DAVILA »

Eens omruilen: Cis naar Antwerp en die van Antwerp naar ons (of nog: Cis naar Roeselare en Franky Vanderelst naar ons): binnen de kortste keren staan we alle twee bovenaan het klassement ;)
Laat die mannen hun werk doen, de omstandigheden zijn momenteel tegen. Met fitte spelers gaat Cis dat terug op de rails krijgen. Aan de zijlijn staan er altijd die de oplossing kennen, een voorbeeldje ? Mario Been moest buiten bij Genk, na één match gezien de hebben zei Ferreira 'ik weet wat er scheelt'. Waar zit Ferreira nu ?
En wie denkt dat ik nooit kritiek heb op Cis: net als zo velen versta ik nog altijd de vervanging van Ruiz door Michel niet, ik had met de rust al Nkuman (naast of achter) Ruiz ingebracht. Ben ik dan een goeie trainer ? Ik dacht van niet, ik zou niet weten hoe er aan te beginnen :D
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door klenne »

Ik zal ook nooit ne goeie trainer worde denk maar ik sta daar goe naast de kant mee men pint en men sigaret :mrgreen:
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door hesteneer »

" Ik dacht van niet, ik zou niet weten hoe er aan te beginnen"

Bij de U6 davila. En als je die te baas kan, kan je alles aan :)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door Dabo »

TOM VANDENBOSSCHE WEET SCHADE TE BEPERKEN, MAAR ZIT MET DUBBEL GEVOEL

‘Ik zag beterschap’

De inspanningen van het bestuur ten spijt beet Heist tegen Bergen opnieuw in het zand. Door deze nederlaag gleed het team van Cis Bosschaerts ook af naar de weinig benijdenswaardige laatste plaats. Alleen doelman Tom Vandenbossche trof geen verwijt.
Het was woensdagavond na de wedstrijd akelig stil in de Heistse kleedkamer. Alleen aanvoerder Roel Grant en aanwinst David Wijns waagden zich kort na het eindsignaal even buiten om hun visie te geven voor de camera van de clubwebsite.

Trainer Cis Bosschaerts liet langer dan we van hem gewoon zijn op zich wachten voor de gebruikelijke persbabbel. Ook na de vierde nederlaag op vijf wedstrijden klampte hij zichzelf vast aan enkele positieve noten.

‘We begonnen de wedstrijd niet slecht’, stak hij van wal. ‘Nieuwkomer Geoffrey Hairemans begon met twee schoten op doel en bewees de hele wedstrijd dat hij voetballend een aanwinst is.’

Verder wees Bosschaerts ook op de fase, waarbij Jonas Vandermarliere een strafschop verdiende.

Toch kon de Heistse trainer niet naast de eigen tekortkomingen kijken. ‘Twee keren lijden we balverlies dat door Bergen met zijn individuele klasse werd afgestraft. Zelf waren we te onmondig om de sterke Bergense defensie in gebreke te vinden’, kon hij zijn ontgoocheling nauwelijks verbergen.

Wie geen verwijt trof, was doelman Tom Vandenbossche. Hij had geen verhaal tegen de twee tegengoals en wist met enkele knappe reddingen de schade zelfs te beperken. Hij zat achteraf dan ook met een dubbel gevoel. ‘Ja, in zekere zin is het frustrerend’, reageert de Oost-Vlaming. ‘De bezoekende doelpunten kwamen er allebei na spijtig balverlies. Op die manier werden we twee keren koud gepakt. Daar sta je zeker als doelman machteloos tegenover.’

Ondanks de één op vijftien laat de Heistse numero uno zich nog niet ontmoedigen. ‘Vergeet niet dat we nog aan 't schuiven zijn met posities. Zeker nu weer twee nieuwe spelers moesten ingepast worden. Dan moet je nog wat zoeken naar de nodige samenhang. Maar ik zag ten opzichte van de wedstrijd op Virton toch beterschap. Terwijl Bergen toch een betere ploeg is dan hun zwakke start doet vermoeden. Er schuilt in dat team wel wat talent.’

‘Anderzijds moeten we er wel rekening mee houden dat de druk nu nog meer is toegenomen’, beseft Tom. Met de verplaatsing naar Seraing, dat woensdagavond liefst zes keren scoorde, wacht opnieuw een zware brok. ‘Klopt’, realiseert Tom zich. ‘We moeten gewoon trachten een goede organisatie neer te zetten en hopelijk kunnen we eens voor de eerste keer dit seizoen op voorsprong komen.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Neutral
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 apr 2014, 16:10

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door Neutral »

wat nen uitleg altijd. 'Nog altijd aan het schuiven...' ???
Tja, ge hebt nog 29 matchen om eens te winnen zeker maar alle andere ploegen sprokkelen punten en Heist blijft zielloos achter.
:oops:
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door DAVILA »

Neutral schreef:wat nen uitleg altijd. 'Nog altijd aan het schuiven...' ???
Tja, ge hebt nog 29 matchen om eens te winnen zeker maar alle andere ploegen sprokkelen punten en Heist blijft zielloos achter.
:oops:
Stel eens iets voor Neutral om het tij te keren ;)

Niemand vindt onze situatie plezant maar wat doen we er aan ? De feiten zijn wat ze zijn: gekwetsten, nieuwe spelers... sterke(re) tegenstrevers...
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door eSKaa »

Dan zitten we een reeks te hoog, als ge het zo stelt...
Neutral
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 apr 2014, 16:10

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door Neutral »

Een reeks te hoog ? Tegen Wilrijk was het al wreed krap en die staan 2 reeksen lager. Ge moogt in provinciale gaan spelen,
zonder bezieling en wil om te winnen, krijg je overal de goals om je oren.
ik zou beginnen mee eens serieus te trainen en op wedstrijd de kop ervoor en indien geen zin, ander en beter.
Wat vooral triest is, is het constant zoeken naar excuses. Als je verlies, dan verlies je maar hou je hand boven je eigen hoofd ipv excuses te zoeken.
Andere teams hebben ook gekwetsten, zieken, geschorsten ... de invallers moeten net dan in principe de bal in 2 bijten om zich te bewijzen.

Maar ik ben geen trainer hé en ik ken ook niks van voetbal, kijk er alleen graag naar.
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Dan zitten we een reeks te hoog, als ge het zo stelt...
Neen, dat moet nog blijken, de competitie duurt 34 speeldagen !
DAVILA
Berichten: 4129
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door DAVILA »

Neutral schreef:Een reeks te hoog ? Tegen Wilrijk was het al wreed krap en die staan 2 reeksen lager. Ge moogt in provinciale gaan spelen,
zonder bezieling en wil om te winnen, krijg je overal de goals om je oren.
ik zou beginnen mee eens serieus te trainen en op wedstrijd de kop ervoor en indien geen zin, ander en beter.
Wat vooral triest is, is het constant zoeken naar excuses. Als je verlies, dan verlies je maar hou je hand boven je eigen hoofd ipv excuses te zoeken.
Andere teams hebben ook gekwetsten, zieken, geschorsten ... de invallers moeten net dan in principe de bal in 2 bijten om zich te bewijzen.

Maar ik ben geen trainer hé en ik ken ook niks van voetbal, kijk er alleen graag naar.
Dit wordt een dovemansgesprek Neutral. Serieus trainen ? De meerderheid van de ploegen hebben een profregime: die trainen overdag en rusten 's avonds...
Wat 'kop ervoor leggen' betreft kan ik niemand iets verwijten. Ik vind het überhaupt uitzonderlijk dat dit Heist al vijf jaar in tweede speelt !
Misschien kunnen we ons terug laten zetten naar eerste provinciale en beginnen we weer een opmars gelijk Beerschot ? :D
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - RAEC BERGEN 0-2

Bericht door hesteneer »

Manne, ge moet nu ook ni dramatiseren hé. De wedstrijd tegen Beerschot kan je niet als referentie nemen, want dan kan je evengoed de vriendematch tegen Boom er bij halen. Die staan in derde en hebben geen bal geraakt...Beerschot speelde op de tippen van hun tenen want wilden per se een ronde verder. Wij daarentegen hadden toen een resem geblesseerden. je kan het draaien en keren zoals je wil Neutral, maar 6/7 man opvangen kan een ploeg als wij niet. Welke wel trouwens?

Wat wel zo is, en waar ik Neutral gelijk in geef, is dat er met meer bezieling moet gespeeld worden want idd, als je tegen houtvenne zo speelt als vorige woensdag ga je ook daar de boot in.

Vandaag een nieuwe kans en hopelijk wordt deze met 2 handen gegrepen.
Plaats reactie