KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES 2-2

DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef:Eerste helft, beste ploeg. Penalty zet ons (gevleid) op voorsprong, terechte rode kaart geeft ons voordeel en een mooie gezamenlijke aanval zet Webers op weg naar de 2-0. Na de rust ineens een ander Heist. 2 kansen in het begin, maar dan slaat blijkbaar de angst toe. Ook al heeft WS geen noemenswaardige kansen, je voelt de druk toenemen en Heist in paniek slaan. De 2-1 zag ik van ver aankomen. In de laatste minuut dé kans voor Luckermans om die bal binnen te rammen en de winst veilig te stellen, maar zijn schot wordt gekeerd. En op die moment, moet er ingegrepen worden op 2 manieren. Eerst: die laatste wissel doorvoeren, en toch weer enkele seconden tijd rekken. Tweede: als WS dan in de aanval trekt, maak dan godverdomme die fout! Wees meer een smeerlapke! Een ploeg die in 90 minuten meer tegen de grond ligt als wij op een gans seizoen, geef je gewoon een tikje, en ze liggen. Pak desnoods die gele kaart! Als je dan 5 minuten overspeelt, en in de 2e minuut van de extra tijd de gelijkmaker binnenkrijgt, dan kan je niet anders dan je rot voelen. En terecht... Deze match had ons ALTIJD 3 punten moeten opleveren. Dat zijn dus punten in eigen huis, die je nu bv. op Patro Eisden moet gaan halen...
Volledig mee eens, ook een paar goede reddingen van de WS doelman en het gebrek aan de 'over mijn lijk' mentaliteit ( exponenten hiervan bij ons Bart Webers, Jonas en Roel) bij sommige van onze spelers in 'moneytime', het uitvallen van Michel (balvastheid die ik bij Ruiz niet zag) deden ons de das om. Toch ook het feit dat er ons dit seizoen weinig gegund is.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door hesteneer »

Ik heb vandaag de wedstrijd op tv gevolgd. Niet veel gegund davila? Ik vond dat ons vandaag nochtans niet veel is afgenomen. De strafschop die we krijgen is geen 1000 jaar strafschop...een mooie schwalbe van Bart noem ik dat :) De rode kaart was overduidelijk rood, levensgevaarlijke tackle op Jonas, die zonder een breuk heel goed wegkomt. Vervolgens heeft de ref of iemand anders ons niets afgenomen, we hebben het gewoon aan ons zelf te danken.
De tweede helft spelen we 10 tegen 10 want Ruiz stond er bij voor spek en bonen. De laatste kans van Luckermans, in de klein baklijn, moet ALTIJD kabas zijn. In geen 5 meter rond hem iemand te bespeuren!!!! in 1 tijd binnen leggen...dat leren ze van bij de duiveltjes. De keeper van Woluwe heeft 1 goede redding gedaan (op de bal van webers). zoals eskaa zegt zag je dit van mijlenver aankomen. Ik heb het bij mij in de living ook gezegd: sebiet ist prijs seh! et voila, twas prijs. Les 1: blijven voetballen ipv in uw kot te kruipen...en zeker tegen 10 man!

conclusie: een goede eerste helft, maar ons niets gegund? neenee...concentratie en tempo blijven behouden, dan hebde da ni voor.

Wat niet wegneemt dat ge zo'n ploegen als Woluwe kunt missen als de pest. Vanaf minuut 1 vuile fouten maken. Eerst vuile fout op webers, dan elleboog op grant , maar dan die vreselijke overtreding van dalmat op jonas...bah bah bah...
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door klenne »

Pfff nog altij veel te teleurgesteld :cry: hoe is dees toch kunne gebeure...
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door foxy »

als er 8 goeie doelkansen worden gecreeerd waarvan 2 omgezet in doelpunten , 2 supersaves van de doelman en
4 gemist in de afwerking , dan heb je zeer goed gespeeld in balbezit. Ook verdedigend was het collectief OK maar
zoals elke week waren een paar momenten van verkeerd positioneren (voetbal is vooral snel kijken en denken naast
handelen) fataal en is nog erger als dit in de laatste minuut met verlies van 2 punten gebeurt. De 2 tegengoals
vielen beide letterlijk uit de lucht en waren geen uitgespeelde kansen en heeft niks te maken met inzet , integendeel,
want die fatale vrijschop op de middenlijn was onnodig en een gevolg van "onverstandig , te heftig in duel gaan.
Het argument van nog een vervanging doen om tijd te rekken pakt tegenwoordig niet meer want die vervangingstijd
wordt altijd bijgeteld ,daardoor speelden we nu ook weer 93 of 94 minuten ; ik meen te weten dat voor elke vervanging
30 seconden wordt bijgeteld en die laatste zijn het meest gevaarlijk omdat bij een vrijschop zoals nu alle spelers
staan te drummen in de 16 m. Wat is dan de fatale oorzaak ? kracht , alertheid, snel handelen , toeval ; kies maar.
Toch ook vermelden dat Gillis en Vdberg , onze beste centrale verdedigers ontbraken maar dit nieuwe duo Grant-
Vdputte het goed deden. Dedju, dedju , de ontgoocheling is ook bij mij groot , maar ik wil gezond verstand laten
primeren op emotionele kritiek.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door hesteneer »

foxy, jij kan het draaien en keren op een manier waarop niemand het kan :) respect daar voor :)
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door DAVILA »

hesteneer schreef:foxy, jij kan het draaien en keren op een manier waarop niemand het kan :) respect daar voor :)
En het strafste is dat hij nog gelijk heeft ook !!! :D
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door hesteneer »

ja...das inderdaad heel straf...;) ik zoek nog iemand die zaterdag 22/11 mijn ploeg kan overnemen..foxy? :)
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door klenne »

Hesteneer hebde gij mijn Bericht gehad ??!!
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door klenne »

PFfff juist de match van de maandag gezien mannemannemanne wa een kanse en wa een supersafe van dieje keeper op die poging van Webers..
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door hesteneer »

jaja ma kheb wa technische problemen me de gsm :)
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door foxy »

Hesteneer, ik heb heel veel respect voor jeugdtrainers ; het kost veel tijd en moeite voor weinig opbrengst en
jullie zijn ook vaak mikpunt van kritiek en zelfs agressie van onbeheerste ouders; chapeau. Het belang van jullie
activiteit is groot voor de ontwikkeling van de jeugd als voetballer maar ook vooral als persoonlijkheid in evenwicht.
DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door DAVILA »

De beelden bekeken, ik blijf er bij de omstandigheden zitten ons dit jaar niet mee (en neen ik ben geen calimero) en dan mag men achteraf zeggen wat men wil: nog een vervanging doen in de laatste minuten: Anderlecht-Arsenal Praet vervangen bij 1-0 in de 88ste minuut: resultaat 1-2 !!! Let wel, ik had dat misschien ook gedaan, enkel je weet nooit op voorhand hoe dat uitpakt. Wat ik ook liever had gezien: wat druk op die doelman toen die die laatste vrije trap gaf, hij mocht gewoon wat meters pikken, ga daar gewoon voor staan, treiter wat enz maar nogmaals... KLOTE !!!
En btw: Luckermans niet teveel verwijten maken over die kans, die gast kan voetballen en kan enkel maar groeien bij ons.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door hesteneer »

bwa foxy, jeugdtrainers doen dit voor het plezier hé. Zo dikwijls zijn wij geen mikpunt hoor, alleen als we het zelf zoeken ;)
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door klenne »

hesteneer schreef:jaja ma kheb wa technische problemen me de gsm :)
En hebde den trommel :D ?
Plaats reactie