K.SK. Heist - FCV DENDER EH 2-0

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK. Heist - FCV DENDER EH 2-0

Bericht door Dabo »

Na een zwakke voorbereiding hoopt Maxim Nys met KSK Heist klaar te zijn voor de competitiestart: “Na corona moeten alle ploegen op zoek naar het juiste ritme”

Een weekje later dan andere amateurclubs gaat ook voor KSK Heist zaterdag eindelijk de competitie van start. Dat gebeurt nog niet met het allerbeste gevoel, want de voorbereiding van Heist zou je als ‘belabberd’ kunnen omschrijven. Er was de veel te vroege bekeruitschakeling tegen Ganshoren, maar ook nadien waren de uitslagen niet bepaald goed te noemen. Zaterdag komt Dender op bezoek.

En dan werd Heist nog niet eens geconfronteerd met een zware blessurelast. Al is dat natuurlijk ook weer positief, want dat wil ook zeggen dat de conditionele opbouw op een juiste manier werd aangepakt. Corona heeft bij alle clubs de nodige vragen opgeworpen, ook bij Heist. Toch zal de draad zaterdag moeten worden opgepakt, want een goede start nemen, zeg maar de eerste vijf, zes wedstrijden goed én liefst met veel punten doorkomen, kan de basis vormen voor de rest van het seizoen.

“Onze voorbereiding was inderdaad niet goed”, geeft Maxim Nys toe, de Waaslander die na het vertrek van Roel Tambeur als physical coach bij KRC Genk de vaste linksachter moet worden bij Heist. “Maar daar is ook wel een grote oorzaak voor aan te duiden. Na corona zijn alle clubs op zoek naar het juiste wedstrijdritme. Ook andere ploegen hebben steken laten vallen in de voorbereiding. En dus zullen we moeten groeien tijdens het seizoen. Op basis van een stevige organisatie, automatismen, en af en toe één van de sterkhouders, zoals een Troonbeeckx of een Carrasco, die een wedstrijd in hun eentje kunnen beslissen. Maar de teamgeest zal, zeker in de beginfase van de competitie, zijn rol moeten spelen. Als geheel zullen we elkaar naar een hoger niveau moeten tillen.”

Belangrijk is een goede start te nemen. “Ja, en dan is Dender meteen een stevige waardemeter. Het won recent met 1-0 van Waasland-Beveren en dienen zich dus als een stevig geheel aan. Toch is het de bedoeling om punten te pakken. Mijn aanvoelen zegt dat we dan wel vertrokken zullen zijn.”

Jij moet de nieuwe linksback van KSK Heist worden. “Inderdaad. In het verleden ben ik veelal als aanvaller op de linkerflank actief geweest. Het is mijn opzet een moderne linksback te zijn, die ook aanvallend mee denkt en ook mee de loopgraven in trekt. Ik weet hoe een flankaanvaller denkt, en kan daar vanuit mijn eigen ervaring dus op inspelen.”

Als Waaslander moet je het steeds ver gaan zoeken, als je op dit niveau wil voetballen. “Klopt. Veel clubs op amateurniveau zijn er in en om Sint-Niklaas niet. Zo ben ik na Waasland-Beveren bij Dender beland, en nu bij Heist. Dat is voor elke training telkens een serieuze afstand in de auto. Daarom ook ben ik blij dat er van nu af aan een vast weekschema volgt, met telkens een wedstrijd tijdens de weekends, en niet meer gedurende de week. Want er is meer, je mag me gerust een bezige bij noemen. Ik en mijn vriendin zijn bezig met renovatiewerken, ik ben ook nog coach bij de U16 van Antwerp en heb een bedrijfje opgericht dat clubs helpt zoeken naar universitair geschoolde stagiairs ter begeleiding van spelers. Ik weet me dus wel bezig te houden.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 11/09 - 20h K.SK. Heist - FCV DENDER EH

Bericht door Dabo »

Kjetil Borry (FCV Dender):
Ik verwacht nu zaterdag een totaal andere wedstrijd, waarin SK Heist wel eens in de huid van onze ploeg van vorige week kan kruipen. Ik speelde in het verleden meermaals met Roeselare tegen Heist en herinner me dat het een ploeg is die steeds van een goede organisatie uitgaat en via de omschakeling aartsgevaarlijk is. We zullen bijgevolg uit onze doppen moeten kijken voor de snelle uitbraken van de thuisploeg. Het wordt op het kunstgrasveld van Heist sowieso een heikele opdracht.”
:D :D :D
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 11/09 - 20h K.SK. Heist - FCV DENDER EH

Bericht door DAVILA »

Die gaat zaterdagavond toch niet aan de zee staan ???
😂😂😂
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - FCV DENDER EH 2-0

Bericht door DAVILA »

Voor wie de voorbereidingsmatchen zag was dit een onherkenbaar Heist.
Een solide teamprestatie bezorgde ons de drie punten.We domineerden de eerste helft en de twee mooie goals hadden er drie of vier kunnen zijn tegen een, vergis u niet, sterk Dender.
De tweede helft moest Dender komen, wat het ook deed. Onze ijzeren verdediging gaf geen krimp om nog te zwijgen over een kans weggeven.
Een frivool technisch sterk middenveld vond regelmatig onze snelle spitsen, bliksemafleider Orye werkte zich te pletter.
Dit vraagt om bevestiging maar dit was een hoopgevend begin.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - FCV DENDER EH 2-0

Bericht door DAVILA »

Wie denkt dat dit praat is van een euforische supporter kan eens kijken op de facetimepagina van Dender 😉
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - FCV DENDER EH 2-0

Bericht door DAVILA »

Een sterk en scherp KSK Heist pakt uit op de eerste speeldag en dendert over Dender heen: “De lopende spelers werden goed gevonden”
Zo belabberd de voorbereiding van KSK Heist de voorbije weken verliep, zo sterk pakte KSK Heist tegen Dender uit in zijn eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen (2-0). Het leek wel alsof Heist de voorbije weken verstoppertje heeft gespeeld om Dender zand in de ogen te strooien. Nadat Dender door Heist twee keer werd gescout, wisten de jongens van Heist heel goed waar de zwakte van de bezoekers lag.

Bart Jacobs 12-09-21, 11:59
Heist ging als een wervelwind van start en greep Dender meteen bij de keel. De ene lange bal na de andere werd over de bezoekende defensie richting Bamona of Troonbeeckx verstuurd, maar het was toch vooral Bamona die de glansrol op zich nam. Het kon niet anders dan dat de aanvalsgolven van Heist een vroeg doelpunt zouden opleveren, en dat viel er ook. Benhamou werd, alweer na een bal in de rug van de defensie, door de buitenspelval geloodst. Benhamou veinsde op doel te trappen, maar besloot de bal uiteindelijk af te leggen tot bij de inlopende Bamona, die op fraaie wijze raak trof (1-0). Een terechte beloning voor de felle start van de thuisploeg.

Even voorbij het halfuur, nadat Troonbeeckx twee uitstekende mogelijkheden op 2-0 had verprutst, zou Heist een tweede keer scoren. Nu bediende Benhamou met zijn tweede assist Nicolas Orye, die het juiste gaatje opzocht en ook vond (2-0). Tot aan de rust zou het éénrichtingsverkeer aanhouden. Alleen Hens kon uit vrije trap dreigen. Scoren deed hij met Boom enkele seizoenen geleden tegen Van Aerschot, nu stierf zijn poging in de muur.

Na de pauze raakten de Heistse helden - vooral de lopende helden - moe gelopen en moest de glansrol worden overgenomen door de defensie. Englebert en Vande Cauter orchestreerden hun defensie op voorbeeldige wijze en gaven geen krimp. Dender probeerde in de slotfase op zoek te gaan naar de aansluitingstreffer, maar die kwam er niet. En zo haalde Heist verdiend het laken naar zich toe. Heist pakte vier gele kaarten, Dender één. Maar het was wel Nicolas Orye, zelf al vroeg met geel op zak na een charge op doelman Gies, die tien ellebogen of -boogjes in zijn nek kreeg geduwd.

“Ik ben zelf verrast door mijn sterke prestatie en het doelpunt dat ik kon scoren”, gaf uitblinker Leslie Bamona na de wedstrijd mee. “Ik ben tijdens de voorbereiding toch een tijd out geweest door een blessure, en dacht dat ik het goede ritme nog niet te pakken had. Ik dank onze coach dan ook voor het vertrouwen. Hij had ons gevraagd de ruimte achter de Denderdefensie op te zoeken, en dan is mijn snelheid en die van Mathieu Troonbeeckx een sterk wapen. Met de kwaliteiten waarover we beschikken hebben we de zwaktes bij Dender gevonden en zeer goed bloot gelegd. Na de covid-pandemie waren er heel wat vraagtekens, maar ik denk dat we die met deze prestatie uitgevaagd hebben.”

KSK Heist: Van Aerschot, Wijns (63' Meddour), Vande Cauter, Englebert, Nys, Absisan, Lemti, Benhamou, Bamona (90' Gilis), Troonbeeckx (71' Carrasco), Orye.
FCV Dender EH: Gies, Smet, Ragolle, De Backer, Houdret, Vanbelle, Van Oudenhove (75' Rowell), De Bodt (46' Valcke), M’Barki (46' El Boughlamy), Hens (75' Tarfi), Casagolda.
Doelpunten: 15' Bamona (1-0), 35' Orye (2-0).
Geel: Nys, Benhamou, Orye, Troonbeeckx, Tarfi.

Bron: HLN
Laatst gewijzigd door DAVILA op 12 sep 2021, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK. Heist - FCV DENDER EH 2-0

Bericht door DAVILA »

Dender-coach Regi Van Acker na nederlaag op SK Heist: “Jaren geleden dat ik zo ontgoocheld was”
Wat een anti-climax voor FCV Dender! Na de schitterende zege in de cupmatch tegen Waasland-Beveren gingen de blauwhemden in de competitieopener op SK Heist met 2-0 roemloos onderuit. Coach Regi Van Acker had het zeer moeilijk met de zwakke prestatie van zijn team: “Jaren geleden dat ik zo ontgoocheld geweest ben.”

Jan Van Lijsebeth 12-09-21, 10:43
“Niet alleen omwille van de nederlaag, maar over de manier waarop”, gaat de Dender-coach verder. “We kregen in de eerste 25 minuten werkelijk geen poot aan de grond. We werden door een enthousiaste thuisploeg gewoon overspeeld en incasseerden op het kwartier veel te gemakkelijk een tegendoelpunt. Halfweg de eerste helft kwamen we meer in de wedstrijd, maar we incasseerden iets voorbij het halfuur een tweede tegengoal. Dat kwam er na een lange bal naar voor, waarbij onze defensie werd opgerold. Het positiespel liet te wensen over en er werd op het middenveld onvoldoende druk op de bal gezet. Er werd ook veel te weinig gelopen zonder bal en onvoldoende geknokt. Het was net alsof sommige spelers na de zege tegen Waasland-Beveren op het veld kwamen met een mentaliteit dat er hen niets kon overkomen. Het is evenwel niet alleen op basis van talent dat je wedstrijden wint. Er moet meer grinta en inzet aanwezig zijn.”

De Dender-coach trachtte met een aantal wissels en een gewijzigde veldbezetting het tij te doen keren, maar dat bracht geen zoden aan de dijk.

“We vatten de wedstrijd aan in een 4-4-2-systeem, met Vanbelle in de ploeg ten nadele van Borry”, geeft Van Acker aan. “Heist speelde immers met drie voorin en dan is een systeem met vier verdedigers aangewezen. We hadden het evenwel zeer moeilijk met de snelle vleugelspitsen van de thuisploeg. Aan de rust bracht ik Valcke en El Boughlamy in om offensief iets te forceren. We speelden in de tweede helft meer op de speelhelft van de tegenstander, maar tegen een goed gesloten Heistse defensie slaagden we er nauwelijks in kansen af te dwingen. Met Tarfi en Rowell in de ploeg trachtte ik wat meer dynamiek op het middenveld te verkrijgen. We hadden meer balbezit, maar dat overwicht was te steriel. We konden in feite op geen enkel moment een tegendoelpunt rechtvaardigen. Volgend weekend zullen we thuis tegen Knokke FC uit een ander vaatje moeten tappen, willen we opnieuw aanknopen met de zege

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - FCV DENDER EH 2-0

Bericht door Dabo »

Vele Heist-volgers zullen er niet bepaald gerust in geweest zijn: het bezoek van Dender kondigde zich aan als een bijzonder lastige start van de competitie.

Maar K.SK. schoot geweldig hard uit de startblokken. In het eerste kwart van de wedstrijd kwamen de bezoekers er amper aan te pas. Op het kwartier werd dat verschil ook duidelijk op het scorebord: met een subtiel hakje bracht Benhamou de bedrijvige Bamona in stelling en die knalde onhoudbaar de 1-0 binnen.

Onze jongens bleven verder aandringen en onder meer Troonbeeckx werd nog een aantal keren in stelling gebracht. Uiteindelijk was het de sterk spelende Orye die iets na het half uur, opnieuw na een assist van Benhamou, de 2-0 op het bord zette.

In de tweede helft trachtte Dender zich toch in de match te spelen, maar verder dan een tweetal schoten over doel, kwamen ze niet. Doelman Van Aerschot bleef werkloos.

De eerste 3 punten bleven dus verdiend op het Sportcentrum en het is meteen uitkijken naar onze eerste verplaatsing, volgende week zondag (19/9) om 15u bij Rupel Boom.

* * * * * * *

Voor de wedstrijd was er nog een ontroerende herdenking van Aimé D’Helft, o.a. ondervoorzitter en veiligheidsverantwoordelijke van onze club. In aanwezigheid van zijn familie en met een erehaag van ‘zijn’ stewards namen we afscheid van een Aimabele man, met onevenaarbare verdiensten voor K.SK. Heist. Hij zei wel eens: ‘ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef gelijk het was.’ Wel Aimé, het zal nooit nog zijn gelijk het was…

Bron: kskheist
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - FCV DENDER EH 2-0

Bericht door Dabo »

Nicolas Orye bezorgt Heist met tweede doelpunt zege tegen Dender

“Hier hebben we maanden voor gewerkt”

HEIST-OP-DEN-BERG Heist boekte op de eerste speeldag in eerste nationale een knappe 2-0-zege tegen Dender. Nicolas Orye zorgde net voor de rust voor het belangrijke tweede doelpunt van de Heistenaars, terwijl Redouan Benhamou voor beide doelpunten van de thuisploeg de perfecte aangever bleek te zijn.

Nicolas Orye was maar wat blij met de mooie zege die zijn ploeg tegen Dender had geboekt.

“Voor deze beloning hebben we drie maanden hard gewerkt”, zei Orye. “We hebben een goede mentaliteit getoond, mooi voetbal laten zien en zijn uitgegaan van onze eigen kwaliteiten.”

Net voor de pauze scoorde Orye de belangrijke tweede goal. “Ik vind het een echte spitsengoal. Ik werkte beheerst af met een schot laag over de grond. Al is de verdienste bij dit doelpunt ook even groot voor aangever Redouan Benhamou. Hij zette me perfect voor de goal, ik moest enkel de verdediger van me afschudden en afronden. Het was wel een belangrijk doelpunt zo kort voor de rust. Bij 1-0 had Dender meer mogelijkheden gezien na de pauze. In de tweede helft zijn we eigenlijk niet meer in de problemen gekomen.”

Die tweede helft was ook minder mooi om naar te kijken.

“Het werd meer een fysieke strijd en daarvoor moest ik toch het gelag betalen. (lacht) Er werden veel duels uitgevochten en ik lag behoorlijk vaak tegen de grond. Met mijn lengte zal dat wel mijn lot zijn, zeker?”

Redouan Benhamou is de perfecte aangever

Geen doelpunten voor Redouan Benhamou, maar de Heistenaar had met twee assists wel een belangrijk aandeel in de zege van zijn ploeg.

“We hebben een prima wedstrijd gespeeld”, aldus Benhamou. “We speelden met veel vertrouwen en dat was zeker in de eerste helft te zien.”

Vraag is of Heist nog veel beter kan presteren dan dat wat het in die prachtige eerste helft liet zien.

“We hebben onszelf voor de rust misschien iets te weinig beloond door maar twee keer te scoren. Als het 3-0 of misschien wel 4-0 had gestaan, zou niemand daar grote ogen van hebben getrokken. De goesting droop ervan af. We hadden heel de week heel geconcentreerd naar deze wedstrijd toegeleefd en wisten perfect hoe we het gingen aanpakken. De laatste oefenwedstrijd van vorige week in Eisden was belangrijk. Daar hebben we zeker de basis gelegd voor dit kijkstuk. Het vertrouwen was er, het spel was goed en het gevoel zat goed.”

Met de 2-0 aan de rust zat Heist in een zetel.

“Na de pauze was het voetbal minder mooi om naar te kijken, het werd meer een soort gevecht waarin Dender veel de lange bal hanteerde omdat ze over veel gestalte beschikken. Kansen leverde dat niet op, eigenlijk hebben ze tot vijf minuten voor tijd moeten wachten op hun beste mogelijkheid.”

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. Heist - FCV DENDER EH 2-0

Bericht door Dabo »

Een citaat zoals dat pas bij Van Acker:
“Heist moet het rooien met beperkte middelen. Het gras stond te lang en de lijnen moesten opnieuw gekalkt worden.
Plaats reactie