KSK Heist - Winkel Sport 2-2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

KSK Heist - Winkel Sport 2-2

Bericht door Dabo »

Nieuwe thuiswedstrijd voor KSK Heist, en dus zijn de verwachtingen hooggespannen: “De kloof verkleinen, want de top vijf moet toch ons doel zijn”

KSK Heist sluit de heenronde van de competitie af met een thuiswedstrijd tegen Sint-Eloois-Winkel en een uitduel tegen FC Knokke, twee ploegen uit de onderste helft van de rangschikking. Na de 2-0-thuiszege tegen Tienen wil men bij Heist op dat winnende elan doorgaan.

In het thuisklassement staat Heist op een derde plaats (13 punten), in het uitklassement voorlaatste (4 punten). Groter kan het contrast nauwelijks zijn. Voorlopig geen zorgen voor Heist: het komend weekend valt hier toch niks aan te verhelpen. Want er komt een nieuwe thuiswedstrijd aan, en dus is de hoop op een feestje in eigen stadion levendig. Op voorwaarde natuurlijk dat tegen Winkel gewonnen wordt.

“Jammer dat we het voorbije weekend niet in actie moesten komen”, weet Maxim Nys. “Na die thuisoverwinning tegen Tienen willen we graag op dat elan verder gaan. Ik merk heel veel gretigheid, heel veel goesting ook, want we willen ons meten met de betere ploegen in de reeks. Als ik nu bekijk tegen wie we al gespeeld hebben, als ik bekijk hoeveel punten we al domweg hebben weggegooid, wedstrijden waarin we wel de betere ploeg waren zoals op La Louvière en Francs Borains, maar uiteindelijk vrede moesten nemen met een gelijkspel, dan moeten we toch hoger kunnen mikken.”

Jezelf belonen heet zoiets. “Ja, dat deden we dus veel te weinig, hé. Het wapen van de efficiëntie waarop we thuis een beroep doen, moeten we ook in uitwedstrijden kunnen bovenhalen. We hebben dit seizoen al zo vaak punten verloren, niet gestolen. Dit Heist, met het voetbal dat we brengen, moet altijd hoger staan. We staan té laag gerangschikt en daar willen we in die twee wedstrijden nog graag wat aan doen.”

Conclusie: er is werk aan de winkel. Tegen Winkel. “Inderdaad (lacht). 6 op 6 zou mooi zijn, mooi ook om op die manier de winterstop in te gaan. Op uitzondering van die non-match tegen Patro hebben we het thuis altijd goed gedaan. Vaak de nul op het bord gehouden, vaak ook minstens één keer gescoord. Efficiënt zijn we zeker al geweest, en dan kan je je de vraag stellen waarom het dan uit niet lukt, terwijl we daar net zoveel, misschien wel meer kansen afdwingen.”

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - Winkel Sport (11/12 om 18u30)

Bericht door Dabo »

Maxim Nys is naast voetballer bij Heist ook lesgever voetbal, trainer én hij heeft een eigen voetbalacademie

“Echt alles in mijn leven draait om het voetbal”

Zaterdag werkt Heist de laatste thuismatch voor de winterstop af. Door de coronamaatregelen voor de horeca, waardoor de kantines om 23.00u moeten worden gesloten, wordt er op een ongewoon vroeg uur afgetrapt (18.30u). Maxim Nys wil, net als tegen Tienen, ook nu tegen Sint-Eloois-Winkel de punten thuishouden.

Hoe welgekomen was het vrije weekend dat jullie hadden?

Maxim Nys: “Op zich was die pauze wel goed, al had ik dat vrije weekend liever in het midden van de heenronde gezien. Nu leunt het al dicht aan bij de winterstop. Het was ook goed dat we tegen Tienen wonnen. Winnen bevordert altijd de groepssfeer en we zijn ook samen gaan padellen. Na de match tegen Winkel volgt nog een duel op Knokke en dan ligt de competitie drie weken stil.”

Eerste nationale wordt dit seizoen gekenmerkt door weinig doelpunten, veel gelijke spelen en vrij weinig spektakel. Ben je het daar mee eens?

“Door corona waren er geen stijgers of dalers. De tegenstrevers zijn dus dezelfde gebleven en Roeselare is zelfs nog weggevallen. Heel wat ploegen zijn volgens mij al blij dat ze in eerste nationale spelen. Daarom kiezen ze voor een voorzichtige aanpak en staat het resultaat centraal. Wat Heist betreft, mogen we toch wat hoger mikken. Alleen zijn we er nog niet in geslaagd om een stevige reeks van goede resultaten neer te zetten. Wij moeten verder geraken dan een vijf op negen, of zoiets.”

Ervaar jij dat er in Heist druk is om beter te doen?

“Ik heb bij Waasland-Beveren en Dender gespeeld, dan ben ja al wat gewend, hé. (lacht) Ik ervaar de druk die er hier is niet als een last die op mijn schouders hangt. Ik draai al een tijd mee op dit niveau en weet wat ik als speler waard ben. Het gevoel hebben dat je op de tippen van je tenen moet lopen, kan ook voor druk zorgen. Dat heb ik dus niet.”

Hoe groot is de inbreng van trainer Stéphane Demets?

“De trainer heeft een positieve invloed, hij is goed in de communicatie. Demets kan na een nederlaag de vinger perfect op de wonde leggen en dat heel goed op de groep overbrengen. In de aanloop naar een nieuwe wedstrijd toe is hij heel duidelijk en dat kan hij omzetten in trainingsvormen. Stabiliteit en structuur, het zijn de eerste woorden die in me opkomen als het over Stéphane Demets gaat. Op zijn manier zet hij ook druk, maar dat is niet slecht. Zonder prikkels zak je voor je het weet weg in het klassement.”

Beheerst voetbal je leven?

“Echt alles draait bij mij om voetbal. Dat blijkt uit het feit dat in naast speler ook leraar voetbal ben in het Atheneum in Beveren, waar voetbal een keuzevak is. Ik train ook de U16 elite op Antwerp en ik heb een eigen voetbalacademie.”

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - Winkel Sport (11/12 om 18u30)

Bericht door Dabo »

Bamona keert terug uit schorsing. Voorbehoud bij Benhamou en Wijns. Gilis en Jutten zijn fit.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - Winkel Sport 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Niet verloren....is het enigste positieve !! (nogal streng misschien)

Wat me opviel: We missen toch een Kobe in de verdediging. Dat viel vooral op in de tweede helft gedomineerd door Winkel .
Scoren blijft een probleem.

Voor de rest was het een potige wedstrijd, vermoedelijk door de natte toestand van het plein. De ref was ons niet goed gezind.
Als ik een man v/d match moet aanduiden : Maxim Nys

Spijtig... we hadden de drie punten goed kunnen gebruiken ! Dan moet er in Knokke zondag maar gewonnen worden.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: KSK Heist - Winkel Sport 2-2

Bericht door Johan Gazon »

Allee...al bij al valt het klassement nog mee ! Nu..winnen op Knokke !!!
Schermafbeelding 2021-12-13 om 11.29.45.png
Schermafbeelding 2021-12-13 om 11.29.45.png (99.64 KiB) 2563 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: KSK Heist - Winkel Sport 2-2

Bericht door Dabo »

KSK Heist blijft op een gelijkspel steken tegen Sint-Eloois-Winkel: “Op zo’n wei kan je niet goed voetballen”

KSK Heist blijft maar wat ter plaatse trappelen in de rangschikking. Het 2-2-gelijkspel tegen Sint-Eloois-Winkel helpt de jongens van Stéphane Demets geen stap vooruit. Heist klom na een sterke eerste helft verdiend op voorsprong via Jutten, en twee minuten na de gelijkmaker bracht Carrasco zijn ploeg opnieuw op voorsprong. Maar dat volstond niet voor de drie punten. Heist had duidelijk op meer gerekend.

Stéphane Demets was na afloop niet te spreken over de staat van de grasmat. “Dit is een wei, schrijf dat zo maar letterlijk op”, reageerde hij op onze eerste vraag. “Daar kan je niet goed op voetballen. Dat we uiteindelijk toch een goede eerste helft spelen en ook verdiend op voorsprong staan bij de rust, daar kan ik naar mijn groep toe alleen maar appreciatie voor opbrengen. Mijn spelers hebben in die eerste helft zo goed als dat kon gedaan wat hen gevraagd werd. Er waren ook kansen om de wedstrijd helemaal dood te maken, maar dat tweede, verlossende doelpunt viel niet.”

“Na de pauze hebben we te veel fouten gemaakt voor ons eigen strafschopgebied. Dat liet de tegenstander toe te scoren uit één van die stilstaande fases, al hadden ze er dus wel drie pogingen voor nodig. Dat is jammer, want mijn spelers werden in eerdere wedstrijden al te weinig beloond. We hebben dit seizoen al zes keer de nul gehouden, we hebben de vierde beste defensie en aanval. En toch staan we pas in de middenmoot. Hier wordt hard gewerkt op training, maar in wedstrijden komt het er veel te weinig uit.”

Niet van de partij was Kobe Van de Cauter. “Kobe heeft donderdag positief getest op corona. Omdat we als club de regels strikt volgen, zit Kobe in quarantaine. Thomas Jutten heeft een moeilijke periode achter de rug, na eveneens een coronabesmetting, enkele maanden geleden, en een spierscheur. Ik heb hem willen belonen voor zijn harde werk, en hij heeft zichzelf beloond met een doelpunt. Daar is hij, maar ook wij, blij om. Maar het is duidelijk dat Thomas nog wedstrijdritme mist.”

“Conditioneel had ik niet verwacht nu al zo ver te staan”, reageerde Jutten. “Op training kan ik wel mee, maar dat ook omzetten in wedstrijden is toch nog wat anders. Ik ben natuurlijk blij dat ik een doelpunt heb kunnen scoren, mijn eerste van het seizoen, maar ik kan niet blij zijn met het resultaat. We verliezen hier weer twee kostbare punten, die we elders zullen moeten goedmaken. Om te beginnen volgende week op Knokke. Laat ons daar maar eens die eerste uitoverwinning pakken. Dat moet nu maar eens gaan gebeuren.”

Dat zal dan wel zonder Absisan en Carrasco moeten gebeuren, die een derde keer geel pakten.

KSK Heist: Van Aerschot, Nys, Absisan, Rosy, Carrasco, Jutten (78’ Benhamou), Orye, Englebert, Troonbeeckx (74’ Bamona), Lemti, Meddour.

St. Eloois-Winkel: Mulopo Kudimbana, Dujardin, Verhaeghe, Reuse, Van de Velde (92’ Makekula), Voskanian, Dewaele, Beyens, Dauchy, Boris David Kudimbana (47’ Waeghe), Pupe.

Doelpunten: 28’ Jutten (1-0), 63’ Waeghe (1-1), 65’ Carrasco (2-1), 73’ Verhaeghe (2-2).

Geel: Demets (T1 KSK Heist), Carrasco, Absisan.

Bron: HLN
Plaats reactie