KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES 2-2

DAVILA
Berichten: 4127
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK HEIST - WHITE STAR BRUXELLES

Bericht door DAVILA »

Proximus League-speler van de week: Bart Webers (KSK Heist)

SPEELDAG 15 - Na iedere speeldag laat de redactie van Nr10 de lezers een uitblinker van de week kiezen. Op woensdag of donderdag laten we die persoon aan het woord. Deze week: Bart Webers van KSK Heist.

Staartploeg KSK Heist staat momenteel maar net boven de degradatieplaatsen in het klassement in tweede klasse. Op de voorbije speeldag lieten ze tegen White Star Brussel in extremis twee dure punten liggen. "We kwamen eerst op voorsprong na twee doelpunten van mezelf, maar gaven het in het slot uiteindelijk nog uit handen", aldus sterkhouder Bart Webers in een reactie aan Nr10.be. "Het eerste doelpunt was een strafschop die ik kon omzetten nadat een verdediger keihard uithaalde in de zestien. Dat was trouwens de ganse wedstrijd zo. Ik vond White Star nogal hard en onaanvaardbaar voetbal spelen. Het was echt opletten om geen blessures op te lopen. Het tweede doelpunt kreeg ik perfect voor van op de flank en ik nam hem lekker op de slof. Heerlijk om die bal dan te zien binnengaan. Het was echt allemaal perfect. Een speler van White Star kreeg dan nog meer dan terecht een rode kaart... er kon niets meer fout gaan!"

Terechte keuze

Het mocht echter niet zijn. "In extremis slikten we nog twee domme doelpunten en speelden we gelijk. Eigenlijk twee domme ballen die ze in de zestien dropten en die met wat geluk in doel verdwenen. Twee dure punten verloren dus in de strijd tegen degradatie", aldus Webers. De lezers van Nr10.be verkozen de verdedigende middenvelder van KSK Heist tot uitblinker van de voorbije speeldag, met kleine voorsprong op Leandro Trossard (Lommel United) en Hilaire Momi (STVV). Terecht? "Ja, dat vind ik wel. Het doet ook deugd om die erkenning te krijgen. We geven als ploeg telkens het beste van onszelf en als ook andere mensen dat dan zien... dat doet deugd! Ik kreeg al een berichtje van verschillende mensen dat ze op mij hadden gestemd."

Dit weekend staat opnieuw een belangrijke zespuntenwedstrijd op het programma voor de Zwanen. De troepen van trainer Cis Bosschaerts trekken dan immers naar Patro Eisden MM om onderling uit te vechten wie in rustigere vaarwateren terecht kan komen. "Eigenlijk moeten we geen schrik hebben van Patro Eisden. Iedereen die de wedstrijd van vorige week gezien heeft zal beseffen dat we echt voor niemand bang moeten zijn. We hebben toen echt een goede groepsgeest getoond. Het is jammer dat we daar geen punten mee konden versieren."

Realistisch zijn

Toen we voor het seizoen spraken met Bart Webers sprak hij nog vol ambitieus over kampioen worden van de rechterkolom. De realiteit is anders. "Ja, dat klopt, als je de realiteit bekijkt dan moeten we eigenlijk gewoon beseffen dat we iedere wedstrijd keihard moeten vechten om het behoud. Als we dan eens een mooi reeksje kunnen neerzetten, kunnen we opnieuw spreken van andere ambities. Het enige dat nu telt is het behoud."

"Wat de toekomst dan brengt, dat zien we wel. Ik lig nog 2 jaar onder contract bij Heist en zou graag een zesde en een zevende seizoen in tweede klasse actief kunnen blijven. In het slechtste geval degradeert Heist, maar ook dan laat ik deze club niet in de steek. Al geloof ik nog in de goede afloop. Ik zal niet zeggen dat het vijf voor twaalf is, maar de tijd dringt toch wel een beetje. We zijn halfweg het seizoen en punten zijn welkom", aldus sterkhouder Bart Webers van KSK Heist.

Bron: site nr10
Plaats reactie