Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door Dabo »

Het Nieuwsblad, Rupel Boom en de speler zelf, Yannis Augustijnen, kondigen voor volgend seizoen de overgang naar Heist aan.
Danneman
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door Danneman »

Mss het teken dat Thomas Englebert niet zal bij tekenen!?
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door Dabo »

Yannis Augustynen ruilt straks Rupel Boom in voor Heist, maar wil geen degradatie op zijn cv

“Ik ga tot de laatste seconde alles geven”

BOOM Yannis Augustynen verlaat Rupel Boom op het einde van dit seizoen. De aanvoerder van de Steenbakkers tekende bij reeksgenoot Heist, maar wil eerst zijn huidige club nog aan het behoud helpen.

“Ik voelde dat ik na vier jaar Rupel Boom aan iets anders toe was”, zegt Augustynen. “Ik voerde nog wel gesprekken met de Spaanse investeerders, maar zij konden me niet meer op andere gedachten brengen. Ik ga naar een mooie, stabiele club waar ik heel wat spelers ken. Heist is een vaste waarde op dit niveau. Hun voorstel sprak me meteen aan, maar in de komende maanden ga ik eerst nog alles geven voor Rupel Boom. Vertrekken na een degradatie zou enorm zuur zijn. Dat wil ik echt niet. Ik hoop volgend seizoen opnieuw in Boom te passeren, maar dan als tegenstrever.”

Hoe kijk je terug op die vier jaar? Het waren vaak woelige tijden in Boom.

Yannis Augustynen: “Dat is zo. In mijn eerste twee seizoenen behaalden we echt knappe resultaten. Rupel Boom was nieuw in de reeks, maar deed het met een beperkt budget uitstekend. We kenden nooit degradatiezorgen. Vorig seizoen ging door corona compleet de mist in en deze campagne is lastig. Dat ziet iedereen. De overname heeft lang aangesleept en kwam pas rond toen de voorbereiding al bezig was. En dan vertrok trainer Greg Vanderidt ook nog eens naar Beerschot. Daarna hebben we drie verschillende trainers in enkele maanden tijd gehad. Onder Steven De Groot keerde de rust dan terug en boekten we meteen een knappe twaalf op vijftien, maar de laatste vijf matchen leverden slechts één punt op waardoor we opnieuw in degradatiegevaar verkeren en allicht moeten knokken tot de laatste speeldag. Of mogelijk nog langer, want het wordt niet evident om de barrages te ontlopen.”

Hoe heb je de overname ervaren? Rising Phoenix kwam met grote ambities, maar maakte die tot op heden niet waar.

“Ik geloof nog steeds dat die mensen het beste voor hebben met de club, maar er zijn toch al behoorlijk wat fouten gemaakt. Het aanstellen van die twee Spaanse trainers was bijvoorbeeld een complete miscast. Die mensen begrepen niks van onze competitie en spraken ook de taal niet. We hebben in die periode veel punten te grabbel gegooid en de fysieke paraatheid van de groep ging er steeds verder op achteruit. Ook bij de contractverlengingen merkte je dat er een goot verschil is tussen de Spaanse visie en de realiteit hier in België. Zij vinden dat volgend seizoen nog heel ver weg is. Dat klopt deels wel, maar hier is het nu eenmaal de gewoonte dat clubs in januari en februari hun kern al beginnen samen te stellen. Ik vrees dat door hun passieve houding nog andere sterkhouders de club zullen verlaten.”

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Danneman schreef: 07 mar 2022, 14:59 Mss het teken dat Thomas Englebert niet zal bij tekenen!?
Augustynen is een centrale middenvelder, 27jr 1,86m, is eerder een concurrent van Rosy.
Mooie transfer voor een club als wij, brengt wat gestalte in ons middenveld.
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door eSKaa »

Danneman schreef: 07 mar 2022, 14:59 Mss het teken dat Thomas Englebert niet zal bij tekenen!?
Met de zopas aangekondigde transfer van Brent Peers (Berchem), kan het idd zijn dat Englebert vertrekt.

Alvast 2 jongens 'uit de streek' als we dat ruim mogen nemen. Mooi!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door Dabo »

K.SK. Heist heeft met het oog op volgend seizoen (2022-2023) alvast vier transfers gerealiseerd:

– Yannis Augustijnen (28/01/1995), middenvelder die overkomt van reeksgenoot Rupel Boom FC. Yannis (die in Hoogstraten woont) voorstellen is wellicht niet meer nodig, hij zal onze ploeg ongetwijfeld een extra dimensie (gestalte en kopspel) kunnen geven.

– Brent Peers (25/03/1997), centrale verdediger die overkomt van Berchem Sport. Brent (die in Nijlen woont) volgen we al van toen hij nog bij de beloften van RAFC actief was. Na een korte tussenstap bij reeksgenoot Dessel is hij bij Berchem uitgegroeid tot een steunpilaar.

– Zenn Ulenaers (27/02/2002), rechtsvoetige jonge verdediger (CV of back) die overkomt van Bocholt VV. Zenn (die in Helchteren woont) heeft zijn jeugdopleiding onder meer bij Lommel en Westerlo genoten. Bij deze laatste club is hij al op onze radar gekomen en na een jaartje 2de nationale wil hij nu graag van het hoogste amateurniveau proeven.

– Kobe Lemmens (10/01/2002), linksvoetige jonge verdediger (CV of back) die overkomt van de Beloften van Westerlo. Kobe (die in Diest woont) is een polyvalente speler met veel loopvermogen die zich in de gratie van onze scouting heeft gespeeld en zich graag wil bewijzen op het hoogste amateurniveau.

Welkom aan de nieuwkomers!

Verder blijven volgende spelers van de huidige A-kern ook volgend seizoen (2022-2023) onze club trouw (over de andere spelers is er nog geen uitsluitsel):

Fré Van Aerschot
David Wijns
Kobe Vande Cauter
Maxim Nys
Yousri Sabhaoui
Jawad Absisan
Amîr Lemti
Redouan Benhamou
Xander Van Keilegom
Mathieu Troonbeeckx
Mylan Carrasco
Nicolas Orye

Tot slot bevestigt K.SK. Heist dat aan de samenwerking met T1 Stéphane Demets een einde komt na dit seizoen. De club dankt Stéphane voor het geleverde werk en wenst hem veel succes bij zijn verdere carrière!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Net van Berchem supporters vernomen: Peers is een 1.9m grote uitstekende centrale verdediger
Danny Wuyts
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 sep 2018, 09:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door Danny Wuyts »

Dabo schreef: 10 apr 2022, 21:20 K.SK. Heist heeft met het oog op volgend seizoen (2022-2023) alvast vier transfers gerealiseerd:

– Yannis Augustijnen (28/01/1995), middenvelder die overkomt van reeksgenoot Rupel Boom FC. Yannis (die in Hoogstraten woont) voorstellen is wellicht niet meer nodig, hij zal onze ploeg ongetwijfeld een extra dimensie (gestalte en kopspel) kunnen geven.

– Brent Peers (25/03/1997), centrale verdediger die overkomt van Berchem Sport. Brent (die in Nijlen woont) volgen we al van toen hij nog bij de beloften van RAFC actief was. Na een korte tussenstap bij reeksgenoot Dessel is hij bij Berchem uitgegroeid tot een steunpilaar.

– Zenn Ulenaers (27/02/2002), rechtsvoetige jonge verdediger (CV of back) die overkomt van Bocholt VV. Zenn (die in Helchteren woont) heeft zijn jeugdopleiding onder meer bij Lommel en Westerlo genoten. Bij deze laatste club is hij al op onze radar gekomen en na een jaartje 2de nationale wil hij nu graag van het hoogste amateurniveau proeven.

– Kobe Lemmens (10/01/2002), linksvoetige jonge verdediger (CV of back) die overkomt van de Beloften van Westerlo. Kobe (die in Diest woont) is een polyvalente speler met veel loopvermogen die zich in de gratie van onze scouting heeft gespeeld en zich graag wil bewijzen op het hoogste amateurniveau.

Welkom aan de nieuwkomers!

Verder blijven volgende spelers van de huidige A-kern ook volgend seizoen (2022-2023) onze club trouw (over de andere spelers is er nog geen uitsluitsel):

Fré Van Aerschot
David Wijns
Kobe Vande Cauter
Maxim Nys
Yousri Sabhaoui
Jawad Absisan
Amîr Lemti
Redouan Benhamou
Xander Van Keilegom
Mathieu Troonbeeckx
Mylan Carrasco
Nicolas Orye

Tot slot bevestigt K.SK. Heist dat aan de samenwerking met T1 Stéphane Demets een einde komt na dit seizoen. De club dankt Stéphane voor het geleverde werk en wenst hem veel succes bij zijn verdere carrière!
Zal allemaal wel nodig zijn, maar wat ik tot nu toe niet zie in de transfers is aanvallend geweld. Daar knelt toch het schoentje in het huidige team. We hebben daar nada.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Nijlenaar Brent Peers verlaat tweedeklasser Berchem voor KSK Heist
“Ik voel me klaar voor een nieuwe stap”
De 25-jarige Brent Peers speelt volgend seizoen voor KSK Heist. Na vier jaar verlaat hij tweedeklasser Berchem om straks dus een trapje hoger te gaan voetballen. “Een reeks hoger wordt een nieuwe stap in mijn carrière”, weet Peers.
GEERT FIERENS

Je begon te voetballen in het dorp waar je woont?
Brent Peers: “Ik was nog geen vijf toen ik in Nijlen ben beginnen te voetballen. Toen ik U11 werd, ben ik voor Germinal Beerschot gaan spelen. Daarna volgden Lierse, Waasland-Beveren, de beloften van Antwerp, Dessel en de laatste vier jaar dus Berchem.”

Hoe kijk je terug op je periode in Berchem?
“Het was een zeer leerrijke ervaring. Als jonge speler heb ik toch veel kunnen spelen, in mijn eerste jaren speelde ik als verdedigende middenvelder. In mijn laatste seizoen speelde ik altijd als centrale verdediger, grotendeels vanwege mijn linksvoetigheid. Ik vind dat we dit seizoen als groep vooruitgang hebben geboekt. We hebben veel geleerd en speelden een rustig seizoen.”

Heist volgde je al wel een tijdje.
“Ze hebben me al een tijd in het vizier, ja. (lacht) Maar kijk, dat is goed, hè. Als de club je na al die tijd toch nog wil, wil dat zeggen dat je ze toch hebt kunnen overtuigen. Ik voel ook dat ik klaar ben voor een stap hoger. Ik ben nu 25 en heb enorm veel zin om aan eraan te beginnen. Ik wil zien hoe het uitpakt, wat ik kan brengen. Op zich is dat dus best wel spannend.”

In Dessel is je dat in het verleden niet gelukt.
“Toen was ik nog vier jaar jonger en Dessel beschikte ook over een sterke kern. Als jonge speler is het dan moeilijk om je plaats te veroveren. We zijn nu enkele jaren verder, ik neem de ervaring van Berchem mee en zie Heist toch als een ander verhaal.”

Wie ken je van de Heistste ploeg?
“Doelman Fré Van Aerschot ken ik van Lierse en met Maxim Nys speelde ik nog in de beloften van Waasland-Beveren. ­Jawad Absisan was mijn ploegmaat bij Berchem en Thomas Jutten ken ik van mijn periode in Dessel.”

Heist draait al jaren mee in eerste nationale.
“Als je de resultaten van Heist de laatste jaren in kaart brengt, dan zie je daar toch behoorlijk wat regelmaat in. Heist is al een tijd een vaste waarde in eerste nationale. Ik kom dus terecht bij een ploeg, die weet waar ze mee bezig is. Dat er volgend seizoen een nieuwe trainer komt? Tja, dat hoort nu eenmaal bij het voetbal, zeker.”

Bron:HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door Dabo »

Dax Hufkens verkast naar Lyra-Lierse

De 19 jarige Dax Hufkens verlaat op het einde van dit seizoen KSK Heist. De talentrijke doelman trekt naar het ambitieuze Lyra-Lierse. Dax genoot zijn opleiding bij o.a. Beerschot, VC Westerlo en SK Lierse.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Rosy naar RFC Meux
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Onze aanwinst Augustijnen liep in de match Boom Francs Borains een spierscheur op, dit betekent einde seizoen.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Nu het seizoen er bijna opzit gaan we het hier eens hebben over 'een scorende spits' waar het ons zou aan mankeren...
Topschutter in onze reeks is momenteel Perbet met 19 goals, een krijger van vele oorlogen maar stilaan op leeftijd.
Die gaan we niet halen, niet alleen omwille van zijn ouderdom maar 'wie gaat dat betalen... :D '
Breugelmans van Dessel scoorde er 12, waarschijnlijk een uitzonderlijk jaar voor hem, zeker als buitenspeler, die halen we ook niet :D
En kijk, blijkt dat we wel een scorende centrumspits hebben, Orye prijkt samen met Lallemand en Bertaccini met 10 goals op de derde plaats. Nicolas had meer goals achter zijn naam hebben kunnen staan, denk maar aan de hem door Bamona ontnomen strafschop op Boom. Heel blij dat die blijft, mogelijk is Augustijnen de sterke man achter hem die hem kan ontlasten van al die strijd in de tweede linie waardoor hij te weinig en niet helemaal fris in de zestien opduikt.
Bertaccini dan, is geen echte centrumspits, we verkijken ons wat op die drie goals met Thes enkele weken terug, trouwens, doet onze Mathieu na een aarzelende seizoensstart, het met 7 goals zoveel slechter ?
Blijkt uit dit lijstje dat 20 goals maken in eerste nationale niet evident is. Het seizoen 20/21 ging de mist in door Corona maar het seizoen 19/20 bevestigt dit: Mertens van Deinze scoorde wel 28 keer maar na hem volgde Bangoura met 14 en Hens met 10 goals. Seizoen 18/19 stak Oris er bovenuit met 21, de tweede Staelens bleef steken op 14. Dus bij onze reeksgenoten moeten we het niet gaan zoeken, hogerop daar zwijgen wij, ons laatste bankuittreksel in de hand, zedig over ;)
Dan maar op zoek naar een witte (zwarte, gele of anderskleurige) raaf in tweede nationale.
Beginnen we dicht bij huis, de Antwerps/Limburgse reeks: De ons bekende Peffer (Lyra Lierse) voert de stand aan met 22 goals gevolgd door Sonny Baik, neen geen wielrenner zoals zijn naam doet vermoeden) maar een 1.83m grote 22 jarige Zuid Koreaan die 19 keer scoorde, gevolgd door Fall van kampioen Hoogstraten (16 goals). Met 15 stuks volgt Dante Walen De Keyser die zich niet kon tonen bij ons in het Corona seizoen. Die Baik spoelde enkele jaren terug aan bij Geel (7 goals), daarna Cappellen en nu dus Tongeren.
Gaan we eens kijken in de West en Oost Vlaamse reeks ? Oude bekende Romero Gomez, 33j ondertussen, leidt met 32 goals, gevolgd door een volbloed Bruggeling die echter nooit speelde voor Club of Cercle: Stan Braem, 23j. Hij begon bij Eendracht Brugge (ooit van gehoord ?) en dat een schutter overal welkom is bewijst zijn parcours: Wingene, Steenbrugge, Dosko, Varsenare, Oostkamp en nu dus Zwevezele, notabene op zijn 23ste !
Volgt nobele onbekende nr2 Robin Nelis 1.93m,26j 20 goals tot nu toe. Ook hier een afwijkend parcours: vanuit de U19 van Aalst via Lede, Lebbeke, Eppegem, Londerzeel, Hoek uiteindelijk bij Olsa Brakel.
Voilà, ik heb onze scoutingscel een eind op weg geholpen (90% van het werk is gedaan dixit Georges Leekens), of toveren die mannen een ander konijn uit hun hoge hoed ? :lol:
Ik ga ook nog eens speuren over de taalgrens, een tweede Dethier?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

De topschutterslijst in de Waalse reeks tweede nationale:

El Omari 31j/25g Brusselse Marokaan die vooral in zijn thuisland speelde, nu bi Tubize
Gilles Kinif 27j/19g, speelde bij Tilleur en Ciney, nu bij RFC Meux, de nieuweploeg van Rosy, spelen waarschijnlijk eindronde voor promotie naar eerste nationale, die komen we misschien nog tegen
Dylan Lambrecht 29j/16g, speler met een bizar voetbal CV ;)
Sekou Kone 22j/16g, Franse nationaliteit
Shelton Guillaume 24j/15g Haitiaan

Wie pakken we ? :D
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: Transfers/contractverlengingen 2022-2023

Bericht door DAVILA »

Vreemdste transfer in jaren krijgt nog vreemdere wending: Anderlecht-huurling buiten gegooid

© © Bernard Demoulin

Het was in januari al de meest bizarre wintertransfer. Anderlecht plukte gevallen toptalent Dylan Lambrecth (24) weg bij FC Luik in de tweede amateurliga en verhuurde hem meteen aan 1B-club Roeselare. En zelfs daar speelde de eigenzinnige spits quasi niet. Nu heeft Roeselare hem zelfs definitief weggestuurd/ontslagen na een vermeende rel op training. Jürgen Geril
Donderdag 4 mei 2017 om 03:00

Bij RC Genk werd Dylan Lambrecth ooit aanzien als een absoluut toptalent genre De Bruyne, Courtois, Benteke en Carrasco. Als 15-jarige weggeplukt bij Verviers, stond hij als 17-jarige al op de rand van de A-kern, maar na de dood van zijn vader ontspoorde de tiener. De spits blies toen zelfs zijn veelbelovende Genkse carrière op na een ruzie met de beloftencoach. Vele kleine ploegen en vooral vele kilo’s later kwam Lambrecth in 2016 bij FC Luik terecht, in de tweede amateurliga. Daar scoorde hij opeens weer dertien keer op een half jaar.

Vriendendienst

Deze winter volstond dat voor een bizarre transfer naar Anderlecht, hoewel het er niet naar uit zag dat Lambrecth (snel) het niveau zou halen voor de recordkampioen. Laat staan dat hij er ooit echt zou spelen. Zijn overgang werd omschreven als “een vriendendienst aan makelaars”, een manoeuvre om hem later met winst te verkopen. Lambrecth – zo geschreven wegens foutje op de geboorteakte – werd in elk geval meteen verhuurd aan 1B-club Roeselare.

En zelfs daar kwam de Waal amper aan spelen toe. Zijn enige kans was een invalbeurt van 19 minuten tegen Eupen in Play-off 2 en daarna volgde het grote niets. Blijkbaar was dat frustrerend, want het verhaal wil nu dat het vrijdag weer tot een rel kwam op training. Lambrecth dreef de spot met zijn collega-spits Mathieu Cornet omdat die te veel gemakkelijke kansen miste. Daarop kwam het ontvlambare duo neus aan neus te staan met duw- en trekwerk tot gevolg. Trainer Mercier kwam tussenbeide, maar ook hij kreeg een fikse por van Lambrecth en finaal stuurde een assistent-coach de speler naar binnen. Was dat de druppel? Lambrecth werd daarna uit de selectie gelaten en gisteren zette Roeselare de samenwerking definitief stop.

“Zijn vertrek bevestig ik, maar voor de rest geef ik geen commentaar”, aldus Roeselare-voorzitter Johan Plancke. “We zijn op het einde van het seizoen en die jongen had toch niet veel meer gespeeld.”

Zelf ontkent Lambrecth het conflict. “Ruzie met Cornet? In geen geval”, verklaart hij. “Als Luikenaar beschouw ik Mathieu als mijn broer. Wie maakt mij in godsnaam zo zwart? Vrijdag vroeg ik gewoon aan de coach waarom ik geen eerlijke kans krijg bij Roeselare. Uit zijn antwoord bleek dat hij mij nooit heeft gewild en dat ik hem was opgedrongen door de directie. Daarom had het voor mij nog weinig zin om hier te blijven. Ook nadat ik in een oefenpot tegen Standard opviel en hun directie naar mij informeerde, kreeg ik geen kans.”

Is het dan een afrekening? In de kleedkamer zal zeker gepraat worden, want ook ‘slachtoffer’ Cornet speelt de vermoorde onschuld: “Ik had nooit een conflict met Dylan. We hebben net een goeie band.”

Uit de fabriek

Vraag is wat er nu met de spits zal gebeuren. In principe keert hij terug naar Anderlecht, waar ze eerder lieten uitschijnen dat hij (een deel van) de voorbereiding op volgend seizoen mag afwerken. Alleen is het onwaarschijnlijk dat René Weiler op een type-Lambrecth zit te wachten. “Echt, deze affaire mag mijn reputatie bij Anderlecht niet schaden”, besluit de spits.

En zo wordt de vreemdste transfer in jaren nog vreemder. Bij Luik had de kloeke aanvaller zijn carrière nochtans weer in handen genomen. Omdat hij het vertrouwen voelde van trainer Dante Brogno ging hij weer geloven dat hij alsnog in de voetsporen kon treden van De Bruyne en co. Als amateur verdiende hij slechts 500 euro per maand, maar om een personal coach te kunnen betalen, nam hij er een nachtjob bij in een marmerfabriek. Nooit meer wou hij met zijn talent spelen voor provinciale ploegen zoals Grimbergen. ’s Nachts marmer kappen en overdag trainen maakten hem acht kilo lichter en opeens klopte Anderlecht aan. Plots droomde hij opnieuw van de tijd dat hij als 17-jarige kans maakte op een riant profcontract bij Genk. Tot hij die beloftencoach na een conflict in de fitnesszaal meldde dat hij nooit meer zou komen opdagen. Nu moet hij hopen dat zijn paars-witte droomtransfer niet faliekant afloopt.

Bron: HNB 2017

Echt een speler voor ons :D :D :D
Plaats reactie