Seraing united - ksk heist 3-0

KSKH
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 aug 2014, 16:22

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door KSKH »

foxy schreef:ik heb zopas het westrijdverslag gezien en stel vast dat bij de drie doelpunten individuele tekortkomingen de
oorzaak zijn (onze verdedigers reageren te laat of te traag en worden één tegen één simpel uitgespeeld) Ook tegen
Bergen was dit het geval. Ik herhaal nog maar eens dat onze spelers 3e of 4e klassers zijn rekening houdend met het
beslissend criterium van handeling- en denksnelheid. Onze middenvelders worden met versnellingen voorbijgelopen
zodat tegenstrevers vrij gemakkelijk kunnen infiltreren en op onze laatste verdedigers afgaan. Elke trainer of
analist weet dat zonder druk op de bal en bij verlies van bijna alle duels op het middenveld men geen wedstrijd kan
winnen en dat is in ons geval geen kwestie van inzet of organisatie maar van individuele kwaliteit.
De trainer heeft al diverse opstellingen en organisatiesystemen geprobeerd zoals nu met drie centrale verdedigers
(Gillis-Grant-Vdberg) in een 5-4-1 formatie bij balverlies (op het WK met succes toegepast door Nederland, Chili,
Costa-Rica, Mexico, Italie) om minder tegendoelpunten te slikken. Als dat nog niet lukt bevestigt dit mijn mening.
Ik vind ook dat de evolutie van het voetbal , ook in onze 2e klasse, vooral gericht is op snelheid en beweeglijkheid
en dat alle spelers bij balbezit (op drie na) afwisselend en soms samen proberen in het verdedigend blok te
infiltreren ; het gevaar komt dan van overal ; de flankspelers komen naar binnen en de drie middenvelders spelen
box to box terwijl dat 2 seizoenen terug maar één speler deed naast een verdedigende,controlerende speler en een
spelverdeler , afzonderlijke taken waar men zich verdedigend kon op instellen. Nu is bvb de n° 6 (verd.mid-mid)
een polyvalente speler die druk zet,duels wint,spel verdeelt en ook nog infiltreert (zie Defour tegen Australie)
Een verdedigend blok neerzetten (8 of 9 spelers) volstaat nu niet meer ; men moet kort op de man overal sterke
druk zetten en als zelfs maar één of twee spelers dat niet kunnen door te lage reactie- en handelingsnelheid komen
er middenvelders vrij die dan gemakkelijk kunnen infiltreren met alle gevolgen vandien.
Ik heb niet altijd dezelfde mening over een ploegopstelling als Cis maar ons echte probleem overstijgt dit. Je kan
zeker niet zeggen dat hij niks probeert en hopelijk vind hij nog maar eens een oplossing zoals 2 seizoenen geleden
met de driehoek Neven-Vdputten-Webers. Misschien nu een driehoek Vdmar-Webers-Hairemans ? Voor mijn part
mag eender wat geprobeerd worden ; kritiek op nieuwe "experimenten" vind ik niet gepast , wel als er niets wordt
ondernomen om het tij te keren.
Snelheid en beweeglijkheid en automatisme hier moet Heist nog veel in leren. Als ik met momenten zie hoe traag de
opbouw is, omdat bijna niemand durft/mag/wilt (wie zal het zeggen?) naar voor gaat, dan zal je nooit doelpunten scoren.
Hoe weinig volk er altijd in de 16 sta bij ne voorzet, dan zal je heeel moeilijk scoren. Met momenten staat er maar
1 iemand in de 16, Webers probeert wel altijd mee te komen, maar kan dit ook niet altijd (geen kritiek naar Webers). De match
tegen Beerschot heb ik verschillende passen gezien op Webers in de diepte ... Webers geweldige speler maar je moet hem toch niet
inspelen in de diepte, daar heeft hij de snelheid niet voor. Elke match die ik zie stel ik mij altijd dezelfde vragen ... *zucht* een klein
voorbeeld, als we kijken naar onze 3 centrale verdedigers is Grant duidelijk de minst goede persoon om uit te verdedigen, waarom hem
dan altijd laten opbouwen? Tegen Beerschot denk ik, neemt hij zelfs een vrije trap om deze in de 16 te droppen (veel te lang onderweg)
er zijn toch beter aangewezen personen?

Over de trainer, natuurlijk zijn er bepaalde bedenkingen bij de aanpak. Hij heeft zeker heel veel goede dingen gedaan. MAAR ... er is ook zoiets als,
als het op is, is het op ... Ik denk ook persoonlijk da onze trainer zich niet echt boos maakt na een verloren match maar, dat dit eerder al een
automatisme (het verkeerde dan wel) is geworden, van bwa volgende week beter, het was nog ni zo slecht, iedereen da op het veld stond weet toch
datem volgende week er terug op zal staan, ik denk dat de Cis een beetje te braaf is.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door hesteneer »

DAVILA schreef:[quote="hesteneer" Maar Davila, ik zal de bal eens in uw kamp leggen ipv andersom:Stel, je koopt de linksback van lyra en centrale middenvelder van zulte waregem. Waar zou jij ze posteren op het veld?

Ik hou wel van zo'n spelletje hesteneer :D
Linksback van Lyra ? Ik ben na de aankondiging van de komst van Jacobs (die ik al kende) hem nog eens gaan bekijken op Lyra, op welke positie speelde hij ? VERDEDIGENDE MIDDENVELDER !!! Dat heb ik hier gepost en het staat er nog altijd !!!
Centrale middenvelder van Zulte Waregem ??? Wie ??? Ik ken wel een speler die bij ZW speelde maar die via Sint Niklaas naar ons kwam... en wat hij daar speelde ??? ;)[/quote]

Voila...das tenminste een antwoord :) als ge nog spelletjes wilt spelen moet ge het maar zeggen he ;)
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door foxy »

Hesteneer heeft een punt wanneer hij zegt ;"waarom staat er geen typeploeg na de voorbereiding" ?
+++ we haalden goede resultaten in de voorbereiding met zelfs een overwinning tegen Westerlo; er leek dus geen
vuiltje aan de lucht. Maar , blijkbaar ligt het tempo bij de tegenstrevers een stukje hoger in de echte competitie
en dus werden enkele spelers eigenlijk niet voldoende getest op het cruciale probleem ; sorry , nog maar eens ,
de snelheid van uitvoering. In deze voorbereiding was in blok verdedigen goed genoeg om geen doelpunten
binnen te krijgen en leek ook het 3-5-2 goed te werken.
+++ bijkomend probleem natuurlijk zijn de onverwachte kwetsuren van Pruna (wel snel en complementair met Michel)
Michel (echte targetman) Beckers (was zich geleidelijk aan het manifesteren als een aanwinst) en een erg
tegenvallende Ruiz die nog maar 30% blijkt van de vroegere (hij had ons tegen Roeselare en Geel op zijn eentje
6 punten kunnen bezorgen)

Een voorbereiding zegt dus niet alles voor een trainer en met twee nieuwkomers moet er inderdaad weer gezocht
worden naar de best-mogelijke formatie. Ik meen al gezien te hebben dat ook Hairemans weinig of geen ballen
recupereert en dat hebben wij nochtans nodig ; druk zetten en duels winnen op middenveld om bal te heroveren en
de druk op laatste lijn, met vier of vijf, te verminderen. Een aanval kunnen opzetten vanaf middencirkel is een immens verschil tegenover opbouwen vanaf eigen 16 meter ; één of twee goede passes en je staat in de 16 m
bij tegenstrever met 3 of 4 spelers tegenover één bij een lange bal van achteruit.
Het experiment met Jacobs als verdedigende middenvelder (hij speelde daar veel bij Lyra) was een poging van de
trainer om dit groot probleem te verbeteren (hij heeft het dus wel gezien waar het schoentje wringt) maar 4eklasse
is 2e klasse niet ; ook zijn reactiesnelheid ligt iets te laag.
Toch een suggestie naar onze coach : behoud Bart Vdbroeck in de ploeg omwille van zijn wendbaarheid en betere
reactiesnelheid. In ons beste resultaat ooit met 8e plaats en 46 tegendoelpunten (historisch voor Heist) waren onze
"nieuwe" backs Bart en Mathias Pittoors ( die is ook weer gekwetst ). Wij hebben wel geen Kurt VanDooren meer
die naast eigen prestatieniveau ook Roel omhoog trok;dus ...
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door foxy »

de langdurende afwezigheid van Simon Vermeiren is een groter verlies dan gedacht ; hij scoorde vorig seizoen
9 keer , ook na lang herstel, en ondanks de goede inspanningen van bestuur is door uitvallen Pruna , tegenvallende
Ruiz en ook al sukkelende Michel het scorend vermogen nog gedaald ( de hardwerkende Criel zijn we ook kwijt hé)
het wordt heel, heel moeilijk om dat allemaal te compenseren.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door hesteneer »

"Toch een suggestie naar onze coach : behoud Bart Vdbroeck in de ploeg omwille van zijn wendbaarheid en betere
reactiesnelheid. In ons beste resultaat ooit met 8e plaats en 46 tegendoelpunten (historisch voor Heist) waren onze
"nieuwe" backs Bart en Mathias Pittoors ( die is ook weer gekwetst ). Wij hebben wel geen Kurt VanDooren meer
die naast eigen prestatieniveau ook Roel omhoog trok;dus ..."

Heel correct foxy! En daar david voor zetten (zoals na de match tegen Bergen reeds aangehaald) zodat we een snelle flank hebben, die tevens ook een goede center in huis heeft. Kan alleen maar in het voordeel van Ruiz/Michel/Webers werken!
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door DAVILA »

En op links kan dat toch ook met Jacobs/Rymenants of zie ik dat verkeerd ?
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door hesteneer »

Voila! :) En dan kan Jonas eindelijk terug centraal...:)
Neutral
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 apr 2014, 16:10

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door Neutral »

Ben eens gaan kijken bij de uitslagen van KSK jeugd. Zelfde bedje ziek, wordt je ook niet vrolijk van precies :?:
Wat scheelt er daar dan ? Een 2de klasse jeugdploeg zou toch kwaliteitsvolle kandidaatspelers op overschot moeten hebben of niet ?
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door hesteneer »

andere topic neutral ;) Staat bij jeugdwedstrijden
Neutral
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 apr 2014, 16:10

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door Neutral »

sorry, was een antwoord eigenlijk op foxy zijn uitleg.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door hesteneer »

maar om op uw vraag te antwoorden: niet alle jeugdploegen zijn slecht hoor...maar of er spelers tussen zitten die niveau tweede klasse aankunnen weet ik zo niet. De lichting van U17 en U16nationaal zijn deftig maar ken de spelers individueel niet zo goed

In alle geval, er is dit jaar een scoutingscel opgericht die "talentjes" gaat halen tot in de verre regio antwerpen.

We zulle zien waar het schip strandt ;)
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

-------------------------------

TRAINER CIS BOSSCHAERTS ZIET ZIJN TEAM ANDERMAAL VERLIEZEN

‘Kansloos tegen profploeg’

Heist trad op Seraing aan in zijn typeopstelling, met Ruiz en Michel samen in de aanval, maar ook nu beet het team van Bosschaerts in het zand. ‘We troffen met Seraing een op en top profploeg. Er was niks tegen te beginnen’, aldus de Heistse trainer.
Er viel voor Heist ook op het veld van Seraing niets te rapen. Blauw-groen-wit ging er met droge 3-0 cijfers onderuit. ‘Wat wil je’, zuchtte trainer Cis Bosschaerts na de vijfde nederlaag op zes wedstrijden.

‘We werden geconfronteerd met een op en top profploeg. Een satellietclub van het Franse Metz. Dan weet je het wel. Daar lopen spelers tussen die op beslissende momenten beter waren dan wij. Ze waren vooral veel sneller in de uitvoering.’

Toch werd Heist in de eerste helft niet weggespeeld.

‘We hebben zeker niet slecht gevoetbald’, vond de Nijlenaar. ‘Maar we slikken een doelpunt net voor de rust. Het kon op geen slechter moment vallen. Met gevolg dat we net na de pauze tien minuten lang helemaal werden weggetikt en nog eens twee goals moesten slikken.’

Dat tweede klasse een competitie met twee snelheden is, werd andermaal duidelijk. ‘Dat is zo en niet anders’, weet Cis Bosschaerts maar al te goed dat hij daarmee in herhaling valt. ‘Het is nu eenmaal de realiteit. Maar let wel, ik wil dit zeker niet als excuus inroepen. Dat is al jaren zo en daar moeten we mee leven. Al besef ik wel dat niet iedereen die met de club begaan is dat even gemakkelijk kan aanvaarden. Toch mogen we in dat verhaal niet meegaan. We moeten het hoofd bieden aan de kritiek en de negatieve commentaren.’

Cis Bosschaerts kon wel in zijn typeopstelling aantreden. Zo waren de jongste aanwinsten David Wijns en Geoffrey Hairemans voor de tweede match op rij van de partij en stonden Jaime Ruiz en Nkuman Michel voor het eerst samen aan de aftrap.

‘Hairemans is een geweldige voetballer en gaf net als vorige week flitsen van zijn talent. Hij kan echter niet wegsteken dat hij in vier maanden geen enkele wedstrijd speelde’, was Bosschaerts tevreden met diens prestatie. De Heistse kleurlingen brachten niet wat van hen kan verwacht worden. Wat van Nkuman Michel nog enigszins kon aanvaard worden.

‘Het is duidelijk dat ook hij na zijn blessure nog wedstrijdritme mist’, nam Bosschaerts hem in bescherming.

Wat ook meespeelt is het druk programma. ‘We speelden drie wedstrijden in acht dagen. Dat weegt voor ons zwaarder door dan voor die profclubs’, stelde de Heistse trainer tot slot.

Bron: http://www.sportwereld.be
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door foxy »

enkele reacties op het betoog van KSKH ; bijna alle opmerkingen hebben te maken met individuele kwaliteit en met
het soort voetbal dat in 2e klasse door bijna alle ploegen wordt gespeeld.
+++ snelheid en beweeglijkheid kan men niet leren , dat is aangeboren , en als de tegenstrevers daarin elke week
een hoger tempo hanteren wordt de moeilijkheidsgraad om af te stoppen en zelf aan te vallen veel hoger.
+++ automatismen ; daar kan je op oefenen maar met 3 avondtrainingen per week is dat veel minder dan de vele
profclubs in 2e kunnnen doen. Wij moeten vooral via transfers en toevallig geluk complementaire duo's zoeken
die elkaar spontaan goed aanvullen. In 4e en 3e hadden wij die wel maar in 2e wordt dat weer moeilijker door de
kwaliteit van de tegenstanders.
+++ trage opbouw komt , naast individuele eigenschappen, weer door het hoog druk zetten van de tegenpartij waarbij
mandekking op onze middenvelders ontstaat en er dus geen vrije speler gevonden wordt om in te spelen enz...
+++ dat Grant regelmatig verplicht wordt om in te spelen komt weer door de scouting van de tegenpartij waardoor hun
trainer kiest om anderen vast te zetten en Grant vrij te laten zodat hij moet inspelen.
+++ ondoeltreffende passing in diepte of lange bal ; gevolg van kwaliteit en geen vrije man dichterbij

Al deze redenen en problemen hebben weinig of niets te maken met de trainer. Het doel om in 2e klasse te blijven is
aartsmoeilijk , bijna onmogelijk met het statuut van amateurs en het spelersmateriaal. Een trainer die al 14 jaar
in dezelfde club kan werken met veel successen heeft volgens mij automatisch de goede aanpak en kan niet te
braaf zijn maar heeft altijd het juiste evenwicht gehanteerd tussen discipline, aanporren en motiveren.
Het gezegde "op is op" geldt wel voor trainers die drie jaar ergens werken en de spelers en omgeving uitpersen
met psychologische trucs en overdreven strengheid. Maar misschien vergis ik mij , wie weet ?
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door DAVILA »

Dank u Foxy ! Ik durf hier het woord 'profs' niet meer laten vallen. En een andere trainer gaat de ontbrekende kwaliteiten van onze spelers niet ineens drastisch doen verdwijnen. En ontbrekende kwaliteiten bedoel ik niet denigrerend, ik ben zelfs overtuigd dat deze kern in een professioneel regime verhoogde kwaliteit zou tonen !!! Komaan gasten, volle bak er tegenaan !
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: Seraing united - ksk heist 3-0

Bericht door klenne »

Jawade da is hier echt een serieus forum aant worde seg :o :D
Plaats reactie