MANDEL UNITED - HEIST 1-2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

MANDEL UNITED - HEIST 1-2

Bericht door Dabo »

Redouan Benhamou hoopt na pechseizoen toch nog op wat speelminuten

“Ik wil mijn seizoen nog in schoonheid eindigen”

Heist gaat zondag op bezoek bij Mandel United, dat al zeker is van degradatie. Zelf heeft blauw-wit niks meer te winnen of te verliezen. Toch kijkt Redouan Benhamou uit naar het West-Vlaamse uitje.

Redouan, wat een pechjaar heb jij achter de rug.

Redouan Benhamou: “Zo is dat. Al is het contrast tussen de twee rondes wel heel groot. Tot begin december heb ik eigenlijk alles gespeeld. Het liep goed en ik was behoorlijk tevreden over mijn prestaties. Maar toen kreeg ik corona en lag ik er een tweetal weken uit. Ik zat op de bank tegen Winkel Sport en net voor de winterstop startte ik in Knokke.”

De terugronde zou best meevallen, althans dat hoopte je toch?

“We hadden deze keer een extra lange winterpauze. Ik speelde nog een tweetal matchen. Het liep lekker, corona had zeker geen grote impact gehad. In mijn laatste match in Eisden werd ik wel vervangen, maar op zich zag alles er weer goed uit. Tot ik twee dagen na Eisden op training een laatste bal naar doel trapte. Ik voelde een enorme pijnscheut in mijn hamstrings, een spierscheur van meer dan vijf centimeter. We waren midden februari en toen wist ik al dat de rest van mijn seizoen niet zou zijn hoe ik het nog in gedachten had.”

Sindsdien speelde je geen minuut meer.

“Nee, sindsdien heb ik niet meer in de wedstrijdselectie gezeten. Ik begon misschien iets te snel weer met het wat zwaardere werk. De voorbije maanden was het kine en aparte trainingen met de physical coach. Vanaf deze week sloot ik weer aan bij de groeps­training. In de laatste drie matchen hoop ik nog op speelminuten. Dan zouden mijn terugronde en mijn seizoen toch nog een beetje in schoonheid eindigen.”

Toch ben je een van de twaalf spelers die de keuze maakten om hun contract voor volgend seizoen te verlengen.

“Ik kan nergens beter zijn dan in Heist. Ik kocht net een appartement op drie minuten van het terrein, woon op drie minuten van het oefencomplex en kan spelen op een niveau dat bij me past. Ik tekende vorig seizoen voor twee jaar, met volle goesting zal ik aan de nieuwe competitie beginnen.”

Al zal dat dan wel gebeuren zonder coach Stéphane Demets.

“Hij was een goeie trainer, jammer dat hij vertrekt. En dat zeg ik niet omdat ik het moet zeggen, hè. (lacht) Ik zal hem altijd herinneren als de coach die ons tactisch beter maakte en die ons al groep deed meedenken op het veld. De tactische discipline onder hem was groot. Hij wist wat hij aan ons had en wij wisten wat we aan hem hadden. En dat gaf een goeie klik.”

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: MANDEL UNITED - HEIST 1-2

Bericht door DAVILA »

Voetbal 1ste nationale
Mandel United 1 - SK Heist 2
Mandel ging ook tegen Heist onderuit.
Gisteren om 18:21

Mandel toonde zich in de beginfase de betere en gevaarlijkste ploeg. Dhondt kon twee keer voor gevaar zorgen op stilstaande fases. Ook Heist dreigde, maar Goblet haalde de bal knap uit de hoek. Oreye kwam ook alleen voor Goblet maar rateerde compleet zijn schot en besloot op de Izegemse keeper. Na een foutje achterin bij Heist kwam Kumbi alleen voor de keeper en maakte het af. Toch was het rusten geblazen bij 1-1. Al of niet vanuit buitenspel blokte Goblet nog een bal af, maar Oreye benutte de rebound. In de tweede helft nam Heist het initiatief. Na een doorbraak over de flank scoorde Troonbeeckx helemaal ongedekt de 1-2. Op aangeven van Kimpala kon Kumbi niet besluiten met het hoofd. Er was ook nog een dot van een kans voor Jutten, maar hij miste onbegrijpelijk. (kv)

SCHEIDSRECHTER: Ermaild Mataj

DOELPUNTEN: 24’ Kumbi 1-0, 41’ Orye 1-1, 68’ Troonbeeckx 1-2

MANDEL UNITED Goblet, Mayele, Mangan (75’ Devos), Kamy, Kimpala, Zutterman (63’ Zutterman), Hervieu, Dhondt, Chayebi (68’ Van Hyfte)), Tsague (75’ Jalloh), Kumbi

HEIST : Van Aaerschot, Wijns, Nys, Abisan, Benhamou (64’ Jutten), Orye, Englebert, Troonbeeckx (87’ Meddour), Sabhaoui (64’ Van Keilegom), Lemti, Van De Cauter

GELE KAARTEN: 58’ Dhondt

Bron: HNB
eSKaa
Berichten: 1393
Lid geworden op: 31 jul 2012, 22:44

Re: MANDEL UNITED - HEIST 1-2

Bericht door eSKaa »

Eerste helft waren de beste kansen voor Mandel, de 2e helft kwamen ze er amper nog aan te pas. Eindelijk nog eens een goal voor Orye, die het niet onder de markt had tegen de verdedigers. Troonbeeckx maakt een mooie, die ons de verdiende overwinning oplevert. We hadden er nog 2 of 3 kunnen maken, maar misten net bij de afwerking, of de ref was ons niet goed gezind.
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: MANDEL UNITED - HEIST 1-2

Bericht door Dabo »

Heist van Maxim Nys pakt na pandoering tegen Thes de volle buit tegen Mandel United: “Heel blij met zege na oplawaai tegen Thes”

Heist pakte tegen Mandel United pas zijn tweede overwinning op verplaatsing. En nog belangrijker: na het 0-4-verlies tegen Thes werden de puntjes weer op de i gezet.

“Nochtans begonnen we niet goed aan de wedstrijd”, vond Maxim Nys. Nys stond na een weekje onderbreking door schorsing weer aan de aftrap. “Ik ben heel blij dat we gewonnen hebben”, gaat de flankverdediger verder. “De 0-4 tegen Thes was een serieuze opdonder en waar kan je beter antwoorden na zo’n blamage dan op de groene rechthoek. We kwamen op achterstand door een diepe bal die in doel belandde, dus dat beloofde niet veel goeds. Het was een klein kunstgrasveld. Met kunstgras waar ik toch niet echt verliefd op werd. (lacht) Ik heb dit seizoen al op betere synthetische velden gespeeld.”

Nys had zo zijn aandeel in het succes. “Bij de gelijkmaker lag ik rechtstreeks aan de basis van het doelpunt. Ik kreeg de bal van Wijns, ik vlamde naar doel. De keeper loste hem en Orye duwde binnen. Ik scoorde dit seizoen één keer, tegen La Louvière Centre. Dat gevoel was super, maar dit gaf toch ook een kleine boost. We zaten weer in de match en we gingen toch niet rusten met een achterstand.”

In de tweede helft trok Heist de zege naar zich toe. “We werden de betere ploeg en Troonbeeckx knalde op aangeven van Van Keilegom de 1-2 overhoeks binnen. Dan zijn we er blijven voor gaan tot vijf minuten voor het einde. De 1-3 van Orye werd trouwens nog afgekeurd voor buitenspel. Helemaal op het einde hebben we alles dichtgegooid en zijn we de krappe voorsprong gaan verdedigen. Ik vond onze overwinning terecht tegen een niet zo sterke ploeg, maar als je met 1-0 achter komt is dat natuurlijk niet goed. Het overkwam ons, maar we hebben de achterstand omgebogen in een overwinning en dat is toch onze verdienste.”

Heist dat wint op verplaatsing, het gebeurde niet vaak dit seizoen. Zo weinig dat zelfs Nys het niet uit het hoofd kon zeggen waar dat dan voor het laatst gebeurde. Dan moeten we teruggaan naar eind vorig jaar, op 19 december werd met 1-3 gewonnen in Knokke. Officieel zijn het drie uitzeges, als de 0-5-forfait van La Louvière Centre als echte zege wordt gezien. De naam van Nys kwam vorige week ook voor op de lijst van de spelers die verlengden voor volgend seizoen. “Ik tekende bij voor één jaar. Ik heb vertrouwen in de namen die blijven en de club trok ook al vier nieuwe spelers aan.

Bron: HNB
Plaats reactie