K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door Dabo »

Heist van bestuurslid Roel Grant strijdt nog voor plaatsje in eindronde: “Licentie voor de 1B Pro League is niet dood en begraven”

Heist deed door woensdagavond met 1-0 te gaan verliezen op Olympic Charleroi een slechte zaak met het oog op deelname de eindronde. Tegen Thes moet er dan ook worden gewonnen.

De clubs die voor eerste nationale hun licentie moesten indienen, krijgen antwoord op woensdag 13 april. Van de clubs die de eindronde kunnen spelen, is al langer bekend dat leider Dessel de licentie niet heeft aangevraagd, net als onder meer Olympic Charleroi en Thes Sport.

“Ook wij vroegen geen licentie voor de 1B Pro League aan”, zegt het Heistse bestuurslid Roel Grant. “Wat niet wil zeggen dat 1B voor ons in de toekomst dood en begraven is. Door de intrede van de U23-ploegen in 1B vanaf volgend seizoen zijn de voorwaarden voor het behalen van de licentie minder streng geworden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het aantal zitplaatsen, wat toch binnen onze mogelijkheden zou kunnen passen, al zou de lichtsterkte op 800 lux blijven, terwijl wij nu 450 lux hebben. Destijds was het voor onze club in tweede klasse een strijd van profs tegen amateurs. We hebben dat zes jaar volgehouden, maar door de beperkte financiële middelen en de opgelegde voorwaarden beseften we dat dat verhaal voor ons ooit zou stoppen. We zijn nu een aantal jaar verder en we willen deze piste toch niet onmiddellijk verlaten. Voor volgend seizoen hebben wij nog de licentie voor eerste nationale ingediend. Wat het jaar daarna brengt, zien we dan wel.”

Voor alle duidelijkheid: mocht Heist bij de eerste vier eindigen, dan speelt het altijd de play-offs om de landstitel van beste amateurclub. Clubs die sportief in aanmerking komen mogen deelnemen aan de eindronde. Heist ontvangt Thes, trekt nog naar Mandel ­United en Wezet en eindigt de reguliere competitie tegen Knokke.(gf)

Bron: HNB
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 9/04/2022 - 20:00 - K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A

Bericht door Dabo »

Maxim Nys pakte tegen Olympic Charleroi zijn derde gele kaart en is geschorst tegen Thes Sport.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: 9/04/2022 - 20:00 - K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A

Bericht door Dabo »

THES L. Vermijl, Vanaken, Bangoura, Kerckhofs, Stefani, Ceulemans en Spruyt zijn out, Brugmans is geschorst. (kj)
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 9/04/2022 - 20:00 - K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A

Bericht door DAVILA »

0-4
Doodzieke ploeg gezien.We moeten naar onder kijken,
Op Mandel moet gewonnen worden !!!
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door Johan Gazon »

Davila schreef: "0-4
Doodzieke ploeg gezien.We moeten naar onder kijken"


Niettegenstaande Thes had vermeld dat er 5 à 6 kernspelers (dood)ziek waren,deden de invallers van Thes het zeer goed: ze lieten KSK Heist komen en counterden regelmatig !!! Goede tactiek voor een ploeg die zogezegd 5 à 6 spelers moest vervangen en een snelle Italiaan in hun rangen hadden.
KSK Heist kon er weinig tegenover zetten buiten een drietal kansen.

Opmerkelijk:
* Waar was Kobe ???..die had het toch beter gekund: hij en Englebert vormen toch een goed verdedigend koppel !
* Onze aanvallers hadden er weinig tegen in te brengen.

De vierde plaats is weer wat verder weg voor KSK Heist !!!
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door Dabo »

KSK Heist schiet zichzelf in de voet tegen Thes Sport (0-4), wat coach Stephan Demets inspireert om zijn vertrek te bevestigen: “Het stopt hier voor mij”

Na overwinningen tegen La Louvière en Francs Borains leek KSK Heist nog op weg om de top-4 in te duikelen. Nederlagen tegen Olympic Charleroi (1-0) en Thes Sport (0-4) hebben Heist in één week tijd in een diepe crisis gedompeld. In één week tijd is plots alles verloren, en zeker na de ontluisterende nederlaag tegen Thes Sport, die coach Stephan Demets inspireerde om zijn vertrek te bevestigen. “Het stopt hier voor mij”.

Ontluisterend. Dramatisch. De stilte en gelatenheid op de tribunes van KSK Heist stond zaterdag in schril contrast met het luidruchtige kabaal van de supporters van Thes Sport. Bij heel veel clubs zou het gemor luid van de tribunes rollen, maar niet bij Heist. Heist verloor zaterdag met zware 0-4-cijfers van Thes Sport, dat zeven basisspelers moest missen en drie 17-jarigen op de bank had zitten. Tja, dan ga je met de billen bloot en slik je de zwaarste nederlaag van het seizoen, een nederlaag die zelfs nog hoger had kunnen oplopen, want Bertaccini, man van de match met drie goals, kopte nog ongedekt een zekere, vierde treffer in de grijparmen van Fré Van Aerschot. De 1-0-nederlaag op het veld van Olympic Charleroi, afgelopen woensdag, moet hard aangekomen zijn bij KSK Heist. Zaterdag vlogen de verwijten in de catacomben dan ook luid in het rond, terwijl de spelers van Thes Sport de overwinning met elke mogelijke schlager aan het bezingen waren.

“Het was dramatisch”, zo konden we toch nog een reactie lospeuteren bij doelman Fré Van Aerschot, terwijl anderen zich snel uit de voeten maakten na een lange douchebeurt. “Niks diepgang, niks mentaliteit, zo kan je geen wedstrijden winnen. Zelf moest ik ook een drietal keer tussenbeide komen buiten mijn strafschopgebied, met alle risico’s van dien. Ik begrijp dit niet: je speelt toch nog altijd voor de winstpremie, voor de club, voor de supporters.”

Kansen speelde Heist amper bij mekaar. Troonbeeckx trapte een keer op doel, net over, hetzelfde deed ook Rosy op een afgeweerde corner, Jutten zette één keer Valkenaers aan het werk met een lage schuiver en op een afgeweken schot van Carrasco moest diezelfde Valkenaers even in twee tijden redden. Punt. Echt waar, punt. Voor de rest kwam alle gevaar van de bezoekers, die dan ook oververdiend de drie punten pakten. Het is geleden van de 81ste minuut in de wedstrijd tegen Francs Borains dat Heist nog eens kon scoren, 279 minuten en een habbekrats blessuretijd.

Ook Coach Stephan Demets benoemde de ‘ziekte’ van KSK Heist. “Een gebrek aan winnaarsmentaliteit. Ik heb veel spelers die graag in de basis staan, maar als ze dan eens een kans krijgen, tonen ze zich niet. Het feit dat we de top-4 niet halen, heeft maar één oorzaak: dat gebrek aan winnaarsmentaliteit. Vooraf had ik iedereen gewaarschuwd voor de counters van Thes Sport, maar net daar laten we ons in de tweede helft aan vangen. En als de tegenstander een muur optrekt en ons de bal laat, vinden we geen oplossingen om die muur te slopen.”

Het lijkt ons dat er veel werk aan de winkel is om bij Heist orde op zaken te stellen, om de borstel er door te halen, zeg maar. “Dat kan best zijn, maar dat zal dan niet meer mijn taak zijn. Ik hou het hier voor bekeken, het stopt voor mij”, aldus Stephan Demets. Jammer toch dat we deze mededeling uit de mond van Stephan Demets zelf moeten horen, op een moment dat iedereen nog vol onder de emotie zit na een zwaar verloren wedstrijd.

KSK Heist - Thes Sport 0-4

KSK Heist: Van Aerschot, Wijns, Absisan (63' Sabhaoui), Rosy (59' Carrasco), Jutten (73' Quadflieg), Mmaee, Orye (73' Van Keilegom), Englebert, Troonbeeckx, Lemti, Meddour.

Thes Sport: Valkenaers, Vermijl, Jeunen, Bertaccini (84' Binnemans), Battista, Hulsmans, Beau Schodts (90' Van Genechten), Ponet (88' Gilles Schodts), Braeken, Coomans, Bammens.

Doelpunten: 47' en 54' Bertaccini (0-1 en 0-2), 60' Beau Schodts (0-3), 70' Bertaccini (0-4).

Bron: HLN
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door eSKaa »

Johan Gazon:

Kobe zat op de bank, volgens het wedstrijdblad. Ik betwijfel dat hij de uitslag had kunnen beinvloeden.
Ik vind het straf dat gij nog over top 4 spreekt. Die hoop is vervlogen. En eerlijk, met wat we de laatste weken te zien krijgen, zou ik noet weten wat we daar gaan doen.

Tijd voor verlof.

Ook raar dat de coach zijn vertrek in de gazet aankondigt. Toch teken dat het diep zit denk ik dan. Stevig artikel wel, dat van HLN.
ksk4ever
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 aug 2016, 08:54

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door ksk4ever »

Een regelrechte schande, zulk artikel !!

Typische HLN-journalistiek ... sensatie zoeken waar er geen is of waar dit niet nodig is.

Elke K.SK-supporter was ontgoocheld gisteravond ... binnen de sport zal dit blijven bestaan.

Maar dan zulke onzin the day after te moeten lezen .. pfff !!
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door DAVILA »

Francs Borains - Patro 1 1
Winkel - Olympic 2 1
La Louviere Visé 0 -2

Het wordt warm...
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door eSKaa »

Waarom warm? Denkt ge dat wij nog op de 3elaatste plek gaan terecht komen?
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door DAVILA »

eSKaa schreef: 10 apr 2022, 17:36 Waarom warm? Denkt ge dat wij nog op de 3elaatste plek gaan terecht komen?
Volgens mij zakken de laatste drie en speelt de vierde laatste barrages tegen drie ploegen uit tweede nationale (bron voetbalexpress)
Als dit klopt…
Dus winnen opMandel, op Vise is het altijd moeilijk en de laatste match kan Knokke mogelijk kampioen spelen bij ons…
Zeg aub dat ik verkeerd bel
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door eSKaa »

Bij mijn weten zakken de 2 laatsten, en de 3elaatste speelt barrages, omdat er maar 15 teams in de reeks staan. Met 16 hadden er 3 rechtstreekse zakkers geweest.

Er komen 3 kampioenen op, en de winnaar vd eindronde, dan zijn we terug met 16. En dan 4 beloftenteams, dat maakt 20 ploegen volgend seizoen.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door DAVILA »

Oef ! Oef ! Oef !
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door DAVILA »

Mathematisch zijn we dus gered (Francs Borains en Boom.spelen nog tegen elkaar)
Seizoen is dus gedaan.
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: K.SK Heist - VV.Thes Sport Tessenderlo A 0-4

Bericht door DAVILA »

Drie kampioenen: Hoogstraten, Sparta Petegem en RAAL la LOuviere. Uit de eindronde mogelijk Lokeren
Plaats reactie