K.SK. - Rupel Boom 1-2

Plaats reactie
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

K.SK. - Rupel Boom 1-2

Bericht door Raul »

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

29/01/2022 - 20:00 - K.SK Heist - K.Rupel Boom FC.

Bericht door Dabo »

KSK Heist hervat de competitie tegen Rupel Boom: “De top vier blijft onze ambitie, maar Boom opzij zetten wordt niet de meest evidente opdracht”

De bal gaat weer aan het rollen, ook voor KSK Heist. En mét publiek. Ook bij Heist hoopt men dat de herstart nu definitief is, en dat ergens in februari of maart niet nog eens de rem er weer op moet. Covid blijft de clubs onder druk houden, dat is bij Heist niet anders. Maar wat de club nu vooral bezig houdt, zijn de schorsingen van Englebert en Rosy. Want wie komt er dan achterin de defensie te staan?

Stéphane Demets heeft dus een belangrijke knoop door te hakken, want Rosy en Englebert, de twee sterkhouders die in de laatste wedstrijden voor de winterstop centraal achterin de dienst uitmaakten, zitten samen een gele strafdag uit. De Heistse trainer heeft nog Kobe Van de Cauter achter de hand, maar wie de tweede pion centraal naast Van de Cauter wordt, zal tot zaterdag een onbeantwoorde vraag blijven.

“Ja, daar kan ik zelf het antwoord ook niet op verzinnen”, aldus Fré Van Aerschot. “Die knoop ontwarren laat ik over aan de coach. Niet alleen moeten we die twee geschorste spelers missen, maar ook Bamona en Gillis hebben de club deze maand (vroegtijdig) verlaten. Vooral Bamona zorgde toch voor enkele belangrijke goals. De voorbije weken hadden we enkele testspelers op training, maar of het ook tot een aanwerving komt, is een zaak voor het bestuur. Ook daar kan ik mij niet over uitspreken.”

Momenteel ziet het er dus naar uit dat Heist verzwakt aan de terugronde begint, maar dat kan ook snel weer veranderen naar het einde van deze maand toe. Afwachten dus. Maar de competitie hervatten is een goede zaak? “Ik heb er wel zin in, ja. Want zo’n periode met nietszeggende oefenwedstrijden, stelt toch maar weinig voor. Daarin vind ik maar weinig voetbalvreugde. En als we dan zaterdag hervatten, is het maar te hopen dat de competitie op normale wijze en definitief weer op gang kan komen, en dat de rem er over enkele weken niet opnieuw op moet. Ik durf er geen uitspraken meer over doen.”

Ondanks het feit dat Heist verzwakt aan de terugronde begint, blijft de ambitie overeind? “Zeker. Die top vier blijft onze ambitie. Maar ik voeg er meteen aan toe dat Rupel Boom opzij zetten niet meteen de meest evidente opdracht wordt. Ik herinner me uit de heenwedstrijd dat Bamona daar een penalty miste en we zo de drie punten lieten liggen. Dat overkomt ons hopelijk geen tweede keer.”

Bron: HLN

-----------------------------------

Amir Lemti voelt zich als leerling die aan nieuw trimester begint

“Even goed doen als voor Nieuwjaar”

Ook voor Heist staat er zaterdagavond eindelijk weer competitievoetbal op het programma. De komst van Rupel Boom maakt de affiche alleen maar mooier. Jo Gilis en Leslie Bamona, die in de wintermercato respectievelijk naar OH Leuven en Patro Eisden vertrokken, zullen er niet meer bijzijn in de derby, maar Amir Lemti bleef wel trouw op post.

Hoe heb jij die lange winterstop beleefd?

Amir Lemti: “Eigenlijk hebben we altijd alles gedaan met het idee dat we in het weekend de volgende speeldag zouden afwerken. We kregen eerst één week rust en daarna zijn we er weer ingevlogen. We hebben getraind alsof we telkens een competitiematch moesten spelen. Die competitiewedstrijden werden dan vervangen door drie oefenmatchen. Het is nu wel hoog tijd dat het weer om iets gaat, het was deze keer zeker anders dan vorig seizoen. Toen zijn we op een bepaald moment gewoon gestopt, omdat de competitie vroegtijdig werd afgebroken. Nu is het weer een nieuw begin. Het voelt voor mij aan als een leerling die aan een nieuw trimester begint op school.”

Jullie verloren in de ­winter wel Leslie Bamona en Jo Gilis.

“Dat is zeker jammer, maar ik respecteer hun keuze. Schrijf nu al maar op dat we het Bamona tegen Eisden niet cadeau zullen geven. (lacht) Jo Gilis is een goede vriend, ik ken hem van mijn periode bij Leuven. Ach, hun vertrek zijn zaken die bij het moderne voetbal horen.”

Jouw heenronde mocht ­zeker gezien worden.

“Dit is mijn eerste volledig seizoen in een eerste elftal. Heist haalde me vorig jaar weg bij OH Leuven, daar trainde ik met de A-kern en speelde ik één competitiematch. Vorig jaar heb ik met Heist twee competitie­matchen gespeeld en dan brak corona alles af. Nu zag ik mijn grote kans. In de eerste plaats wilde ik altijd starten en dat is me gelukt. Ik hoop dat ik centraal op het middenveld even goed kan doen als voor Nieuwjaar. Dan zal mijn seizoen zeker geslaagd zijn.”

Sinds de heenmatch ­onderging tegenstrever Rupel Boom wel een heuse metamorfose.

“Die ploeg kan je inderdaad niet meer vergelijken met het Rupel Boom waartegen we in september 0-0 gelijk speelden. Sindsdien is er bij hen enorm veel veranderd. In de heenmatch was Greg Vanderidt er nog de trainer. Dat lijkt naar mijn gevoel al honderd jaar geleden. (lacht) Maar Rupel Boom pakte vlak voor de winterstop wel heel wat punten en dat is dan weer nog niet zo lang geleden.

Bron: HNB
boomkes
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2018, 13:25

Re: K.SK. - Rupel Boom 1-2

Bericht door boomkes »

Gouden punten voor ons.

Ik vond het persoonlijk een zwakke wedstrijd met veel inzet, maar weinig goed voetbal.

Het werd met momenten bitsig, ook door het langs beide kanten lakse optreden van de scheidsrechter.

Wij scoren in een door Heist gedomineerde eerste helft twee keer uit evenveel kansen.

Ik was vooral bang voor de laatste 20 minuten daar wij door een karrenvracht aan afwezigheden niet echt wisselmogelijkheden hadden.

Maar de stormloop kwam er nooit en hoe meer de match vorderde, hoe minder gevaarlijk Heist werd. Wij lieten het na om de 1-3 te scoren tot tweemaal toe alleen voor de doelman.

De vervanging van nummer 7 (Carrasco) was onbegrijpelijk. Vond dat de beste man bij jullie.

De stereotiepe lange ballen op Orye, dat is net wat onze kopbalsterke verdedigers graag hebben. Jullie missen Bamona, die een match kan beslissen met een flits.

Gelukkig zullen jullie nooit meer in de problemen komen door de sterke heenronde. Succes mannen en hopelijk tot volgend seizoen (als wij ons kunnen redden).
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK. - Rupel Boom 1-2

Bericht door Dabo »

Redouan Benhamou (Heist): “Het had ook anders kunnen lopen”

Al vroeg in de match kwam de thuisploeg 0-1 achter. Kapitein David Wijns: “Ik vind het een zure nederlaag. Het is een verlies dat we ook hadden kunnen vermijden. Onze tegenstander was niet beter dan wij, maar wel een heel stuk doelgerichter. Het doelkader heeft ook een rol gespeeld bij de uitslag. Bij de tweede goal kreeg Boom de hulp van de paal en vloog de bal toch binnen. Op slag van rust mikte Absisan bij ons tegen de lat en de bal vloog nadien weer in het veld. Het ligt soms in een klein hoekje en dat tikkeltje geluk hadden we in deze match niet aan onze kant. We moeten ook durven zeggen dat aan het Boomse doel onze laatste pass niet altijd even zuiver was. Dat is samengevat het verschil tussen 2-1 winnen en 2-1 verliezen. Ik vind niet dat we een slechte match hebben gespeeld. Het lag kort bij elkaar en had het geluk aan onze kant gestaan dan hadden we deze wedstrijd waarschijnlijk ook kunnen winnen.”

Redouan Benhamou was teleurgesteld. “Amai, dit komt toch wel aan”, begon Benhamou. “We kregen de doelpunten te gemakkelijk tegen. In de tweede helft hadden we zelf ook meer moeten brengen dan nu het geval was, toen hebben we ons te weinig laten zien. Boom zakte in en trachtte het tempo uit de match te halen. Wij hadden daar niet echt een antwoord op. We hadden gewoon zelf meer moeten scoren en in de tweede helft hadden we meer initiatief moeten tonen.

Eén nederlaag betekent het einde niet. Al zijn de volgende matchen best wel pittig met verplaatsingen naar Dender en Patro Eisden. Maar we hebben in de heenronde verschillende keren laten zien dat we kunnen omgaan met een tegenslag en dat we een antwoord op het veld kunnen geven. Het is wrang dat je verliest en je het gevoel hebt dat zoiets niet had moeten gebeuren.”

Bron: HLN
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK. - Rupel Boom 1-2

Bericht door Johan Gazon »

Het grote probleem zat in de afwezigheid van Engelbert !!!
Engelbert zorgt voor de organisatie achterin en heeft dan ook nog eens een zeer goede pass in de voet !
Boom had aan de enige twee kansen genoeg om twee doelpunten te scoren !
KSK Heist speelde vooral in de eerste helft (buiten de eerste tien minuten) een goede wedstrijd.
Lichtpunt: Jack ( heel gemakkelijke roepnaam !) lijkt een aanwinst te zijn: snel, dribbelvaardig en een zeer goede pass !
Werkpunt: Onze keeper Van Aerschot moet wat rustiger zijn , ook bij een nederlaag...krijgt te vlug gele kaarten !

Volgende matchen enkelen winnen ...en we staan terug bij de mensen !
Komaan KSK Heist !
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K.SK. - Rupel Boom 1-2

Bericht door hesteneer »

Johan gazon, ben jij nu serieus? :)

Onze nieuwe vriend zijn eerste actie was volgende: Met de kousen opgetrokken tot net onder zijn oksels liep hij pardoes met bal enal op de boomse verdediger, die geneens een stap opzij moest zetten. ZIjn tweede actie was een slechte pass. Bij actie 3 ben ik gestopt. Sorry, maar als je daar carrasco moet voor vervangen dan klopt er iets niet. Ik zeg niet dat carrasco goed was, maar daar weet je tenminste van wat je er aan hebt. Kzal het kort zeggen: als er een van mijn spelers 3 jaar geleden zo op het veld kwam, die stond er welgeteld 30 seconden op. Nee...daar heb ik geen goed oog in. En dan nog volgende: Waarom Mathieu er af moest is mij een compleet raadsel. OOk hier: hij was niet top, verrevan, maar ons Redje heeft geen bal goed geraakt. MIsschien eens een ander soort vervanging proberen dan steeds hetzelfde?

Voor het overige is mijn samenvatting van match als volgt: Dat ze de voetbal maar rap terug stop zetten, want dit sloeg echt nergens op...zelfs de scheids was beneden alle peil ;)

Op naar volgende!
Plaats reactie