Patro Eisden - K.SK Heist 0-0

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Patro Eisden - K.SK Heist 0-0

Bericht door Dabo »

Kobe Vande Cauter en Heist hopen op eerste punten na winterstop

“We hoeven niemand te vrezen”

Na een vrij weekend gaat Heist zaterdagavond op bezoek bij Patro Eisden, de nieuwe club van ex-speler Leslie Bamona, die in de winterstop de overstap maakte naar de Limburgers.

Jullie vulden het vrije weekend vorige week op met een wedstrijd tegen de beloften van Standard.

Kobe Vande Cauter: “We wonnen op vrijdagavond met 0-5. Het was een nuttige oefenmatch en door al op vrijdag te spelen, maakten we er ook een echt vrij weekend van. De batterijen zijn weer opgeladen. Mentaal zijn de hoofden fris, we zijn op weg naar het laatste luik van deze competitie.”

Met een nul op zes in 2022 verloopt de herstart voorlopig stroef.

“De punten zijn ons spel niet gevolgd. Er zat meer in, en dat zeg ik niet zomaar. Met een beetje meeval hadden we gewoon vier punten meer gehad. In Dender speelden we een sterke tweede helft, tegen Rupel Boom was onze eerste helft prima. Met iets meer doeltreffendheid hadden we er nu anders voor gestaan. Ik panikeer echter niet. Oké, we staan nu negende en dat oogt flauw, maar wat is er verloren? We staan nog altijd maar vijf punten achter de vierde. Akkoord, we hebben maar drie punten meer dan de derde laatste. Toch blijven we naar boven kijken. We hoeven echt niemand te vrezen.”

Ook Patro Eisden niet?

“Nee, ook al speelden we er onze slechtste match van de heenronde tegen. Die vrijdagavond lukte werkelijk niks. Wat normaal onze sterkte is, was toen onze zwakte. Als ploeg was het los zand. We bakten er niks van en verloren met 0-2. Daar is toch iets van blijven hangen, het mag ons deze keer niet meer gebeuren.”

Leslie Bamona verdedigde toen nog de kleuren van Heist, zaterdag staat hij in het andere kamp.

“Als zowel de speler als de club er beter van worden, dan kan je dit in het hedendaagse voetbal verwachten. We weten wat de kwaliteiten van Bamona zijn. Door zijn manier van spelen trekt hij veel verdedigers naar zich toe, waardoor ruimte ontstaat voor anderen. We gaan hem proberen het scoren te beletten. Zeker in mijn rol als centrale verdediger. Cadeaus gaan we echt niet uitdelen, het gaat om drie belangrijke punten.”

Bron: HNB

------------------------

KSK Heist gaat bij Patro Eisden op zoek naar zijn eerste puntje van het jaar: “Het ontbreekt ons aan killerinstinct en een beetje meeval”

KSK Heist is dit jaar nog niet aan het feest geweest. Twee wedstrijden, twee nederlagen. Veel plezier hebben de supporters van KSK Heist nog niet mogen beleven aan hun ploeg. Verdiende Heist meer? Ja. Want de bal vloog ook enkele keren tegen het doelhout. En datzelfde doelhout verleende ook flink wat medewerking bij de tegendoelpunten. Mede daardoor zat er nog geen puntje in. Zorgt de wedstrijd uit bij Patro Eisden voor de kentering?

Geluk dwing je vaak zelf af, ook op een voetbalveld. Maar om dat geluk af te dwingen, heb je ook wel wat meeval nodig. Om de dubbele nederlaag van KSK Heist - telkens werd het 2-1 in het nadeel van Heist - alleen daar op af te wimpelen, dat is wat goedkoop. Want het ontbreekt Heist ook wel een beetje aan efficiëntie, aan killerinstinct. In de zone van de waarheid is vaak ook de laatste pass ontoereikend. Maar de kansen zijn er wel. Alleen moet je die ook wel eens afmaken.

“In de zone van de waarheid ontbreekt het ons inderdaad aan een tikkeltje meeval”, weet Mathieu Troonbeeckx. “We brengen wel goed voetbal, maar in de zone van de waarheid laten we het afweten. Het maken van goals is vaak ook een kwestie van millimeters, hé. Zo kregen we recent goals binnen waarbij de bal via de paal tegen de netten gaat, terwijl onze pogingen via de paal naast of over gaan. Het zijn vaak details, maar het zijn wel die details die het resultaat bepalen. Daarom ben ik ervan overtuigd dat dit niet blijft duren. Het moet wel eens keren.”

Jullie spelen uit bij Patro Eisden, dat eerder in deze competitie in Heist al een sterke indruk liet en zelfs met de drie punten ging lopen. “Ja, Eisden heeft een sterk geheel, ze vormen een stevig blok. Maar moeten wij voor één van onze tegenstanders in deze competitie bang zijn? Ik denk het niet. Ook in deze wedstrijd maken we een goede kans. In elke wedstrijd gaan we voor de drie punten en dat zal nu niet anders zijn.”

Er moeten best nog wel wat punten gesprokkeld worden, zo niet wordt het steeds meer bang achterom kijken. En dat wil toch niemand. “Maar die punten zullen er ook nog wel komen, hoor. Panikeren moeten we zeker niet gaan doen, paniek is een slechte raadgever. Zoals gezegd, dit mag en zal niet blijven duren. Maar ik begrijp dat een zege voor iedereen, spelers, trainers én supporters, deugd zou doen.”

Bron: HLN
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Patro Eisden - K.SK Heist 0-0

Bericht door Johan Gazon »

Twee ploegen die kampten met het enorm slecht winderig weder en het spekgladde terrein.
0-0...een uitslag die navenant de rangschikking eigenlijk heel goed is...maar toch zat er zeker meer in. KSK Heist had verschillende kansen om te scoren: een open kans voor Oreye en een open kans voor Jack. Patro had, niettegenstaande zijn gesticulerende en ADHD- gevoelige trainer :roll: , heel wat minder open kansen. Onze verdediging stond weer pal tegen vooral de ex-KSK Heist-spelers (Napoleone..niet gezien/ Bonou..te weinig laten zien/ Bamone...zat in de tang bij Maxim ! ). Onze verdediging speelde de bal mooi rond achteraan, zodat we heel veel balbezit hadden.
Wat viel op:
°Als Kobe achteraan de bal had, werd hij niet belaagd...integendeel bij Engelbert (die een iets betere pass in de voet heeft dan Kobe) werd onmiddelijk aangevallen.
°Carasco had niet zijn beste dag (teveel balverlies)...invaller Jack liet toch wat meer zien !!
°Oreye werd hard aangepakt en kon niet veel goede passes geven...invaller Jutten bekoorde me !

Tevreden met de uitslag keerden wij huiswaarts...volgende matchen komen er nog heel wat moeielijke opdrachten !!
Komaan KSK Heist !!!
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: Patro Eisden - K.SK Heist 0-0

Bericht door Johan Gazon »

Hierbij de ons nog resterende matchen:
Schermafbeelding 2022-02-20 om 17.45.32.png
Schermafbeelding 2022-02-20 om 17.45.32.png (92.62 KiB) 2002 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Patro Eisden - K.SK Heist 0-0

Bericht door Dabo »

KSK Heist keert met een punt terug uit Eisden (0-0): “Dit punt voelt aan als een overwinning”

KSK Heist heeft eindelijk een eerste puntje beet waar de stempel 2022 op kleeft. Gesteund door een bus supporters - voor het eerst sinds de uitbraak van de coronapandemie - kon KSK Heist gelijke tred houden met Patro Eisden, dat in de heenronde nog kwam winnen in Heist en bovendien ook nog stevige ambities koestert. Het bleef 0-0, na een erg gesloten partij waarin Heist zijn tegenstander nauwelijks openingen bood.

“Wat ons tegen Rupel Boom en Dender niet gelukt was, onszelf belonen voor de prestatie die we hebben geleverd, lukte nu eindelijk wel”, aldus Amir Lemti. “De heenmatch in Heist verloren we (0-2, red.), maar nu hebben we het tactisch anders aangepakt en hebben we vooral meer gegroepeerd gevoetbald. We hebben onze momenten afgewacht en vooral in de omschakeling gevoetbald, waar men bij Eisden toch wel beducht voor was. Dit punt voelt aan als een overwinning.”

Eén van de uitblinkers in de eerste helft bij Heist was Jawad Absisan. Jammer genoeg viel de middenvelder gekwetst uit met een enkelblessure. “Ik liep achter Mehdi Bounou aan die bezig was een tegenaanval op te zetten, maar plots afremde. Daardoor liep ik tegen hem aan en ben ik op een domme manier gekwetst geraakt. Hoe ernstig de blessure is, weet ik niet, maar ik koester de hoop dat het wel zal meevallen. Ik heb me eerder uit voorzorg laten vervangen.”

Coach Stéphane Demets was opgezet met wat hij van zijn ploeg gezien had. “Mijn groep verdient hier alle lof”, zei hij. “Makkelijk was het niet, in barre weersomstandigheden. Wind en regen zorgden voor een ijzige kou waardoor ik zelf bijna bevroren was (lacht). We wilden eindelijk een keer beloond worden voor de geleverde inspanningen. Schouderklopjes, daar wilden we het niet meer voor doen. Een degelijke prestatie leveren maar zonder punten achterblijven, dat wilden we niet nog eens meemaken.”

Aanwezig in Eisden was ook voorzitter Jan Scheirs, die met de supportersbus was meegereisd. Hij had een primeur en meldde ons dat hij bij de KBVB zijn diploma als veiligheidsverantwoordelijke heeft behaald. Deze functie, verplicht in eerste nationale, wordt momenteel ter harte genomen door Jan Van Geysel. Scheirs zal de enige voorzitter zijn in 1A, 1B en eerste nationale die beide functies combineert. Hij zal als stand-in fungeren.

Patro Eisden: Belin, Mustoe, Corstjens, Dijkhuizen, Napoleone (66' Arenate), Bounou, Renson, Sula (81' Mombongo), Gueroui, Massengo, Bamona.
KSK Heist: Van Aerschot, Wijns, Nys, Absisan (42' Rosy), Carrasco (63' Jutten), Benhamou (76' Mmaee), Orye, Englebert, Troonbeeckx, Lemti, Vande Cauter.
Geel: Dijkhuizen, Mombongo, Lemti.

Bron; HLN

-------------------------------

Patro Eisden en trainer Stijnen raken niet voorbij Heist: “Niet scherp genoeg in zone van de waarheid”

Patro Eisden is er niet in geslaagd om tegen SK Heist de drie punten thuis te houden. Het stormachtig weer maakte goed voetbal onmogelijk. Daarenboven stond de bezoekende verdediging pal en gaf geen kansen weg. Meer zelfs. Het Heistse aanvalsduo Orye-Troonbeeckx lag voortdurend op vinkenslag en noopte de Eisdense verdediging tot voorzichtigheid. “Wanneer het combineren niet lukt, dan moet je veel scherper zijn bij stilliggende fases. Alleen zo kan je zulke wedstrijd openbreken”, baalde trainer Stijn Stijnen na afloop.

De eerste helft had weinig om het lijf. De stormwind liet weinig combinatievoetbal toe en doelkansen waren er amper. Na de rust waren de eerste kansjes voor een scherp counterend Heist. Troonbeeckx mikte over en een schot van Orye werd in laatste instantie afgeblokt door Renson. Aan de overzijde was de beste mogelijkheid voor Massengo. Bounou zwiepte de bal in de kleine backlijn, maar in plaats van onmiddellijk te koppen, trachtte Massengo de bal eerst te controleren. Weg kans. Gueroui zag later zijn kopbal gestopt door doelman Vanaerschot en invaller Mmaee trapte dan weer in de handen van Belin. Met 5 op 12 oogt de Eisdense balans na de winterstop magertjes.

Bounou en Stijnen balen

De immer bedrijvige Mehdi Bounou kan ook niet meteen een antwoord vinden waarom de ballen na de winterstop niet zo gemakkelijk tegen de netten gaan. “In de eerste seizoenshelft waren we de underdog. We kregen veel ruimte en waren trefzeker. Nu kent iedereen ons en moeten we telkens opboksen tegen een dubbele afweergordel. Met Sula, Napoleone en Bamona kwamen er nieuwe spelers bij. Het is nog even zoeken naar de juiste posities en looplijnen”, aldus Bounou.

Trainer Stijnen baalde na afloop en wilde meer overtuiging in de zestienmeter zien. “Als de tegenstander en de weersomstandigheden combineren onmogelijk maken, dan moet je meer profijt uit de stilstaande fases halen”, sakkerde Stijnen. “We dwongen veel corners en vrijschoppen af, maar er was te weinig overtuiging. We waren niet scherp genoeg in de zone van de waarheid. Anderzijds was niet alles slecht. Iedereen heeft de juiste mentaliteit getoond en achterin hebben we weinig of niets weggegeven. We staan nog altijd stevig in de top vier en dat had voor het seizoen niemand voorspeld.”

Moeilijk programma

Er volgen nu twee moeilijke verplaatsingen naar Thes en Dender. En dat net nu de resultaten iets minder zijn. “Alle wedstrijden die volgen worden moeilijk. In de eerste seizoenshelft hebben we buiten alle verwachtingen prima gepresteerd. Ons handhaven was in eerste instantie ons doel, niet de eindronde. Maar door de uitzonderlijke resultaten is die eindronde nu wel ons doel geworden. We gaan er dan ook alles aan doen om binnen de top vier te eindigen. Dit bekijken we beter match tot match. Verder vooruit kijken doen we niet. Eerst volgende week punten pakken in Thes”, aldus Stijnen.

Bron; HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Patro Eisden - K.SK Heist 0-0

Bericht door Dabo »

Heist-trainer Stéphane Demets is blij met behaald punt tegen ambitieus Patro Eisden: “Ik loof de mentaliteit van mijn spelers”

Heist graaide tegen titelkandidaat Eisden een verdiend punt mee. In moeilijke weersomstandigheden gaven de bezoekers nauwelijks een kans weg. Het punt voelde aan als een zege.

“Ik loof de mentaliteit van mijn groep”, zei trainer Stéphane Demets na afloop. “We hebben een goede match gespeeld in barre omstandigheden. De wind en de regen maakten het er niet makkelijker op, maar we wilden in Eisden na twee nederlagen op rij nu wel eens beloond worden voor onze inspanningen. Dat was tegen Rupel-Boom en Dender niet het geval. We hebben het initiatief aan hen gelaten. We lieten hen het spel maken en wij hadden ons in blok goed georganiseerd. Het mocht niet nog eens gebeuren dat wij ons uiterste best deden maar uiteindelijk met niks achterbleven.”

De betere kansen in deze match waren ook voor Heist.

“We probeerden op de tegenaanval te prikken. Veel mogelijkheden hebben wij ook niet gekregen, maar Eisden nog veel minder. We gaven zo goed als niks weg, we hebben een verdiend punt behaald bij een ploeg die hoge ambities heeft. Eén minpuntje misschien: ik was na de match bijna bevroren, door de wind en de regen voelde het heel koud aan (lacht). Maar gelukkig hebben mijn spelers heel veel goed gemaakt.”

De enige Heistenaar die een gele kaart kreeg was Amir Lemti.

“Geen probleem voor de volgende match”, sprak Lemti. “Het is pas mijn tweede kaart. We wilden de heenmatch, waar we met 0-2 hadden verloren, van antwoord dienen in deze partij. Toen hadden we het tactisch anders aangepakt dan deze keer. Nu waren we veel voorzichtiger maar speelden we ook veel meer gegroepeerd. En dat heeft zeker tot een resultaat geleid. Ook al is het maar een punt, het voelt toch goed aan. Te meer omdat we Eisden niet in hun spel lieten komen: we hebben geloerd op de omschakeling, en daar was men bij de thuisploeg beducht voor. Ook de felle wind speelde zijn rol, de bal die in de lucht werd gespeeld vloog alle kanten uit. Het moest dus over de grond gebeuren, maar zo’n keuzes heb je als voetballer niet altijd in de hand.”

Jawad Absisan was aan een sterke match bezig toen hij kort voor de rust uitviel met een enkelblessure.

“Eigenlijk heb ik me op een hele domme manier geblesseerd”, weet Absisan. “Ik liep achter Bounou, die in de omschakeling aan een aanval bezig was. Plots stopte hij en liep ik tegen hem aan. Het leek me verstandig om snel het terrein te verlaten. Hoelang ik uit zal zijn? Ik weet het niet, maar dit voelt niet aan als heel ernstig.”(gf)

Bron: HLN
Plaats reactie