K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door Dabo »

Thomas Englebert (KSK Heist) ontvangt zaterdag zijn stadsgenoten: “We kunnen van iedereen winnen, ook van Luik”

Een drukke en zware kalender voor KSK Heist, met op de vorige speeldag de derde in de stand als tegenstander (Patro), zaterdag de tweede (Luik), en volgende week de leider (Dessel). En dat net op een moment dat Heist nog dringend punten moet gaan sprokkelen om niet écht in de problemen te komen. Want zo geruststellend is de marge niet met Tienen, dat op de dertiende plaats vier punten minder telt.

“Dat beseffen we”, weet Thomas Englebert, die als Luikenaar straks zijn stadsgenoten in de ogen mag kijken. “Ik ken bij mijn stadsgenoten wel een aantal mensen, zoals coach Drazen Brncic, die nog bij Union St. Gillis aan het werk is geweest toen ik daar speelde. Ook een aantal spelers zijn mij niet onbekend, zoals uiteraard Jérémy Perbet. Een te duchten tegenstander dus. Maar in deze reeks kan je elke wedstrijd winnen, ook die tegen Luik.”

Winnen wordt eigenlijk zo stilaan een must, niet? “Ja, eigenlijk wel. Maar het staat nog allemaal kort bij mekaar, hé. Enkele overwinningen na elkaar en je staat plots bovenaan het peloton. Maar dan moet je natuurlijk wel gaan winnen. Met een opeenstapeling van gelijke spelen gaan we er niet komen. De marge met de bedreigde positie (de dertiende plaats, waar nu Tienen staat, red.) is met vier punten niet zo bijster groot. Iedereen is het er over eens dat we meer verdienen dan de punten die we hebben, maar we hebben ze niet, hé. En dat is wat telt. Dit soort van tegenstanders zijn vooral goed om het moreel wat op te vijzelen, en dat kan alleen door zo’n club te verslaan. En daar gaan we alles aan doen.”

Zien we jou ook volgend seizoen bij Heist voetballen? “Ik ben inderdaad einde contract, maar een beslissing is daarover nog niet genomen. Ik laat het wat op mij afkomen. Ik voel me wel goed bij Heist, ik word hier ook gewaardeerd voor mijn prestaties en ondanks de wat povere resultaten is ook de sfeer binnen de groep goed. Wat ons nu vooral te doen staat, is ervoor zorgen dat we werk maken van de kentering, om zo ademruimte te scheppen. Van zodra we definitief afstand hebben genomenvan de clubs onder ons, wordt het ook makkelijker om beslissingen te nemen over het al dan niet verlengen van mijn contract.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 26/02 - 20:00 K.SK Heist - R.FC.de Liège A

Bericht door Dabo »

Samedi soir, leur club de cœur se rendra à Heist, pas très loin de la mer du Nord. Comme pour la plupart des déplacements, le système de combi-car sera d’application pour un match qui ne semble pourtant présenter aucun danger. Les supporters qui espéraient donc profiter d’un week-end à la Côte belge ne pourront pas le faire. Il en ira de même pour le voyage du 13 mars à Knokke.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 26/02 - 20:00 K.SK Heist - R.FC.de Liège A 2-1

Bericht door Johan Gazon »

Wa Was Da ???
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 26/02 - 20:00 K.SK Heist - R.FC.de Liège A

Bericht door DAVILA »

WA WAS WAWONA , Bedoelt geda?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door DAVILA »

Nationale 1 | Heist-RFC Liège 2-1


Mené 2-0, Liège est revenu dans le match juste avant l’exclusion de Nyssen.
Alors que les Sang & Marine avaient la rencontre en main, sans toutefois se montrer très dangereux, Heist inscrivait deux buts coup sur coup peu après la demi-heure de jeu (1-0 et 2-0, 31e et 35e). Liège réagissait en seconde période et réduisait la marque via Perbet sur un centre de Ronvaux (2-1, 58e).

Nyssen était exclu deux minutes plus tard, obligeant le RFCL à terminer le match en infériorité. Liége ne s’avouait pas vaincu et se créait encore des occasions. Heist aussi mais Debaty gardait son équipe dans le match. Malgré une dernière occasion franche de Perbet, une tête sur le gardien, Liège s’inclinait.

Compo : Debaty, Nyssen, Van Den Ackerveken, D’Ostilio, Rodes, Köse (82e Besson), Bruggeman (82e Delmarcelle), Mouchamps (46e Ronvaux), Mouhli (70e Cavelier), Lallemand (36e Prud’homme), Perbet

Buts : 31e Mmaee (1-0), 35e Orye (2-0), 58e Perbet (2-1)

Carton rouge : 60e Nyssen

Bron: site FC Liège
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door DAVILA »

Terzijde: Perbet voert de topschutterslijst aan met 12 goals gevolgd door Breugelmans (Desse) met 11 en Orye met 9
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door Johan Gazon »

Oei...nu bemerk ik pas wat ik verleden nacht op het forum heb gepost!! " WA WAS DA "? Wartaal?..of teveel pintjes gedronken misschien in de euforie !???
Ook Davila bleek van hetzelfde laken een broek: "WA WAS WAWONA , Bedoelt geda? " Teveel sangria of cerveza Davila ??!!

Niettemin....de eerste keer dat ik KSK Heist zo'n goeie match heb zien spelen !
Spijtige zaak dat Jutten al heel vlug met een kwetsuur het plein moest verlaten...hij was zeer goed vertrokken !
Openbaring Mnaee Jack ..(roepnaam: JACK) liet zien wat hij in zijn mars heeft !
Vervanger Carrrasco (voor Jutten) opereerde goed in het middenveld of achter de spitsen...misschien een betere plaats voor hem ?
Speedy Troonbeeckx begint elke match beter en beter te opereren !
Voor mij Orye, samen met Jack, de mannen van de match! Hoe Orye met een omhaal die goal maakte...wereldgoal !!! Orye in de spits, hard te verduren van de Luikse verdedigers, trok zijn plan en kon regelmatig een goede pass met de voet of het hoofd versturen !

En dan onze verdediging die pal stond tegen het sterke Luik...een verdedigingsfoutje dat toeliet dat Perbet toch zijn goaltje kon maken.

Een plezant moment ook: na de match moest onze Jack, zoals de traditie voorschrijft, als man van de match "allemaal samen" scanderen naar de supporters toe....volgens mij kan hij beter voetballen dan iets in het nederlands te roepen. Maar hij zal zeker nog de kansen krijgen om dit beter te doen !

Zo voort doen KSK Heist en we komen bij de vier eersten terecht in het klassement !!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door DAVILA »

Orye had al aan meer goals kunnen zitten: oa penalty op Boom, wist Bamona toen al
Dat hij naar Eisden zou gaan 😉 ?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door DAVILA »

KSK Heist wint de topper tegen RFC de Liège na twee knappe doelpunten en een wonderbaarlijke parade van Van Aerschot: “Blij dat ik ook belangrijk kon zijn”

KSK Heist heeft zich nog eens in positieve zin laten opmerken. Heist won zaterdagavond de topper tegen Luik, de tweede in de stand, met 2-1. De doelpunten werden gescoord door Jack Mmaee, die zijn eerste basisplaats in zijn eerste thuiswedstrijd bekroond zag met het openingsdoelpunt, en Nicolas Orye, die met een retro uitpakte op een voorzet van Mathieu Troonbeeckx. Via de groene tafel kreeg Heist er deze week ook nog eens twee punten bij na een klacht tegen La Louvière.

De hemel klaart helemaal op bij Heist, dat vijf punten in één week pakte en op die manier vrij van zorgen de rest van de competitie kan afwerken. Heist heeft de zege tegen Luik helemaal niet gestolen, integendeel zelfs. De doelpunten waren van uitstekende makelij en kwamen er vanuit de omschakeling, zoals dat tegenwoordig met een proper woord heet. Telkens was het Mathieu Troonbeeckx die van op rechts de bal aanbracht. Jack Mmaee liep de bal binnen, Nicolas Orye deed het op een iets meer verfijnde manier, een wereldgoal zeg maar.

Eerste doelpunt, eerste basisplaats

“Een belangrijke goal voor mezelf, maar ik ben blij dat ik mijn nieuwe ploeg op die manier aan de zege heb kunnen helpen”, sprak Jack Mmaee, die voor het eerst aan de aftrap kwam. “Ik hoop nu natuurlijk dat we dit nog meerdere keren kunnen herhalen. Onze coach had ons de voorbije dagen overladen met allerlei info over deze tegenstander, we wisten dus goed wat ons te doen stond en we hebben er ook intensief op getraind. Efficiënter zijn in de omschakeling, zo luidde de opdracht, en dat is - toch al deels - gelukt.”

Pechvogel zaterdag, en dit niet voor het eerst dit seizoen, was Thomas Jutten, die net als in de heenwedstrijd alweer gekwetst het veld moest verlaten. Na een contact met een Luikenaar tastte hij naar de andere bil en wist hij meteen hoe laat het was, aan zijn gelaat te zien. “Of ik kan genieten van deze zege? Een heel klein beetje, ik ben blij voor de ploeg. Maar de lichamelijke miserie blijft me maar achtervolgen. Ik zat goed in de wedstrijd, en dan komt dit er als een donderslag bij heldere hemel weer bovenop. Er wordt nu gezegd dat we deze lijn moeten doortrekken, maar dat zal dan zonder mij zijn”, klonk het eerder cynisch. Sterkte, Thomas, en kop op.

Ook Fré Van Aerschot was blij dat hij belangrijk kon zijn voor zijn ploeg. In de slotminuut moest hij zijn tweede redding van de avond uit de mouwen schudden. Bij een rake kopbal pakte hij uit met een uitstekende reflex. “Ja, we speelden een zeer goede wedstrijd vanavond”, sprak de Heistse doelman. “In het uitvoetballen deden we het goed en ook defensief lieten we geen steken vallen, wat tegen een spits van het kaliber Perbet toch geen sinecure is.”

Jarige oma

Bovendien moest je jouw jarige oma ook nog op een pleziertje trakteren. “Klopt( lacht). Mijn oma, Francine Luyten, komt naar elke wedstrijd kijken. Ik had Robert, onze stadionomroeper, gevraagd om haar welkom te heten en te feliciteren met haar 78ste verjaardag. Robert zei er zelfs na de wedstrijd nog bij dat ze hopelijk volgende week weer jarig is (lacht).”

KSK Heist - RFC de Liège 2-1

KSK Heist: Van Aerschot, Wijns, Nys, Rosy, Jutten (18' Carrasco), Mmaee (74' Meddour), Orye, Englebert, Troonbeeckx (82' Sen), Lemti, Vande Cauter.

RFC de Liège: Debaty, Van Den Ackerveken, Bruggeman (84' Delmarcelle), Rôdes, Lallemand (35' Prud’homme), Mouhli (70' Cavelier), Mouchamps (46' Ronvaux), Nyssen, Köse (84' Besson), Perbet, D’Ostilio.

Doelpunten: 31' Mmaee (1-0), 35' Orye (2-0), 55' Perbet (2-1).
Geel: Rosy, Carrasco, Orye, Bruggeman, D’Ostilio.
Rood: 60' Nyssen (2 x geel).

Bron:HLN
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door eSKaa »

Iemand die extra uitleg kan geven ivm die klacht vs La Louviere, en de 2 bijkomende punten waarvan sprake?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door DAVILA »

La Louviere had een speler opgesteld (Mukala) die op dat moment nog aangesloten was bij RAAL La Louviere, een andere club ui LL
Zie mijn eerdere post onder 1ste Nationale
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door Johan Gazon »

Hier staan we nu !!! Let op...KSK Heist heeft nog een match tegoed !
Klassement.png
Klassement.png (104.26 KiB) 2837 keer bekeken
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door Johan Gazon »

Met 32 gemaakte doelpunten de tweede beste van onze reeks !!!
En met 19 tegendoelpunten de derde beste verdediging !
Toch mooie cijfers voor KSK Heist waar we trots op mogen zijn !
Danneman
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door Danneman »

Johan Gazon schreef: 27 feb 2022, 20:38 Met 32 gemaakte doelpunten de tweede beste van onze reeks !!!
En met 19 tegendoelpunten de derde beste verdediging !
Toch mooie cijfers voor KSK Heist waar we trots op mogen zijn !
hebben er wel wat doelpunten bijgekregen he Johan,of ben ik verkeerd?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - R.FC.de Liège 2-1

Bericht door Dabo »

Jack Mmaee is blij met zijn eerste doelpunt voor Heist: “Echt heel tevreden met het resultaat”

Heist legde titelkandidaat FC Luik over de knie. Jack Mmaee opende de score en was achteraf wat blij. Niet alleen met zijn eerste goal voor Heist, maar zeker ook met drie kostbare punten.
Aanvaller Mmaee kwam er in de winterstop als nieuwkomer bij. In de eerste plaats om de naar Patro Eisden vertrokken Leslie Bamona te vervangen. Na enkele invalbeurten kreeg de spits dit weekend tegen FC Luik een eerste basisplaats. Het was meteen raak, Mmaee scoorde zijn eerste doelpunt voor KSK Heist.

“Natuurlijk ben ik heel blij”, glunderde Mmaee. “Ik stond op de goede plaats om er 1-0 van te maken. Het was mijn eerste basisplaats en dat in een thuiswedstrijd. Mijn eerste doelpunt, zo’n goal maakt me natuurlijk blij, maar ik vind ook het resultaat heel belangrijk. Ik heb me voor tweehonderd percent gegeven. Een kwartier voor tijd moesten ze mij vervangen want ik was helemaal leeg. Ik denk dat het een beetje een gevolg is van het gemis aan competitie. Het was voor mij toch wel vrij lang geleden dat ik nog eens aan de aftrap was gekomen. Ik ben moe maar voldaan (lacht).”

Trainer Stéphane Demets was ontzettend blij met de overwinning en het werk dat daar aan was voorafgegaan.

“We hebben heel veel getraind op bepaalde fases, op de omschakeling en op de specifieke manier waarop we FC Luik zouden bekampen”, legt Demets uit. “Ik ben heel tevreden en ik kan mijn ploeg alleen maar complimenteren. Ik zag twee mooie reddingen van mijn doelman. We hebben deze week eigenlijk vijf punten behaald door de niet-gekwalificeerde speler van La Louvière Centre. Daardoor maken we zo een sprong in het klassement. Ik vind het wel jammer dat Thomas Jutten is uitgevallen. Hij zat goed in de wedstrijd en moest helaas na twintig minuten de match al verlaten.”

Voor Jutten is het een echt pechseizoen. De aanvaller rolt van de ene blessure in de andere en krijgt zijn seizoen maar niet op gang.

“Ik zat goed in de match. Het voelde allemaal lekker aan. Tot er plots weer iets in mijn bil schoot. Het is als een donderslag bij heldere hemel”, zucht Thomas Jutten. “Dit seizoen is vervloekt voor mij. De ernst van het letsel zal moeten blijken. Ik denk dat het een verrekking of een scheur is. In de heenmatch op FC Luik had ik ook prijs, dit leek wel een kopie van dat wedstrijdbegin. Toen moest ik ook al vroeg naar de kant. Het is echt zonde en het is zo frustrerend. Je durft op die manier naar niks meer toe te leven. Volgende week speelt Heist tegen mijn ex-club Dessel, en dat zonder mij. Jammer.”

Bron: HNB
Plaats reactie