KSK Heist - URSL Visé 1-0

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

KSK Heist - URSL Visé 1-0

Bericht door Dabo »

Mathieu Troonbeeckx beseft dat Heist dringend nog eens moet winnen: “Maar een overwinning kan je niet bestellen”

Heist hunkert naar een nieuwe overwinning, want het is al geleden van de eerste speeldag tegen Dender dat het team van Mathieu Troonbeeckx nog eens kon winnen. “Met drie punten stijgen we enkele plaatsen en dan staan we waar we thuishoren”, zegt Troonbeeckx.
Ook tegen Francs Borains lukte het niet om nog eens te winnen?

Mathieu Troonbeeckx: “Om te beginnen bestel je zoiets niet, hé. We speelden een degelijke wedstrijd waarin we in de eerste plaats hebben geprobeerd om een scherp resultaat neer te zetten. En daar zijn we in geslaagd, want we waren de ploeg die de betere kansen kreeg. Zoiets is altijd goed. Dat betekent dat je toch overwicht hebt. Maar het klopt wel dat we nog eens een overwinning kunnen gebruiken. Dan stijgen we enkele plaatsen in het klassement en dan staan we op onze waarde geklasseerd. Want momenteel vind ik dat er iets onder.”

Je scoorde nog niet?

“Van een aanvaller worden doelpunten verwacht. Vorige week kreeg ik een mooie kans, maar toch lukte het niet. Het hangt ook vaak van details af. Ik zag tegen Francs Borains de vrijstaande Orye gewoon niet in mijn ooghoek. Ik had alleen oog voor de bal en de keeper. Ik probeerde naar de verste paal te mikken, maar de doelman voorkwam dat. Na de match sprak Nico (Orye, nvdr.) me erover aan. En hij had wellicht gelijk. Een volgende keer neem ik zoiets toch mee als aandachtspunt.”

Je startte ook al op de bank. Reageer je dan ontgoocheld?

“Ik vind dat je zoiets in een groter geheel moet zien. Een trainer kan geen heel seizoen met vijftien spelers rondmaken en geen enkele speler is zeker van een basisplaats. Ook ik niet, al kom ik van Lierse Kempenzonen en zijn er verwachtingen. Ook ik heb me moeten aanpassen aan een nieuwe kern, club en coach. Er zijn wisselmogelijkheden en de trainer kijkt niet naar namen. Het houdt je scherp. Zo hoort dat te zijn op dit niveau. Elke week opnieuw moet er gewerkt worden naar een basisplaats.”

Jullie krijgen een zwaar programma voorgeschoteld met wedstrijden tegen ­Wezet en tegen Luik?

“Zij hebben in de eerste matchen hun visitekaartje al afgegeven. Deze twee Luikse clubs staan bovenaan. Na vijf speeldagen zegt zoiets niet alles maar wel iets. Wezet komt naar hier met tien op vijftien en is dus een ploeg die zijn start niet heeft gemist. De voorbije jaren stonden deze twee niet bovenaan in het klassement. Daar is dus een kwaliteitsinjectie gebeurd. Maar hoe of wat, dat zien we dan wel op het veld.”

Bron: HNB
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - URSL Visé

Bericht door Johan Gazon »

Wat kunnen we verwachten ? (mijnen glazen bol nog eens geraadpleegd !)

We gaan de prestaties van Visé eens opsommen met de voorlopige standplaats en punten van de tegenstrever tussen haakjes.De huidige stand in het klassement van Visé is 4° met 10 punten. KSK Heist is 9°met 6 punten.

Visé - Dessel(2°10p) 0-0 Besluit: te verwachten uitslag...staan beiden op dezelfde plaats met dezelfde punten
FC Mandel(13°2p) -Visé 1-2 Besluit: te verwachten uitslag...FC Mandel staat op de 13de plaats met slechts 2 punten
Visé - Tienen(10° 6p) 1-2 Besluit: onverwachte uitslag...Tienen staat op de 10de plaats met 6 punten,match op verplaatsing...KSK Heist staat op de
9de plaats met ook 6 punten (goed voorteken ???)
Luik(1° 10p) - Visé 2-3 Besluit: sterke uitslag voor Visé..dezelfde aantal punten en Visé op verplaatsing !
Visé - Dender(7° 7p) 2-1 Besluit: te verwachten uitslag...thuismatch voor Visé

Als we spelen zoals Tienen verwacht ik een overwinning voor KSK Heist !!!
Als deze opsomming allemaal moeite voor niks was, doe ik mijn glazen bol naar de kringwinkel !!!!

Komaan KSK Heist
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - URSL Visé

Bericht door Johan Gazon »

Enige voor mij bekende speler bij URSL Visé:

Jonathan Legear 34 jaar Aanvaller 2004-2011: Anderlecht daarna wat buitenlandse avonturen...twee seizoenen Standard...Sint Truiden..
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - URSL Visé

Bericht door DAVILA »

1-0 Orye 57’
Goeie match in zijn geheel ondanks een zwakke scheids
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - URSL Visé 1-0

Bericht door DAVILA »

Aan de aftrap:
Van Aerschot Wijns, VDC, Englebert Nijs Rosy Lemti Benhamou Troonbeeckx Orye Bamona
Ingevallen: Jutten Meddour Van Keilegom
Sterke collectieve prestatie tegen een uitgekookt Vise
Eerste helft voor ons, missers of reddingen van de keeper verhinderden dat er met de rust geen 2 of 3 nul op het bord stonden. Onderandere Bamona miste twee kansen, Mathieu zag een kopbalgoal afgekeurd ( buitenspel ?).We gaven echt niks weg.
De tweede helft toonde Vise meteen dat het zich nog niet gewonnen gaf. Van Arrschot pakte uit met een wereldsave. Enkele minuten later flaterde zijn overbuur en Orye scoorde zijn vierde van het seizoen. Technisch en fysiek sterk ging Vise op zoek naar de gelijkmaker maar de laatste pas kwam er niet uit. Het werd een wervelend en enerverend slot. Doelman Creemers hield vijf minuten voor tijd de 2 nul van het bord op kopbal van Jutten (?).
Mooie overwinning die voor de aansluiting met de top zorgt’
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - URSL Visé 1-0

Bericht door DAVILA »

Visé tombe trop court à Heist© DR
Visé savait où il mettait les pieds. Heist, dans l'attente d'une victoire depuis quatre rencontres, devait redresser sa situation à domicile. Est-ce la première partie de la saison des Visétois sur un terrain en herbe? Est-ce la sortie prématurée de Reciputi, blessé, avant le quart d'heure?
Est-ce le jeu plus accrocheur des Anversois? Toujours est-il que Visé maîtrisait difficilement le sien, au point d'être plutôt bien payé avec un score vierge au repos. Alors que les Oies se créaient leur première occasion dès la reprise sur un tir tendu de Brrou, Heist ouvrait enfin la marque dans la foulée. De malheureuse façon pour les Visétois : Crémer relâchait un ballon sur coup-franc dans les pieds de l'inévitable Orye.

Si les hommes de José Riga avaient déjà fait étalage de leurs ressources par le passé, il n'en était rien cette fois, même si Wilmots, sur coup de coin, frôlait l'égalisation à cinq minutes du terme.

Heist: Van Aerschot, Nys, Englebert, Vande Cauter, Wijns (41e Meddour), Lemti, Rosy, Benhamou, Bamona (90e+2 Van Keilegom), Troonbeeckx (65e Jutten), Orye.
Visé : Crémer, Bonemme, R. Wilmots, Schillings, Gerits, Manfredi, Reciputi (14e Brrou), Cavagnera (72e Sangaré), Thuys, Cascio (88e Panepinto), Perseo.
Arbitre: M. De Keyzer.
Avertissements: Lemti, Gerits, Van Aerschot, Schillings.
Le but: 51e Orye (1-0).

Bron: DHNET
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - URSL Visé 1-0

Bericht door Johan Gazon »

'k Zal toch mijnen glazen bol toch maar bijhouden....

Opmerkelijk:
*Geen Jonathan Legear te bekennen, zelfs niet in de kern en niet op de bank !! (misschien onderweg met zijnen auto efkens vlug op de autostrade een tankshop binnengereden ???) :roll:
*Onze ijzersterke verdediging gaf geen krimp, tegen nochtans technisch sterk Visé ! Dank zij de terugkomst van Lemti ??
*Volgens Visé de reden van de nederlaag: "Est-ce la première partie de la saison des Visétois sur un terrain en herbe?" (google-vertaling: "Is dit het eerste deel van het Visétois-seizoen op een grasveld?"
*Onze twee snelle flanken (Bamona en Troonbeeckx) blijven toch voor gevaar zorgen bij de tegenploeg...als ze nu nog eens gaan scoren !!
*Ik dacht even dat op onze rechter-backplaats een nieuwe transfert had plaatsgenomen...een Egyptenaar met tulband ???..bleek dan toch Wijns te zijn...die er nogal vlug moest afgenomen worden...hopelijk hersteld hij zich vlug !!! We hebben hem nodig !
* 9 op 18 is goed ! Zolang we maar op de linkse helft blijven zijn wij kontent !

En volgend match tegen Luik !!! Die moeten we inpakken. Ik herinner me die matchen daar,.... daa krege waa veel plets...ties een brieet plaan..iel goe veu ons snelle manne oep de zaakant !!! (die laatste zinnen heb ik op zijn Hests geschreven...die mannen in Luik lezen ook onze forum hoor !!! :ugeek:
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - URSL Visé 1-0

Bericht door Johan Gazon »

KSK Heist houdt de punten thuis tegen Wezet(1-0) en vindt weer aansluiting bij de kop: “Verdiend gewonnen, maar we hadden meer moeten scoren”

Dankzij een doelpunt van Nicolas Orye heeft KSK Heist tegen Wezet een nieuwe driepunter op zak gestoken. Op basis van een sterke eerste helft verdiende KSK Heist die driepunter, al scoorde Orye dan wel pas na de pauze. Efficiëntie blijft dus een heikel punt voor Heist, maar de beloning voor de geleverde inzet en dominantie is er dus wel. KSK Heist vindt weer aansluiting bij de kop.

Uiteraard was Nicholas Orye de gevierde man na de wedstrijd, blij als hij was met zijn winnende doelpunt. Orye als matchwinnaar in het shirt van KSK Heist, het gebeurde nog niet té vaak. “Deze overwinning verdienden we echt wel”, aldus de Waaslander. “Bij de rust stond het nog 0-0, maar daar deden we onszelf alweer tekort mee. Als ploeg speelden we de juiste match. We domineerden de hele eerste helft, kregen kansen, en ook op onze wedstrijdmentaliteit valt weinig af te dingen. Bij dat doelpunt kwam wel een tikkeltje geluk kijken. Geluk heb je vaak nodig om te scoren, maar je moet ook op de juiste plaats staan, natuurlijk. De doelman loste de vrije trap van Rosy, ik kreeg het leer tegen de borst en trapte hard binnen.”

Net als vorige week bleef ook de nul op het bord. De les na de wedstrijd in Dessel, die Heist met 4-3 verloor, is dus niet in dovemansoren gekropen. “Klopt. Als verdediger ben ik blij dat ik daar mee heb kunnen voor zorgen”, aldus Maxim Nys, één van die onfortuinlijke spelers die een hoofdwonde opliepen in Francs Borains. Een tulband kwam er tegen Wezet niet meer aan te pas, bij David Wijns, die nog voor de rust werd vervangen, wel. “Op training had ik nog wel wat last van die blessure, maar in deze wedstrijd bleef ik pijnvrij en kon ik de negentig minuten volmaken”, aldus Nys. “Dat ik in die omstandigheden mee de nul op het bord kon houden, geeft mij veel voldoening. We gaven ook niet veel kansen weg. Nicolas Orye zorgt voor de winnende treffer, maar als ploeg hebben we dit resultaat toch maar mooi over de streep getrokken.”

Coach Demets zag dat het goed was en was, net als vorige week, zeer tevreden met wat hij van zijn ploeg gezien had. “Als je de tegenstander zo kan domineren in de eerste helft, kan je niet anders dan hier veel voldoening uit halen. We speelden een prima wedstrijd, waarin de beloning ook niet is uitgebleven.”

KSK Heist-Visé 1-0
KSK Heist: Van Aerschot, Wijns (40' Meddour), Vande Cauter, Englebert, Nys, Lemti, Rosy, Benhamou, Troonbeeckx (65' Jutten), Bamona (90' Van Keilegom), Orye.
Wezet: Cremer, Wilmots, Thuys, Perseo, Cavagnera (71' Salif), Cascio (87' Panepinto), Reciputi (13' Anisse), Manfredi, Schillings, Gerits, Bonemme.
Doelpunt: 51' Orye.
Geel: Lemti, Van Aerschot, Gerits, Schillings.

HLN
scheirske
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: KSK Heist - URSL Visé 1-0

Bericht door scheirske »

Absoluut dikverdiende zege,zuinig maar terecht!
En idd,bij de rust had de match gespeeld moeten zijn.
Ik zal zeker nog komen zien met de zoon. ;) :)
Ah ja,scheids van men kl....
Degoutant gefloten .
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - URSL Visé 1-0

Bericht door Johan Gazon »

Schermafbeelding 2021-10-17 om 20.40.33.png
Schermafbeelding 2021-10-17 om 20.40.33.png (95.68 KiB) 6072 keer bekeken
Voila se...ziet er heel wat beter uit !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - URSL Visé 1-0

Bericht door Dabo »

Heist speelt vanavond (20 u) tegen RWDM een wedstrijd waarin de spelers die tot nu toe weinig speelden aan bod zullen komen. Carrasco kreeg voor zijn rode kaart tegen Francs Borains een voorstel minnelijke schikking van drie wedstrijden. De club tekent verzet aan, het beroep wordt woensdag behandeld. De zaak Dender, waarin het wedstrijdblad na de match niet kon worden verstuurd, verschijnt weldra voor het Sportcomité. David Wijns (hoofwonde) werd kort voor de rust vervangen

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - URSL Visé 1-0

Bericht door Dabo »

Heist wint met kleinste verschil na alweer een goal van Nicolas Orye

“Op basis van eerste helft een verdiende zege”

Heist won tegen Wezet met het kleinste verschil. Na een dominante eerste helft zonder doelpunten werd vroeg in de tweede helft een foutje van de keeper afgestraft door Nicolas Orye, die zo met zijn vierde competitiegoal de wedstrijd in een beslissende plooi legde.

“Het was een verdiende overwinning”, vond Orye. “Op basis van de eerste helft verdienden we de zege altijd. We hadden toen meer moeten scoren, want met 0-0 bij de rust deden we onszelf tekort. Het was een goede prestatie van de ploeg, een juiste match ook. De beleving van het resultaat zat goed. Onze mentaliteit, het afdwingen van de kansen, het overwicht, alles zat juist.” Na een eerste helft zonder doelpunten kon Orye toch de ban breken door vroeg in de tweede helft ietwat gelukkig de 1-0 op het bord te schieten. “Af en toe heb je wat meeval nodig maar je moet ook op de juiste plaats staan natuurlijk. De keeper loste de bal, waarop ik hem tegen mijn borst kreeg en hard binnen trapte.”

Tevreden coach

Ook coach Stéphane Demets loofde de inzet van zijn team.

“Ik ben heel blij met wat ik gezien heb. Als je Wezet zo kan domineren zoals wij in de eerste helft gedaan hebben, dan kan je niet anders dan heel voldaan zijn. We hebben een prima match gespeeld waarin we onszelf dit keer wel beloond hebben. En dat was de voorbije weken toch minder het geval.”

Maxim Nys, die vorige week de match uitspeelde met een tulband na een blessure boven het oog, speelde een volledige wedstrijd.

Nys: “Ik ondervond weinig hinder van het letsel. Op training had ik deze week nog wel wat last, maar tijdens de wedstrijd voelde ik er niks meer van.”

De verdediger droeg dan ook zijn steentje bij en hield mee de nul. “Dat geeft altijd voldoening en is ook voor de aanvallers een geruststelling, dat zij weten dat ze ook achteraan hun job doen. De nul houden is altijd fijn, en we gaven ook niet veel kansen weg. We hadden zeker meer moeten scoren, al was het in het begin wat aanpassen aan de opstelling van Wezet. Elke ploeg probeert ons te verrassen met een tactisch plan, maar eens we weten hoe dat er uit ziet, zijn we vaak sterker dan de tegenstander. Daarom vind ik dat we met 9 punten uit zes wedstrijden zeker niet te gul beloond zijn. Dat is voor mij het minimum dat we konden halen, er zat met andere woorden echt wel meer in. We zijn zeker goed bezig, en als we zo blijven spelen dan gaan er nog goede resultaten volgen. Daarnaast ben ik vooral blij dat ik deze match heb kunnen uitspelen, dat is ook al veel waard.”

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: KSK Heist - URSL Visé 1-0

Bericht door DAVILA »

Eindelijk een glimp opgevangen van de talenten van Rosy:vrijschop waaruit de goal ontstond maar vooral zijn Zidane beweging recht voor de tribune !
Jammer dat het niet in de beelden van Leon zat of heb ik erover gezien ?
Plaats reactie