ROYAL ANTWERP FC - KSK HEIST 2-0

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: ROYAL ANTWERP FC - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA

-----------------------------------

Doelman Tom Vandenbossche: ‘We hadden minstens één punt verdiend’

Het was balen voor Tom Vandenbossche op Antwerp. De Heistse doelman zag twee huizenhoge kansen verloren gaan en werd twee keer gevloerd: door een afgeweken bal en bij een man-tegen-mangevecht in de slotminuut. Zo leverde zijn sterke prestatie niets op.
Heist had op de Bosuil veel meer te bieden dan de 2-0 uitslag laat vermoeden. Jonas Vandermarliere kreeg al na enkele minuten een unieke mogelijkheid om de score te openen. David Wijns liet in de slotfase, bij 1-0, op onbegrijpelijke wijze de gelijkmaker liggen. Die 1-0 was dan nog op een ongelukkige manier tot stand gekomen.

‘We speelden een goede wedstrijd, maar hetzelfde liedje van de laatste weken herhaalde zich nog maar eens’, analyseert doelman Tom Vandenbossche het duel met de Great Old. ‘We krijgen mooie kansen, maar kunnen die niet afmaken. Bovendien laten we op bepaalde ogenblikken de tegenstander iets te gemakkelijk voetballen.’

Bij één van die fasen viel ook het eerste doelpunt. Op een slecht moment, net voor de rust. ‘De speler in kwestie kreeg iets te veel ruimte zodat hij kon afdrukken. Cor (Gillis, lcp) trachtte in een reflex nog tussen te komen, maar de bal week af op zijn voet. Hebben we wat geluk, dan gaat het leder over of naast het doel. Nu verdwijnt het net buiten mijn bereik tegen de netten. Dat maak je mee wanneer je als ploeg tegen de degradatie moet vechten. Dan keren dergelijke situaties zich tegen jou. Dan zit je in de spreekwoordelijke hoek waar de klappen vallen.’

Het was dubbele pech voor de Heistse doelman, die met enkele knappe reddingen op weg leek een nieuwe clean sheet neer te zetten. ‘Als ik me met één ding kan troosten, dan is het met mijn eigen prestatie’, aldus de Oost-Vlaming. ‘Spijtig genoeg levert het ons niets op. Al hadden we hier minstens één punt verdiend. Met alle respect, maar in mijn ogen stelde Antwerp niet echt veel voor. Top waren ze zeker niet. Ik vond trouwens dat ze in de slotfase door hun beste krachten heen zaten. Ik had het gevoel dat indien David had kunnen gelijkmaken, we mogelijk op en over onze tegenstander heen waren gelopen. Daarom is het zo spijtig dat we daarvan niet hebben kunnen profiteren. Het zijn dergelijke wedstrijden die je moet winnen om een beetje bonus op te bouwen.’

Tom hoopt dat deze nederlaag vlug verteerd zal zijn. ‘Met Eupen en Sint-Truiden staan we voor twee zware opdrachten. Hopelijk kunnen we daarin deze gemiste kans rechtzetten.’

Bron: http://www.sportwereld.be
Plaats reactie