La Louvière - KSK Heist 1-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

La Louvière - KSK Heist 1-1

Bericht door Dabo »

Erdem Sen komt stilaan aan de oppervlakte na veel blessureleed en een gebrekkige conditie: “Patro Eisden was een wake-up call”

KSK Heist gaat het komend weekend op bezoek bij La Louvière, net niet de hekkensluiter in 1ste amateur. Er is voor Heist maar één opdracht: wakker worden. Of zoals Erdem Sen, de 32-jarige, in Brussel geboren Turk, het omschrijft: “Patro was een wake-up call.” Hopelijk blijven dit geen loze woorden en wordt er ook effectief uit een ander vaatje getapt. Want de wedstrijd tegen Patro, die was niet om aan te zien. Maar dat weten de spelers zelf ook wel, hopen we.

La Louvière pakte het vorige weekend verrassend de drie punten op bezoek bij Sint-Eloois-Winkel (0-1), en kwam daarmee weg van de laatste plaats. Of die overwinning ook betekent dat de crisis bij de club nu plots bezworen is, zal pas later blijken. Maar van Heist mag je toch verwachten dat het zulke tegenstander de baas blijft.

“Voetbal moet je snel en simpel spelen”, is het motto van Erdem Sen, de Turk van KSK Heist die via zijn contacten uit het verleden met Michaël Demets, broer van Stéphane, bij Heist is beland, na 12 jaar van omzwervingen in Portugal en, vooral, Turkije. Na korte verblijven bij Kreuzlingen (Zwitserland), Olympic Charleroi en Verviers ging het naar Giresunspor, Samsunspor, Gaziantepspor, Maritimo (Portugal), Ankaragücü, Chaves (Portugal) en Istanbulspor, om dan uiteindelijk, na dat coronajaar 2020, bij Heist te belanden. “Ik ben teruggekeerd naar België omwille van familie en mijn vriendin. Ik wilde een gezinnetje stichten en was het beu om telkens weer naar het buitenland te moeten. Ik heb ook een transportfirma opgestart, nu 2,5 jaar geleden, en dus waren er meerdere redenen om hier te zijn. Op zoek naar een club kwam ik uit bij KSK Heist. Wellicht voor velen een verrassende keuze, maar omwille van mijn contacten met Stéphane Demets en zijn broer Michael is de link toch snel gelegd. Met Stéphane heb ik nog in de jeugdploegen van RWDM gevoetbald. Ja, na 12 jaar buitenland was het weerzien met de broers Demets hartelijk.”

Maar, toen je bij Heist aankwam, was je fysiek niet klaar. “Nee, toen vaststond dat ik bij Heist mocht gaan voetballen, heb ik mij twee weken aangemeld bij de physical coach van RWDM en Charleroi. Het ging er intensief aan toe. Alleen, twee weken bleek onvoldoende om de achterstand weg te werken (lacht). Bovendien werd ik ook nog eens afgeremd door liesklachten, waardoor ik pas nu stilaan weer naar een aanvaardbaar niveau aan het toegroeien ben.”

Heist heeft wat recht te zetten na die met 0-2 verloren wedstrijd tegen Patro, niet? “Zeker. We moeten een constante in onze prestaties leggen. Die wedstrijd van zaterdag moet een wake-up call zijn. Heist moet wakker worden. Hou het simpel, snel maar direct. Je moet nu eenmaal aan het doel van de tegenstander komen om doelpunten te maken. Aan veel breiwerk heb je niks. Creatief zijn, en oplossingen bedenken, waaruit je laat blijken dat je beter bent dan de tegenstander(s).”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: La Louvière - KSK Heist

Bericht door Dabo »

Wat kunnen we uitmaken uit de franstalige pers.

De club heeft blijkbaar pas een nieuw bestuur. De vorige voorzitter wringt tegen. Daar hoort ook een nieuwe trainer bij, de voor ons onbekende David Bourlard, voorheen assistent trainer.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: La Louvière - KSK Heist

Bericht door Dabo »

Wedstrijd normaal te volgen via: https://www.sporttotal.tv/ma27455976
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: La Louvière - KSK Heist 1-1

Bericht door Dabo »

DOELPUNTEN

1-0 Yacine Bentayeb
1-1 Leslie Bamona
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: La Louvière - KSK Heist 1-1

Bericht door eSKaa »

Ik volgde de match via sporttotal (die automatische camera's, daar is nog werk aan, manman)

De offday van vorige week doorspoelen, en 3 broodnodige punten halen tegen een staartploeg, dat was de boodschap. Helaas vind ik dat we op beide punten niet geslaagd zijn. En we hebben verdorie kansen genoeg gehad om te winnen, zeker de 2e helft.
LLC (La Louviere Centre) leek me een zeer potige ploeg die er alles aan deed om het tempo uit de match te halen. Orye werd quasi onzichtbaar gemaakt, waardoor we ons speerpunt kwijtgeraakten. Veel slordigheden in de opbouw, die dikwijls te traag verliep. De 2e helft was beter, en nadat LLC met 10 viel, werd de druk opgevoerd. We creeerden wel wat kansen, maar de bal wilde er maar niet in. 2 zure punten weggegooid, want na de 1 op 6 tegen de toppers moest er een 6 op 6 volgen tegen de bodemploegen vooraleer we ons weekend 'vrij' waren.
Een gemiste kans. Winst tegen Tienen volgende week is een must, anders gaan we stilaan richting bodem vh klassement.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: La Louvière - KSK Heist 1-1

Bericht door DAVILA »

Correcte analyse.
Ik heb de indruk dat we in zo’n matchen wat fysieke kracht missen in middenveld en aanval: Bamona, Mathieu, Orye, Benhamou,Lemti, Jawad, Carrasco:allemaal spelers van het type ‘flyer’
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: La Louvière - KSK Heist 1-1

Bericht door DAVILA »

KSK Heist blijft eerste uitzege najagen, maar ook in La Louvière wilde het maar niet lukken: “We hebben geen killers in de ploeg”

Het wil maar niet lukken voor KSK Heist op verplaatsing. Ook op het veld van staartploeg La Louvière kwam Heist niet verder dan een gelijkspel (1-1), na een wedstrijd waarin het ook nog eens een halfuur lang met elf tegen tien mocht voetballen. De frustraties - lees: vloeksalvo’s - na het laatste fluitsignaal logen er dan ook niet om.

Het lijkt er steeds meer op dat KSK Heist een seizoen als grijze muis tegemoet gaat. Wie zijn uitwedstrijden niet kan winnen (Heist pakte vier punten in zes uitwedstrijden), heeft weinig te vertellen en zal geen rol van betekenis spelen. Zeer zeker, KSK Heist voetbalde de betere kansen bij mekaar, maar kwam slechts één keer tot scoren, nadat La Louvière in de beginfase op voorsprong was gekomen.

“Het is ongelooflijk dat we deze wedstrijd niet winnen”, foeterde doelman Fré Van Aerschot na afloop al zijn frustraties bij mekaar. “Hoe verklaar je dit? Hoeveel kansen hebben we wel niet afgedwongen? Eens te meer laten we de kans liggen om aansluiting te krijgen bij de subtop. Met dit puntje schieten we onszelf in de voet, nog maar eens. In vergelijking met onze wedstrijd tegen Eisden dwongen we nu wel kansen af, over de kwaliteit van ons spel kunnen we dus tevreden zijn, maar het levert ons veel te weinig op.”

Leslie Bamona zorgde voor de Heistse goal, maar blij kon de spits daar niet om zijn. Ook hij was veeleer ontgoocheld over het gebrek aan rendement van zijn ploeg en zijn eigen afwerking. “Hier hadden we altijd de drie punten moeten pakken”, was zijn oordeel. “Zelfs met elf tegen tien was het opletten voor hun counters. Want wanneer je kansen blijft missen, weet je dat de tegenstander ook op de tegenaanval kan blijven mikken. Dat gebrek aan scorend vermogen is niet vandaag ontstaan, hé. Dat achtervolgt ons al van in het begin van het seizoen. Ik kwam tot scoren, maar ik liet zelf ook wenkende kansen onbenut”, aldus Bamona, die zijn derde gele kaart pakte en daardoor de wedstrijd tegen Tienen mis

Ook bij coach Stéphane Demets vielen harde woorden te horen. Bij Demets was de ontgoocheling tastbaar en hoorbaar. “Ik zie geen killers in mijn ploeg. Er wordt heel vaak getraind op afwerking, maar in wedstrijden lukt het ons niet het verschil te maken. Zo kan je geen stappen voorwaarts zetten. Meer dan na onze zwakke partij tegen Eisden ben ik zwaar ontgoocheld, ja.”

La Louvière Centre: Dannel, Diakhate, Luhaka, Ba (67' Di Chiello), Aydouni, Cisse, Bouchentouf, Nkou (67' Fortune), Bentayeb (84' Prokhorov), Mukala, Salem-Ngabou (84' Brahime).

KSK Heist: Van Aerschot, Meddour, Vande Cauter, Englebert, Nys, Lemti, Absisan, Benhamou (56' Van Keilegom), Troonbeeckx (88' Quadflieg), Bamona, Orye.

Doelpunten: 7' Bentayeb (1-0), 22' Bamona (1-1).

Geel: Dannel, Aydouni, Salem-Ngabou, Meddour, Bamona.
Rood: 58' Bouchentouf (2 x geel).

Bron: HLN
Plaats reactie