K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door Dabo »

eSKaa schreef: 10 apr 2022, 17:58 Bij mijn weten zakken de 2 laatsten, en de 3elaatste speelt barrages, omdat er maar 15 teams in de reeks staan. Met 16 hadden er 3 rechtstreekse zakkers geweest.

Er komen 3 kampioenen op, en de winnaar vd eindronde, dan zijn we terug met 16. En dan 4 beloftenteams, dat maakt 20 ploegen volgend seizoen.
Zo is dat.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door Dabo »

Stéphane Demets kondigt afscheid aan bij Heist na 0-4-nederlaag: “Het stopt hier voor mij”

Heist leed een pijnlijke 0-4-nederlaag tegen Thes Sport. De bezoekers stonden niet eens op hun sterkste, maar ze counterden zich naar een vlotte zege. Na de wedstrijd kondigde trainer Stéphane Demets zijn vertrek op het einde van het seizoen aan.
Een gitzwarte avond was het zaterdag in het Sportcentrum, het einde van de slechtste week van deze competitie. Het zag er allemaal veelbelovend uit na de zes op zes tegen La Louvière Centre en Francs Borains, maar in één week werd alles sportief omvergeblazen. Eén op negen, geen doelpunten en heel wat frustraties. Zo ook bij trainer Stéphane Demets.

“We speelden nochtans nog een vrij goede eerste helft”, vond Demets. “Maar de tweede helft was absoluut niet goed. Vooraf was nog gewaarschuwd voor de counters van Thes, en toch konden zij daarop scoren. Ik ben enorm teleurgesteld en allesbehalve gelukkig. Ik zag een gebrek aan mentaliteit bij de spelers. De winnaar in de speler was er niet of te weinig. Iedereen wil spelen, maar als een speler dan de kans krijgt, dan zie ik er te weinig van.”

Na deze nederlaag mag Heist zijn ambities voor dit seizoen opbergen. “De top vier kunnen we nu inderdaad wel vergeten”, sprak Demets. “Gelukkig was er nog doelman Van Aerschot, die in de eerste helft met goede tussenkomsten ons toen al met meerdere tussenkomsten van een achterstand behoedde. Als je alles overschouwt had het resultaat volgens mij nog een pak hoger dan de 0-4 kunnen uitvallen. Als het blok van de tegenstrever goed staat hebben we het duidelijk nog te moeilijk”, aldus Demets.

Er is dus nog veel werk aan de winkel? “Ja, dat is zo, maar dat zal dan niet meer voor mij zijn. Het stopt hier voor mij. Volgend seizoen ben ik geen trainer meer in Heist.” Met die woorden kondigde Demets zijn vertrek bij Heist aan.

Volgens Demets had het resultaat zaterdag zonder doelman Fré Van Aerschot dus nog een stuk slechter kunnen zijn.

“Voor de rust moest ik al twee keer tussenkomen”, sprak de doelman zelf. “In de eerste helft was het nog een klein beetje goed, we konden nog gaan rusten met 0-0. Na de pauze was het ronduit dramatisch. Er was eigenlijk niks meer in die helft, er was geen diepgang, geen kansen, gewoon nul. Op deze manier kan je natuurlijk geen matchen winnen, er waren geen aanspeelpunten. Dit was heel erg slecht en als je dan op de koop toe nog vier doelpunten moet incasseren, dan maakt dat de ellende alleen maar groter. Het is erg dat dit gebeurd is. Gelukkig miste Bertaccini nog een mooie kopbal of het was 0-5 geweest. Dit is de zwaarste nederlaag van het seizoen en één die behoorlijk hard aankomt.”

Op het veld zaterdag stond nog geen Benhamou, die bleek nog steeds geblesseerd. Nys komt tegen Mandel United terug uit schorsing. En zo moet de club nu volop inzetten op het nieuwe seizoen. Deze week maakt Heist de namen van de eerste aanwinsten bekend en volgt ook een lijst van spelers die hun contract verlengden.

Bron: HNB
Plaats reactie