Thes Sport - K.SK Heist 2-2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Thes Sport - K.SK Heist 2-2

Bericht door Dabo »

De balans van KSK Heist: thuis 10 op 12, uit 2 op 12. Tijd voor verandering. “De intenties zijn steeds goed, maar we pakken in uitwedstrijden onvoldoende punten”

Na de wedstrijden van het voorbije weekend deed KSK Heist in de rangschikking een uitstekende zaak. De ruime 4-0 zege tegen Mandel United bracht KSK naar een zevende plaats op amper drie punten van de leider, Luik. Niets aan de hand dus, de totaalbalans is wel ok. Maar in uitwedstrijden wringt het schoentje. Daarin laat Heist het afweten en pakte het slechts twee punten in vier wedstrijden. Tijd voor verandering dus, tijd voor een eerste uitoverwinning.

Akkoord, de uitwedstrijden die de jongens van Stéphane Demets voor de kiezen kregen geschoven, waren niet van de poes. Een Antwerps onderonsje op het veld van Rupel Boom (0-0), een Antwerps onderonsje op het veld van Dessel (4-3), de toppers bij Francs Borains (0-0) en Luik (2-0), en nu op bezoek bij de derde in de stand, Thes Sport. Gelukkig kon Heist drie van zijn vier thuiswedstrijden wel winnen en kon het op die manier de ‘schade’ beperken.

“De cijfers geven je natuurlijk gelijk”, weet Kobe Vande Cauter. “Maar ons aanvoelen vertelt ons ook dat we vaak meer verdienden dan die enkele puntjes in uitwedstrijden. Qua ingesteldheid zit het meestal wel goed, maar van zodra we op het veld van de tegenstander komen, gebeurt het dan niet. En dat is jammer. Het moet nu maar eens gaan gebeuren, al is een uitwedstrijd tegen Thes Sport ook niet meteen de meest voor de hand liggende opdracht.”

En volgende week, op vrijdag, volgt dan een thuiswedstrijd tegen Patro Eisden, de vierde in de stand. Niets dan topwedstrijden dus. “Ja, twee belangrijke wedstrijden, waarin we de basis kunnen leggen om bovenin te gaan meedraaien. Als je naar de rangschikking kijkt, is er weinig reden tot paniek. Eén overwinning scheidt ons momenteel van de top-4. Maar inderdaad, die uitbalans oogt niet fraai. Daar moet verandering in komen.”

Maar aan het nodige vertrouwen zal het KSK Heist wel niet ontbreken. Daar zit die ruime overwinning tegen Mandel United wel voor iets tussen, allicht. “Inderdaad. Aan die thuisoverwinningen hebben we ons tot hier toe kunnen optrekken. Op training niets dan lachende gezichten, de voorbije week. Nu maar hopen dat we straks weer niet kopje onder gaan.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 6/11/2021 20:30 Thes Sport - K.SK Heist

Bericht door Dabo »

Fré Van Aerschot trekt met een duidelijk doel naar Tessenderlo: “Op Thes gaan we proberen onze eerste uitzege te pakken”

Heist trekt zaterdagavond naar Tessenderlo om daar het plaatselijke Thes Sport partij te geven. De uitwedstrijden leverden dit seizoen nog niet veel punten op. Heist won nog niet op verplaatsing en speelde slechts twee keer gelijk. Doelman Fré Van Aerschot is uiteraard op de hoogte van dat gegeven.

Heb je een verklaring voor het feit dat jullie thuis al tien punten verzamelden, maar op verplaatsing amper twee punten pakten?

Fré Van Aerschot: “We speelden zeker niet slecht op verplaatsing. Op Luik verloren we terecht, maar in Boom misten we een strafschop en op Francs Borains kregen we toch een viertal mooie kansen die we niet in doelpunten omzetten. In Dessel werden er beslissingen genomen die in ons nadeel vielen en slikten we in de slotfase de 4-3. Twee punten uit vier matchen is echt te weinig voor wat we als ploeg lieten zien.”

Jij hield vijf keer de nul in acht matchen?

“Dat is toch vooral het werk van de hele ploeg. Wat we dit seizoen al wel vaker hebben gezien, is dat we goed in blok kunnen spelen. Op dat vlak vond ik onze match tegen Dender de beste. We gaven niks weg tegen toch een sterke ploeg.”

Je staat als doelman gekend als ‘penaltypakker’?

“Ik heb er nog maar één moeten stoppen, tegen Luik. En die strafschop was onhoudbaar voor mij. Perbet trapte perfect in de hoek. Weet je, als een keeper een strafschop redt, wordt vrij snel over het geheim van de doelman gesproken. Een geheim heb ik alleszins niet. Al zeker niet met de scouting van tegenwoordig. Bijna alles staat op beeld. Ik wist dus hoe Perbet zou trappen, maar dat is geheim, hé.” (lacht)

In eerste nationale zijn de ploegen fel aan elkaar gewaagd, niet?

“Zeker, al vind ik dat heel wat ploegen een afwachtende houding aannemen en dat resulteert in veel gelijke spelen met weinig doelpunten. Na Thes volgt Patro Eisden en dan La Louvière. Als we die drie matchen goed doorkomen, is het best mogelijk dat we voor een langere tijd in de top vijf staan. We staan voor drie belangrijke matchen.”

Je staat nu al op twee gele kaarten?

“Ik miste tot op heden voor Heist één match door een blessure, in Deinze twee jaar geleden. Geschorst was ik nog nooit, maar als je na acht matchen al op twee keer geel staat, zou het een wonder zijn mocht dat dit seizoen niet gebeuren. Tijdwinst en reclameren hebben me geel gekost. Maar geen nood: moet ik vervangen worden, dan staan Hufkens en Amenga Liongo klaar.”

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 6/11/2021 20:30 Thes Sport - K.SK Heist

Bericht door Dabo »

eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Thes Sport - K.SK Heist 2-2

Bericht door eSKaa »

Een gelijkspel leek me de terechte uitslag voor een te magere 'topper'.
De eerste helft had weinig om het lijf, wel balbezit voor KSK, maar te weinig kansen voor beide teams. Op slag van rust dan toch een doelpunt voor Thes, dat in een kluts voor doel 3x kon trappen. De 3e keer was er te veel aan.
In de tweede periode leek het dat Thes rustig de voorsprong wilde verdedigen. Heist wilde te dikwijls met een lange bal proberen Orye te bereiken, maar de grote thuisdefensie ving steeds goed op. Eén keer gingen ze onder een hoge bal door, en Benhamou kwam oog in oog met de doelman. Hij faalde niet en de bordjes stonden gelijk.
Lang kon Heist niet genieten van de voorsprong, want 3 min later kon Thes na een mooie aanval opnieuw op voorsprong komen. In de laatste minuut (of was het al blessuretijd?) ging iedereen nog mee op zoek naar de gelijkmaker. Absisan kreeg de afvallende bal dan toch binnengefrommeld en liet een opvallend groot stuk tribune rechtveren.

Het gelijkspel is in mijn ogen een terechte uitslag. De wedstrijd had te weinig kansen om van een echte topper te spreken. Heist voetbalde te traag om Thes te verontrusten, te veel ballen achteruit ook. Volgende week Patro thuis, zonder Van Aerschot in doel, die zijn 3e gele kaart van het seizoen onder de neus geschoven kreeg.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Thes Sport - K.SK Heist 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Inderdaad eSKaa...een gelijk spel is de terechte uitslag ! Niet op basis van de eerste helft ...dan leek mij KSK Heist de sterkste ploeg, weliswaar zonder teveel doelkansen. Toch een goede match van KSK Heist, vooral verdedigend. De ref was zeker niet ons goed gezind...waarom trouwens de gele kaart op het einde voor Van Aerschot, of heb ik iets gemist ?..de veelvuldige overtredingen op Orye , die niet gefloten en zelfs niet bestraft werden !!!
Toch een pluim voor KSK dat ze alles op alles zette om een gelijkspel er uit te halen.

Het is duidelijk dat RFC Luik de grote titelkandidaat is, samen met Patro Eisden. Oei...volgende match tegen de ploeg van Stijneke Stijnen !!!
"Keust alle tienekes moar al ooit" !!! Niettemin was de oefenmatch tegen hun een goede beurt van KSK...Patro Eisden leek me toch niet de sterkste ploeg te zijn !
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Thes Sport - K.SK Heist 2-2

Bericht door eSKaa »

Patro haalt 12 op 12, en komt met een grote dosis vertrouwen naar Heist komende vrijdag.. En een oefenmatch is nog steeds een oefenmatch.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Thes Sport - K.SK Heist 2-2

Bericht door Dabo »

Johan Gazon schreef: 07 nov 2021, 12:35 .waarom trouwens de gele kaart op het einde voor Van Aerschot, of heb ik iets gemist ?
Dat heb je dan gemist want Fré vaarde serieus uit tegen de arbiter. Decibels gingen omhoog.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Thes Sport - K.SK Heist 2-2

Bericht door Dabo »

KSK Heist kon zaterdagavond, uit bij Thes Sport, alweer niet winnen. Zo blijft de uitbalans op 0 uitzeges, 2 nederlagen en 3 gelijke spelen staan.

Toch was men bij Heist, na de ultieme gelijkmaker van Jawad Absisan, niet ontevreden over het 2-2-gelijkspel.

Laat ons niet uit het oog verliezen dat Heist al redelijk wat topwedstrijden op verplaatsing achter de rug heeft. Luik, Francs Borains, nu Thes Sport... ploegen die in de top-3 van de rangschikking staan. Maar winnen op verplaatsing, daar slaagt Heist voorlopig dus niet in. Toch houdt men bij Heist de moed erin, in de overtuiging dat het verhaal van het uitblijven van die eerste uitoverwinning straks wel teneinde loopt. Bij een volgende uitwedstrijd trekt Heist naar La Louvière.

Scoren in de 90ste minuut geeft altijd een goed gevoel, zeker als het dan een punt of meer oplevert. Dat was dit keer het geval voor Jawad Absisan, die na een afgeweerde corner de bal voor de voeten kreeg en uithaalde. Een wanhoopspoging, zeg maar. Alles of niets, maar het werd alles. Via de paal verdween de bal in doel. “Ja, er was een beetje geluk mee gemoeid. Maar dat kan je ook zeggen over het eerste doelpunt van Thes Sport, waar ik op een bepaald moment in de zestien net niet bij de bal kon om te ontzetten. Nadien hadden de spelers van Thes nog drie pogingen nodig om de 1-0 op het bord te zetten. Ik had ook geluk bij die ultieme trap op doel, maar zo was de balans dan toch in evenwicht.”

Vrijdagavond speelt KSK Heist tegen Patro Eisden, maar dat zal dan zonder doelman Fré Van Aerschot zijn, die zowaar geschorst zal moeten toekijken. Voor zover Van Aerschot zelf weet, was hij nog nooit geschorst, maar nu, zo vroeg op het seizoen, heeft hij wel al drie gele kaarten op zak. Groot nieuws dus, maar Van Aerschot kan er wel om lachen. “Twee keer kreeg ik geel wegens mekkeren (waaronder zaterdag, red.), een derde keer kreeg ik geel wegens te veel treuzelen. Die vond ik onterecht, omdat er toen nog een speler van de tegenstrever op de grond lag (Van Aerschot had wat drank tot zich genomen, red.). Wanneer je al zo vroeg op twee staat, is de kans natuurlijk groot dat je prijs hebt. Maar ik was zaterdag vooral blij om het resultaat. Ik was mee in de aanval getrokken, en zag de bal van Jawad via de paal tegen de netten vliegen. Grote vreugde was ook mijn deel.”

En zo zal vrijdag ofwel Dax Hufkens ofwel Maxime Amenda voor het eerst onder de lat staan. Wie wordt het, Fré? Zeg jij het eens. “Daar ga ik me niet over uitspreken. Ik heb met beide doelmannen een goede band. Onze coach zal die knoop moeten doorhakken.”

----------------------

Kenneth Kerckhofs (Thes Sport): “In blessuretijd geven we onbegrijpelijk zege uit handen tegen KSK Heist”

Bij de aftrap was er de huldiging voor ex-spelers Jo Christiaens en doelman Bernd Brughmans. Ook de gestopte kinesist Danny Theunis kreeg een fles champagne. Het is een ongeschreven voetbalwet. Als je zelf de kansen niet afmaakt, dan scoort de tegenstander. Dat overkwam Thes Sport thuis tegen KSK Heist. Organisatorisch klopte het plan van T1 Patrick Witters en zijn staf. De thuisploeg gaf praktisch niks weg en leek af te stevenen op een nipte overwinning. In de slotfase liet het duo Adriano Bertaccini en Martijn Stefani een reuzekans liggen. In blessuretijd werd een hoekschop weggegeven en daaruit zorgde Jawad Absisan voor de gelijkmaker. Een domper van formaat voor Thes Sport dat de zege zeker verdiende.

“Dit is moeilijk te vatten”, gaf een aangeslagen T1 Patrick Witters aan. “Heist had de beste aanval van de reeks en ik vroeg de groep om uit te pakken met een stevige organisatie. Iedereen voerde zijn taak perfect uit en we gaven praktisch niks weg. Kregen ook de beste kansen en hadden altijd de match moeten beslissen in de laatste tien minuten. Hier zal ik een paar nachten slecht van slapen, want hier smijten we twee punten in de vuilbak”, besluit Witters.

Dubbele tegenslag voor Kenneth Kerckhofs

Helemaal in zak en as zat verdedigende middenvelder Kenneth Kerckhofs. “Voor dit puntenverlies is het moeilijk om een rechtstreekse verklaring te vinden. Het eerste halfuur hadden we het meeste balbezit en kregen enkele halve kansjes. We missen enkele sterkhouders met Marnick Vermijl, Tim Jeunen en Yady Bangoura, maar onze trainer had het tactisch allemaal prima onder controle. De organisatie stond op punt. We gaven niks weg. Alleen na een halfuur kon Bamona uitpakken met een knappe individuele actie en dito schot. Doelman Arno Valkenaers had een knappe parade in huis. In de slotfase van de eerste helft kwamen we sterk opzetten. Eerst werd een poging van Battista van de lijn gekeerd. Op slag van rust kwam de verdiende voorsprong. Battista kon uithalen. Het leer bleef hangen en Sam Vanaken trof raak.”

“Na de rust viel plots het doelpunt uit de lucht voor Heist,” vervolgt de 28-jarige Kerckhofs. “Onze verdediging miskeek zich op een lange bal en Benhamou kon profiteren. We waren niet aangeslagen en vier minuten later stonden we terug op voorsprong, na een knappe persoonlijke actie van Adriano Bertaccini.”

Nieuwe blessure

“In de 65ste minuut sloeg het noodlot toe. Ik voelde een scheut in de achterkant van mijn dij. Het was onmogelijk om verder te spelen. Ik moest eerst twee weken aan de kant blijven door een klein scheurtje in mijn dij. Ik was blij dat ik vanavond terug voluit kon gaan. Of ik bezig was aan een sterke partij? Eigenlijk wel, beaamde Kerckhofs.”

Vermijdbare gelijkmaker in blessuretijd

“Ik zit dus met een dubbel gevoel. Enerzijds, was ik blij weer voluit te kunnen gaan. Anderzijds, opnieuw een blessure en ik verwacht enkele weken out te zijn. In de slotfase van de wedstrijd kregen we twee torenhoge kansen. Eerst knalde Bertaccini, na een knappe assist van Hulsmans, rakelings naast. In de slotminuut na een assist van Bertaccini kon Stefani zich knap vrijkappen en alleen voor doel vloog zijn knal voorlangs. Het ergste van alles was die vermijdbare gelijkmaker in blessuretijd. Er werd een hoekschop weggegeven. In een bos van spelers bleef de bal hangen en met een dosis geluk kon Absisan op een diefje de gelijkmaker scoren. Dit is balen, want we konden in het klassement een gouden zaak doen. Iedereen is zwaar aangeslagen, maar we moeten de knop snel omdraaien en de focus leggen naar de komende partij bij Visé”, besluit Gelenaar Kerckhofs.

Bron: HLN
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Thes Sport - K.SK Heist 2-2

Bericht door eSKaa »

Zo zie je maar, welke bril je ophebt, zo schrijft de gazet. Thes de sterkere ploeg in de eerste helft? Komaan zeg.. Verdiende voorsprong? Gevleid bedoelt hij..
Een gelijkspel is niet meer dan rechtvaardig.
scheirske
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: Thes Sport - K.SK Heist 2-2

Bericht door scheirske »

Toch een mooi resultaat de 2-2!
Sinds wanneer krijg je schorsing voor 3 gele kaarten?
Normaal toch 5 dacht ik?
Allez...zo ist toch in de hoogste klasse.
Of andere regel voor een keeper?
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Thes Sport - K.SK Heist 2-2

Bericht door eSKaa »

Sinds KSK niet meer in 2e Klasse speelt is dat zo. In het amateurvoetbal ben je geschorst na 3 gele kaarten.

Ik moet eerlijk zijn: als ge nog nooit geel geschorst waart, en nu ineens na 9 speeldagen al, dan moet ge ff nadenken. Zeker omdat het 0 fouten betrof, wel 2x zagen op den arbiter en ene keer tijdrekken. Zeer jammer vind ik.
Ook jammer omdat je misschien die match tegen Patro nog meepikt. Pak daar desnoods geel met op Stijnen te roepen, dat verstaat iedereen :D

Dus, Fré, ik weet dat ge dit leest! Vanaf nu: Zénakallem!
scheirske
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 okt 2018, 11:23

Re: Thes Sport - K.SK Heist 2-2

Bericht door scheirske »

eSKaa schreef: 09 nov 2021, 14:40 Sinds KSK niet meer in 2e Klasse speelt is dat zo. In het amateurvoetbal ben je geschorst na 3 gele kaarten.

Ik moet eerlijk zijn: als ge nog nooit geel geschorst waart, en nu ineens na 9 speeldagen al, dan moet ge ff nadenken. Zeker omdat het 0 fouten betrof, wel 2x zagen op den arbiter en ene keer tijdrekken. Zeer jammer vind ik.
Ook jammer omdat je misschien die match tegen Patro nog meepikt. Pak daar desnoods geel met op Stijnen te roepen, dat verstaat iedereen :D

Dus, Fré, ik weet dat ge dit leest! Vanaf nu: Zénakallem!
Tijdrekken waar hij dit zeker niet aan het doen was.😂😉
Maar bedankt voor den uitleg.
Dat weten we dan ook weeral.👊👍
Plaats reactie