K.Sint-Eloois-Winkel Sp. A - K.SK Heist 3-1

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.Sint-Eloois-Winkel Sp. A - K.SK Heist 3-1

Bericht door Dabo »

Jawad Absisan (KSK Heist) maakt zondag de verplaatsing naar Sint-Eloois-Winkel: “Nog iets recht te zetten na de heenwedstrijd”

KSK Heist maakt zich op voor de verplaatsing naar Sint-Eloois-Winkel, waar op de jongens van Stéphane Demets zondag een synthetisch veld ligt te wachten. Aanpassen dus, maar dat mag geen excuus zijn voor eventueel falen. Heist wil beter doen dan het resultaat uit de heenwedstrijd, die op een 2-2-gelijkspel eindigde.

Vijf punten sprokkelde Heist dus uit de wedstrijden tegen Patro, Luik en Dessel, de drie clubs die nog steeds de toon aangeven in 1B. Dat waren er dus vijf meer dan in de heenronde, toen Heist drie keer verloor tegen deze drie clubs. De ambitie om in de heenronde beter te doen tegen dit toptrio, heeft Heist dus al kunnen waarmaken. Beter doen tegen Winkel kan ook, want in de heenwedstrijd kwam Heist niet verder dan een 2-2-gelijkspel.

“Ja, dat klopt”, beseft Jawad Absisan maar al te goed. “Ik herinner mij nog dat we die wedstrijd helemaal in handen hadden, maar dat we in het slotkwartier de overwinning uit handen hebben gegeven. We hebben dus nog iets recht te zetten.”

Na de nederlagen tegen Dender en Boom, die door de supporters als alarmerend werden ervaren, hebben jullie wel de koe bij de horens gevat en zijn jullie punten beginnen sprokkelen. “We hebben ons hoofd niet op hol laten brengen na die 0 op 6 in januari en zijn blijven doorwerken. Want wat we dit seizoen al meermaals op de grasmat hebben gelegd, is vaak goed. Alleen hebben we te dikwijls problemen met de efficiëntie. Dat is een kwaliteit. Het feit dat Luik bovenin staat, is ook geen verrassing. Zij hebben met Perbet iemand die ze er bijna blindelings in legt.”

Voetballen doen jullie zondag op een synthetisch veld. Dat wordt aanpassen. “Klopt, maar dat mag geen excuus zijn. We hebben deze week trouwens al getraind op dergelijk veld. Of er een verschil is? Ja, de bal gaat er sneller op rond of springt wel eens gemakkelijker door. Je afzetten of afremmen voelt ook anders aan, terwijl onze tegenstander hier toch meer ervaring mee heeft.”

De ploegen bovenin hebben jullie gehad, nu komen de mindere goden. “De verwachting is dat we vaker aan de bal zullen zijn, dat we het spel moeten maken. Dat vraagt ook andere kwaliteiten. Maar die kwaliteiten hebben we voldoende in onze kern om deze wedstrijd tot een goed einde te kunnen brengen. Daar ben ik van overtuigd.”

Thomas Jutten en Redouan Benhamou zitten allebei met de naweeën van een spierscheur, in het geval van Benhamou 6 centimeter, in het geval van Jutten 1 centimeter. Beide spelers beperken zich momenteel tot uitlopen, maar klaar zijn ze zeker niet voor de wedstrijd van zondag.

Bron: HLN

------------------------------

Mathieu Troonbeeckx is met Heist al drie wedstrijden ongeslagen

“Ik hoop dat dit nog even duurt”

Ondanks het feit dat het niet de minste tegenstrevers te bekampen kreeg, is Heist nu al drie wedstrijden op rij ongeslagen. Mathieu Troonbeeckx hoopt zondag op het kunstgrasveld van Sint-Eloois-Winkel Sport opnieuw een goed resultaat neer te zetten.

Je zorgde vorige week tegen Dessel voor een ronduit schitterend doelpunt.

Mathieu Troonbeeckx: “Het was inderdaad een knappe goal die goed was voor één punt, maar daarvoor miste ik wel een enorme kans. Het scoren van het doelpunt was veel moeilijker dan het missen van die kans. Ik kon niet missen en deed het toch. De bal schoot onder mijn voet weg. Dat zijn dingen die kunnen gebeuren. Het is mijn vierde doelpunt en hoe langer de competitie duurt, hoe beter het begint te lopen, zowel voor de ploeg als voor mezelf. We zijn er in de loop van het seizoen zeker niet zwakker op geworden. We spelen degelijk en we halen toch de punten die we verdienen. Zeker de laatste weken dan, daarvoor was dat iets minder het geval. Toen beloonden we onszelf niet genoeg.”

Jullie bleven drie matchen op rij ongeslagen tegen sterke ploegen.

“Vijf op negen tegen de top drie, dat kan tellen. In de heenronde haalden we tegen Patro Eisden, Dessel en FC Luik geen enkel punt. Het bewijst dat we goed bezig zijn en dat is een stimulans om nog beter te doen. Als je zoals tegen Dessel het gevoel hebt dat de tegenstrever niet sterker is, dat je daar als ploeg toch gerust je voet kan naast zetten, dan schept dat vertrouwen. Dessel is toch de leider, waren zij beter dan wij? Nee, en zo sloten we die match en het drieluik af. In geen enkele van die drie op papier toch moeilijke matchen was de tegenstrever sterker en verdiende die meer dan wij.”

Nu wacht een wedstrijd op het kunstgras van Sint-Eloois-Winkel.

“Ik speel zelf liever op echt gras, maar op zich hoeft dit niet altijd een nadeel te zijn. De velden lagen er de laatste tijd toch zwaar bij, en als elk nadeel zijn voordeel heeft... (lacht) Dat heb je niet op kunstgras, hé. Het is trouwens niet de enige competitiematch die we op kunstgras spelen. In Luik was het ook zo, op Knokke, Thes Sport, deze match en binnenkort in Tienen, Mandel United en Wezet. Dat zijn toch de helft van de verplaatsingen.”

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 13/03/2022/ 15:00 / K.Sint-Eloois-Winkel Sp. A - K.SK Heist

Bericht door DAVILA »

Droge 3-1 om de oren…
We zijn niet zo goed als we denken blijkbaar..’
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 13/03/2022/ 15:00 / K.Sint-Eloois-Winkel Sp. A - K.SK Heist

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 13 mar 2022, 16:53 Droge 3-1 om de oren…
We zijn niet zo goed als we denken blijkbaar..’
75 minuten met 10 man na rood voor de keeper moet je natuurlijk ook in rekening brengen. Jouw vaststelling is ook wel waar.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.Sint-Eloois-Winkel Sp. A - K.SK Heist 3-1

Bericht door DAVILA »

Voetbal 1ste nationale
Winkel Sport 3- SK Heist 1
Winkel versloeg SK Heist met 3-1.
Vandaag om 17:57
Winkel begon goed met een poging van Tall Maki, in hoekschop gewerkt door de bezoekende doelman. Aan de overkant kopte Vande Cauter op de lat. Op het kwartier nam Tall Maki de bezoekende defensie in snelheid. Hij werd net voor de zestienmeter foutief afgestopt door goalie Van Aerschot, die rood kreeg. Deschilder schilderde de vrijschop mooi binnen. Winkel eiste het balbezit op maar slikte even voorbij het halfuur verrassend de gelijkmaker van Troonbeeckx. Op slag van rust nam de thuisploeg opnieuw de leiding toen bezoeker Vande Cauter zijn eigen doelman te grazen nam. Halfweg de tweede helft scoorde de net ingevallen Doore nummer drie. Winkel kwam in het slot nog dichter bij de 4-1 dan Heist bij de 3-2. (fvm)

SCHEIDSRECHTER: Verbeke

DOELPUNTEN: 15‘ Deschilder 1-0, 35’ Troonbeeckx 1-1, 45’ Vande Cauter (own) 2-1, 65’ Doore 3-1.

WINKEL: N. Kudimbana, Dauchy, Pupe, Reuse, Dujardin, Verhooghe, Deschilder, Clyncke (58‘ Doore), Van De Velde (72’ B. Kudimbana), Beyens (89’ Dewaele), Tall Maki (72’ Debouver).

HEIST: Van Aerschot, Wijns, Nys, Ferreira (14‘ Amenga), Mmaee, Orye, Englebert, Troonbeeckx (86’ Rosy), Lemti, Vande Cauter, Jawad (86’ Meddour)

GELE KAARTEN: Tall Makani, Clyncke.

RODE KAART: 14’ Van Aerschot

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.Sint-Eloois-Winkel Sp. A - K.SK Heist 3-1

Bericht door Dabo »

KSK Heist verloor met 3-1 bij Sint-Eloois-Winkel, en ziet ook zijn doelman en T1 met rood afdruipen: “Een wedstrijd zoals je er niet te veel speelt in een carrière”

KSK Heist beleefde zondag zijn meest frustrerende namiddag van het hele seizoen. Al na 14 minuten werd Fré Van Aerschot uitgesloten, waardoor Heist 76 minuten met tien spelers verder moest. Heist zou uiteindelijk met 3-1 verliezen na ook nog een eigen doelpunt van Kobe Vande Cauter, maar ook coach Stéphane Demets pakte nog... tweemaal geel. Dat zal je toch maar zelden zien gebeuren.

Amper één minuut na de uitsluiting van Van Aerschot - Amenga stond net onder de lat - schilderde Deschilder de vrije trap die uit de fase met Van Aerschot was gevolgd de bal tegen de touwen (1-0). Heist kwam - met tien - nog gelijk via Troonbeeckx, maar net voor de pauze volgde een nieuwe opdoffer. Vande Cauter vloerde zijn eigen doelman met een own-kopbalgoal. In de tweede helft zou het uiteindelijk nog 3-1 worden, na een doelpunt waar opnieuw Vande Cauter niet geheel vrijuit ging.

“Laat ons dit een teleurstellende namiddag noemen”, was Vande Cauter duidelijk, maar tegelijk ook zelfkritisch. “Alles wat kon fout lopen, liep ook fout. En ik beken: ik heb niet mijn beste match gespeeld. Ik ging niet vrijuit bij twee van de drie doelpunten, en de derde kop ik zelf binnen. We begonnen niet slecht aan de wedstrijd, maar na een verre bal in mijn rug begon de miserie. Mijn tegenspeler kon ontsnappen en onze doelman moest ingrijpen, spijtig genoeg foutief. De vrije trap die volgde vloog via de deklat binnen, al had ik mijn twijfels of de bal wel over de doellijn was. We probeerden het evenwicht te herstellen, wat ook lukte met de gelijkmaker van Troonbeeckx, die de bal mooi in de hoek binnen kopte. Jammer genoeg kwam er dan vlak voor de pauze een voorzet-schot dat ongelukkig op mijn hoofd terecht kwam en in doel verdween. En bij de 3-1 kwam de bal tegen mijn lichaam en lag de weg naar het doel voor mijn opponent open. Ik hou een pak frustraties over aan deze wedstrijd, waarin het dubbeltje telkens de verkeerde kant koos. Onze intenties waren goed en een slechte wedstrijd hebben we niet gespeeld. Maar we speelden wel een zeer ongelukkige wedstrijd, die je, wanneer alles tegenzit zoals nu gebeurde, niet kan winnen.”

“Dergelijke wedstrijd speel je niet elke week”, stond assistent-trainer Glenn Liekens zijn ongelukkige verdediger bij. “76 minuten met een man minder voetballen, dan raak je naar het einde toe ook meer vermoeid dan de tegenstander. Komt daar nog bovenop dat Stéphan Demets twee keer geel kreeg. Na de eerste ging hij achter de omheining staan. Dat vond de lijnrechter onvoldoende, waardoor Stéphan er nog eentje bovenop kreeg. Een coach die twee keer geel krijgt, ik maakte het nog niet vaak mee in mijn carrière.”

Winkel Sport - KSK Heist 3-1

Winkel Sport: Mulopo Kudimbana, Dujardin, Verhooghe, Reuse, Van de Velde (72' Debouver), Tall (72' Boris Kudimbana), Beyens (88' Dewaele), Clyncke (59' Doore), Deschilder, Dauchy, Pupe.

KSK Heist: Van Aerschot, Wijns (66' Quadflieg), Nys, Absisan (85' Meddour), Carrasco (15' Amenga), Mmaee, Orye, Englebert, Troonbeeckx (85' Rosy), Lemti, Vande Cauter.

Doelpunten: 16' Deschilder (1-0), 36' Troonbeeckx (1-1), 45' Vande Cauter (2-1, own-goal), 65' Doore (3-1).
Geel: Clyncke, Tall, Doore.

Rood: 14' Van Aerschot (neerhalen doorgebroken speler), 81' Demets (2 x geel, T1 Heist).

Bron: HLN
Plaats reactie