FC.V.Dender E.H. - K.SK Heist 2-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

FC.V.Dender E.H. - K.SK Heist 2-1

Bericht door Dabo »

Winteraanwinst Jack Mmaee moet bij Heist vertrokken Leslie Bamona doen vergeten

Heist gaat zaterdag op bezoek bij Dender. Stapt mee de bus op: winteraanwinst Jack Mmaee. De 27-jarige aanvaller maakte vorige week tegen Rupel Boom alvast zijn debuut voor de club.

Jack, vertel eens, hoe ben je in Heist terecht­gekomen?

Jack Mmaee: “De club toonde interesse en ik had een goed gesprek met de sportief verantwoordelijken. Zij waren duidelijk in wat ze van mij verwachten. Ze zien in mij de geschikte vervanger voor Leslie Bamona, die naar ­Patro Eisden verhuisde. Ik hoop in dit halve seizoen de club en mezelf niet teleur te stellen. Mijn overeenkomst loopt tot het einde van dit seizoen, al nam Heist wel een optie.”

Ken je eerste nationale een beetje?

“Nee, zeker niet. De laatste jaren voetbalde ik in Luxemburg, bij FC Wiltz, Niederkorn en Racing Luxembourg, drie clubs die nu in eerste klasse spelen. Zo vond ik mijn wedstrijd met Niederkorn tegen Glasgow Rangers in 2019 in de kwalificatie van de Europa League een persoonlijk hoogtepunt. In Schotland speelden we voor 60.000 mensen. Ondanks de uitschakeling was het een geweldige ervaring.”

En nu zat je zonder club?

“Door een blessure in mijn laatste jaar bij RC Luxembourg zat er geen contractverlenging in. De voorbije maanden speelde ik met de Afrikaanse spelers zonder contract. En na enkele jaren Luxemburg wilde ik ook een andere voetbalomgeving. Dat alles bracht me tot in Heist, ook al kende ik de club niet.”

Je komt ook wel uit een echte ­voetbalfamilie.

“We zijn met vier broers. Ook ­Samy, Ryan en Camil voetballen op een deftig niveau. Ik ben de oudste van de vier en ben ook enige die nooit bij Standard heeft gespeeld. Ik begon te voetballen bij Brussels, daarna AA Gent, Sint-Truiden, Jong Roda JC en dan Luxemburg. Van ons vieren vind ik Camil de beste. Hij speelt bij de U21 van Standard. Ryan en Samy zijn in België bekend van ­Standard, Sint-Truiden en Waasland-Beveren. Zij spelen nu allebei bij het Hongaarse ­­Ferenc­varos. En vorig weekend werden ze met Marokko in de kwart­finales van de Afrika Cup nog uitgeschakeld door Egypte.”

Bij Heist hoop je in de eerste plaats op een basisplaats?

“Stap voor stap bouwen in een nieuwe omgeving, dat wordt mijn eerste uitdaging. En zo hoop ik elke week meer speelminuten te verzamelen en mezelf en de club te overtuigen van mijn kunnen.”

Bron: HNB

-------------------------------

KSK Heist op bezoek bij Dender om verloren punten tegen Boom terug te pakken

De grootste verrassing op de vorige speeldag in 1ste nationale was misschien wel de thuisnederlaag van KSK Heist tegen Rupel Boom. Dit verlies sloeg Heist behoorlijk uit koers in zijn streven naar een plekje in de top vier. Wie thuis de punten te grabbel gooit, krijgt een week later de kans die terug te nemen, in dit geval is dat op bezoek bij Dender. Begin er maar aan.

Twee kinderlijk eenvoudige doelpunten nekten Heist op de vorige speeldag. De sterkhouders, centraal in de verdediging, Englebert en Rosy, ontbraken tegen Rupel Boom, maar de oorzaak van die twee doelpunten bij de afwezigheid van beide heren leggen, zou nogal goedkoop zijn. Eén zaak is wel zeker: Englebert en Rosy lopen er straks wel weer bij. Nu zit Redouan Benhamou wel een dag op het strafbankje.

"De pil is doorgeslikt, denk ik", geeft Kobe Vande Cauter ons mee. "We hadden graag een thuisoverwinning gepakt, maar die is er niet gekomen en dat is jammer. Maar laat ons die wedstrijd van zaterdag toch ook niet dramatiseren. Bepaalde zaken waren slecht, andere zaken waren goed. En die moeten we meenemen naar de volgende opdracht. Wie thuis de punten te grabbel gooit, moet maar iets rechtzetten op verplaatsing, hé. Laat ons uit die nederlaag de motivatie halen om het nu beter te doen."

In de heenwedstrijd brak Heist de competitie open met een mooie 2-0-overwinning, die uiteindelijk een 5-0-forfaitzege werd omdat Dender in die wedstrijd een speler had opgesteld die nog niet speelgerechtigd was. "Ja, als we dat nog eens kunnen herhalen, is er weinig aan de hand, hé. Maar om dat voor mekaar te krijgen, zullen we wel scherper moeten zijn. Rupel Boom kon tegen ons maar weinig kansen bij mekaar voetballen, maar ze scoren natuurlijk wel twee keer. Dat kan je efficiëntie noemen. Indien wij beter bij de les waren geweest, zouden die doelpunten er nooit gekomen zijn."

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: FC.V.Dender E.H. - K.SK Heist 2-1

Bericht door Dabo »

Heist begint met twee verlieswedstrijden na winterstop

Heist leed in Dender zijn tweede opeenvolgende nederlaag. Een vroege voorsprong van Troonbeeckx werd ongedaan gemaakt door twee goals van Valcke. Die had Heist ook kunnen scoren, maar de lat bleek voor de ploeg de spelbreker van de wedstrijd te zijn.
“Dit verdienden we niet”, aldus aanvoerder David Wijns. Bijna was hij nog de held van de avond, een prachtige lob van hem spatte tegen de onderkant van de lat. “Dit is echt een nederlaag met een zure smaak. In de tweede helft waren wij de betere ploeg en we hadden dit dus nooit mogen verliezen. Ik was er op het einde nog heel dichtbij. Ook Thomas Jutten had een geweldige kans aan de voet, maar hij vond de keeper op zijn weg. In de herneming probeerde ik de doelman met een verre lob te verslaan. Helaas, het mocht niet zijn. Het kader stond in de weg. Een gelijkspel was zeker een veel juistere uitslag geweest”, besluit Wijns.

De avond was voor Heist schitterend begonnen, na twee minuten prijkte de 0-1 al op het bord. Een verre voorzet van Jawad Absisan werd door Troonbeeckx fraai in doel gemikt.

“We konden niet beter van start zijn gegaan”, aldus Absisan. “Een verre diagonale bal van mij viel perfect voor de voeten van Troonbeeckx en die deed daar aardige dingen mee. We hebben in deze match een uitstekende tweede helft gespeeld, net zoals we vorige week tegen Rupel Boom een meer dan deftige eerste helft speelden. Daarom vind ik het verlies ook zo zwaar, we spelen zeker niet slecht en de groep doet er zijn uiterste best voor. Toch worden we er momenteel niet voor beloond. Ik vind wel dat we nog altijd in een goeie flow zitten. Niet als je naar het cijfermateriaal kijkt, met 0 op 6 spring je natuurlijk niet ver in het klassement. Maar we trainen wel goed en het gevoel bij de spelers zit ook goed. We kennen op dit moment alleen geen geluk. Toch mag dat ook geen eigen leven gaan leiden. We mogen dat niet te vaak zeggen, want dan is ons verhaal ook niet meer geloofwaardig. We moeten deze minireeks gewoon zo snel mogelijk breken.”

De eerstkomende wedstrijden lijken voor Heist wel pittige opdrachten te worden: naar Patro Eisen en dan thuis tegen FC Luik en Dessel. Voor Absisan maakt die kalender niet veel uit.

“Eerlijk, ik weet dat niet en het interesseert me eerlijk gezegd ook niet. Wat zijn we ermee dat we weten dat ons zware wedstrijden te wachten staan? Alsof zo’n zwaar programma ons kansloos zou maken en ons de motivatie zou ontnemen. Niets is minder waar, we zijn vandaag strijdvaardiger dan ooit. We moeten deze nederlaag namelijk zo snel mogelijk omzetten in een positief resultaat”, aldus Absisan.

Volgende week is Heist vrij en speelt het zaterdag 12 februari om 20 uur vriendschappelijk in Luik tegen de beloften van Standard.

Bron: HNB
Plaats reactie