K.SK Heist - La Louvière Centre 3-1

Plaats reactie
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

K.SK Heist - La Louvière Centre 3-1

Bericht door Johan Gazon »

Ik dacht even eens gaan te zien naar onze volgende tegenstander nu zaterdag !
Weinig te zien op de site van onze tegenstander !
Schermafbeelding 2022-03-18 om 17.21.36.png
Schermafbeelding 2022-03-18 om 17.21.36.png (15.03 KiB) 2810 keer bekeken
Dat ziet er niet goed uit !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - La Louvière Centre A

Bericht door Dabo »

Heist en Jawad Absisan willen tegen La Louvière Centre weer aanknopen met een overwinning: “Spelen tegen de laatste is niet altijd een cadeau”

Heist begint tegen La Louvière Centre aan twee opeenvolgende thuismatchen, want volgende week komt Francs Borains naar Heist. Het zijn wedstrijden waarin punten mogen verwacht worden. Jawad Absisan weet dus wat hem en zijn maats te doen staat.
Waar liep er vorige zondag mis bij de 3-1-nederlaag op Winkel Sport?

Jawad Absisan: “Het was een ongelukkige wedstrijd, maar daarmee is niet alles gezegd. Bepaalde fases hebben we aan onszelf te danken, we maakten niet altijd de juiste keuzes. Het zat niet mee voor ons, maar we mogen af en toe ook wel streng zijn voor onszelf. Het was geen gelukkige match, zeker niet als je 75 minuten met een man minder moet spelen en dat er dan nog eens een eigen doelpunt werd gescoord. Er zijn zo van die dagen, maar die mogen er niet te veel zijn.” (lacht)

Tegen La Louvière Centre volgt een mooie kans om weer aan te knopen met de zege.

“Dat is ook zo, maar onderschat deze opdracht niet. Ik speel veel liever tegen ploegen uit de top vijf. We scoorden goede punten in de wedstrijden tegen Patro Eisden, FC Luik en Dessel. Het is gemakkelijker spelen tegen zulke ploegen. Zoiets begint vaak al vooraf. Er wordt naar het klassement gekeken en het is tegen de laatste. Dan zal het wel lukken, maar zo eenvoudig is het allemaal niet. Dat heeft ook de heenmatch uitgewezen. We dwongen kansen af en toch bleven we op een gelijkspel steken. In matchen tegen de mindere goden wordt vaak veel meer verwacht.”

Wat maakt het dan juist zo moeilijk?

“Ik zie twee belangrijke zaken: je moet er in de eerste plaats op letten dat je niet op achterstand komt, want vaak komen zo’n ploegen op het terrein om dat ene punt met hand en tand te verdedigen. Een vroege achterstand kan fataal zijn, je kan dan een match lang tegen een muur lopen. Bovendien ben je ook verplicht om creatief te zijn, de juiste keuzes te maken, de kansen af te maken, de mogelijkheden aan een hoog percentage te benutten. Speel je tegen een sterkere ploeg, dan kan je het initiatief meer aan de tegenstrever laten. Dender speelde vorige week slechts 0-0 tegen La Louvière Centre. Dat zegt genoeg, hé.”

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - La Louvière Centre A

Bericht door DAVILA »

Johan Gazon schreef: 18 mar 2022, 17:26 Ik dacht even eens gaan te zien naar onze volgende tegenstander nu zaterdag !
Weinig te zien op de site van onze tegenstander !

Schermafbeelding 2022-03-18 om 17.21.36.png

Dat ziet er niet goed uit !
Deze site werd gesloten (of geschorst):wegens niet betaling.

Bron:internet

De kas is daar leeg, ik denk dat ze de verplaatsing maken per fiets…

MAar: geen woorden maar daden, verlies zou ons een onaangenaam.seizoenseinde kunnen bezorgen !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - La Louvière Centre A

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 19 mar 2022, 10:18
Johan Gazon schreef: 18 mar 2022, 17:26 Ik dacht even eens gaan te zien naar onze volgende tegenstander nu zaterdag !
Weinig te zien op de site van onze tegenstander !

Schermafbeelding 2022-03-18 om 17.21.36.png

Dat ziet er niet goed uit !
Deze site werd gesloten (of geschorst):wegens niet betaling.

Bron:internet

De kas is daar leeg, ik denk dat ze de verplaatsing maken per fiets…

MAar: geen woorden maar daden, verlies zou ons een onaangenaam.seizoenseinde kunnen bezorgen !
Kas leeg?

Voorbereiding aan het maken voor het wedstrjdblad. De laatste 3 wedstrijden bekeken. Zij spelen telkens met 5 a 6 andere spelers en ook op de bank zitten telkens veel andere spelers. Hoe scout je zoiets????
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - La Louvière Centre A

Bericht door DAVILA »

3-1 goals Jack, Nijs, Mathieu
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - La Louvière Centre 3-1

Bericht door Johan Gazon »

Schermafbeelding 2022-03-20 om 20.24.29.png
Schermafbeelding 2022-03-20 om 20.24.29.png (68.65 KiB) 2684 keer bekeken

Uitslagen in het voordeel van KSK Heist rechtsteekse tegenstanders : Knokke gelijkgespeeld /Charleroi verloren /Luik en Dessel gelijkgespeeld /Francs Borains verloren /Visé en Patro Eisden gelijk gespeeld !!


Schermafbeelding 2022-03-20 om 20.25.52.png
Schermafbeelding 2022-03-20 om 20.25.52.png (102.68 KiB) 2684 keer bekeken
Wat de wedstrijd betreft: de eerste helft was toch in het voordeel van La Louviére...het werd nog spannend met 1-1...maar dan kwamen onze aanvallers in actie die er nog een mooie uitslag van maakte !
Het zal niet gemakkelijk zijn nog bij de eerste vier te geraken...maar wie weet !!! We moeten alleen ons richten op Luik, Charleroi, Knokke en Visé !!

Komaan KSK Heist !!! Charleroi, Knokke en Visé moeten er nog aan tegen ons in een rechtstreeks duel !!!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - La Louvière Centre 3-1

Bericht door DAVILA »

We hebben trouwens 31 punten, 4 minder dan de vierde Luik
Wat scheelt er in Luik ? 2 op 15 in de laatste 5 matchen !
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - La Louvière Centre 3-1

Bericht door Dabo »

Maxim Nys en Heist hebben weinig moeite met hekkensluiter La Louvière (3-1): “Lang geleden dat ik nog eens kon scoren”

Dat zullen er toch niet veel doen: op twee dagen tijd twee keer winnen van dezelfde tegenstander. Eerst in de zaak in beroep rond speler Stephane Mukala en vervolgens op de grasmat. Heist kende weinig problemen met La Louvière (3-1), al ging een 1-0-voorsprong nog wel verloren.

Vrijdag deed de bond uitspraak in beroep, aangespannen door La Louvière, in de zaak rond de niet-gekwalificeerde speler Stephane Mukala, die zaterdag wel scoorde tegen Heist en zo toch een heel klein beetje zijn gram haalde. La Louvière kreeg uiteindelijk ongelijk in de zaak Mukala, waardoor het resultaat van de heenwedstrijd (1-1) nu definitief omgezet wordt in een 0-5-forfaitscore. Heist kreeg er dus definitief twee punten bij. Zaterdag deed Heist er vervolgens nog een overwinning bovenop. 3-1 werd het, na Heistse doelpunten van Mmaee, Nys en Troonbeeckx.

Op de bank bij Heist geen Stéphane Demets, die geschorst was na de wedstrijd van vorige week. Wel op de bank zat Glenn Liekens. En die was hiermee niet aan zijn proefstuk toe. “Dat klopt. Het was al mijn tweede wedstrijd als hoofdcoach. Ook tegen Mandel United wonnen we (4-0, red.). Leuk wanneer je de ploeg dan ook ziet winnen, maar we speelden in beide gevallen nu ook weer niet tegen de sterkste ploegen (lacht). Maar weet je, eigenlijk zijn dit geen gemakkelijke wedstrijden. Er wordt sowieso verwacht dat je die wedstrijden wint en bovendien zit er bij de tegenstander weinig tot geen structuur in hun spel. Ze doen maar wat.”

Belangrijk doelpunt

Eén van de Heistse goals kwam van Maxim Nys. “Een vrije trap van Carrasco kon ik aan de tweede paal gemakkelijk in doel verlengen. Ik vond het leuk dat ik kon scoren en het was ook een belangrijk doelpunt waarmee we voor de tweede keer op voorsprong kwamen. En dat net voor de pauze. Het was al geleden van tijdens mijn periode bij Dender dat ik de netten nog eens kon doen trillen. Laat ons nu maar hopen dat deze overwinning nog een vervolg krijgt. Met Francs Borains en Tienen als tegenstanders zou dat de komende weken toch mogelijk moeten zijn.”

Fré Van Aerschot kreeg na zijn rode kaart in Winkel een voorstel minnelijke schikking van één speeldag. Mogelijk gaat de club nog in beroep. Amir Lemti pakte een derde gele kaart en mist daardoor de wedstrijd tegen Francs Borains.

KSK Heist: Van Aerschot, Wijns, Rosy, Englebert, Nys, Lemti (90’ Van Keilegom), Absisan, Carrasco (80’ Vande Cauter), Mmaee (88’ Meddour), Troonbeeckx, Orye.

La Louvière: Fuakuingi, Pina (82’ Di Chiello), Nkou, Bentayeb, Kasri (82’ Kaba), Mukala (54’ Jobe), Salem-Ngabou, Fonkeu, Luhaka, Dosso, Ba (65’ Sakhi).

Doelpunten: 9’ Mmaee (1-0), 16’ Mukal (1-1), 22’ Nys (2-1), 78’ Troonbeeckx (3-1).

Geel: Lemti, Dosso.

Btrpn: HLN
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - La Louvière Centre 3-1

Bericht door Dabo »

DAVILA schreef: 21 mar 2022, 10:12 We hebben trouwens 31 punten, 4 minder dan de vierde Luik
Wat scheelt er in Luik ? 2 op 15 in de laatste 5 matchen !
Trainer ontslagen. worden nu getraind door het duo Englebert en Deflandre.

Zelfde vraag, andere club?

Wat scheelt er met Thess? Alle jaren vooraan. Zelfs dit jaar in het begin mee vooraan. Helemaal afgegleden.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - La Louvière Centre 3-1

Bericht door Johan Gazon »

Inderdaad Davila...je hebt dan toch je brilletje teruggevonden :geek: ziet er nog beter uit dan ik had verwacht...de twee extra puntjes van La Louviére !! + nog een match tegoed tegenover 7 ploegen !! We moeten Charleroi en Knokke kloppen en hopen dat Luik nog wat punten laat liggen !!





Schermafbeelding 2022-03-21 om 14.11.19.png
Schermafbeelding 2022-03-21 om 14.11.19.png (102.53 KiB) 2630 keer bekeken
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - La Louvière Centre 3-1

Bericht door DAVILA »

Samengevat:
Van de ploegen boven ons hebben Patro, Dender en Knokke 1 match meer gespeeld
We spelen nog tegen twee ploegen die boven ons staan, Olympic en Knokke
Er zijn nog veel onderlnge duels tussen de ploegen boven ons met onvermijdelijk puntenverlies.
Luik Dender
Olympic Dessel
Dessel Knokke
Dender Dessel
Patro Olympic
Patro Luik
Olympic Luik
Het is aan ons omzet maximum uit de resterende matchen te halen.
Plaats reactie