K.SK Heist - Francs Borains 1-0

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK Heist - Francs Borains 1-0

Bericht door Dabo »

Nicolas Orye mikt met KSK Heist op meer en nog beter: “Ik zit aan negen goals, dus graag de tiende. Maar als het met de ploeg goed gaat, zal het met mij ook wel goed komen”

KSK Heist bekleedt momenteel de zevende plek in 1ste amateur en verzamelde 31 punten. Aan een volkomen geslaagd seizoen is Heist daarmee niet bezig, maar ondermaats kan je het nu ook weer niet noemen. Wanneer we Nicolas Orye polsen naar het doel dat Heist zich nog voor ogen stelt in de laatste zeven wedstrijden, windt hij er geen doekjes om: “Een top-4 plek. En graag nog wat goals van Nicolas Orye. Het hoeven niet eens de mooiste goals te zijn.”

Het is een cliché, maar elke spits wordt afgerekend op zijn doelpunten. Dat geldt ook voor Nicolas Orye, die met negen goals al een behoorlijk aantal voltreffers heeft gemaakt dit seizoen. Maar Hasselaar Orye wil uiteraard meer. “Ja, als je als spits negen goals hebt gemaakt, dan wil je natuurlijk ook dat dat tiende doelpunt er snel komt. Ach, als het met de ploeg goed gaat, zal het met Nicolas Orye ook wel goed komen, zeker”, klinkt het een beetje filosofisch.

Op de vorige speeldag speelde Heist tegen La Louvière, een wedstrijd die makkelijk werd gewonnen met 3-1. Maar het was ook ‘maar’ La Louvière, de hekkensluiter. Maar Heist heeft die wedstrijd niet laten schieten, integendeel zelfs. “Nee, waarom zouden we. Wij kennen onze mogelijkheden. Met de kwaliteiten van de tegenstanders die er nu staan aan te komen, moet het zeker mogelijk zijn om onze positie in de rangschikking nog te verbeteren. Er zijn nog 21 punten te verdienen, als we er daar 15 van nemen, moeten we toch dichtbij of zelfs in de top-4 staan. Het is nu dat we onze kansen moeten grijpen”.

Dat klinkt nog steeds ambitieus, die 4de plek. “Ja, dat is het ook. We roepen al vanaf speeldag één dat we op die top-4 mikken. Wel, die 4de plaats blijft ook nu onze betrachting. We krijgen ook nog Charleroi en Knokke over de vloer, twee ploegen die net voor ons staan in de rangschikking. Als we die ploegen zonder punten naar huis kunnen sturen, zit een mooie eindrangschikking er zeker nog in.”

Heist speelde een beetje een wisselvallig seizoen. “Ja, te veel punten onnodig te grabbel gegooid. We hadden al lang van die zevende plek weg kunnen zijn. Maar het is nu niet het geval. Ik denk dat we nu, naar het einde van de competitie toe, nog de juiste weg zijn ingeslagen. Als we die lijn doortrekken, zit er misschien nog een voor velen onverhoopt eindresultaat in.”

Bron: HLN
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: 26/03/2022 - 20:00 - K.SK Heist - Francs Borains

Bericht door eSKaa »

Ik zeg het niet graag, maat het enige positieve om te onthouden is de einduitslag.

Eerste en enige doelkans eerste helft: 44'
De laatste 10 minuten waren 'beter', met het doelpunt als orgelpunt
Ik besef dat de punten het voornaamste zijn, maar op deze manier kan je in de top 4 niets gaan doen. Dat de tegenstander 'moeilijk bespeelbaar' is, mag geen excuus zijn.
Dit spelniveau is niet waarvoor we komen kijken. Op Tienen mag het toch duidelijk anders.

Chance dat er bier verkocht wordt.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - Francs Borains 1-0

Bericht door Johan Gazon »

Beste eSKaa...dat is wel heel streng hoor !
Ik ben van mening dat dit op het einde van het seizoen regelmatig zich voordoet: zenuwachtig voor de laatste puntjes en de plaatsjes in de rangschikking.
Francs Borains liet ook het voetballen niet toe...veel komedie bij zogezegde overtredingen...vervelende discussies met de ref (die de wedstrijd niet volledig onder controle had !).
Akkoord dat dit niet de beste wedstrijd van KSK was...maar toch: onze verdediging stond er weer en was in de aanval met David en Maxim zeer goed.
Jutten liet zien waarom hij door KSK is binnengehaald ! Jack liet de waalse verdedigers sterretjes zien. Troonbeeckx had niet zijn beste dag en Oreye kreeg weer heel wat klappen van de achterlijn van Francs Borains !
Toch wel verdiende overwinning ...de puntjes zijn welkom !
Danneman
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2013, 15:29

Re: K.SK Heist - Francs Borains 1-0

Bericht door Danneman »

Zeker niet onze beste wedstrijd gisteren.Veel slordigheden, ons middenveld lag onder ,misten zeker aanjager Lemti hier!
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - Francs Borains 1-0

Bericht door eSKaa »

Streng? Ik vind van niet. Als je wil meedoen voor plaats 4 en die eindronde wil spelen, moet het gewoonweg beter. Dan is het kop ervoor en knokken tot de laatste minuut van de laatste speeldag. Op zo'n momenten ben ik blij een speler als Nys bezig te zien. Die gast past bij onze club, bij wat je als supporter van een speler wil zien. Er lopen ongetwijfeld betere voetballers in het team, maar als die een offday hebben met techniek, moeten ze hun karakter laten zien.

De tegenstander, tja, daar kan je het altijd op steken. Dat er in de eerste helft quasi geen passes aankwamen, ligt aan onszelf. Ook de afvallende/wegbotsende bal was niet voor ons. Dat zij geen kans (idd, 0 op een hele match) krijgen, is zeker de verdienste van onze verdedigers, maar ook deels aan Fr.Bor. zelf te wijten.
Deze wedstrijd creeëren we ook te weinig zuivere kansen. Dit alles is geen kritiek, het is een vaststelling.

Dat de overwinning verdiend was, ben ik mee akkoord. En kijk, we weten evengoed, dat ik daar nu wat mee in mijn maag zit (gisteravond nog meer), maar dat de knop ook als supporter snel omgedraaid wordt. Volgende week staan we gewoon weer achter ons ploeg. En als het dan schitterend is, zal ik zeker niet nalaten dat ook te zeggen!
hesteneer
Berichten: 1155
Lid geworden op: 06 aug 2012, 10:10

Re: K.SK Heist - Francs Borains 1-0

Bericht door hesteneer »

Mijn samenvatting is als volgt:
Maxim nys - FB 1-0

Eerste helft niet om aan te zien, eerste 30min van tweede helft ook niet, laatste 15min waren goed.

Terloops nog even melden dat FB idd niet liet voetballen en ze na 20min met 10 moesten staan na een fout op carrasco. Deze laatst genoemde zal vandaag en morgen wel stijf zijn aan zijn armen van al dat zwaaien...

Op naar Tienen
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - Francs Borains 1-0

Bericht door Dabo »

Pechvogel van het jaar’ Thomas Jutten helpt KSK Heist aan eerste 6 op 6 van seizoen: “Erg leuk om matchwinnaar te zijn”

KSK Heist heeft de wedstrijd tegen Francs Borains tot een goed einde gebracht. Invaller Thomas Jutten hield met een late treffer de punten in Heist. Het is Jutten gegund, want de aanvaller heeft dit seizoen nog niet veel plezier mogen beleven in het truitje van Heist. Met zijn doelpunt - de enige goal uit de partij - hielp hij zijn ploeg aan de eerste 6 op 6 van het seizoen. Zo klimt Heist toch weer een stapje dichter naar de top-4 en play-offplaatsen.

Langer dan twintig minuten invallen zat er voor Jutten ook in deze wedstrijd niet in. Het gevolg van de tweede spierscheur van het seizoen voor Jutten, opgelopen in de topper tegen Luik van enkele weken geleden. Het scheurtje is niet groter dan 1 centimeter, maar wel voldoende groot om alweer enkele weken aan de kant te staan.

“Ja, dat moet een hoog gemiddelde zijn. Weinig speelminuten verzamelen en afgeremd worden door blessures, maar dan toch al twee keer kunnen scoren”, klonk het bij Jutten. Met enig gevoel voor cynisme weet hij wel om te gaan met zijn blessureleed. “Meer dan twintig minuten zat er in deze wedstrijd nog niet in voor mij. Ik heb deze week twee keer stevig kunnen meetrainen met de groep. Dat wordt dus weer opbouwen. Maar uiteraard doet het mij deugd om dan toch een keer beslissend te kunnen zijn voor mijn ploeg.”

De wedstrijd leek op een brilscore te gaan eindigen, veel kansen kregen de supporters ook niet te zien. “Ja, dat klopt. Daarom bracht Stéphane Demets mij ook in, hij vroeg me om meer tussen de lijnen te spelen. De wedstrijd zat helemaal vast en er was weinig doorkomen aan. Net voor mijn doelpunt kopte David Wijns bijna raak en even later gaf hij mij dan de assist voor de goal, een lage knal over de grond. Ik moet zeggen, dat deed toch wel even deugd om beslissend te kunnen zijn.”

Die laatste competitieweken zijn voor jou ook belangrijk, want je bent einde contract. “Klopt. Hoe meer ik kan spelen, hoe beter. Hoe langer het seizoen duurt, hoe beter. Ik hoop dus dat we nog de play-offs halen. Zo kan ik mij nog een beetje in de kijker spelen. Mijn contract loopt inderdaad af aan het eind van het seizoen. Onbewust ben je dan toch bezig met je toekomst als speler. Ook daarom ben ik zeer tevreden met deze overwinning.”

KSK Heist: Van Aerschot, Wijns, Nys, Absisan, Rosy, Carrasco (73’ Jutten), Mmaee, Orye, Englebert, Troonbeeckx (88’ Meddour), Vande Cauter.

Francs Borains: Saussez, George (57’ Renquin), Drive Chaabi, Lai (70’ Durieux), Hedy Chaabi (70’ Ebui), Crolet, Stevens, Alouache, Niankou, Lauwrensens (83’ De Oliveira), Habbas (57’ Deschryver).

Doelpunt: 81’ Jutten (1-0).

Geel: Mmaee, George, Stevens, Alouache, Habbas.

Bron: HLN
Plaats reactie