R.Knokke FC. A - K.SK Heist 1-3

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

R.Knokke FC. A - K.SK Heist 1-3

Bericht door Dabo »

Eindelijk die eerste uitzege voor KSK Heist op het veld van Knokke? “We gaan vol voor de drie punten, maar dat deden we tot nog toe altijd, hoor”

Tijd om het voetbaljaar af te sluiten want de winterstop staat voor de deur. KSK Heist doet dat op het veld van Knokke, dat vorig weekend nog Francs Borains zonder punten huiswaarts stuurde (1-0). Heist is bij deze gewaarschuwd.

Het seizoen zit er dus bijna voor de helft op, en bij Heist staat er nog steeds een dikke, vette nul achter het aantal uitoverwinningen. Dat een zege boeken op vreemde bodem nog steeds niet lukte, zal deels wel met een aantal factoren te maken hebben, zoals de sterkte van de tegenstanders, de vorm van de dag en wat nog meer. Maar toch, dat afgezaagde liedje mag wel eens eindelijk een slotrefreintje krijgen. En hoe doe je dat beter dan door gewoon te winnen?

“Ja, ik begrijp je wel, hoor. Het wordt tijd om daar eens komaf mee te maken, hé”, beseft Hasselaar Nicolas Orye. “Dat we nog steeds niet konden winnen op verplaatsing heeft voor een stuk ook wel met pech te maken. Want we speelden echt wel een aantal sterke wedstrijden. Anderzijds zaten er ook wel een aantal wedstrijden tussen waarin we niet scherp genoeg waren. Op Knokke wordt het onze laatste wedstrijd voor de winterstop, het ideale moment om de puntjes op de i te zetten. Na het puntenverlies in eigen stadion tegen Winkel, zijn we het trouwens ook wat aan onszelf en de supporters verplicht om te winnen. Als we dat doen, pikken we ons karretje aan bij de kopgroep.”

Maar Knokke won vorig weekend van Francs Borains. Prutsers zijn het dus niet. “Nee (lacht), ze zullen wel iets kunnen, hé. Het mag dan misschien een verrassende uitslag lijken, het is wel het bewijs dat je geen enkele wedstrijd té lichtzinnig mag opvatten. Het is de bedoeling om de drie punten te pakken, daar gaan we vol voor. Maar dat deden we tot nog toe altijd, hoor.”

En dan is daar de winterstop, tijd om even tot rust te komen. “Ja, heel even dan toch, zeven dagen. Een beetje herbronnen, de heenronde analyseren ook, om er dan op 8 januari opnieuw te staan tegen Luik. In die terugronde moet het onze betrachting zijn beter te doen dan wat we tot nog toe hebben gepresteerd. De kwaliteit hebben we, maar we belonen onszelf te weinig en dat moet beter kunnen.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 19/12 15:00 R.Knokke FC. A - K.SK Heist

Bericht door Dabo »

Heist-trainer Stéphane Demets kijkt uit naar de terugronde: “Met wat meer efficiëntie hadden we hoger kunnen staan”

Nog één wedstrijd, op bezoek bij Knokke, en de heenronde zit erop voor het Heist van trainer Stéphane Demets. Daarna volgt een korte winterpauze. Wij overschouwden de heenronde en lichtten er vier belangrijke zaken uit.
Gebrek aan efficiëntie

Heist scoort niet zo gemakkelijk, alhoewel dat cijfermatig nog meevalt. Met 21 doelpunten zitten de Heistenaren in de bovenste helft. De 5-0-forfaitwinst tegen Dender dikte dat cijfer wel wat aan. Toch knaagt het bij de gedreven coach Stéphane Demets dat zijn team niet vaker een match kan afmaken. In de omschakeling loop het vaak mis.

“Dat heeft me in deze heenronde toch wat gefrustreerd”, zegt Demets. “Zo verspeelden we soms echt belangrijke punten. Ik denk dan bijvoorbeeld aan onze wedstrijd in La Louvière. Dat was qua doeltreffendheid toch het dieptepunt met een 1-1-resultaat. We moeten vooruitgang maken en op die manier lukt dat niet.”

Geen reeks neergezet

Het niet afmaken van de kansen kost dus punten en zo kwam Heist dit seizoen nog niet verder dan een reeks van vijf op negen.

“Dat wordt de uitdaging voor de terugronde”, weet Maxim Nys. “Als we een reeks neerzetten, lopen we in op de betere ploegen. Als we dat niet kunnen, blijven we ter plaatse trappelen. En dat kan gevaarlijk zijn, want we spelen dit weekend nog tegen Knokke. Het verschil tussen ons als zesde en de dertiende, Rupel Boom, bedraagt amper vijf punten. Een slecht resultaat zondagmiddag in Knokke en de wereld kan er helemaal anders uitzien.”

Wachten op een uitzege

Heist heeft moeite met buitenshuis punten te pakken. De laatste uitzege dateert al van februari 2020.

“De reden daarvoor kennen we niet”, vertelt Nicolas Orye. “We hebben echt kansen gehad om uitwedstrijden te winnen. Ik denk daarbij aan Rupel Boom, waar we een strafschop misten en het 0-0 bleef. In Francs Borains kwamen we ook niet verder dan 0-0. In Dessel werd het 4-3. En op La Louvière mag het een wonder heten dat we niet wonnen.”

Mooie thuisreputatie

Met amper zeven verliespunten thuis doet Heist het goed. “We begonnen de competitie thuis tegen Dender met misschien wel onze beste helft tot nu toe. We wonnen die match en het leek wel of we vertrokken waren voor die mooie thuisreputatie”, zegt Redouan Benhamou. “Eén keer trok het op niets, tegen Patro Eisden, de enige thuisnederlaag. Ik denk niet dat de ploegen zo graag in Heist komen voetballen.”

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 19/12 15:00 R.Knokke FC. A - K.SK Heist

Bericht door DAVILA »

5-0 forfait tegen Dender ? Heb ik echt Altzheimer ? 😳
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 19/12 15:00 R.Knokke FC. A - K.SK Heist

Bericht door eSKaa »

Er werd niet te veel ruchtbaarheid aan gegeven in de pers, maar die wedstrijd werd omgezet van een 3-0 (dacht ik) overwinning naar een 5-0 Forfait score. Roel Grant heeft me een tijdje geleden uitgelegd hoe dit weeral kwam, maar pakt dat ik dat mij nu even niet kan herinneren. Op de toonaangevende website voor voetbaluitslagen (vbal4.be) staat deze wedstrijd ook als forfait aangeduid.

An sich veranderde er niets, we hadden de match gewonnen. Vandaar dat het ook niemand echt opviel denk ik.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 19/12 15:00 R.Knokke FC. A - K.SK Heist

Bericht door DAVILA »

Rust in Knokke 0-2 Mathieu en Orye op penalty
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 19/12 15:00 R.Knokke FC. A - K.SK Heist

Bericht door DAVILA »

Nu 1-2 Savaete
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 19/12 15:00 R.Knokke FC. A - K.SK Heist

Bericht door DAVILA »

1-3 Orye !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: R.Knokke FC. A - K.SK Heist 1-3

Bericht door DAVILA »

In fusiegemeente Knokke-Heist zeggen de Knokkenaren al.smalend ‘Knokke blinkt en Heist stinkt’. Gisteren was het Knokke dat stonk en Heist dat blonk !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: R.Knokke FC. A - K.SK Heist 1-3

Bericht door DAVILA »

Heist behaalt eerste uitzege van het seizoen en doet uitstekende zaak: “Het was ons genoeg ingepeperd door de pers”

Onze wekenlange smeekbede is dan toch niet zonder resultaat gebleven. KSK Heist behaalde zondag zijn eerste uitoverwinning van het seizoen. 1-3 werd het op het veld van Knokke. Voor de supporters van Heist was het wachten tot de vijftiende speeldag om hun ploeg dat voor mekaar te zien krijgen. Maar eind goed, al goed. Heist doet meteen een goede zaak in het klassement.

De rust kan dus weerkeren op Heist. Ons gezeur en gejammer kan stoppen, beloofd. Heist vatte op het veld van Knokke meteen de koe bij de horens. Troonbeeckx ontpopte zich de hele wedstrijd lang tot dé kwelduivel van Knokke en was bij de drie Heistse goals betrokken. De eerste maakte hij zelf, nadien was het Nicolas Orye die met twee doelpunten de kroon op het werk zette en zijn doelpuntentotaal op acht stuks bracht.

“Ja, het was ons door de pers genoeg ingepeperd dat die eerste uitzege er nu maar eens moest komen”, zo sprak Orye met een kwinkslag. “Wanneer je vooraf het klassement bekeek en daarbij rekening hield met de uitslagen van zaterdag, dan wist je dat we hier een uitstekende zaak konden doen. We krijgen nu weer wat aansluiting met de ploegen die hoger gerangschikt staan, en dat geeft ons met de winterstop die voor de deur staat een goed gevoel.”

“Die twee doelpunten zijn uiteraard belangrijk. Die geven mij persoonlijk een boost aan vertrouwen, maar ook aan de ploeg. Mijn medespelers weten dat er voorin iemand staat die er toch al acht tegen de touwen heeft gejaagd. Er zat ook een penalty bij. Sinds de misser van Bamona op Boom heb ik de strafschoppen wat naar mij toegetrokken. Voorlopig met succes.”

Kaarten

Een andere zorg is de kaartenlast. In totaal trok de scheidsrechter acht keer geel en één keer rood, hoewel dit toch een fair duel was. In de eerste wedstrijd na de winterstop, de topper op 8 januari in eigen stadion tegen Luik, zal Heist geen beroep kunnen doen op centrale verdedigers Englebert en Rosy, die in Knokke hun derde gele kaart pakten. Hopelijk is Vande Cauter dan weer paraat. Vande Cauter heeft er alleszins zijn laatste dag quarantaine opzitten. De trainingen worden hervat op 27 december. In principe wordt er geen oefenwedstrijd gespeeld tot 8 januari

Bron: HNB
Laatst gewijzigd door DAVILA op 20 dec 2021, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: R.Knokke FC. A - K.SK Heist 1-3

Bericht door DAVILA »

Jarric Buysse en Knokke blijven met lege handen achter na verlies tegen Heist: “Er is nog niks verloren”

Royal Knokke Football Club is er niet in geslaagd om het kalenderjaar af te sluiten met een overwinning. KSK Heist ging aan zee met de drie punten aan de haal.

Kwartier gespeeld en de thuisploeg moest in de achtervolging, toen de bedrijvige Troonbeeckx zijn poging via een Knoks been over Dhoest in doel zag verdwijnen. Tot meer dan een ongevaarlijk afstandsschot van Vanraefelghem kwam het team van trainer Van Borm niet in de openingsfase. Aan de overkant was het telkens alle hens aan dek als Heist door de buitenspelval wist te glippen. Opnieuw Troonbeeckx schuimde zijn rechterflank af, maar zijn voorzet belandde tegen de hand van de glijdende Buysse in de rechthoek. Op de strafschop van Orye was Dhoest compleet kansloos en was de 0-2 een feit. Via Samyn stak Knokke nog een paar keer de neus aan het venster, maar het verdiende doelpunt bleef uit.

Na de rust ging de thuisploeg resoluut op zoek naar de aansluitingstreffer. De vele kansen werden echter niet benut, tot de ingevallen Van Den Bossche het hoofd van kapitein Savaete vond, die de 1-2 tegen de touwen kopte. Knokke rook bloed, maar liet zich opnieuw in de luren leggen op de tegenaanval, toen Jutten in de ruimte dook op rechts. Op diens voorzet kapte Orye zich vrij en ging zijn afgeweken schot naast een aan de grond genagelde Dhoest in doel. Over en uit voor Knokke, die vrede moet nemen met veertien punten na de veertien gespeelde wedstrijden in de heenronde.

“We kwamen opnieuw op achterstand door een frommelgoal”, vertelt Jarric Buysse. “Dat hebben we weliswaar ook weer aan onszelf te wijten, want we slaagden er niet in om de bal tijdig te ontzetten. Toch hebben we weer een pak tegenslag, wat jammer genoeg eigen is aan de situatie waarin we ons momenteel bevinden. Idem dito bij de strafschopfase, waar ik tijdens mijn tackle de bal hoog tegen mijn hand kreeg. Ik heb het leer zelfs nooit zien naderen en voorafgaand sloot de scheidsrechter de ogen voor een hands bij de bezoekers. We kregen na de rust zelf een paar mogelijkheden om langszij te komen, maar faalden in de afwerking. Zelfs alleen voor doel slaagden we er niet in om de bal binnen het kader te krijgen en dan weet je dat het moeilijk wordt. Het is heel frustrerend om dat vanuit onze positie in de verdediging te moeten aanzien”, aldus Buysse.

Drie thuismatchen

Knokke gaat de jaarwisseling in op de dertiende stek in eerste nationale. “Het staat allemaal nog dicht op elkaar. We hebben een unieke kans laten liggen, want de concurrentie pakte wel de nodige punten. Wij moeten enkel naar onszelf kijken. Na Nieuwjaar starten we met de verplaatsing naar Rupel Boom, gevolgd door drie thuismatchen. De matchen die we in de heenronde nipt verloren, moeten we straks sowieso zien te winnen. We hadden uiteraard liever met een zes op zes de winterstop aangevat, maar er is zeker nog niks verloren.”

Trainer Van Borm gunt zijn kern een weekje rust en roept zijn troepen nog tweemaal samen voor Nieuwjaar.

Knokke FC - KSK Heist 1-3

Knokke FC: Dhoest, Vanraefelghem, Pierre, Savaete, Lambo, Mariën (45’ Binst), Samyn, Buysse, De Wilde (45’ Van Den Bossche), Vervaque, Bailly

KSK Heist: Van Aerschot, Wijns, Nys, Rosy, Benhamou, Jutten (76’ Gilis), Orye, Englebert, Troonbeeckx, Lemti, Bamona (86’ Van Keilegom).

Doelpunten: 16’ Troonbeeckx (0-1), 25’ Orye (0-2 strafschop), 61’ Savaete (1-2), 72’ Orye (1-3)

Rood: 75’ Vervaque (Knokke)

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: R.Knokke FC. A - K.SK Heist 1-3

Bericht door DAVILA »

Beelden te zien op:

www.focus-wtv.be
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: R.Knokke FC. A - K.SK Heist 1-3

Bericht door Dabo »

Heist pakt net voor de winterstop eerste uitzege in Knokke

Heist pakte in Knokke zijn eerste uitzege van deze competitie. Nicolas Orye en Mathieu Troonbeeckx verdeelden onder hun beide de drie doelpunten. Na deze overwinning kunnen de spelers maar kort van een pauze genieten, want op 27 december begint de training al opnieuw.
“We hebben heel georganiseerd gespeeld”, vond Orye. Dat bleek zeker in de eerste helft waarin Heist toonde dat het de betere was van zijn tegenstander.”Ik had een beetje meeval bij het scoren van mijn doelpunt”, weet Mathieu Troonbeeckx. “Ik schoot naar doel en de bal week af. Het was wel een belangrijke goal die ons op weg zette naar een mooie overwinning.”

Troonbeeckx bleef de plak zwaaien. Een flankvoorzet werd in de grote rechthoek met de hand beroerd door een speler van Knokke en de bal ging op de stip. Orye klaarde de klus. “Het is mijn tweede penalty die ik trap dit seizoen en ze vlogen allebei binnen. Ik heb nu acht keer gescoord en dat geeft vertrouwen, zowel in mezelf als van de ploeg. Als de ploeg weet dat er vooraan een spits loopt die er toch al acht heeft binnengetrapt dan geeft dat ook het nodige vertrouwen aan mijn ploegmaten”, zei Orye.

Eerste uitzege

Heist veroverde een eerste uitzege, hoe belangrijk was dat? “Dat is mooi want met deze drie punten erbij kunnen we de aansluiting maken bovenaan. Het blijft onze bedoeling om bovenaan zo lang mogelijk mee te draaien.” Ook bij het derde doelpunt had Troonbeeckx zijn aandeel. “Ik zette de aanval op en via Jutten kwam de bal bij Orye, die laag over de grond in doel besloot.”

Dat niet alle kansen in een goal werden omgezet bewees Thomas Jutten. Op aangeven van Troonbeeckx was missen haast moeilijker dan scoren. “Die bal had altijd moeten binnengaan”, vond Jutten. “Ach, na mijn lange periode van afwezigheid ben ik aan het groeien, dus ik heb nog wat marge.”

Trainer Demets moest door de schorsingen van Carrasco en Absisan puzzelen aan de basiself. David Wijns verscheen na een lange afwezigheid in de ploeg en nam de aanvoerdersband over van Englebert. Bamona en Benhamou, vorige week nog op de bank, kwamen aan de aftrap. In Knokke ontsnapten de Heistenaren niet aan een pak gele kaarten. Vijf spelers kregen geel. Zo liepen Englebert en Rosy tegen een schorsing aan. De twee centrale verdedigers missen de thuismatch van 8 januari tegen FC Luik. Kobe Vande Cauter ontbrak in Knokke. Hij zat zijn laatste dag quarantaine uit. De spelers hebben deze week vrij. Op maandag 27 december hervatten de trainingen.

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: R.Knokke FC. A - K.SK Heist 1-3

Bericht door DAVILA »

In de marge nog het volgendemeegeven:

Stand topscorers na de heenronde:

1. Breugelmans, Dessel 11goals 9 thuis 2 away
2. Orye, Heist 8 4/4 Perbet, Luik 8 4/4
3.Bamona, Heist 5 4/1 Cherppassov, Dessel 5 3/2
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: R.Knokke FC. A - K.SK Heist 1-3

Bericht door Johan Gazon »

Meer als 7 uur op de trein heen en weer, voor KSK Heist te zien winnen op Knokke...dus zeker de moeite !!!

Wat me opviel:
KSK Heist was steviger in de duels, Knokte ( :roll: !) beter in de duels...het leek dat de spelers van Knokke wat te klein uitvielen !
Eerste helft was zeker voor ons ...tweede helft begonnen we heel slecht,alsof we achteruit kropen om onze voorsprong te verdedigen. Op 't einde terug herpakt !
Prachtig terrein en accomodatie...hier zit geld..zoals te verwachten voor al de Lippensen die daar wonen !
Er zit nog altijd "nen lawaadmaker" van Knokke in te tribune...amai mijn oren !
Speedy-Troonbeeckx begint beter en beter te worden..of is het dat hij in Knokke steeds wat meer kan !
Mannen van de match: Oreye (terecht als tweede in de topschutter lijst), verheerlijkt door Davila (misschien ook terecht !). Altijd ook man van de match: Maxim Nys...blijft maar bevestigen.
Wel iets te veel gele kaarten voor KSK Heist...hopen dat we daarmee niet in problemen mee komen voor de volgende wedstrijden ?
Goed seizoeneinde ...We moeten met onze ploeg toch wel bij de eerste vier kunnen kamperen .
Plaats reactie