Visé - K.SK. Heist 3-0

Plaats reactie
Raul
Berichten: 150
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:47

Visé - K.SK. Heist 3-0

Bericht door Raul »

Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Visé - K.SK. Heist 3-0

Bericht door Dabo »

KSK Heist heeft dit seizoen niks meer te winnen of te verliezen, maar: “Toch willen we in schoonheid eindigen om het nieuwe seizoen met een goed gevoel aan te vatten”

Het is duidelijk: KSK Heist heeft zichzelf dit seizoen te vaak in de voet geschoten, zichzelf te weinig beloond ook voor de geleverde prestaties. En dus strandt KSK Heist, wellicht, op de achtste plaats, al blijven er natuurlijk wel nog twee wedstrijden te spelen, uit bij Visé en thuis tegen Knokke.

Maar in de prijzen vallen, in de vorm van een eindrondeticket, dat gaat KSK Heist dit seizoen dus niet doen. Het seizoen in schoonheid afsluiten, is voor Heist het enige doel. Nog drie, vier of zes punten pakken, en dan kunnen de boeken toe. “Geef mij er maar zes”, aldus een enthousiaste Redouan Benhamou.

Dat het enthousiasme er bij de Heistse middenvelder afdruipt, is niet verwonderlijk. Benhamou lag een achttal weken in de lappenmand met een spierscheur, en stond vorige week plots, tot verrassing van velen, in de basis. “Klopt. Surprise, surprise, de verrassing van de chef”, lacht Benhamou. “Voor de wedstrijd tegen Francs Borains had ik meegetraind, maar dan voelde ik plots weer een pijntje en moest ik rusten. Voor de wedstrijd tegen Mandel United was ik dan weer drie keer van de partij op training, en zo heb ik sneller dan verwacht mijn kans gekregen. Na een uur voetballen was het vat wel af op het kunstgrasveld van Mandel United, dat geef ik toe.”

Maar op die manier heb je toch mee voor die 1-2-overwinning kunnen zorgen, een broodnodige zege na die zware offday op eigen veld tegen Thes Sport (0-4). “Ja, dat deed pijn, zo zwaar verliezen voor eigen volk. Onze coach had ons om een reactie gevraagd. De puntjes zijn op de i gezet geweest, en dat was ook nodig om het seizoen niet in mineur af te sluiten. Volgend seizoen is weer een ander seizoen, maar als je dat al moet aanvatten vanuit een slecht gevoel, dat is het toch ook niet. Daarom willen we er graag nog het beste van maken en proberen die twee resterende wedstrijden winnend af te sluiten.”

Jammer toch dat jullie net dat tikkeltje misten om wél in die top-4 te eindigen. “Klopt. We hebben onszelf te vaak in de voet geschoten. Er is geen enkele ploeg geweest die op mij een onvergetelijke indruk heeft gemaakt, die er bovenuit stak. En dan is het jammer dat we zelf niet beter hebben kunnen doen. In de problemen zijn we nooit gekomen, gelukkig maar, maar er heeft zeker meer in gezeten. Van Thomas Jutten en Thomas Englebert gaan we meer dan waarschijnlijk afscheid nemen, maar voor het overige gaat het geraamte van de ploeg wel behouden blijven en is de stabiliteit van het elftal gegarandeerd.”

Bron: HNB
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 23/4: Visé - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Match zou te zien zijn op YouTube gratis
Op de site van Vise staat een link
www.urslvise.be
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 23/4: Visé - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Degradatieploeg na de winterstop
Tien minuten voor einde 3-0
DAVILA
Berichten: 4110
Lid geworden op: 06 aug 2012, 23:59

Re: 23/4: Visé - K.SK. Heist

Bericht door DAVILA »

Over de match op zich ga ik niets zeggen.
Ik bekeek de match op YouTube. Vise zendt blijkbaar al zijn thuismatchen uit, gebeurt met een bemande camera en twee commentatoren. Heel goede beeldkwaliteit, Normaal betaal je 5 € per match, nu was het gratis omdat het de laatste thuismatch was. Ik denk dat dit gesponsord wordt ( in dit geval door een verzekeringskantoor). Dit overal in eerste nationale toepassen ?
Al goed dat het deze keer gratis was, onze prestatie was geen eurocent waard, behalve voor wie van kaarten houdt: we pakten twee rode en enkele gele kaarten.
Johan Gazon
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 aug 2017, 13:48

Re: 23/4: Visé - K.SK. Heist

Bericht door Johan Gazon »

Inderdaad Davila..".onze prestatie was geen eurocent waard" !!!

Ik was van de vorige wedstrijd zo ontgoocheld dat ik besloot dan maar niet met de autobus die verre verplaatsing mee te maken. Gelukkig : het was die busreis zeker niet waard.
Ik hoop dat KSK Heist in de laatste match (tegen Knokke) ons laat zien dat ze toch kunnen voetballen !
Volgende seizoen beter zou ik zeggen .
Gebruikersavatar
Dabo
Beheerder
Berichten: 3001
Lid geworden op: 31 jul 2012, 20:48

Re: Visé - K.SK. Heist 3-0

Bericht door Dabo »

KSK Heist had zijn dagje niet op Visé: 3-0-nederlaag, Thomas Jutten zien uitvallen, een grote kans missen en twee rode kaarten in de slotminuten: “Ref had zijn dag niet, maar wij ook niet”

KSK Heist moest het zaterdag allemaal over zich heen laten komen. Met 3-0 duidelijk opzij gezet worden door Visé, met negen eindigen, een enorme kans op de aansluitingstreffer missen, en Thomas Jutten zien uitvallen, mogelijk met een kruisbandletsel.

Wat een dramatisch seizoen toch voor Thomas Jutten. Eén keer, tegen Francs Borains, werd hij matchwinnaar nadat hij het enige doelpunt uit de wedstrijd kon scoren. Het hoogtepunt uit zijn seizoen. En verder: twee maal een spierscheur, en dan zaterdag de zoveelste ramp. Nadat hij samen met een verdediger van Visé op een diepe bal was afgegaan, en ook de doelman van Visé zich in de debatten mengde, ging Jutten tegen de grond. De aanvaller van, nu nog, KSK Heist bleef op de grond liggen, maar hij besefte ook dat het ernstig was want Jutten stak zijn arm in de lucht. De kans bestaat dat Jutten een kruisbandletsel heeft opgelopen, maar onderzoek moet dat verder uitwijzen. Let wel: de spelers van Visé treffen geen schuld, de verdediger schermde de bal af.

Of het uitvallen van Jutten in de kopjes is gaan kruipen bij de spelers van Heist, weten we niet. Maar feit is wel dat Heist met behoorlijk zware cijfers onderuit is gegaan. Mathieu Troonbeeckx, die net als Sabhaoui twee keer geel pakte in de slotminuten, kwam er wel op terug in zijn reactie. “Ja, we speelden niet goed, maar ik wijt het een beetje aan het uitvallen van Thomas Jutten. Ons eerste kwartier was goed, maar het uitvallen van Thomas deed ons geen goed. Een ploegmaat die het veld moet worden afgedragen, dat kruipt toch niet in de koude kleren.”

Met 3-0 verliezen, maar ook met negen eindigen... het was het dagje niet van KSK Heist. “Ja, we waren niet goed. Niet goed genoeg, ik zal het zo zeggen, want onze start was dat dus wel. Maar ook de scheidsrechter was niet goed. Ik had al geel op zak en vroeg om een corner. Daarvoor kreeg ik een tweede gele kaart. Overigens, die eerste gele kaart was ook al heel licht. Ik gaf een kleine tik tegen de schouder toen ik bij een omschakeling van Visé de bal probeerde te heroveren.”

Bij een 2-0-achterstand miste Redouan Benhamou dé kans op de aansluitingstreffer, maar in de slotfase was er ook nog een tweede rode kaart, voor Yousri Sabhaoui. “Nu kreeg ik een aantal speelkansen, meer dan verhoopt, eigenlijk. Maar volgende week moet ik toekijken door die twee gele kaarten, net als Mathieu. Mijn seizoen zit er dus op”, aldus Yousri Sabhaoui.

CS Visé - KSK Heist 3-0

Visé: Cremer, Thuys, Perseo (75’ El Harrak), Cascio, Manfredi, Schillings, Gerits, Bonemme, Musset Quintais, Wilmots, Déquaire.

KSK Heist: Van Aerschot, Wijns (59’ Meddour), Nys, Benhamou (59’ Mmaee), Jutten (15’ Van Keilegom), Orye, Englebert, Troonbeeckx, Lemti, Sabhaoui, Vande Cauter.
Doelpunten: 28’ Cascio (1-0), 34’ Musset Quintais (2-0), 56’ Bonemme (3-0).

Geel: Déquaire, Cascio, Benhamou.
Rood: 85’ Sabhaoui (2 x geel), 89’ Troonbeeckx (2 x geel).

Bron: HLN
Plaats reactie