K.SK Heist - K.FC.Dessel Sport 1-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK Heist - K.FC.Dessel Sport 1-1

Bericht door Dabo »

KSK Heist krijgt zaterdag leider Dessel over de vloer: “Als we deze wedstrijd winnen, zit er misschien nog een mooie eindklassering in”

Wellicht staat de topper tussen KSK Heist en Dessel Sport al enige tijd in vette letters aangestipt in de agenda van Thomas Jutten, ex-speler van Dessel. Maar de onfortuinlijke Jutten viel tegen Luik uit met een scheurtje in de bilspier, en zal vanuit de tribune moeten toekijken. De lijn van tegen Luik doortrekken, zal dus een opdracht zijn die door andere spelers ter harte zal moeten worden genomen.

Heist won verdiend de topper tegen Luik met 2-1. Een dag later, op zondagnamiddag, ging Dessel met 4-1 onderuit op het veld van Tienen. Er komt straks dus een gewond dier langs, dat van zich af zal willen bijten en een tweede nederlaag op rij koste wat kost zal willen vermijden. Maar dat maakt de zaak van Heist niet, dat met die 4 op 6 uit de voorbije wedstrijden en de twee bonuspunten van de klacht aan het adres van La Louvière, plots weer uitzicht heeft op een betere eindklassering.

“Ja, die 4 op 6 geeft ons een goed gevoel. We hebben zeker vertrouwen opgedaan. We hebben mentaal voordeel ten opzichte van Dessel, dat vanuit een nederlaag zal moeten reageren”, vertelde Maxim Nys ons. “Dat we als ploeg de nodige capaciteiten hebben, daar waren we zelf al langer van overtuigd. Als we nu ook deze topper tegen Dessel kunnen winnen, bewijzen we dat we ons voetje kunnen zetten naast de toppers in de reeks. In de maand april wacht ons een druk programma, met zes wedstrijden in één maand tijd. Het zou fijn zijn indien we tegen dan weer aansluiting zouden hebben bij de kopgroep. Het geloof om die ambitie waar te maken, is in elk geval aanwezig. Om dat waar te maken, moeten we nu een mooie reeks neerzetten. Die wedstrijd tegen Dessel beschouwen we dan ook als een referentiematch.”

Maar dat zal dan wel zonder de onfortuinlijke Thomas Jutten moeten gebeuren. “Klopt. Thomas had graag tegen Dessel gespeeld, maar die blessure houdt hem aan de kant. Jammer voor hem, natuurlijk. Maar blessures horen nu eenmaal bij een leven als voetballer.”

Van blessures heb jij blijkbaar weinig last, Maxim. Je kwam dit seizoen al vaak aan de aftrap. “Inderdaad. Ik mag niet ontevreden zijn en voel me ook goed bij Heist. Ik haal een constant niveau, ik speel altijd mijn wedstrijd en help graag mee te knokken in functie van de ploeg.”

Bron: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 5/02 - 20:00 K.SK Heist * K.FC.Dessel Sport

Bericht door Dabo »

Heist wil nu ook proberen leider Dessel een voetje te lichten: “We zijn de heenmatch heus nog niet vergeten”

Heist rolt van de ene belangrijke match in de andere. FC Luik is nog maar pas uit Heist vertrokken of leider Dessel meldt zich zaterdag al. Heist-doelman Fré Van Aerschot kijkt uit naar de komst van Dessel.

De heenmatch in Dessel verloren jullie met 4-3.
Fré Van Aerschot: “Dat was één van de meest frustrerende matchen van heel het seizoen. Werkelijk alles zat toen tegen. We maakten mee het spektakel, het was een mooie match voor de toeschouwers, maar we hielden er niks aan over. We hadden keihard ons best gedaan, maar keerden met een 4-3-nederlaag en nul punten naar huis. Ik vond het een vreemde avond.”

Sindsdien is er toch heel wat veranderd?

“Ja, dat Dessel al weken aan de leiding staat. (lacht) En dat wij de laatste tijd tactisch toch hebben bijgestuurd. Dat hebben we na de matchen tegen Rupel Boom en Dender aangepakt. Dat waren ook zo’n wedstrijden à la Dessel: goed voetbal brengen, vooruit voetballen en op het einde van de rit met lege handen staan. Dat mocht ons niet te vaak meer gebeuren dit seizoen, met dat strijdplan zijn we uit Dender vertrokken. Sindsdien hebben we tegen Patro Eisden en FC Luik toch vier op zes gehaald.”

Vorige week, bij de 2-1-winst tegen FC Luik, moest jij nauwelijks in actie komen.

“Dat was de verdienste van de ploeg. Daar hadden zowel de aanvallers als de verdedigers hun aandeel in. We gaven nauwelijks kansen weg. Ik moest welgeteld één echt goeie redding verrichten. Het is goed dat de doelman niet veel werk heeft en het is mijn opdracht om de ploeg niet teleur te stellen.”

Hoe kijk jij naar Dessel, dat vorige weekend stevig met 4-1 op Tienen verloor?

“Het is een beetje dubbel. Langs de ene kant zullen ze zich zeker willen herpakken na die zware nederlaag, maar het zou ook kunnen dat ze van die zware nederlaag in Tienen een tik hebben gekregen. Dat zullen we zien, maar ik vond het wel een verrassende uitslag. Alle ploegen bovenaan morsten het voorbije weekend met de punten. Luik verloor bij ons, Eisden speelde gelijk op Thes Sport en Dessel ging dus onderuit. Zo mogen wij nog altijd de ambitie koesteren om de vierde plaats te halen. Dat zijn heus geen holle woorden, want we laten op het veld zien dat het ons echt menens is om die vierde stek te halen.”

Bron: GVA
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - K.FC.Dessel Sport 1-1

Bericht door Johan Gazon »

Na een kwartier waarin Dessel wat moeite deed, nam KSK Heist het roer in handen. En dit voor de hele wedstrijd. Als er een ploeg was die moest winnen, was het KSK Heist ! Dessel gaf niet de indruk een ploeg te zijn die in het klassement eerste staat...integendeel. Zoals de man van de pers achter me zei: sinds het bestuur van Dessel te kennen gaf niet te willen opgaan, is de moed bij vele spelers in de (voetbal-)schoenen gezakt !

Opvallend:
° Troonbeeckx gaat alleen nog voor de moeielijke, maar wel mooie doelpunten. Nadat hij een open kans miste, knalde hij van heel ver de aansluiter tegen de touwen. Elke match laat hij zien dat hij een heel nuttige speler is.
°Er is duidelijk heel wat bijgeschaafd aan onze ploeg (dankzij de trainer?)..Onze verdediging en het middenveld laat nog heel weinig kansen toe aan de tegenstrever. Onze verdediging stond weer pal...en in het middenveld deden Carrasco, Lemti en Rosy hun werk.

Dit beloofd voor de volgende (gemakkelijkere ?) wedstrijden...Komaan KSK Heist !
Plaats reactie