PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST 3-1

Neutral
Berichten: 100
Lid geworden op: 28 apr 2014, 16:10

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door Neutral »

Triest als je als club en/of supporter voor Kerst al moet hopen op het niet-sportief falen van een tegenstander om de 3de keer op rij het behoud te kunnen afdwingen (verkeerde woordkeuze maar toch) :| .
In Heist zit de ziekenboeg continue vol, van jeugd tot A-kern. Waarom ? Kijk eens naar de trainingen zou ik zeggen !
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door hesteneer »

"Het grote probleem is gewoon de snelheid van uitvoering, we spelen met momenten verzorgd, maar we kunnen niet sneller verzorgd spelen."

Als je weet dat patro dat kan, wat toch ook amateurs zijn, moeten wij als stilaan vaste tweedeklasser dit zeker kunnen. We kunnen ons niet verschuilen achter het feit dat wij met "mindere" spelers spelen...want...dat is niet zo. Het meerendeel van onze kern heeft eersteklasse ervaring dus dat wil toch iets zeggen lijkt mij dan. Als je met Gillis, VDMarliere, Wijns, Hairemans (wat een voetballer!), Ruiz (toch nog niet zolang geleden ex-topschutter), VDBOssche, Rymenants in uw kern zit...en dan heb ik Webers hier nog geneens vernoemd die jaarlijks goed is voor 10-15 doelpunten. Dit is de beste kern die wij ooit gehad hebben, qua namen welteverstaan. De beste ploeg is iets anders...

De manne van Patro stonden gisteren, na een overwinning, om 10u terug op het trainingsveld, ons gasten zullen met ne kater van den avond/nacht er voor nog in hun bed gestoken hebben om dat uur...onze supporters ook, maar dat is begrijpelijk ;)
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door foxy »

ik sluit mij volledig aan bij wat Galag zegt en ik heb het zelf al meermaals aangehaald ; de snelheid van denken en
handelen bepaalt het niveau en ondanks de goeie spelers die wij hebben (techniek-kracht-inzet) komen wij iets
tekort op dat gebied en is er in vijf jaar weinig of niets veranderd omdat dergelijke spelers financieel onhaalbaar
zijn. in 3e klasse hadden wij de beste verdediging en werden kampioen ; met ongeveer dezelfde spelers hadden wij
een jaar later de slechtste in 2e klasse ; zie daar het verschil. Organisatie en inzet werd bij Heist , onder de Cis,
altijd geprezen en daar ligt het probleem dus niet. Druk zetten op de bal in middenveld proberen onze spelers ook maar
als je een halve seconde te laat tackelt of tracht in te grijpen is de tegensander al weggedraaid, blijven zij in
balbezit en staat er een ploegmaat weer vrij ; efficientie in verdedigen is even belangrijk als bij het scoren(waarin
wij ook veel kalmte om te slagen missen) maar dat hangt vooral af van timing en handelingsnelheid en niet van de
coach die jarenlange succeservaring heeft met managen van spelersgroep en georganiseerde veldbezettingen.
Wij hebben geen enkele middenvelder die een sterke balafpakker is en je hebt minstens zo eentje nodig maar liefst
drie of vier want pressing moet je in groepjes samen doen en daar is beweeglijkheid van elke speler voor nodig.
Wij voetballen goed op een iets lager tempo maar de te vele tegendoelpunten zijn bijna allemaal het gevolg van
individuele fouten,gebreken ; nu weer , 2 penalty's en een vrijstaande speler in 16 m. dat is te laat denken en
reageren en heeft niks te maken met de trainer.
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door hesteneer »

Foxy ik weet niet of jij zaterdag van de partij was, maar druk zetten op de man in balbezit moet niet alleen op het middenveld gebeuren want dan kom je inderdaad altijd een stapke te laat en staat er inderdaad altijd een mannetje vrij. "De eerste verdediger is de spits" Zo hebben ze het mij indertijd toch altijd gezegd...als je ziet dat er 0.0 druk gezet werd in de tweede helft door onze spits (ruiz)...wel daar krijg ik de stene kl*te van.

Je zegt daar in je tekstje dat wij niet beschikken over een sterke balafpakker op het middenveld. Tot welke categorie behoren Jonas en Bart dan? Afgelopen zaterdag hadden wij deze inderdaad niet aangezien hij in de spits stond de eerste helft, met als gevolg dat zowel Bart als Jonas niet wisten waar ze moesten lopen. Beide, en gans de ploeg, verdronk toen op een nochtans niet zo heel nat veld. Ik ben er volledig mee akkoord dat er in tweede nationale gespeeld wordt in 2 categorieen, maar Patro behoort toch tot de onze neem ik aan. Dus hier is heel het principe van snellere handeling en dergelijke helemaal niet aan de orde, wat wel het geval kan zijn met bv Eupen of Stvv, om er maar 2 te noemen.

Zaterdag krijgen we een nieuwe kans tegen Zaventem. Deze ploeg heeft na een 6 op 6 tijdens de eerste 2 matchen bijna niks meer uitgestoken. Ik vind dat we zaterdag maar eens moeten laten zien wie van de 2 ploegen al 5 jaar in tweede klasse speelt, en aangepast moet zijn aan een hoger niveau.

Ter info foxy: in alle ploegen, in alle regionen, in alle landen, zelfs bij de jeugd zal er altijd kritiek zijn bij mindere prestaties en gejubel als er 9 op 9 gehaald wordt. Dit hoort nu eenmaal bij voetbal zeker...:)

Enfin, voor mij stopt hier de discussie :) het is ondertussen al maandag en tijd om vooruit te kijken naar volgend duel!
foxy
Berichten: 209
Lid geworden op: 03 aug 2012, 14:07

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door foxy »

heb zopas de samenvatting bekeken; wij hadden twaalf doelpogingen/kans op scoren , vooral de 2e helft .
Dan heb je weer zeer goed gespeeld in balbezit; De Rode Duivels tegen Wales drie kansen maar wel de nul gehouden.
Bij het verdedigen is timing even belangrijk als snelheid en dat kan je niet of weinig leren of aanpassen; dat is
aangeboren motoriek en hersenwerking en ligt je hele leven vast. daarom zijn er spelers zeer goed in 3e of 4e maar
komen iets tekort in 2e ondanks goed voetballend vermogen. Zag je die pogingen tot sliding-tackle bij 1e doelpunt
en die doorbraak naar het einde ? Een fractie te laat en de speler is door... twee mooie voorbeelden van verkeerde
timing, en dat gebeurt regelmatig over het ganse veld, en dat kost ons die doelpunten, anders wonnen wij met
bvb 0-1 of meer. Wat Ruiz betreft; dat is inderdaad een grote tegenvaller gezien zijn verleden , maar, ook hier
ligt zijn verlies aan beweeglijkheid en explosiviteit aan de basis van zijn laag niveau. Zelfs al doet hij moeite, met
een versnelling wordt hij gewoon voorbijgelopen. Deze Ruiz kan nog nuttig zijn in 4e klasse , miet in 2e. Zelfs de
sterke Michel is als diepe spits iets te traag voor 2e ; zou hij anders in Deinze verzeild zijn geraakt ?
Ik vind dat wij , ondanks onze handicaps, nog veel doelkansen creeren en dat betekent toch dat de goepsfeer goed blijft en dat ook het systeem en tactiek voldoening geeft. Efficientie kan men weinig trainen , dat heb je of heb je
niet. Kritiek over conditie of zogezegde trainingskwaliteit vind ik onzin als je weet dat de Cis ook op dat vlak vele
jaren ervaring en bewijzen van hoogwaardigheid heeft. wij hebben ontelbare keren matchen in ons voordeel beslist
op het einde .
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door klenne »

Awel he ik vind da echt erg om al "onze" frustratie uit te werke op ene speler !!! Dieje mens speelde in mijn oge 1 van zen beste helfte dees seizoen , alles ging beter toen ruiz erop kwam !! Ma neje elken verkeerde bal da dieje geeft kregt ruiz de volle laag... Ge moest allemaal verlege zijn !!! Als ge die beelde bezie.. Tweede goal sta vandenberg mee zen arme te zwaaie , keeper komt uit en moet daar nooit ni zijn ! Derde goal snapt niemand waarom grant daar tackelt en da werd ook duidelek gemaakt daar de jonas :) ! Ma neje de ruiz was de slechtste ! Al dieje zever altij kijkt naar een heel ploeg voor ge naar ene speler begint te kijke !!!

We geve de de goals gwn te simpel weg en zolang we da gaan blijve doen gaan we zo blijve sukkele zo simpel is da ! We kunne goe genoeg sjotte maar week op week blijve we de goals weggeve mee ne grote strik rond... En als we dan nog is zonder spits gaan spele jah... Bon nu tege de laatste thuis , denk da er geen tekening bij moet gemaakt worde ! 3 punten is de enigste optie zaterdag !!
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Ik wil hier enkel ongenuanceerd mijn steun uitspreken aan Cis, zijn mede-trainers en spelers !
Supporter is men in goede en (vooral) in slechte tijden.
Als ik nu zie hoe de Rode Duivels en Wilmots onder vuur liggen in bepaalde media en op bepaalde fora... en als Witsel of Fellaini de bal in minuut 96 binnentrapt klinkt dat allemaal anders terwijl we dezelfde match te zien zouden gekregen hebben...
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door klenne »

We krijge kanse genoeg da ze die ni binne stampe kan den trainer ni veel aan doen , zie de match tege brussels da zegt genoeg.. En ook zaterdag hebbe we er wel wa gehad.. Maar zo ziede maar da iedereen anders denkt.. Maar zonder spits spele gelek zaterdag ik hoop dak het nooit meer moet zien ;)
DAVILA
Berichten: 4128
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door DAVILA »

Pfff beelden nog eens bezien: kansen genoeg om twee matchen te winnen... Eens gaat het keren, hopelijk zaterdag al !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3005
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door Dabo »

Afbeelding

Bron: GVA
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door hesteneer »

wouters meende gij da nu da ik op dees manier publiekelijk mijn mening moet gaan verdedigen? :)
Het enige wa ik wil, is hetzelfde als gij, en da is da ons eerste ploeg 3 punten pakt op welke manier dan ook. Ik ga just hezelfde als gij zoveel mogelijk matchen kijken, zowel thuis als op verplaatsing.
Gij weet evegoe als mij da ik Ruiz tot nu toe altijd verdedigd heb tegenover andere supporters, want er zijn er die er al een heel jaar op roepen. Ook nu heb ik niet gezegd dat alles aan hem ligt (lees mijn eerste post: "wat niet wil zeggen dat hij slecht is ingevallen"), het ging mij over 1 bepaalde spelfase waar ik tot op de dag van vandaag (dinsdag 8.19u) nog altijd hetzelfde van denk en wat ook mijn goed recht is.
Gij weet ook evegoe als mij dat commentaar er bij de ene iets anders uitkomt als bij de andere, en zeker als er alcool int spel is ;) Den ene wordt agressief in zen daden, den andere wat meer in zen woorden.
Per toeval ging het gisteren in extra time 2 minuten over exact hetzelfde als waar ik het over had tegenover Ruiz. Boskamp haalde een voorbeeld boven over Wales waar zij druk gingen zetten tot aan Courtois, waardoor wij niet aan voetballen toe zijn gekomen gedurende gans de match, waardoor zij een punt hebben gehaald tegen een wereldelftal zoals het onze. Die match kan je vergelijken met onze tweede nationale...dit zijn ook wedstrijden tussen ongelijke teams (Belgie bv tegen Wales of godbetert Cyprus).

Daar ging het mij over, niet meer of niet minder.
Case closed en uitkijken naar zaterdag zou ik zeggen.

De oplossing van alles: water op de bus ipv bier ;)
Laatst gewijzigd door hesteneer op 18 nov 2014, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
eSKaa
Berichten: 1396
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door eSKaa »

Ieder zijn mening he Hesteneer...
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door hesteneer »

zo is da eskaa...:)
stranger
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2012, 17:33

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door stranger »

klenne schreef:Awel he ik vind da echt erg om al "onze" frustratie uit te werke op ene speler !!! Dieje mens speelde in mijn oge 1 van zen beste helfte dees seizoen , alles ging beter toen ruiz erop kwam !! Ma neje elken verkeerde bal da dieje geeft kregt ruiz de volle laag... Ge moest allemaal verlege zijn !!! Als ge die beelde bezie.. Tweede goal sta vandenberg mee zen arme te zwaaie , keeper komt uit en moet daar nooit ni zijn ! Derde goal snapt niemand waarom grant daar tackelt en da werd ook duidelek gemaakt daar de jonas :) ! Ma neje de ruiz was de slechtste ! Al dieje zever altij kijkt naar een heel ploeg voor ge naar ene speler begint te kijke !!!

We geve de de goals gwn te simpel weg en zolang we da gaan blijve doen gaan we zo blijve sukkele zo simpel is da ! We kunne goe genoeg sjotte maar week op week blijve we de goals weggeve mee ne grote strik rond... En als we dan nog is zonder spits gaan spele jah... Bon nu tege de laatste thuis , denk da er geen tekening bij moet gemaakt worde ! 3 punten is de enigste optie zaterdag !!
Dat bekritiseren op spelers heeft men altijd al gehad.... wat men vroeger de Jakke allemaal niet verweet in een jaar dat ze zelfs kampioen speelden. Voetbal is een ploegsport en men triomfeert of verliest met de ploeg...En voor de kritieke supporters zo ik zeggen , er komen betere tijden ..... slechtere resultaten kan moeilijk
klenne
Berichten: 1288
Lid geworden op: 02 aug 2012, 14:08

Re: PATRO EISDEN MAASMECHELEN - KSK HEIST

Bericht door klenne »

Eigelek was da totaal ni persoonlek op u gericht !! Ook in de thuismatchen zelfs als gij er ni bijwaart is da al gebeurd da ge altij maar ene naam hoort valle... Iet te veel naar mijn goesting maar da is dan ook idd mijn persoonleke mening en dan mee de slechte resultaten erbij laat zelfs ik mij is gaan op het forum :D

Ook al hebde gelijk ne speler mag zen eige ni bezeghoude mee de supporters die moete hun daar kunne bovezette volledeg mee akkoord !! Maar plezant is da ni he..

Ik denk ook al is dikwels van webers gvd of wijns kieke of ruiz wa doede nu ma ik ga da ni roepe tijdens de match wnt da werkt alles behalve motiverend.. Achteraf hier op het forum is daar tijd genoeg voor :mrgreen:

En laat da water maar weg want het bier verzacht de pijn van de nederlaag :mrgreen:

Ma bon we zwijge erover wnt er wacht ons weeral een belangrijke match !!!

Zaventem - roeselare - geel waarvan 2 thuismatchen !! Minstens 6 op 9 pakke nu !

De ploeg heeft ons nu ook meer dan nodeg !!

( btw heeft er al iemand is gaan kijke / vrage of den trommel daar nog ereges sta op het sportcentrum :D ??!! )
Plaats reactie